Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod juroH0 » sob 23 črc, 2011 7:04 pm

Prečo by sa to malo nazývať vlakodromom, kôli mimoúrovňovému kríženiu tratí? V blízkosti staníc to nieje nič výnimočné. Nazývať to vlakodromom je opodstatnené vtedy, ak sa trate krížia v jednej úrovni križovatkou, nedajbože angličanom.
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod JanoH0e » sob 23 črc, 2011 7:07 pm

Mimoúrovňové kríženie 2 rozdielnych tratí rozhodne nie je nič výnimočné. Aj keď v tomto prípade je "okorenené" v tom, že obe trate idú po mostoch. 8) Výnimočné by to bolo, keby to bola tá istá trať, napr. Telgártska slučka. A na to je už potrebný model poriadne veľký.

:lol: ""Super námět pro malé kolejiště !"" :twisted: V tvojom podaní skôr námet na paškvil. Rozober si iba stúpania a výšku medzi dnom rieky, 1. mostom, 2. mostom. "Malé" koľajisko to bude tak v "T" :o . Teda ak to nie je zubačka. :mrgreen:
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » sob 23 črc, 2011 7:15 pm

Zde je obrazová dokumentace.Lokalita Poříčí u Trutnova
Přílohy
690.jpg
690.jpg (105.51 KiB) Zobrazeno 4633 krát
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod boy.rough » sob 23 črc, 2011 7:19 pm

Pokud jsou tam dva vlaky najednou, tak to může být slušný rambajz :shock: .
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán???) a nemám s nimi problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 620
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » sob 23 črc, 2011 8:06 pm

Díky Milane, právě na tuhle fotku jsem myslel, taky ji někde mám uloženou.

JanoH0e : a proč by malé kolejiště mělo být placka ? Proč by nemohlo vyrůst do výšky, když do stran to nejde ?
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » sob 23 črc, 2011 8:25 pm

Milane, to křížení dvou mostů jsi identifikoval velice rychle, a co ta točna na konci peronu, už víš, kde byla ?
Když ráno po snídani vyrazíš pěšky tím správným směrem, obědvat můžeš tam co bývala točna. A nemusíš spěchat.
Jak jsem psal už před časem, máš to skoro za barákem...
Přílohy
tocna_sturc.jpg
tocna_sturc.jpg (52.71 KiB) Zobrazeno 4598 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod JanoH0e » sob 23 črc, 2011 10:55 pm

Max "JanoH0e : a proč by malé kolejiště mělo být placka ? Proč by nemohlo vyrůst do výšky, když do stran to nejde ?"

Je to dobrý námet na diorámu. Skrytá stanica, resp. stanice by boli výťahové. Ale ako normálne malé koľajisko by to bol paškvil. Stačí si zobrať ceruzku, papier a oprášiť vedomosti z matematiky. Na to, aby si natiahol stúpania do prirodzených sklonov t.j. max. 30 promile potrebuješ dĺžku. Všimni si toboganové koľajiska. Ak chcem na relatívne malom priestore ísť do výšky, zvolím námet ozubnice alebo koľajnicovej lanovky - pozemnej lanovky. Námetov je dosť, nielen v Európe. Na čo przniť normálne trate, keď vzorov na stúpajúce trate je dosť.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » ned 24 črc, 2011 6:59 am

Max píše:Milane, to křížení dvou mostů jsi identifikoval velice rychle, a co ta točna na konci peronu, už víš, kde byla ?
Když ráno po snídani vyrazíš pěšky tím správným směrem, obědvat můžeš tam co bývala točna. A nemusíš spěchat.
Jak jsem psal už před časem, máš to skoro za barákem...



Ale,jó.Svinov,opavské nástupiště.Točna byla demontována 5.12.1934 a nahrazena výhybkou.Toto,ale nelze modelovat jako samostatný projekt.Musí být součástí této stanice Svinov,je třeba dodržet epochu a v historických podkladech si zjistit,proč tomu tak bylo.
zdroj:130 výročí tratě Ostrava Poruba - Opava východ /1855 - 1985
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod radekkrupka » ned 24 črc, 2011 7:02 am

Trochu mi to tu připomíná videostop :)

Zajímá mě ta točna na konci "zhlaví". Proč to tam tedy tak bylo?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Morris Zapp » ned 24 črc, 2011 7:28 am

Točna na konci kusých perónních kolejí byla ledaskde. V epoše I to bylo naprosto standardní řešení, které se tu a tam někde dochovalo do pozdějších dob, např. v Kolíně je ještě vykroužený okraj perónu, v Zittau dokonce ta točna ještě je (jestli ji teda DB-Netze v poslední době nezoptimalizovala).

Mimoúrovňové křížení dvou různých tratí bez jejich propojení známe z praxe: Zákolany, Chrášťany u Rakovníka, Janov u Rakovníka. Jedno úrovňové křížení jsme měli taky - je to notoricky známé.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 839
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » ned 24 črc, 2011 7:46 am

radekkrupka píše:Trochu mi to tu připomíná videostop :)

Zajímá mě ta točna na konci "zhlaví". Proč to tam tedy tak bylo?


No mě taky... :mrgreen: Co se týče té točny,ta údajně sloužila pro otáčení lokomotiv z opavské větve.Jak víme tak v Opavě byly tři točny.Důvodem pozdějšího odstranění točny va Svinově, bylo zavedení zkušební dopravy od 1.4.1933 motorovými vlaky na opavské větvi.
Ještě citace"na opavské poloze,byla kusá kolej IIIn (poštovní) a na druhé straně opavského perónu kolej Vn,VIIn a IXn,ústící v točnu "...
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » ned 24 črc, 2011 7:48 am

A propó,držím již v ruce další díl "Železniční trať - Německý Brod - Pardubice na starých pohlednicích "
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Vladimír_B » ned 24 črc, 2011 8:15 am

Morris Zapp píše:Mimoúrovňové křížení dvou různých tratí bez jejich propojení známe z praxe: Zákolany, Chrášťany u Rakovníka, Janov u Rakovníka. Jedno úrovňové křížení jsme měli taky - je to notoricky známé.

To úrovňové křížení bylo KND a Buštěhradky? A tůtu mimoúrovňovku taky poznáte? http://zelezniceamhd.ic.cz/fotky/sm/vq.JPG Je to hodně jednoduché... :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Morris Zapp » ned 24 črc, 2011 8:20 am

Žalhostice, krycí název Velké Žernoseky :D
Na seznam to nepatří, protože jsou tam ty tratě propojené.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 839
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » ned 24 črc, 2011 1:21 pm

Díky Milane, to datum zrušení točny mne zajímalo.
A byla to opravdu jenom tato jediná takhle umístěná v celé síti ČSD ? Nebyla ještě někde podobná ?

Ale důležité je hlavně to, že byla použita i u nás a ne jenom u sousedů za hranicemi. Takže i na českém kolejišti ji můžeme použít. Pokud jde o epochy - většina lidí asi kouká na mašiny, možná trochu málo i na vozy, ale co to ostatní, toho je mnohem víc. Třeba takové "containery" z dob předválečných. A byly i dlouho po ní. Kdo je má na kolejišti ?
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 29 návštevníků