Kapesni kolejiste TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » pon 20 úno, 2012 2:12 pm

Sanov znam, libi se mi. Jenze tech 20cm na sirku mi chybi. Stejnych 20cm chybi na klasiku, kterou ted dela treba Cernos. Nemuzu s tim udelat vubec nic, panel je zasazeny do TV steny a nemuzu pridat ani milimetr. Tim poslednim navrhem bych to mohl vyresit. Jak uz jsem psal, moje aktualni nadrazi se tam stejne moc nehodi. Takhle bych ziskal moznost provozu dvou vlaku soucasne, usek na hlavni trati je relativne dlouhy, takze se to s obema privrenyma ocima da povazovat za "paradestrecke" a odbocka s koncovym nadrazim je klasika. Sire trate je tam taky nesrovnatelne vic. Chci se zeptat na tu pseudodvoukolejku dole, nez se odpoji vedlejsi trat. Neco podobneho jsem videl na spouste kolejist na youtube, i kdyz mnohem vetsich. Neni to uplny nesmysl? Bez ni by to asi vypadalo prirozeneji (udelat tam jen odbocku), na druhe strane bych prisel o provoz vic vlaku. At uz jen krouzici "kulisu" pri pojizdeni v koncovem nadrazi nebo stridani vlaku na spodnim ovalu, se kterym by si mohl hrat dalsi clovek. Precejen to bude hrackove kolejiste, at uz to bude vypadat jakkoli...
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod milan ferdián » pon 20 úno, 2012 3:15 pm

Kedyson píše:Chci se zeptat na tu pseudodvoukolejku dole, nez se odpoji vedlejsi trat. Neco podobneho jsem videl na spouste kolejist na youtube, i kdyz mnohem vetsich. Neni to uplny nesmysl? Bez ni by to asi vypadalo prirozeneji (udelat tam jen odbocku), na druhe strane bych prisel o provoz vic vlaku. At uz jen krouzici "kulisu" pri pojizdeni v koncovem nadrazi nebo stridani vlaku na spodnim ovalu, se kterym by si mohl hrat dalsi clovek. Precejen to bude hrackove kolejiste, at uz to bude vypadat jakkoli...

O nic nepřijdeš.Dvojkolejka do tunelu,zrušit.Klasická odbočka
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » pát 06 črc, 2012 7:36 am

Vsechno jinak, tentokrat uz definitivne. Nedokazal jsem se rozhoupat s puvodnim planem, protoze jsem proste neveril, ze je to presne to, co chci. Neustale narvane nadrazi, kdy vlaky muzou ujet jen par metru (modelovych, ne realnych...) na vcelku nesmyslnou odbocku, pripadne na skrytou kolej za kulisu. Nebo krouzit dokola. K tomu celkove spatne vyuziti prostoru, spatny motiv vzhledem k tom, jake vlaky mam... Konecne jsem se nasel. Dole oval s malou stanici, inspiraci jsem nasel v nadhernem malem kolejisti Von Waldungen nach Kornbach http://www.die-tt-bahn.de/ , ctyrkolejny skrytak a lokalka stoupajici do koncove stanice. Je fakt, ze stanice jsou obe rovnobezne a podel hrany panelu, ale to preziju. Navic za koncovou stanici bude jeste kousek odmontovatelne krajinky s nadrazni budovou. Profilove koleje ve spodnim patre uz mam skoro komplet polozene (na fotce jsou jen plechace pri testovacim skladani). Prace jde najednou mnohem lip, kdyz delam neco, co se mi fakt libi :)

Obrázek
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod milan ferdián » úte 10 črc, 2012 5:53 pm

No ty už taky patříš mezi legendy :wink: .Domácí kolejiště od německého modeláře,jsem si též prohlédl.Německý kolega na rozdíl od tebe,řešení své našel.Jen je škoda,že nezveřejnil kolejový plánek.Sice z fot jde usoudit hrubé kolejové rysy,ale některé niance mi nějak ucházejí.Otázkou je zda chceš mít celou lokálku viditelnou nebo zda by ti vyhovovalo jeho řešení :?:Co já vím,tak ty jsi do patra nikdy nechtěl.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » úte 10 črc, 2012 9:10 pm

milan ferdián píše:No ty už taky patříš mezi legendy :wink: .Domácí kolejiště od německého modeláře,jsem si též prohlédl.Německý kolega na rozdíl od tebe,řešení své našel.Jen je škoda,že nezveřejnil kolejový plánek.Sice z fot jde usoudit hrubé kolejové rysy,ale některé niance mi nějak ucházejí.Otázkou je zda chceš mít celou lokálku viditelnou nebo zda by ti vyhovovalo jeho řešení :?:Co já vím,tak ty jsi do patra nikdy nechtěl.


Ja vim, typickej troublemaker. Nejsi prvni, kdo mi to rika :D Planek VWnK existuje. Z dalsich fotek ze stavby je videt, ze na ovalu je trikolejny skrytak, lokalka vede trojitou spiralou nahoru. Jeho lokalka me nezajima, protoze jit pul metru do vysky nemuzu, ani kdybych chtel. Tim se dostavam ke Tve poznamce, ze do patra jsem nikdy nechtel. To mas uplnou pravdu, ale situace je ted jina. Zejmena proto, ze dolni nadrazi je ve vysce nula a neni kde kutat jezirka, rygoly a kdo vi, co jeste. I z tohoto duvodu zmizela 5 cm vrstva polystyrenu. I diky tomu to celkove vychazi vlastne lip, nez driv.

Zasadni rozdil mezi mym a jeho nadrazim je ten, ze jeho je v plynulem oblouku, coz vypada lip. Moje jde delsi usek po hrane a zalamuje se sice plynule, ale o neco ostreji. Nemuzu jinak kvuli lokalce. Ale stejne mi nejde o to okopirovat jeho plan. Proc ho vubec vytahuju je fakt, ze prave toto kolejiste mi ukazalo, ze i na takto male plose jde ztvarnit kousek hlavni trate, provozovat tam "velke" vlaky a pritom to nevypada vubec spatne.

Obrázek
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 11 črc, 2012 7:31 am

Ahoj, nemusíš zrovna kutat jezírka, ale aspoň příkop by se vejít měl, proto pokud to aspoň trochu jde úroveň 0 změn aspoň za +1cm, Dolní trať Ti do SN (vúrovni 0) bude klesat. Vím, že moc délky není, ale každý centimetr výšky Ti zmenší stoupání na lokáce, přitom Celková výška (daná rozdílem mezi SN a horní stanicí) zůstane stejná, ale vzhledově se dostaneš úplně jinam.
Při pohledu na kobercové kolejiště mě napadlo, že v levém horním rohu máš spoustu místa nestálo by za to posunout horní stanici tak aby koleje končily až úplně u kraje v rohu? Možná bys na druhé staně vyšetřil kus místa pro odkrytí spodní tratě. Předpokládám, že SN by začínalo zhned za portálem vlevo (kvůli délce kolejí).
Nakonec ještě drobná poznámka: Pokud budeš mít SN na oválu a chceš střídat vlaky, tak toho s nimi též moc neujedeš. Zvlášť s delším vlakem, než opustíš zhlaví, už bude lolokomotiva v půlce SN. Zase na drhuou stranu třeba rychlík bude viditelnou stanicí stejně asi jen projíždět...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kapesni kolejiste TT

Příspěvekod Kedyson » stř 11 črc, 2012 8:11 am

Michal Šuhajda píše:Ahoj, nemusíš zrovna kutat jezírka, ale aspoň příkop by se vejít měl, proto pokud to aspoň trochu jde úroveň 0 změn aspoň za +1cm, Dolní trať Ti do SN (vúrovni 0) bude klesat. Vím, že moc délky není, ale každý centimetr výšky Ti zmenší stoupání na lokáce, přitom Celková výška (daná rozdílem mezi SN a horní stanicí) zůstane stejná, ale vzhledově se dostaneš úplně jinam.
Při pohledu na kobercové kolejiště mě napadlo, že v levém horním rohu máš spoustu místa nestálo by za to posunout horní stanici tak aby koleje končily až úplně u kraje v rohu? Možná bys na druhé staně vyšetřil kus místa pro odkrytí spodní tratě. Předpokládám, že SN by začínalo zhned za portálem vlevo (kvůli délce kolejí).
Nakonec ještě drobná poznámka: Pokud budeš mít SN na oválu a chceš střídat vlaky, tak toho s nimi též moc neujedeš. Zvlášť s delším vlakem, než opustíš zhlaví, už bude lolokomotiva v půlce SN. Zase na drhuou stranu třeba rychlík bude viditelnou stanicí stejně asi jen projíždět...


Ahoj Michale,

uz ted zacina skrytak hned za levym portalem. Posunout ho dal, tak 1) do skrytaku nedostanu dostatecne dlouhe, rovne (!) koleje, 2) nejspis bych pak nevytocil tu lokalku. Poskladam narychlo spodni patro z plechacu a vyfotim to.

S tim skrytakem si to uvedomuju. Ale i tak je to obrovsky pokrok oproti puvodnimu navrhu, kde byly vlaky nacpane na nadrazi jak sardinky a ani nemohly poradne nikam odjet (krome koleje za kulisou). Takhle bude moct treba dole projet rychlik, po nem prijede osobak, zastavi, z protismeru projede nadrazim nakladni vlak, pak muze prijet z praveho portalu motorak (bude tam jedna kusa kolej prave pro vlaky na lokalce), ktery nabere lidi a odjede nahoru do koncoveho nadrazi, osobak dole muze zmizet v tunelu, pak muze z lokalky prijet mala para s dvema uhlaky a zasobovat volnou skladku uhli... K tomu mozna jeste vytazna kolej na meneni vlaku mimo panel. A kdyz me chytne extremni lenora, tak muzu nechat dole jeden vlak krouzit a pri tom drandit na lokalce. Idealni to samozrejme neni, protoze vlaky na ovalu toho jednak moc nenajedou, druhak ve vysledku prijedou ze stejne strany, jako naposled. Ale oproti situaci pred rokem, kdyz jsem na toto forum prisel a znal jen krouzeni dokola, je tohle precejen posun k lepsimu :)
Kedyson
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 12 kvě, 2011 6:41 am

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků