Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod JanoH0e » pon 27 čer, 2011 7:39 pm

Tých možnosti je veľa. Od substrátov - polotovarov či už hutných alebo chemických, cez sklárne, keramičku, atď. Aj prevádzok "naplacnutých" na skale - kopci je relatívne dosť. K Kameňolomu, bani atď. - nie je potrebné modelovať celý kameňolom, iba výsypky alebo inú koncovú technologickú časť a k zbytku fabriky, lomu atď. mimo koľajiska naznačiť iba pásový dopravník, lanovku alebo potrubie k vlastnému závodu. Zaujímavý z hľadiska prevádzky by bol model nábytkárskej firmy, kde sa dalo uplatniť škála vozov iba v jednom kuse - cisterna, vozeň s drevom, zakrytý vozeň podľa priestorových možností.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod Raaba » úte 28 čer, 2011 12:29 pm

Přátelé pidisvěta železnice. nechal jsem se inspirovat kolegou Fruafru a vytvořil jsem verzi návrhu, kde je stanice průjezdná, ale je zde napojena vlečka. Ta vede do kamenolomu, kde se vagóny plní štěrkem pod násypkou, která zároveň maskuje vjezd za kulisu, kde proběhne výměna prázdných vozů za naložené (nebo se přidá náklad). Jiná možnost je třeba silo nebo jen vozy zajedou za nějakou budovu malé továrny či pily. Vlečku obsluhuje rosnička, která má v pravém dolním rohu remízku s tankováním. Oproti původnímu námětu ubyla odbočka, podle mě toho bylo moc. Také jsem vlečku umístil víc do centra dění, přeci jen to bude spolu se stanicí dominantou kolejiště.
Pokoušel jsem se nějak rozbít tu rovnoběžnost staničních kolejí s hranou kolejiště, ale v tomhle rozměru je to problém. Staniční koleje chci mít rovné kvůli spřahování souprav.
Návrh je zde: http://imageshack.us/f/40/130x90ver4.png/
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod milan ferdián » úte 28 čer, 2011 12:36 pm

Máš tam konstrukční chybu v kolejovém plánu.Jedná se o tu manipulační kolej kde je skladiště s rampou.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod Raaba » úte 28 čer, 2011 1:12 pm

milan ferdián píše:Máš tam konstrukční chybu v kolejovém plánu.Jedná se o tu manipulační kolej kde je skladiště s rampou.


Popravdě nevím, jestli se dá vlečka takhle zaústit do stanice. Měl jsem za to, že na manipulační kolej ano. Asi se dám podat :wink:
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod JBr » úte 28 čer, 2011 1:27 pm

milan ferdián píše:Máš tam konstrukční chybu v kolejovém plánu.Jedná se o tu manipulační kolej kde je skladiště s rampou.


Milane, co je tam za chybu? Presne takhle je do manipulacni koleje zausten napr. vleckovy areal v Praze-Ruzyni.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod milan ferdián » úte 28 čer, 2011 1:39 pm

JBr píše:
milan ferdián píše:Máš tam konstrukční chybu v kolejovém plánu.Jedná se o tu manipulační kolej kde je skladiště s rampou.


Milane, co je tam za chybu? Presne takhle je do manipulacni koleje zausten napr. vleckovy areal v Praze-Ruzyni.


Oblouková výhybka má vnitřní poloměr R310/30° následuje ji druhá.Z té první obloukové vybíhá kousek přímé koleje a pak následuje oblouk.Jestliže budou přistaveny u rampy nákladní vozy,budou vznikat kolizní poměry.O zaústění vlečky mi nejde.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod Raaba » úte 28 čer, 2011 1:57 pm

milan ferdián píše:
JBr píše:
milan ferdián píše:Máš tam konstrukční chybu v kolejovém plánu.Jedná se o tu manipulační kolej kde je skladiště s rampou.


Milane, co je tam za chybu? Presne takhle je do manipulacni koleje zausten napr. vleckovy areal v Praze-Ruzyni.


Oblouková výhybka má vnitřní poloměr R310/30° následuje ji druhá.Z té první obloukové vybíhá kousek přímé koleje a pak následuje oblouk.Jestliže budou přistaveny u rampy nákladní vozy,budou vznikat kolizní poměry.O zaústění vlečky mi nejde.


Jo, to máš možná pravdu, to bude chtít ještě doladit. Oni ty přímé úseky kolejí jsou od sebe nikoliv běžných 43mm ale něco přes 50mm, takže to možná nebude až tak žhavé. V každém případě plán obvykle vytisknu 1:1 a zajezdím si na něm nanečisto (u toho to zatím vždy skončilo). Takže se na tohle zaměřím. V každém případě díky za upozornění, je mi jasné, že tohle máš asi "v oku" :wink:
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 130x90 podle logiky kruhu

Příspěvekod Raaba » stř 29 čer, 2011 3:10 pm

Trošku inspirace pro vlečku. Přesně něco takového potřebuji, jen v menším provedeni (předposlední fotka): http://www.litomysky.cz/kolejiste/H0Trcka2.htm
A nebo tady realná výsypka: http://www.fabriky.cz/2007_lom_prokopgrube/img00031.htm
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: lukynoo92 a 25 návštevníků