Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » pon 25 črc, 2011 9:50 am

Max píše:Milane, dnes už nám Žitava samozřejmě nepatří,
ale 300 let patřila.
Až po 30ti leté válce jsme o ni přišli, a ještě na jaře 46, rok po válce, to vypadalo, že opět bude znovu česká.
Ale Beneš ji prý nechtěl. Žilo tam tehdy přes 5 000 Čechů. Pouze jim doporučil vytvářet Národní výbory.......


Jako Kladsko,Ratiboř atd.....
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 25 črc, 2011 12:03 pm

Max píše:Milane, dnes už nám Žitava samozřejmě nepatří,
ale 300 let patřila.
Až po 30ti leté válce jsme o ni přišli.......


Ovšem to je argument jak stehno... A že tam v té době bylo hodně železničních tratí....
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jarda H. » pon 25 črc, 2011 12:13 pm

milan ferdián píše:
Max píše:Milane, dnes už nám Žitava samozřejmě nepatří,
ale 300 let patřila.
Až po 30ti leté válce jsme o ni přišli ...........


Jako Kladsko,Ratiboř atd.....


Maxi, a co železnice na Jadranu, v Rakousku (Korutany, Štýrsko, ...), za doby panování Přemysla Otakara II. tyhle krajiny byly součástí našeho království :lol: Přece jenom informace zde podávané by měly mít nějaký řád, vypovídací schopnost. Občas mám dojem, že přináší spíše další nejasnosti a zmatek ... ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » pon 25 črc, 2011 12:57 pm

Jestli to půjde tak dál,jak to teď,tak toto téma je zralé na uzamčení.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » pon 25 črc, 2011 8:14 pm

Jarda H. píše: Přece jenom informace zde podávané by měly mít nějaký řád, vypovídací schopnost. Občas mám dojem, že přináší spíše další nejasnosti a zmatek ... ?!

Asi by sis to měl jardo přečíst znovu a hezky pomalu, smysl textu byl v tom, že ty točny u peronu byly nejen v rajchu, ale i u nás - viz ten SVINOV a KOLÍN. Vše ostatní mimo je jen zbytečný balast , co se na to nabalil.
Když budeš číst pomalu, lépe pochopíš.

A ten Kolín = 3. epocha, to pro Milana, který 1. a 2. epochu nechce.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jarda H. » úte 26 črc, 2011 10:09 am

Maxi, to je OK ! Já to pochopil, jen ten - jak ho nazýváš - balast je zbytečný a a zavádějící, matoucí ..... Informace z českých drah jsou vítány, bohužel řada tvých (určitě zajímavých) informací ve formě obrázků apod. je komentována nevím, asi, snad, nebudu hledat, nevím atd ?! Zkrátka tam chybí více konkrétních informací (ty třeba nemusí být, chápu), ALE uvést např. u plánků alespoň místo by bylo vhodné - třeba se najde někdo, kdo ví více, nemyslíš ?
A neboj se :D , já čtu dobře a zaregistroval jsem i zmínku o čekých stanic (v konkrétním případě, který se teď rozebírá) - proč si u této informace přikládal balast zahraničních stanic, stačilo se zmíit, že se to objevilo i v cizině a šlus ! Na druhou stranu si třeba všimni, že stejný názor na "hodnotu" informací upozorňovali i někteří další.
PS : neber můj názor ve zlém, jde jen o to dostat tady do podvědomí nás všech informace, které mají CENU a VÝZNAM !

Vraťme se raději ke konkrétním informacím, k reálné železnici i modelům, zanechme slovíčkaření o ničem ........
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » úte 26 črc, 2011 11:26 am

Jarda H. píše:Vraťme se raději ke konkrétním informacím, k reálné železnici i modelům ........

Souhlasím, takže zde reálná info o točně u peronu z Epochy 3 - z plánku je vidět, jak veliká na něm je točna, proto jsem o ní ještě před pár dny nevěděl. Přehlédnul jsem ji, a až Morris Zapp na ni upozornil, tedy moc díky . A na webu žst Kolín je pohled do toho místa, kde bývala do roku......xy.
Bylo by dobré trochu zapátrat a možná se těch podobných točen u nás objeví víc. Bývaly třeba na Mas, ale v ep.2.
Takže nesouhlasím s tvrzením, že takové točny nepatří na česká kolejiště.
V tom Kolíně k ní nemohly přijíždět vlaky z odbočné trati, jako tomu bylo ve Svinově, takže v každé stanici k ní byl jiný, a přitom asi stejný důvod. To že takovéto točny nejsou dosud v příručkách, to je chybou příruček a nikoliv těch točen.
Přílohy
Kolin zst.jpg
Kolin zst.jpg (66.91 KiB) Zobrazeno 4036 krát
Kolin 47.jpg
Kolin 47.jpg (74.5 KiB) Zobrazeno 4036 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » úte 26 črc, 2011 12:05 pm

Když fakta,tak fakta.Nějak nevidím ty nástupiště.
Přílohy
Kolín_001.jpg
Kolín_001.jpg (55.07 KiB) Zobrazeno 4019 krát
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Morris Zapp » úte 26 črc, 2011 2:15 pm

1933???
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 839
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » úte 09 srp, 2011 6:38 pm

milan ferdián píše:...Já si též myslím ,že jde o vlečku a to jakým stylem je zaústěna ta budova remízy.Poloměr R180m,ten už je dost výmluvný.Kdo zná minulost tratě Borohrádek-Moravany-Chrudím,tak ví jak chtěli ušetřit náklady na stavbu této tratě a použili poloměry tratí 200m.

Tak zde mám trochu něco k rychlostem na těch obloucích, co zde odborníci identifikovali jako vlečkové :
Přílohy
obloukyarychlost.jpg
obloukyarychlost.jpg (42.05 KiB) Zobrazeno 3845 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod JanoH0e » úte 09 srp, 2011 7:14 pm

Max píše:Tak zde mám trochu něco k rychlostem na těch obloucích, co zde odborníci identifikovali jako vlečkové :

Zas si dal neúplnú tabuľku, veď na tratiach ČSD boli aj oblúky o polomeroch 70 m :P . A to nehovorím o tom, za akých podmienok sa týchto rýchlostí dosahuje. :lol: Zas si niečo vytiahol, niečo začal, ale nedokončil. Nenapísal si, kde a sa tieto malé oblúky používali a za akých podmienok sa tieto rýchlosti dosahovali. Ale to by bolo na veľmi dlhú debatu.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků