Segmentové kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Segmentové kolejiště

Příspěvekod lajblt » ned 06 bře, 2011 8:32 pm

Ahoj všem,

chtěl bych vybudoval ve sklepní místnosti kolejiště TT a rád bych slyšel od zkušenějších modelářů, jestli je tenhle návrh aspoň trochu smysluplný. Nejsem v modelařině úplný nováček, ovšem naposledy jsem pracoval ještě s VERO koberci a pilinovou trávou jako mladší dorostenec. :)

K dispozici mám prostor 380*280 cm, ovšem podmínkou je to, že místnost bude využitelná i k jiným účelům (u stěn stojí nábytek apod.). :( Jediným řešením se mi tedy zdála stavba modulového nebo jinak rozebíracího kolejiště, které lze rychle a spolehlivě složit, "když to na mě přijde" a budu si chtít zajezdit a poté stejně rychle rozebrat a uskladnit vystohované na policích. Přiznám se rovnou, že když už to bude rozebírací, rád bych kolejiště postavil i jako alespoň částečně kompatibilní s některým modulovým systémem (TT - "brněnský profil"), tj. krajní moduly budou mít normované přechodové čelo (co kdyby :wink: ). Proto jsou minimální poloměry oblouků na viditelné části kolejiště na hlavní traťové i staniční koleji minimálně r=800 mm (v tunelech jsem si dovolil "fixlovat" s r=310 mm).

Prvotní návrh jsem si rozkreslil na čtverečkovaný papír 1:20, poté přišel na řadu WIntrack. :) Vzhledem k poněkud "megalomanskému" návrhu se na uvedenou plochu nevejde o mnoho víc, než odbočná stanice, simulující obdobné dopravny v síti ČSD s kusem hlavní tratě. Na jednom zhlaví vycházejí hlavní a odbočná trať, na druhém konci stanice by měla kromě hlavní tratě stát buď menší výtopna, původně sloužící vedlejší trati (nejspíš bez točny) nebo nakládka dřeva. Díry mezi moduly jsou tam proto, aby se dalo v případě potřeby dosáhnout, kam je potřeba a taky abych se tam vůbec vešel. :) Skryté nádraží je společné pro všechny 3 konce, s možností jízdy "odkudkoli-kamkoli".