Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » sob 19 bře, 2011 9:11 am

Musím se přiznat, že se mi ukrutně líbí kolejiště Eisenbahnen Ostpreußen http://www.nexusboard.net/sitemap/2408/ ... n-t316307/. Je to pro mne prostě úžasně, vymakané, koukavé... Přivedlo mne k myšlence zkusit namalovat něco velmi vzdáleně podobného do velikosti panelu, který bych chtěl realizovat v měřítku TT. Je to vlastně notně očesaná levá strana. Vyšel z toho takový vlakodrom, na hony vzdálený mé myšlence koncové stanice, bylo by tam však podstatně více ježdění a koukání na projíždějící vlak přírodou, která tam ještě není namalovaná, ale asi o to více vzdálený nějaké realitě provozu... Provozovány by byly případně původně zamýšlené krátké vlaky (osobní "lázeňský" s tříosymi vozy, smíšený osobní-nákladní a malý nákladní do likérky a tkalcovny). Pavel už to podrobil kritice, za což mu děkuji, ale přesto jsem se rozhodl to zde vystavit v této hrubé podobě. Ta smyčka na hoře by měl být schována v hustém porostu, místy by nebyla vůbec vidět, a snad by tam mohla být malá zastávka pro lesní a jiné dělníky, jak to už někdo měl na svém kolejišti takto zamýšleno. Třetí kolej ke stanici se mi tam už nějak nevejde a most přes výhybku jsem také jinak nevymyslel. :-(
Přílohy
Lokodrom6A.JPG
Lokodrom6A.JPG (80.19 KiB) Zobrazeno 7077 krát
Lokodrom6A3m.jpg
Lokodrom6A3m.jpg (87 KiB) Zobrazeno 7077 krát
Naposledy upravil VladikC dne sob 19 bře, 2011 12:47 pm, celkově upraveno 2
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod Martin HO » sob 19 bře, 2011 9:54 am

Zajímavé řešení, ale já bych asi schoval přední část smyčky od za mostem (nebo i celou) do tunelu a stávající tunel vlevo bych zrušil.
Martin HO
 

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » sob 19 bře, 2011 10:20 am

Martin HO píše:Zajímavé řešení, ale já bych asi schoval přední část smyčky od za mostem (nebo i celou) do tunelu a stávající tunel vlevo bych zrušil.
Toto je zmiňovaná původní část kolejiště.
Přílohy
Eisenbahnen Ostpreußen Plan 02a.jpg
Eisenbahnen Ostpreußen Plan 02a.jpg (72.72 KiB) Zobrazeno 7037 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod fruafru » sob 19 bře, 2011 4:34 pm

Trochu jsem ten plánek rozšířil, ale rozměry zůstaly stejné. Bílé koleje jsou skryté, ostatní je vidět to SN můžeš vynechat pokud o něm neuvažuješ
Přílohy
VladikC.jpg
VladikC.jpg (203.66 KiB) Zobrazeno 6956 krát
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod Radek Strnad » sob 19 bře, 2011 7:40 pm

To německé kolejiště je špičkové.Už jsem se na tyto stránky díval několikrát.Mám pro tyto starší epochy slabost.Až budu zase stavět nový panel(a já budu),možná se ponořím ještě hlouběji do historie ,než se nořím tím současným.K tomu tvému plánu.Ta smyčka mě irituje.Jak jsem už několikrát psal na jiném vláknu,jsem zastáncem teorie,že každý vlak jede odněkud někam,takže smyčku jistě ano,ale skrytou.A pokud to jde,tak s alespoň jednou předjízdnou kolejí.Zkus si tvůj plán představit tak,že vynecháš smyčkovou výhybku,trať povede jakoby rovným směrem této výhybky(může i odbočkou,ale asi by vlak potom mizel za horizontem),zatočí se tak jak ji máš v tomto stavu,ale bude klesat směrem k levé straně tak,že se dostane pod úroveň kolejí,které tam máš, ale ještě před tím zmizí v tunelu a tam bych vytvořil tu skrytou smyčku i s předjízdnou kolejí.Samozřejmě pokud tam budeš mít přístup.Výhoda by byla v tom,že by ses delší dobu mohl kochat jízdou vlaku,napravo by ti zbylo v pohodě místo na zastávku(třeba i s nákladištěm nebo krátkou vlečkou).Je to samozřejmě jen nápad a nevím jaké máš podmínky k realizaci a záleží také ,ze které strany budeš na kolejiště koukat.Jinak dobrý nápad-to kolejiště je fakt inspirující. :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » pon 21 bře, 2011 11:15 am

Radek Strnad píše:Zkus si tvůj plán představit tak,že vynecháš smyčkovou výhybku,trať povede jakoby rovným směrem této výhybky(může i odbočkou,ale asi by vlak potom mizel za horizontem),zatočí se tak jak ji máš v tomto stavu,ale bude klesat směrem k levé straně tak,že se dostane pod úroveň kolejí,které tam máš, ale ještě před tím zmizí v tunelu a tam bych vytvořil tu skrytou smyčku i s předjízdnou kolejí.Samozřejmě pokud tam budeš mít přístup.Výhoda by byla v tom,že by ses delší dobu mohl kochat jízdou vlaku,napravo by ti zbylo v pohodě místo na zastávku(třeba i s nákladištěm nebo krátkou vlečkou).


Díky za připomínku. Přiznávám se však bez mučení, že nějak nejsem s to si Tvůj návrh představit. :-( Mohu-li poprosit o alespoň přibližný náčrtek? Děkuji. Tedy pokud jsi to nemyslel tak, že by vzniklo vlastně další "podzemní" patro. V této souvislosti musím poznamenat, že stejně jako u mého předchozího návrhu koncové stanice, jsem limitován výškou kolejiště na maximálně dvě "patra".
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » pon 21 bře, 2011 11:18 am

fruafru píše:Trochu jsem ten plánek rozšířil, ale rozměry zůstaly stejné. Bílé koleje jsou skryté, ostatní je vidět to SN můžeš vynechat pokud o něm neuvažuješ


Díky. Tak to se mi to nějak nepodařilo tam nacpat, zkusím to překrestlit, hlavně ty tři koleje u stanice. :-) Na to SN bohužel nebudu mít místo.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod fruafru » pon 21 bře, 2011 3:21 pm

VladikC píše: Na to SN bohužel nebudu mít místo.

To je trochu škoda. O téhle provozní epoše vím akorát tolik že byla. Nevím jak dlouhé soupravy chceš provozovat. V původním plánku jsi měl v pravo v tunelu dvě koleje, podle mého by to chtělo aspoň tři. Dvě soupravy jsou schované a jedna kolej je stále průjezdná.
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » pon 21 bře, 2011 3:26 pm

fruafru píše:
VladikC píše: Na to SN bohužel nebudu mít místo.

To je trochu škoda. O téhle provozní epoše vím akorát tolik že byla. Nevím jak dlouhé soupravy chceš provozovat. V původním plánku jsi měl v pravo v tunelu dvě koleje, podle mého by to chtělo aspoň tři. Dvě soupravy jsou schované a jedna kolej je stále průjezdná.


Původním plánek je pouze upravný "oříznutý" originál ze stránek http://www.nexusboard.net/sitemap/2408/ ... n-t316307/ .
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod fruafru » pon 21 bře, 2011 3:37 pm

Jo já jsem to viděl, on má část tratí zdvoukolejněnou a je to celé takové šikovně zauzlované, což znamená že má možnost soupravy prostřídat. Ty to máš jednokolejné, trochu se tím zhorší střídání souprav. Pořád se ti bude vracet souprava co odjede. V horní smyčce by bylo možná dobré udělat vyhybnu a to stejné tedy i v tunelu pod ní.
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod Radek Strnad » pon 21 bře, 2011 5:22 pm

VladikC píše:
Radek Strnad píše:Zkus si tvůj plán představit tak,že vynecháš smyčkovou výhybku,trať povede jakoby rovným směrem této výhybky(může i odbočkou,ale asi by vlak potom mizel za horizontem),zatočí se tak jak ji máš v tomto stavu,ale bude klesat směrem k levé straně tak,že se dostane pod úroveň kolejí,které tam máš, ale ještě před tím zmizí v tunelu a tam bych vytvořil tu skrytou smyčku i s předjízdnou kolejí.Samozřejmě pokud tam budeš mít přístup.Výhoda by byla v tom,že by ses delší dobu mohl kochat jízdou vlaku,napravo by ti zbylo v pohodě místo na zastávku(třeba i s nákladištěm nebo krátkou vlečkou).


Díky za připomínku. Přiznávám se však bez mučení, že nějak nejsem s to si Tvůj návrh představit. :-( Mohu-li poprosit o alespoň přibližný náčrtek? Děkuji. Tedy pokud jsi to nemyslel tak, že by vzniklo vlastně další "podzemní" patro. V této souvislosti musím poznamenat, že stejně jako u mého předchozího návrhu koncové stanice, jsem limitován výškou kolejiště na maximálně dvě "patra".

Zkusím něco načmárat.Netušil jsem,že si limitován dvěma patry.Já tam tedy stejně vidím tři.Jedno je SN,druhé je nádraží a třetí je smyčka,která to celé nadjíždí.Řešení by snad bylo takové,že by zmizela smyčková výhybka(bavíme se o smyčce ve viditelné části).Vlak by tedy vjížděl jakoby do odbočky,obtočil by se dokola jako viditelný a pak by to zmizelo v tunelu a smyčka by měla vyjít do střední části kolejiště,mezi smyčku v SN,kterou tam máš a částí SN vpravo.V podstatě bys skoro nic neměnil,jen by odpadla ta výhybka a posunula by se dál po trati a nebyla by vidět.Ještě vidím slabinu v tom místě,kde budeš mít na smyčce předpokládám most,kterým nadjede zhlaví cca uprostřed viditelné části.Smyčka by měla obkroužit nějaký kopec,aby tam byla nějaká logika stavby a to ti pak vychází ,že to nešťastné zhlaví bude v jakémsi kaňonu a bude přístupné přes most nebo kopec.Jdu čmárat. :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod Radek Strnad » pon 21 bře, 2011 6:38 pm

Načmáral jsem a předem se omlouvám za kvalitu.Jsem v časovém presu,takže od ruky,podle hrnku,víčka....špatný foťák,ještě horší fotograf,špatné světlo,atd.Z vlastní zkušenosti můžu říct,že mít na kolejišti dvě protilehlé smyčky je z provozního hlediska bomba.Dá se podstatně lépe kombinovat.Možná by to šlo vést v opačném gardu-rovným směrem současné tvojí smyčky a potom klesat,ale tam by byl limitující ten most nad zhlavím,který by tě nepustil níž a už bys to asi do SN neuklesal.Taky se zkus zamyslet nad trojcestnou výhybkou,kterou má Tillig začít vyrábět.Nevím jestli v prehistorické epoše něco takového bylo,ale dalo by se tím tady leccos pořešit.Fotka na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/nastenka Přestože hlásí chybu,je to na nástěnce.Zítra to stejně smažu.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » pon 21 bře, 2011 7:38 pm

Radek Strnad píše:Načmáral jsem a předem se omlouvám za kvalitu.Jsem v časovém presu,takže od ruky,podle hrnku,víčka....špatný foťák,ještě horší fotograf,špatné světlo,atd.Z vlastní zkušenosti můžu říct,že mít na kolejišti dvě protilehlé smyčky je z provozního hlediska bomba.Dá se podstatně lépe kombinovat.Možná by to šlo vést v opačném gardu-rovným směrem současné tvojí smyčky a potom klesat,ale tam by byl limitující ten most nad zhlavím,který by tě nepustil níž a už bys to asi do SN neuklesal.Taky se zkus zamyslet nad trojcestnou výhybkou,kterou má Tillig začít vyrábět.Nevím jestli v prehistorické epoše něco takového bylo,ale dalo by se tím tady leccos pořešit.Fotka na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/nastenka Přestože hlásí chybu,je to na nástěnce.Zítra to stejně smažu.


Díky, díky. Mrknu na to. :-)
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » úte 22 bře, 2011 12:06 am

Tak jsem laboroval a fantazíroval vyšlo z toho toto. Pracovní název: Pod jezevčí skálou aneb tunel snese ledacos. Ty modré úseky jsou stoupání do patra. Radikálně se prodloužily koleje ve stanici podle návrhu fruafru. Zásadní problém je, že je tam minimum SN, ale ty tři předpokládané krátké soupravy by to snad sneslo...
Přílohy
Lokodrom10AA.jpg
Lokodrom10AA.jpg (71.05 KiB) Zobrazeno 6523 krát
Lokodrom10B.jpg
Lokodrom10B.jpg (55.15 KiB) Zobrazeno 6523 krát
Lokodrom10C.jpg
Lokodrom10C.jpg (53.9 KiB) Zobrazeno 6523 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 22 bře, 2011 6:26 am

Že to nevysekneš v N-ku,vypadalo by to líp a měl bys vyřešen i problém se sháněním odpovídajícího vozového parku.Tedy pokud nejsi limitován zrakem jako já :mrgreen:Udělat to na tři díly cca 120 x 70,tak bys mohl udělat totožnou kopii :DMíra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků