Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod Raaba » pát 24 čer, 2011 7:47 am

Jarda H. píše:
Raaba píše: ..... Jardo, moje představa je skutečně použít LK podle Milana Ferdiána, ....


OK, zapomněl jsem :oops: ve svých představách na (skrytou) posunovou lokomotivu ve SN a tím se můj pohled na přepřahání, posun a ukládání souprav zkomplikoval !


Žádný problém. Jsem rád za reakce, i pochybovačné, člověk si tak tříbí myšlenky. Posun podle LK je dost slozity, ale pro pidi kolejiště bez smyčky asi optimalní. Myslim, že to Milan vykoumal dobře. A když člověk bude mít SN za kulisou s přístupem shora, nepotřebuje ani tu lokomotivu navíc. Prostě se vagónky posunou rukou. Vím, že to není úplně správné, ale pro domací hraní....
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod milan ferdián » pát 24 čer, 2011 6:33 pm

Kolejiště konstrukčně pro LK.
4.Průmyslová čtvrť
5.Lokálka
6.Paskov
7.Louky
13.Horní Ledečko
14.Liběšice
Je třeba dodržet podmínky.Tou hlavní je viziuální přístup do SN z boku i shora a SN musí v oblouku 90°.

Kolejiště
10.Mezilehlá
11.Koncová
12.Úvraťová_II
13.Koncová_II
20.Úvraťová_III

Jsou navrženy jen pro naše teenegry.Zde ale neplatí LK,ikdyž principově je technologie posunu v SN stejná.V případě ,že by jsme chtěli LK použít kdy SN je v přímce,musíme mít vždy volnou druhou kolej a další podmínkou je ,aby traťová lokomotiva měla možnost vyjet ze šturcu.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod fruafru » pát 24 čer, 2011 9:35 pm

Překreslil jsem plánek a vzniknlo něco takového. Nebudu to nazývat LK, protože je to jiné. Každý si to může pojmenovat sám.
SN tvoří odstavné koleje v centrální části propojené zhlavím.
Postup "práce" v SN je změna lokomotiv. Vlak vjede na odstavnou kolej, zezadu najede na soupravu jiná lokomotiva a ta s ním odjede. Nebo pomocí všemocné ruky se souprava odsune na jinou volnou kolej, případě se přehodí lokomotiva, vymění se vozy v soupravě atd. Nebo pokud je dost místa na vjezdech, souprava projede až do protějšího vjezdu, tak aby zůstala v tunelu a sunutím se odstaví na odstavnou kolej. Lokomotiva je potom použitelná po odvěšení pro jinou soupravu, vhodné pro simulaci provozu ucelených souprav. Stejná lokomotiva poveze jedním směrem prázdné vozy, uhláky apod. a opačným směrem je poveze naložené.
Kolejiště je navíc doplněné o vlečku, taky propojenou na SN, kde za určitých podmínek lze simulovat nakládku vozů. Použil jsem přístřešek, ale vhodnější by byla spíš hala, ta musí zakrýt průjezd za kulisu. Vůz určený k nakládce se přistaví do haly, kde ho lze ze SN nepozorovaně vyměnit za stejný vůz opatřený nákladem.
Dvounápravový motorový vůz pro obsluhu lokálky, zůstává odstaven v tunelu. Osobně bych ho raději ušetřil ježdění po anglánech.
Zeleně jsou v plánku flex koleje, pravý oblouk při použití r310 vychází hodně blízko odstavné koleje a před anglánem vychází esíčko, takhle je to lepší pro provoz. Délky kolejí jsou uvedeny v plánku, je třeba odečíst na prujezdný průřez.
Podle mého by obsluha měla sedět na straně SN, aby šlo provádět manipulace. Osobní vlaky tvoří solo motoráky M152 na lokálce, M262 na hlavní trati. Souprava pro manipulák jede jednou, ta vyjde zasunut na svou kolej. Průběžku tvoří T466.0 a sypáky jedním směrem prázdné opačně ložené štěrkem, ten taky soupravy odstavuje sunutím a přepřažení lokomotivy na jiný vlak by mělo jít hladce.
Kulisu mam danou přímo ale lepší by bylo kulisu zahnout aby netvořila přímku.
Kdyby to někoho zajímalo je to TRS 2004.
Přílohy
Raaba.jpg
Raaba.jpg (189.25 KiB) Zobrazeno 5000 krát
Raaba1.jpg
Raaba1.jpg (175.16 KiB) Zobrazeno 5000 krát
Raaba2.jpg
Raaba2.jpg (140.29 KiB) Zobrazeno 5000 krát
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod milan ferdián » sob 25 čer, 2011 6:34 am

Klobouk dolů před tebou.Netušil jsem ,že LK může mít i svůj vývoj.Tak dalece jsem nepřemýšlel.Při tvých 3D je stále na co koukat.Nemáš náhodou i pohled na kolejiště zepředu ? :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod fruafru » sob 25 čer, 2011 7:36 am

Nejdůležitější část je tvoje LK , já jenom pozbíral připomínky nápady a zamíchal sem je do jednoho plánku.
Přílohy
Raaba4.jpg
Raaba4.jpg (207.15 KiB) Zobrazeno 4975 krát
Raaba5.jpg
Raaba5.jpg (143.26 KiB) Zobrazeno 4975 krát
Raaba6.jpg
Raaba6.jpg (163.84 KiB) Zobrazeno 4975 krát
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod radula63 » sob 25 čer, 2011 10:35 am

Klobouk dolů :P PARÁDA
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1309
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 25 čer, 2011 10:41 am

Nádhera,o tomhle programu vědět než jsem začal stavět kolejiště,tak jsem mohl ušetřit spousty peněz a ještě mít každý týden jiné kolejiště. :mrgreen: Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod Caramba » sob 25 čer, 2011 6:36 pm

Wow :shock: :D V jakém programu to Furafru modeluje? Předpokládám, že to je Trainz + nějaké efekty v obrázkovém editoru. Vypadá to skvostně, asi odinstaluji WinTrack :D
Uživatelský avatar
Caramba
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 30 říj, 2010 5:42 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod Raaba » sob 25 čer, 2011 7:01 pm

fruafru píše:Překreslil jsem plánek a vzniknlo něco takového. Nebudu to nazývat LK, protože je to jiné. Každý si to může pojmenovat sám.
SN tvoří odstavné koleje v centrální části propojené zhlavím.
Postup "práce" v SN je změna lokomotiv. Vlak vjede na odstavnou kolej, zezadu najede na soupravu jiná lokomotiva a ta s ním odjede. Nebo pomocí všemocné ruky se souprava odsune na jinou volnou kolej, případě se přehodí lokomotiva, vymění se vozy v soupravě atd. Nebo pokud je dost místa na vjezdech, souprava projede až do protějšího vjezdu, tak aby zůstala v tunelu a sunutím se odstaví na odstavnou kolej. Lokomotiva je potom použitelná po odvěšení pro jinou soupravu, vhodné pro simulaci provozu ucelených souprav. Stejná lokomotiva poveze jedním směrem prázdné vozy, uhláky apod. a opačným směrem je poveze naložené.
Kolejiště je navíc doplněné o vlečku, taky propojenou na SN, kde za určitých podmínek lze simulovat nakládku vozů. Použil jsem přístřešek, ale vhodnější by byla spíš hala, ta musí zakrýt průjezd za kulisu. Vůz určený k nakládce se přistaví do haly, kde ho lze ze SN nepozorovaně vyměnit za stejný vůz opatřený nákladem.
Dvounápravový motorový vůz pro obsluhu lokálky, zůstává odstaven v tunelu. Osobně bych ho raději ušetřil ježdění po anglánech.
Zeleně jsou v plánku flex koleje, pravý oblouk při použití r310 vychází hodně blízko odstavné koleje a před anglánem vychází esíčko, takhle je to lepší pro provoz. Délky kolejí jsou uvedeny v plánku, je třeba odečíst na prujezdný průřez.
Podle mého by obsluha měla sedět na straně SN, aby šlo provádět manipulace. Osobní vlaky tvoří solo motoráky M152 na lokálce, M262 na hlavní trati. Souprava pro manipulák jede jednou, ta vyjde zasunut na svou kolej. Průběžku tvoří T466.0 a sypáky jedním směrem prázdné opačně ložené štěrkem, ten taky soupravy odstavuje sunutím a přepřažení lokomotivy na jiný vlak by mělo jít hladce.
Kulisu mam danou přímo ale lepší by bylo kulisu zahnout aby netvořila přímku.
Kdyby to někoho zajímalo je to TRS 2004.


Fruafru je mistr vizualizace! Díky za pěkný plánek. Posouvá to mé kolejiště trošku někam jinam, než byl původní záměr. Výrazně ubylo širé trati, ale zase je tu víc možností pro provoz. Nápad s vlečkou vedoucí za kulisu skrz budovu se mi líbí. Viděl jsem to na kolejištích z USA. Možná se to víc hodí do nějakého průmyslového areálu než na lokálku. Ale podumám nad tím! Ještě jednou díky.
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod fruafru » ned 26 čer, 2011 8:24 am

miroslav lengyel píše:...o tomhle programu vědět než jsem začal stavět kolejiště,tak jsem mohl ušetřit spousty peněz a ještě mít každý týden jiné kolejiště...

Co z toho, když na to nemůžeš sáhnout
Caramba píše:...Trainz + nějaké efekty v obrázkovém editoru...

Přesně, WT bych si stejně nechal, já mám oba výborně se doplňují.
Raaba píše: ...Viděl jsem to na kolejištích z USA...

Někdo musí být první :D Jinak to ber jako návrh úpravy jsou na tobě. Stanov odkud bude pohledová strana na kolejiště a tomu si to přispůsob. Moc širé trati si neužiješ. Byla by tu možnost lokálku přizvednout a udělat mini koncovou stanici. Bude to přeplácané ale přibude kousek širé tratě.
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 26 čer, 2011 9:23 am

fruafru píše:
miroslav lengyel píše:...o tomhle programu vědět než jsem začal stavět kolejiště,tak jsem mohl ušetřit spousty peněz a ještě mít každý týden jiné kolejiště...

Co z toho, když na to nemůžeš sáhnout

Ty jsi přehlédl toho zubatého zeleného smajlíka :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod kubbajs » pon 27 čer, 2011 1:04 pm

to je dobrý nápad napojit vlečku do SN. Mít na okrohu dvě stejné soupravy, v jedné ložené vagóny a druhá souprava by byla prázdná, tak můžou jezdit na okruhu proti sobě a vypadalo by to skvěle. Prázdná souprava vjede do haly na vlečce, odstaví se v SN a z vlečky vyjede naložená souprava, objede okruh a zůstane stát zase v SN. Prázdná souprava v opačném směru vyjede za SN objede okruh a opět zajede do haly na vlečce. Pro pozorovate to bude vypadat že je na kolejišti jen jedna souprava která vjede na vlečku, tam jí vyloží a zase vyjede. Za chvíli se opět vrátí naložená a vyjede vyložená. Až na to že lok. bude na jiném konci. Ale nápad je to dobrý. Zkusím to taky nějak do svého kolejiště vtěsnat.
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod Raaba » pon 27 čer, 2011 2:07 pm

kubbajs píše:to je dobrý nápad napojit vlečku do SN. Mít na okrohu dvě stejné soupravy, v jedné ložené vagóny a druhá souprava by byla prázdná, tak můžou jezdit na okruhu proti sobě a vypadalo by to skvěle. Prázdná souprava vjede do haly na vlečce, odstaví se v SN a z vlečky vyjede naložená souprava, objede okruh a zůstane stát zase v SN. Prázdná souprava v opačném směru vyjede za SN objede okruh a opět zajede do haly na vlečce. Pro pozorovate to bude vypadat že je na kolejišti jen jedna souprava která vjede na vlečku, tam jí vyloží a zase vyjede. Za chvíli se opět vrátí naložená a vyjede vyložená. Až na to že lok. bude na jiném konci. Ale nápad je to dobrý. Zkusím to taky nějak do svého kolejiště vtěsnat.


Jasně, je to dobrý nápad a určitě to je oživení provozu. Pro toto konkrétní, malé kolejiště jen mi to přijde už moc přeplácané. Takže pokud bych napojil vlečku do SN, asi bych vypustil odočku na druhou trať. Druhý problém, který mám je, která vlečka na lokálce vjíždí do haly? Určitě si dovedu představit třeba model železáren, kde se to využije... Máte někdo nějaký nápad nebo námět? Na obrázku je pila, ale neviděl jsem pilu, která by měla nakládku pod střechou (což teda nic neznamená, já toho neviděl :wink: ). Možná by se dalo terénem nafintit, že vlak odjíždí třeba do kamenolomu. I když nevím jak. Přeci nebudu psát cedule "tady za rohem je kamenolom" :roll:
Takže pro mě: a) průjezdná stanice s vlečkou do SN nebo b) odbočná stanice s krátkou vlečkou
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod milan ferdián » pon 27 čer, 2011 2:27 pm

Raaba píše:
kubbajs píše:to je dobrý nápad napojit vlečku do SN. Mít na okrohu dvě stejné soupravy, v jedné ložené vagóny a druhá souprava by byla prázdná, tak můžou jezdit na okruhu proti sobě a vypadalo by to skvěle. Prázdná souprava vjede do haly na vlečce, odstaví se v SN a z vlečky vyjede naložená souprava, objede okruh a zůstane stát zase v SN. Prázdná souprava v opačném směru vyjede za SN objede okruh a opět zajede do haly na vlečce. Pro pozorovate to bude vypadat že je na kolejišti jen jedna souprava která vjede na vlečku, tam jí vyloží a zase vyjede. Za chvíli se opět vrátí naložená a vyjede vyložená. Až na to že lok. bude na jiném konci. Ale nápad je to dobrý. Zkusím to taky nějak do svého kolejiště vtěsnat.


Jasně, je to dobrý nápad a určitě to je oživení provozu. Pro toto konkrétní, malé kolejiště jen mi to přijde už moc přeplácané. Takže pokud bych napojil vlečku do SN, asi bych vypustil odočku na druhou trať. Druhý problém, který mám je, která vlečka na lokálce vjíždí do haly? Určitě si dovedu představit třeba model železáren, kde se to využije... Máte někdo nějaký nápad nebo námět? Na obrázku je pila, ale neviděl jsem pilu, která by měla nakládku pod střechou (což teda nic neznamená, já toho neviděl :wink: ). Možná by se dalo terénem nafintit, že vlak odjíždí třeba do kamenolomu. I když nevím jak. Přeci nebudu psát cedule "tady za rohem je kamenolom" :roll:
Takže pro mě: a) průjezdná stanice s vlečkou do SN nebo b) odbočná stanice s krátkou vlečkou


Strojírenská hala,samozřejmě menší nebo prádlo,kde jsem simuloval vjezd prázdných uhláků a výjez plných,ale to se spíše hodí na větší plochy...
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod radekkrupka » pon 27 čer, 2011 2:52 pm

Nebo místo haly použij něco jiného, třeba výsypník, či jak se to jmenuje...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků