Stránka 1 z 4

Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: sob 19 bře, 2011 9:11 am
od VladikC
Musím se přiznat, že se mi ukrutně líbí kolejiště Eisenbahnen Ostpreußen http://www.nexusboard.net/sitemap/2408/ ... n-t316307/. Je to pro mne prostě úžasně, vymakané, koukavé... Přivedlo mne k myšlence zkusit namalovat něco velmi vzdáleně podobného do velikosti panelu, který bych chtěl realizovat v měřítku TT. Je to vlastně notně očesaná levá strana. Vyšel z toho takový vlakodrom, na hony vzdálený mé myšlence koncové stanice, bylo by tam však podstatně více ježdění a koukání na projíždějící vlak přírodou, která tam ještě není namalovaná, ale asi o to více vzdálený nějaké realitě provozu... Provozovány by byly případně původně zamýšlené krátké vlaky (osobní "lázeňský" s tříosymi vozy, smíšený osobní-nákladní a malý nákladní do likérky a tkalcovny). Pavel už to podrobil kritice, za což mu děkuji, ale přesto jsem se rozhodl to zde vystavit v této hrubé podobě. Ta smyčka na hoře by měl být schována v hustém porostu, místy by nebyla vůbec vidět, a snad by tam mohla být malá zastávka pro lesní a jiné dělníky, jak to už někdo měl na svém kolejišti takto zamýšleno. Třetí kolej ke stanici se mi tam už nějak nevejde a most přes výhybku jsem také jinak nevymyslel. :-(

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: sob 19 bře, 2011 9:54 am
od Martin HO
Zajímavé řešení, ale já bych asi schoval přední část smyčky od za mostem (nebo i celou) do tunelu a stávající tunel vlevo bych zrušil.

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: sob 19 bře, 2011 10:20 am
od VladikC
Martin HO píše:Zajímavé řešení, ale já bych asi schoval přední část smyčky od za mostem (nebo i celou) do tunelu a stávající tunel vlevo bych zrušil.
Toto je zmiňovaná původní část kolejiště.

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: sob 19 bře, 2011 4:34 pm
od fruafru
Trochu jsem ten plánek rozšířil, ale rozměry zůstaly stejné. Bílé koleje jsou skryté, ostatní je vidět to SN můžeš vynechat pokud o něm neuvažuješ

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: sob 19 bře, 2011 7:40 pm
od Radek Strnad
To německé kolejiště je špičkové.Už jsem se na tyto stránky díval několikrát.Mám pro tyto starší epochy slabost.Až budu zase stavět nový panel(a já budu),možná se ponořím ještě hlouběji do historie ,než se nořím tím současným.K tomu tvému plánu.Ta smyčka mě irituje.Jak jsem už několikrát psal na jiném vláknu,jsem zastáncem teorie,že každý vlak jede odněkud někam,takže smyčku jistě ano,ale skrytou.A pokud to jde,tak s alespoň jednou předjízdnou kolejí.Zkus si tvůj plán představit tak,že vynecháš smyčkovou výhybku,trať povede jakoby rovným směrem této výhybky(může i odbočkou,ale asi by vlak potom mizel za horizontem),zatočí se tak jak ji máš v tomto stavu,ale bude klesat směrem k levé straně tak,že se dostane pod úroveň kolejí,které tam máš, ale ještě před tím zmizí v tunelu a tam bych vytvořil tu skrytou smyčku i s předjízdnou kolejí.Samozřejmě pokud tam budeš mít přístup.Výhoda by byla v tom,že by ses delší dobu mohl kochat jízdou vlaku,napravo by ti zbylo v pohodě místo na zastávku(třeba i s nákladištěm nebo krátkou vlečkou).Je to samozřejmě jen nápad a nevím jaké máš podmínky k realizaci a záleží také ,ze které strany budeš na kolejiště koukat.Jinak dobrý nápad-to kolejiště je fakt inspirující. :mrgreen:

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: pon 21 bře, 2011 11:15 am
od VladikC
Radek Strnad píše:Zkus si tvůj plán představit tak,že vynecháš smyčkovou výhybku,trať povede jakoby rovným směrem této výhybky(může i odbočkou,ale asi by vlak potom mizel za horizontem),zatočí se tak jak ji máš v tomto stavu,ale bude klesat směrem k levé straně tak,že se dostane pod úroveň kolejí,které tam máš, ale ještě před tím zmizí v tunelu a tam bych vytvořil tu skrytou smyčku i s předjízdnou kolejí.Samozřejmě pokud tam budeš mít přístup.Výhoda by byla v tom,že by ses delší dobu mohl kochat jízdou vlaku,napravo by ti zbylo v pohodě místo na zastávku(třeba i s nákladištěm nebo krátkou vlečkou).


Díky za připomínku. Přiznávám se však bez mučení, že nějak nejsem s to si Tvůj návrh představit. :-( Mohu-li poprosit o alespoň přibližný náčrtek? Děkuji. Tedy pokud jsi to nemyslel tak, že by vzniklo vlastně další "podzemní" patro. V této souvislosti musím poznamenat, že stejně jako u mého předchozího návrhu koncové stanice, jsem limitován výškou kolejiště na maximálně dvě "patra".

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: pon 21 bře, 2011 11:18 am
od VladikC
fruafru píše:Trochu jsem ten plánek rozšířil, ale rozměry zůstaly stejné. Bílé koleje jsou skryté, ostatní je vidět to SN můžeš vynechat pokud o něm neuvažuješ


Díky. Tak to se mi to nějak nepodařilo tam nacpat, zkusím to překrestlit, hlavně ty tři koleje u stanice. :-) Na to SN bohužel nebudu mít místo.

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: pon 21 bře, 2011 3:21 pm
od fruafru
VladikC píše: Na to SN bohužel nebudu mít místo.

To je trochu škoda. O téhle provozní epoše vím akorát tolik že byla. Nevím jak dlouhé soupravy chceš provozovat. V původním plánku jsi měl v pravo v tunelu dvě koleje, podle mého by to chtělo aspoň tři. Dvě soupravy jsou schované a jedna kolej je stále průjezdná.

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: pon 21 bře, 2011 3:26 pm
od VladikC
fruafru píše:
VladikC píše: Na to SN bohužel nebudu mít místo.

To je trochu škoda. O téhle provozní epoše vím akorát tolik že byla. Nevím jak dlouhé soupravy chceš provozovat. V původním plánku jsi měl v pravo v tunelu dvě koleje, podle mého by to chtělo aspoň tři. Dvě soupravy jsou schované a jedna kolej je stále průjezdná.


Původním plánek je pouze upravný "oříznutý" originál ze stránek http://www.nexusboard.net/sitemap/2408/ ... n-t316307/ .

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: pon 21 bře, 2011 3:37 pm
od fruafru
Jo já jsem to viděl, on má část tratí zdvoukolejněnou a je to celé takové šikovně zauzlované, což znamená že má možnost soupravy prostřídat. Ty to máš jednokolejné, trochu se tím zhorší střídání souprav. Pořád se ti bude vracet souprava co odjede. V horní smyčce by bylo možná dobré udělat vyhybnu a to stejné tedy i v tunelu pod ní.

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: pon 21 bře, 2011 5:22 pm
od Radek Strnad
VladikC píše:
Radek Strnad píše:Zkus si tvůj plán představit tak,že vynecháš smyčkovou výhybku,trať povede jakoby rovným směrem této výhybky(může i odbočkou,ale asi by vlak potom mizel za horizontem),zatočí se tak jak ji máš v tomto stavu,ale bude klesat směrem k levé straně tak,že se dostane pod úroveň kolejí,které tam máš, ale ještě před tím zmizí v tunelu a tam bych vytvořil tu skrytou smyčku i s předjízdnou kolejí.Samozřejmě pokud tam budeš mít přístup.Výhoda by byla v tom,že by ses delší dobu mohl kochat jízdou vlaku,napravo by ti zbylo v pohodě místo na zastávku(třeba i s nákladištěm nebo krátkou vlečkou).


Díky za připomínku. Přiznávám se však bez mučení, že nějak nejsem s to si Tvůj návrh představit. :-( Mohu-li poprosit o alespoň přibližný náčrtek? Děkuji. Tedy pokud jsi to nemyslel tak, že by vzniklo vlastně další "podzemní" patro. V této souvislosti musím poznamenat, že stejně jako u mého předchozího návrhu koncové stanice, jsem limitován výškou kolejiště na maximálně dvě "patra".

Zkusím něco načmárat.Netušil jsem,že si limitován dvěma patry.Já tam tedy stejně vidím tři.Jedno je SN,druhé je nádraží a třetí je smyčka,která to celé nadjíždí.Řešení by snad bylo takové,že by zmizela smyčková výhybka(bavíme se o smyčce ve viditelné části).Vlak by tedy vjížděl jakoby do odbočky,obtočil by se dokola jako viditelný a pak by to zmizelo v tunelu a smyčka by měla vyjít do střední části kolejiště,mezi smyčku v SN,kterou tam máš a částí SN vpravo.V podstatě bys skoro nic neměnil,jen by odpadla ta výhybka a posunula by se dál po trati a nebyla by vidět.Ještě vidím slabinu v tom místě,kde budeš mít na smyčce předpokládám most,kterým nadjede zhlaví cca uprostřed viditelné části.Smyčka by měla obkroužit nějaký kopec,aby tam byla nějaká logika stavby a to ti pak vychází ,že to nešťastné zhlaví bude v jakémsi kaňonu a bude přístupné přes most nebo kopec.Jdu čmárat. :mrgreen:

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: pon 21 bře, 2011 6:38 pm
od Radek Strnad
Načmáral jsem a předem se omlouvám za kvalitu.Jsem v časovém presu,takže od ruky,podle hrnku,víčka....špatný foťák,ještě horší fotograf,špatné světlo,atd.Z vlastní zkušenosti můžu říct,že mít na kolejišti dvě protilehlé smyčky je z provozního hlediska bomba.Dá se podstatně lépe kombinovat.Možná by to šlo vést v opačném gardu-rovným směrem současné tvojí smyčky a potom klesat,ale tam by byl limitující ten most nad zhlavím,který by tě nepustil níž a už bys to asi do SN neuklesal.Taky se zkus zamyslet nad trojcestnou výhybkou,kterou má Tillig začít vyrábět.Nevím jestli v prehistorické epoše něco takového bylo,ale dalo by se tím tady leccos pořešit.Fotka na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/nastenka Přestože hlásí chybu,je to na nástěnce.Zítra to stejně smažu.

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: pon 21 bře, 2011 7:38 pm
od VladikC
Radek Strnad píše:Načmáral jsem a předem se omlouvám za kvalitu.Jsem v časovém presu,takže od ruky,podle hrnku,víčka....špatný foťák,ještě horší fotograf,špatné světlo,atd.Z vlastní zkušenosti můžu říct,že mít na kolejišti dvě protilehlé smyčky je z provozního hlediska bomba.Dá se podstatně lépe kombinovat.Možná by to šlo vést v opačném gardu-rovným směrem současné tvojí smyčky a potom klesat,ale tam by byl limitující ten most nad zhlavím,který by tě nepustil níž a už bys to asi do SN neuklesal.Taky se zkus zamyslet nad trojcestnou výhybkou,kterou má Tillig začít vyrábět.Nevím jestli v prehistorické epoše něco takového bylo,ale dalo by se tím tady leccos pořešit.Fotka na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/nastenka Přestože hlásí chybu,je to na nástěnce.Zítra to stejně smažu.


Díky, díky. Mrknu na to. :-)

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2011 12:06 am
od VladikC
Tak jsem laboroval a fantazíroval vyšlo z toho toto. Pracovní název: Pod jezevčí skálou aneb tunel snese ledacos. Ty modré úseky jsou stoupání do patra. Radikálně se prodloužily koleje ve stanici podle návrhu fruafru. Zásadní problém je, že je tam minimum SN, ale ty tři předpokládané krátké soupravy by to snad sneslo...

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2011 6:26 am
od miroslav lengyel
Že to nevysekneš v N-ku,vypadalo by to líp a měl bys vyřešen i problém se sháněním odpovídajícího vozového parku.Tedy pokud nejsi limitován zrakem jako já :mrgreen:Udělat to na tři díly cca 120 x 70,tak bys mohl udělat totožnou kopii :DMíra