Kolejiště TT 110x225

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » ned 20 bře, 2011 3:37 pm

Zdar všem.
Rád bych znal Váš názor na můj výtvor. Mám v plánu přestavět klasický ovál, který je teď 80x180 a zvětšit ho na uvedených 110x225. Námětem je hlavní jednokolejná trať s jedním viditelným nádražím a odbočnou vedlejší tratí na menší nádraží a vlečkou do lomu na šutr. O hlavní trati uvažuji, že bude pod trolejí a budou po ní svištět rychlíky v čele s bobinou nebo s372+3xY, osobní vlaky (Tornádo). Většina bude v tunelu, kde bude i skryťák. Na vedlejší hodlám provozovat 810 nebo 830/831 a náklad s šutrem v čele s Hektorem v barvách Viamontu nebo V110 v barvách Railtransportu. A jako doplněk pár hysterických vlaků s 464.1 pokud br86 nezhyne při přestavbě. Nádraží na hlavní trati je už v podstatě složené. Budova bude postavena z Auhagenu - Klassdorf (v jiné konfiguraci). Na vedlejší bude budova Hagenau, která už je slepena a dělá parádu na hlavní trati (v jiné konfiguraci než je vidět na webu Auhagenu). Vesnička bude sestavena z hrázděných budov statku od Auhagenu (všichni pořád říkají, že Auhagen nabízí německé věci, ale tady v severních čechách je toho hromada :lol: ) A na kopečku kostelík a kolem hřbitůveček (asi největší problém, protože malý venkovský kostel v TT odpovídající našim zemím prostě není. A to co je v nabídkách firem je prostě do města nebo je pseudokostelík nebo patří do alp.) Nejsem si úplně jistý na velkém nádraží s umístěním lokošupen. A na tu nejbližší kolej k budově bych rád přistavoval 810, ale nevím, jestli se ta kolej dá klasifikovat jako dopravní nebo manipulační. Každopádně mi uniká smysl, proč by se na manipulační nemohlo rovnou z trati :lol: Dík za kritiku a nápady na zlepšení. A teď to do mě perte! :lol:
http://img155.imageshack.us/i/30320671.jpg
http://img821.imageshack.us/i/95467952.jpg
http://img402.imageshack.us/i/91545500.jpg
http://img718.imageshack.us/i/20357795.jpg
a ještě plán
http://img534.imageshack.us/i/plankb.jpg
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod D » ned 20 bře, 2011 6:47 pm

Ahoj. Pár připomínek bych měl:
1) Máš docela krátké koleje ve stanici, Bobina a tři Y vlezou jen na jednu dopravní kolej, takže křižování rychlíků je vyloučeno.
2) Kudy do vesnice povede silnice? Cesta obvykle vede skrz odněkud někam.
3) Koncovou stanici máš vůči vlečce poddimenzovanou. Pro odvoz vagónů z vlečky potřebuješ prázdné nádraží.
4) Skryté nádraží je pro plánovaný provoz také chudé. Další rozšíření přijde vhod.
5) Kostelík na kopci? Určitě se jich pár najde, ale běžný český kostelík stává na návsi.
6) Kudy povede silnice k hornímu nádraží?
7) Dvě výtopny se mi pro jednu odbočnou trať zdají jako luxus. Ta v horní stanici nemá dořešeno zbrojení a asi bych ji zrušil.

Tunel před lomem docela vhodně opticky odděluje obě tratě. Při tvém výčtu vozového parku mě napadla jen otázka, kam to tam všechno nacpeš? Dva rychlíky, dva historické, motorák a dva nákladní … to je 7 souprav. Budeš mít trvale obsazené nádraží a vlaky budou jen čekat, kdy se uvolní díra ve vedlejší stanici, aby se tam mohly vyměnit s jinou soupravou.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod fruafru » ned 20 bře, 2011 6:51 pm

Zdar Pietro
Plánek máš vymakaný. Jen bych měl dvě takové maličkosti. Vedlejší trať má k dispozici celou odbočnou stanici, zatímco hlavní trať má pouze tři koleje. Prohodil bych tratě navzájem, vnitřní trať bych napojil na koncovou stanici a tu která vede do koncové stanice, bych napojil na SN.
Skryté nádraží je hodně malé. To nebude pro zamýšlený provoz v žádném případě stačit. Potřebuješ schovat 1x rychlík, 1x osobní vlak, 2x nákladní vlak a to by měla v SN zůstat alespoň jedna kolej pro prujezd ostatních vlaků. Nehledě na to že nemáš možnost v SN otáčet vlaky. Možná by stálo za zvážení, přidat na kolejišti jedno patro pro SN a dodělat dvě vratné smyčky.
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Peter.sid » ned 20 bře, 2011 7:57 pm

Zdravim

Pridam sa aj ja:
- zatocil by som zhlavie na pravej strane, kolaje v stanici mas prilis kratke. Po nejakom case ti to zacne vadit ako mne.
- skryte nadrazie by som vyriesil tak ako mam ja (moje vlakno viewtopic.php?f=1&t=4040)
Cely panel som dvihol o 10 cm a skryte nadrazie mam pod nim. Vjazd a vyjazd na skrytak mozes mat taky ako mam ja. Ja mam sirku panelu 125cm
- koncove nadrazie natoc doprava pod uhlom asi 30° a ziskas zopar cm navyse na dlzke kolaji. Kazdy cm dobry.
- ked chces jazdit s Y snaz sa dat vsetky obluky do tunelov. Strasne zle vypada zalomena suprava Y na R 353.

Peter
Peter.sid
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 05 led, 2011 9:06 pm

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » ned 20 bře, 2011 8:09 pm

D píše:Ahoj. Pár připomínek bych měl:
1) Máš docela krátké koleje ve stanici, Bobina a tři Y vlezou jen na jednu dopravní kolej, takže křižování rychlíků je vyloučeno.
2) Kudy do vesnice povede silnice? Cesta obvykle vede skrz odněkud někam.
3) Koncovou stanici máš vůči vlečce poddimenzovanou. Pro odvoz vagónů z vlečky potřebuješ prázdné nádraží.
4) Skryté nádraží je pro plánovaný provoz také chudé. Další rozšíření přijde vhod.
5) Kostelík na kopci? Určitě se jich pár najde, ale běžný český kostelík stává na návsi.
6) Kudy povede silnice k hornímu nádraží?
7) Dvě výtopny se mi pro jednu odbočnou trať zdají jako luxus. Ta v horní stanici nemá dořešeno zbrojení a asi bych ji zrušil.

Tunel před lomem docela vhodně opticky odděluje obě tratě. Při tvém výčtu vozového parku mě napadla jen otázka, kam to tam všechno nacpeš? Dva rychlíky, dva historické, motorák a dva nákladní … to je 7 souprav. Budeš mít trvale obsazené nádraží a vlaky budou jen čekat, kdy se uvolní díra ve vedlejší stanici, aby se tam mohly vyměnit s jinou soupravou.


Díky za postřehy. Hmm, hmm, o některých věcech vím...
ad1) druhá souprava se vejde na sousední kolej, holt bude stát přes výhybky a bude zablokovaný motorák :lol: ještě se dá zhlaví vpravo drobet posunout, ale bude tam na těsno, no... nebo se prostě nebude křižovat :lol:
ad2) tak silnice povede, povede, jen nebylo v silách ji nakreslit. mám 3 varianty. 1) do vsi povede silnice kolem kostela před nádraží. od nádraží přes most přes hlavní trať a přes přejezd přes vedlejší trať do rohu směrem na Neumětele. 2) totéž, ale pak vede druhý konec silnice uzoulinkou silničkou ze vsi v rokli pod mostem před tím koncovým nádražím. 3) viz bod 1 a druhý fous tunelem pod nádražím. Ale zvítězí bod 1. uprostřed bude náves s rybníkem a směrem nahoru vinice :D . Víc bych silnice neřešil.
ad4) SN je malé proto, protože jsem ho víc nerozkresloval, počítám s větším.
ad5) pravda, pravda..no ale nějaké jsou a bude malý, hřbitovní. Zřejmě se jedná o pozůstatek starého osídlení zaniklého za třicetileté války.
ad6) nebudu obě stanice propojovat, ale je tu věc, na kterou jsem nepomyslel. To koncové nádraží je pravda jaksi bez komunikace. Řeším.
ad7) mě se to líbí, ale ještě to vylepšuju v koncové stanici. Tohle umístění se mi moc nepozdává.
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » ned 20 bře, 2011 8:23 pm

fruafru píše:Zdar Pietro
Plánek máš vymakaný. Jen bych měl dvě takové maličkosti. Vedlejší trať má k dispozici celou odbočnou stanici, zatímco hlavní trať má pouze tři koleje. Prohodil bych tratě navzájem, vnitřní trať bych napojil na koncovou stanici a tu která vede do koncové stanice, bych napojil na SN.
Skryté nádraží je hodně malé. To nebude pro zamýšlený provoz v žádném případě stačit. Potřebuješ schovat 1x rychlík, 1x osobní vlak, 2x nákladní vlak a to by měla v SN zůstat alespoň jedna kolej pro prujezd ostatních vlaků. Nehledě na to že nemáš možnost v SN otáčet vlaky. Možná by stálo za zvážení, přidat na kolejišti jedno patro pro SN a dodělat dvě vratné smyčky.


Díky za pochvalu.
O tom prohození jsem přemýšlel, ale nakonec jsem to udělal takto. Mám to zdůvodněné tak, že vedlejší trať se stavěla později. Směrem vlevo je "nákladní skupina kolejí" směrem vpravo osobní skupina kolejí. Trochu to omezuje dopravu nákladu do jednoho směru. No, ještě uvidím. Jde to i jinak, ale musel bych buď prodloužit rám nebo zkrátit koleje na nádraží.

SN bude větší, minimálně o 2 koleje.
O smyčce sem neuvažoval. Z nějakého důvodu k nim mám odpor. :)
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » ned 20 bře, 2011 8:39 pm

Peter.sid píše:Zdravim

Pridam sa aj ja:
- zatocil by som zhlavie na pravej strane, kolaje v stanici mas prilis kratke. Po nejakom case ti to zacne vadit ako mne.
- skryte nadrazie by som vyriesil tak ako mam ja (moje vlakno viewtopic.php?f=1&t=4040)
Cely panel som dvihol o 10 cm a skryte nadrazie mam pod nim. Vjazd a vyjazd na skrytak mozes mat taky ako mam ja. Ja mam sirku panelu 125cm
- koncove nadrazie natoc doprava pod uhlom asi 30° a ziskas zopar cm navyse na dlzke kolaji. Kazdy cm dobry.
- ked chces jazdit s Y snaz sa dat vsetky obluky do tunelov. Strasne zle vypada zalomena suprava Y na R 353.

Peter


No, pravé zhlaví se mi už nechce moc točit. Když ho posunu, změní se mi výškové poměry. Odbočná trať už teď stoupá docela brutálně. S hlavní tratí musím klesat. Šlo by z toho ven, kdybych dal hlavní trať na vnějšek. Koleje jsou krátké, s tím se musím smířit. Popřemýšlím. Díky.
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » ned 20 bře, 2011 8:48 pm

Mírná změna v koncové stanici....
http://img851.imageshack.us/i/zmenapokus.jpg
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod fruafru » pon 21 bře, 2011 7:55 am

Vidím že už ses rozhodl. Ten důvod je sice hodně chabý, ale budiž. Osobně vždy k plánku sám pro sebe vymýšlím grafikon. Pokud se mi něco nezdá pokusím se o patřičné úpravy. Stačí vytisknout plánek kolejiště, udělat karty vlaků a může se (jezdit) Uvidiš sám že větší provoz umožní kolejiště do koncové stanice než na hlavní trati. Osobák z koncové stanice přijede ke staniční budově a pro hlavní trať ti zbývají jen dvě koleje :roll: to je osobní a jedna kolej pro vykřižování a to ještě krátké soupravy. A ostatní koleje jsou ve stanici skoro zbytečné, spíše jen pro nákladní dopravu.
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Myšpulín » pon 21 bře, 2011 5:20 pm

Pietro píše:
D píše:5) Kostelík na kopci? Určitě se jich pár najde, ale běžný český kostelík stává na návsi.

ad5) pravda, pravda..no ale nějaké jsou a bude malý, hřbitovní. Zřejmě se jedná o pozůstatek starého osídlení zaniklého za třicetileté války.

Tady v Podkrkonoší každá ves, která nemá náves (tedy skoro každá), má kostel na kopečku (i velký). Hlavně to jsou ty, co se táhnou údolím nějakého potoka či řeky.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Max » pon 21 bře, 2011 5:28 pm

Myšpulín píše:
D píše:5) Kostelík na kopci? ... ale běžný český kostelík stává na návsi.

Tady v Podkrkonoší každá ves, která nemá náves (tedy skoro každá), má kostel na kopečku (i velký). ...

Stačí koukat kolem sebe, ty kostely na kopcích jsou nejen v Čechách, stejně tak i na Moravě. Stavěli je tak, aby byly zdaleka vidět. Středověká navigace....
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » pon 21 bře, 2011 5:46 pm

fruafru píše:Vidím že už ses rozhodl. Ten důvod je sice hodně chabý, ale budiž.

Rozhodnutý ještě nejsem. Nádraží mám sice složené, ale pořád mám dost času na přemýšlení a vylepšování. Dokud nebudu mít hotový rám... :D
Tak, další vylepšení... ale ta křižovatková výhybka se mi tam nelíbí.... odbočná trať je stále vpravo.. a proč? aby bylo vidět, jak Hektor BTTB není schopen vyjet kopec :lol: bane, důvod je, aby trať byla trochu v zorném poli, aby nebyla moc schovaná za kopcem, abych nemusel utíkat od ovládacího pultu.
http://img707.imageshack.us/i/kolejiskoupravene.jpg
http://img535.imageshack.us/i/kolejiskoupravene3d.jpg
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 21 bře, 2011 9:36 pm

Ahoj, ta poslední úprava s angličanem se moc nepovedla. Ani se nedivím, že Ti tam vadí. Radši bych prohodil tratě. Hlavní pojede blíž u kraje. Když SN natočíš šikmo, tak aby končilo přibližně pod šturcy v lomu, tak Ti odpadne problém s "brutálním stoupáním"¨kvůli nadjíždění tratí.
Dvě výtopny na krátké lokálce je fakt zbytečný luxus, ale spíš bych zrušil tu spodní, viz dále.
problém s přístupem k horní satnici bych řešil tak, že bych dal VB a sklad na druhou stranu (na kraj kolejiště) s tím, že skladiště by bylo u ke kusé koleje. Buď to u bych řešil budovy "pouze" polokulisou, nebo přídavným panýlkem. Na strání mezistanicemi pak může být třeba les.
V dolní stanici bych omezil počet kusých kolejí - zejména těch krátkých na jeden vůz (a tím i angličanů). Zrušil bych kusou kolej u VB, skladiště bude u průjezdné koleje, naopak tu kusou kolej kl obloukovému zhlaví bych protáhnul až k výhybkám. Zrušil bych dolní remízu a sousední kusou kolej před tunelem bez náhrady. Kusou kolej (u kraje kolejiště) bych místo z angličanu vyvedl až z krajní koleje obyč. výhybkou. při zachování stáv. délky by se celá o něco posunula vpravo a přístup k nádraží a vesnici by byl přes přejezd před tunelem. Není to úplně obvyklé, ale proč ne. Z té koleje bych udělal vlečku, nebo by u ní byla volná skládka. Ve stanici pak zbydou tři dopravní koleje a dvě manipulační průjezdné (u VB a na kraji) a tři kusé koleje, z nichž některé (nejlépe některá u kraje) mohou být vlečkami.
Násypku v lomu bych též přehodil na opačnou stranu kolejiště (ke kraji). Kapacity horní stanice ve vztahu k lomu bych se nebál.
Do koncové stanice přiveze manipulák 4 prázdné vozy. Lokomotiva nasune vozy na volnou kolej v lomu, z pod výsypky si vytáhne 4 vozy plné. Doveze je do stanice, objede a ještě se vrátí na vlečku a přestaví prázdné vozy pod výsypku. Pak se vrátí do stanice. Jednodušeji to nejde, protož posun s více než X(libovolné číslo, zde 4, ale může být i 3,2,5...) vozy by lokomotiva nezvládla :D . Nebo může v lomu sloužit malá vlečková lokomotiva, která přestavuje vozy z/na předávací kolej(e) a drážní lokomotiv pod násypku nemá povolený vjezd...
Kromě vozů do/z lomu stejně moc velký obrat nákladu v koncové stanici nebude, tak bych se přehlecní nebál. Případně můžou jezdit průběžné nákladní vlaky pouze s vozy do lomu a stanici bude obsluhovat manipulák v jiný čas.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » úte 22 bře, 2011 10:23 am

A je tu další verze na které jsem makal včera. Inspirací mi byli úpravy Vlastimíra Muchy a pochopitelně i výtky ostatních. http://img857.imageshack.us/g/1207.jpg
Nicméně prozatím remíza zůstává i dole. Stejně tak i jeden angličan. Ta krátká kusá kolej tam je od toho, neb mou myšlenkou byl prostor pro uklizení elektriky, která by zde čekala na převzetí nákladu s šutrem, který by se zde spojil do delší soupravy. (původně měla čekat na té kusé koleji dole) jak je zde: http://img534.imageshack.us/i/plankb.jpg Tam, co je teď, tak ta kusá kolej byla prapůvodně určená pro uklizení Šukafonu a tam kde je prapůvodně remíza byla skládka čehokoliv.
Remíza nahoře, no, je tam taková větší. Ta měla být určena pro stroj který bude dělat rošádu v lomu. Ve skutečnosti mám v úmyslu použít stavbu od Auhagenu, která je tuším pneuservisem nebo dílnou. Je prostě menší. Ta dole není zděná, ale dřevěná se zděnou dílnou (slepeno). Komunikaci bych řešil podjezdem pod nádražím směrem dolu (někde mezi remízou a Staniční budovou cca na místě toho domu uprostřed (který buď bude stát blíž k remíze nebo nebude. Ke kostelu povede úzká silnička, která se pak změní na lesní cestu. Dole sem ještě zrušil jednu kusou kolej napojenou na dalšího angličana. Tedy: angličani -3.
V tom koncovém nádraží asi zruším ten sklad. Potřeboval by širší komunikaci a na tu asi nebude místo. bude tam jen cesta pro pěší směrem dolu kolem remízy. Ta kusá kolej by se dala použít pro přistavení motoráku aby nebránil posunu na koncáku. Možná půjde budova Hagenau i se skladem dolu a v koncovém bude něco menšího. (Hagenau už je koupené a slepené po jednotlivých budovách, takže se dá rozházet dle potřeby).

Pro MIchala: díky za podporu s tím provozem na koncáku. :D Tak nějak si to představuji.
Ten panel nemůžu mít u stěny (není tam místo) ale je volně v prostoru a dá se pozorovat ze všech stran. Proto je lom tak, jak je. Hlavně se snažím minimalizovat stavby na kraji panelu, případně chránit stavby a prostor kolejí krajinou a to z důvodu blbovzdornosti. :lol: Asi jediný, kdo se pohybuje kolem kolejiště s velkou opatrností je jeho stavitel, ostatní členové rodiny na to prdí a zlomyslně lámou na kraji stromy, trakční stožáry, lampičky, případně používají celý panel jako prostor pro odložení čehokoliv vagónek nevagónek....

A teď, ještě se mi válí v šuplíku blikátka pro přejezd.... Nerudovká otázka: Kam s ním....?
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » čtv 24 bře, 2011 1:35 pm

Tak a je tu další plán na přemýšlení. Tentokrát sem přesunul napojení odbočné trati doleva a rázem se mi prodloužila trať do koncáku. Je to jen nástřel, ještě to není hotové, ale ta krajina už začíná vypadat dramaticky, co říkáte? :D Původně to mělo 2 patra, teď to má tři.
http://img228.imageshack.us/g/18grande.jpg
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků