Stránka 1 z 13

Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: pon 28 úno, 2011 3:08 pm
od kubbajs
Zdravím všechny modeláře. Chci vás poprosit o pomoc s návrhem domácího TT kolejiště. Protože kolejiště budu ovládat sám, tak nechci nic složitého. Tím že Kuehn začal vyrábět Bastarda mě přivedlo na myšlenku elektrifikované dvoukolejky v V. epoše. Chtěl bych vymodelovat odbočku Dolní Rybník na trati 130 v Chomutově ze které odbočuje neelektrifikovaná jednokolejka do Jirkova (trať 133, asi 1km dlouhá). Jak už jsem psal, provozoval bych vozidla v V. epoše. Na hlavní trati osobní vlaky se 3 až 4 Ynama a nákladní vlaky ucelené soupravy Falls a na lokálku by z hlavní tratě odbočovala 810 (možná Desiro) V 90tých letech byly v Jirkově dvě vlečky (pila a SSŽ) takže by jezdila i 742 s pár nákladníma vygonkama. Provoz už mám nějak vymyšlený, ale s kolejištěm se nemůžu dobrat k nějakému ucházejícímu plánku. Ve viditelné části chci mít dvojkolejnou trať s odbočující lokálkou, ta by buď končila ve SN nebo ve viditelné koncové stanici. Záleží na prostoru. Hlavní trať by vedla ze SN přes odbočku zpět do SN. Buď dvě vratné smyčky nebo průjezdný ovál s jedním SN nebo falešná dvoukolejka. Už víc jak rok se snažím přijít na nějaké řešení co by se mi líbilo, prošel hromadu knih a stále nic a nic. Odbočka vypadá nějak takto:
Obrázek
Za odbočkou za obloukem vpravo je zastávka Jirkov.

Jediný plánek kolejiště který jsem našel a hodně vzdáleně se podobá tomu co chci je tento:
Obrázek

Chtěl bych aby kolejiště bylo co nejužší. Délka max 3m.
Máte-li někdo nějaký návrh jak by mohla tať vést nebo o nějakém plánku víte tak pomozte. Mockrát děkuji.
Kuba

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: pon 28 úno, 2011 6:16 pm
od chameleon
No, kdyby ti nevadilo do Jirkova zajíždět úvratí (Desiro a 810 je to jedno, ale u nákladních to není ono...) tak by to šlo takhle:
kubbajs.jpg
kubbajs.jpg (100.57 KiB) Zobrazeno 14374 krát
Les by nemohl být moc vysoký, neboť moc nenastopáš...Ale kdybys místo úvratě vyrobil vícepatrový výtah zdvihovaný servem, tak bys ho mohl mít i jako malý skryťák, to by bylo něco :)

Anebo zvětší šířku na 90cm a vejde se ti tam spirála, což bys měl asi nejlepší... :wink:
PS: nechal bych ale tu odbočku dál od tunelu než jsem zakreslil - tratě mohou vést třeba metr vedle sebe než se lokálkla odkloní :wink:
kubbajs2.jpg
kubbajs2.jpg (107.36 KiB) Zobrazeno 14374 krát

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: čtv 03 bře, 2011 10:40 am
od fruafru
Zdar. Ten konkrétní příklad neznám, tak sem trochu improvizoval.
Bílé koleje vedou do smyček, počet kolejí ve smyčce si dotvoř už sám podle množství souprav
Světle modrá je dvojitá úvrať, kterou vystoupáš do koncové stanice
Světle zelená je koncová stanice, tu si asi upravíš podle originálu?
A na konec takový malý návrh jak by mohl vypadat terén

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: čtv 03 bře, 2011 3:03 pm
od kubbajs
Děkuji vám za vaše návrhy, ty s úvratí jsou dost zajímavý, tato možnost mě ani nenapadla. Pro vozbu osobních jednotek ideální, ale s vozbou nákladů by byl na trati asi problém. I když dvě úvrati za sebou ve skryté části by problém se řazením soupravy odstranili.

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: čtv 03 bře, 2011 4:54 pm
od Rtep
Moc pěkná vizualizace projektu smím se zeptat jak a v čem je to dělané ? :D Tohle WINTRAC neumí :o je to jako kresba.

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: čtv 03 bře, 2011 5:14 pm
od fofros
Rtep píše:Moc pěkná vizualizace projektu smím se zeptat jak a v čem je to dělané ? :D Tohle WINTRAC neumí :o je to jako kresba.



Je to Trainz Railroad Simulator 2004, sejmut screen a následně upraven v GIMPu. :wink:

P.S. pokud jsem spletl nějakou verzi, tak mě určitě fraufru opraví :mrgreen:

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: čtv 03 bře, 2011 5:53 pm
od Lasoft
POkud je to v TRS tak by mě zajímalo co tam dáváš za měřítko. M2 to tak malý plochy neudělá.

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: pát 04 bře, 2011 8:29 am
od fruafru
kubbajs píše:Pro vozbu osobních jednotek ideální, ale s vozbou nákladů by byl na trati asi problém.

V úvrati je za vyhybkama k dispozici 58cm. zde se nemusí počítat s průjezdným profilem, takže je to čistá míra soupravy co vyvezěš na horu.
kubbajs píše: V 90tých letech byly v Jirkově dvě vlečky (pila a SSŽ) takže by jezdila i 742 s pár nákladníma vygonkama.

Řekl bych dostačující, pokud to nestačí, možná se dá vyhybka ještě o kousek posunout a získat další cm navíc. Je to návrh můžeš si ho upravit dle svého, ale v 80cm šířce toho moc nedáš. Jediné co tě omezuje je tvoje vlastní fantazie 8)
fofros píše:Je to Trainz Railroad Simulator 2004, sejmut screen a následně upraven v GIMPu.

Přesně, nebo podobně tak, v tématu software to můžem probrat
P.S. Ta vizualizace má jednu zásadní chybu a té si nikdo nevšim :lol: ani já.

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: pát 04 bře, 2011 10:16 am
od Kamil Horák
Ta vizualizace nemá troleje ?

Ale jinak je to fakt paráda, WINTRACK je vedle toho dětské leporelo.... :mrgreen:

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: pát 04 bře, 2011 10:29 am
od Lasoft
Tak ty troleje jsem taky viděl že tam nejsou ale nějak jsem si říkal že je to detail. :D

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: pát 04 bře, 2011 2:06 pm
od fruafru
:lol: Ani jedno ani druhé. V konečné stanici se musí terén zvednout od staniční budovy směrem k tunelu, protože v těch místech je stoupání tratě, ke druhé úvrati. :lol:

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: úte 17 kvě, 2011 2:57 pm
od kubbajs
Stále se snažím přemýšlet a nějak kolejiště vykoumat. Zatím mám jak by asi mohla být hlavní trať s odbočkou a koncová stanice na vedlejší trati. Ta by byla v popředí a o úroveň níž než hlavní trať v pozadí. Jen stále nemůžu vykoumat kde udělat odbočku z hlavní tratě a jak vést kolej do koncové stanice a jak vyřešit skrytou část na hlavní trati. Nevím jestli odělat ovát se SN nebo falešnou dvoukolejku či na obou koncích udělat vratné smyčky. Máte nějaké zkušenosti co je nejlepší a hlavně jak to do daného prostoru vtěsnat. Prosím poraď te.
Zatím to mám vymyšlené takto:
Obrázek
Obrázek

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: úte 17 kvě, 2011 3:06 pm
od milan ferdián
Otoč celé kolejiště o 180°,tak jak bylo prezentováno fruafru.Jestli máš k dispozici "Plány kolejišť"/ZIMA2004 od MŽ,nalistuj stranu 41,kolejiště 42.Když toto kolejiště nepatrně upravíš,bude vypadat perfektně tomu tvému.

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: stř 18 kvě, 2011 7:53 am
od kubbajs
milan ferdián píše:Otoč celé kolejiště o 180°.

Nad tím jsem taky přemýšlel, ale to by koncová stanice nebyla vidět. Chtěl jsem kolejiště přiblížit alespoň trochu skutečnosti. Koncová stanice je niž než hlavní trať a trať z ní stoupá a z odbočky trať klesá.
Jestli máš k dispozici "Plány kolejišť"/ZIMA2004 od MŽ,nalistuj stranu 41,kolejiště 42.

Na kolejiště jsem koukal, je tam ten samý problém, koncová stanice v nejvyšším bodě kolejiště a pak je pro mě poblém se skrytým nádražím. Chci aby vlaky po hlavní trati mohly bez zásahu jezdit (ovál, smičky, falešná dvoukolejka) a tady by po jednom projetí zůstala souprava v koncovém skrytém nádraží a musel bych lok. odpojovat a objíždět soupravu. To bych musel celou pravou část předělat. A zatím se mi nedostává žádný nápad.

Re: Odbočka Dolní Rybník

PříspěvekNapsal: stř 18 kvě, 2011 6:55 pm
od jafobe
kubbajs píše:Stále se snažím přemýšlet a nějak kolejiště vykoumat. Zatím mám jak by asi mohla být hlavní trať s odbočkou a koncová stanice na vedlejší trati. Ta by byla v popředí a o úroveň níž než hlavní trať v pozadí. Jen stále nemůžu vykoumat kde udělat odbočku z hlavní tratě a jak vést kolej do koncové stanice a jak vyřešit skrytou část na hlavní trati. Nevím jestli odělat ovát se SN nebo falešnou dvoukolejku či na obou koncích udělat vratné smyčky. Máte nějaké zkušenosti co je nejlepší a hlavně jak to do daného prostoru vtěsnat. Prosím poraď te.
Obrázek


tak trochu mě napadlo jak by se to dalo poupravit, ale nemám odhad ani zkušenosti jak to vyjde prakticky rozměrově, ani na to nemám program. po stranách dva tobogány když se o nich už poslední dobou tak mluví, asi by se pro ušetření místa nechali udělat ve skrytý části jen jednokolejné, jak je vidět výše, tím by zbylo pro vedlejší kolej víc místa a nemusela by se se moc zvětšit hloubka panelu, takže vedlejší kolej by zleva objela zadem oba tobogány (možná by se mohla dostat i na průjezdnou výšku pod dvoukolejku což by taky kousek na hloubce mohlo ušetřit) a vyjela vpravo o kus níž (s ohledem na délku asi tak čtyř metrů( kde by vjela do koncového nádraží, viz nákres, tobogánem by se dalo pak dostat i o kus níž než koncové nádraží takže skryté nédraží by mohlo být i pod tím koncovým, tudíž i přístupnější, je to jen taková myšlenka na podkladě výše uvedého, posoudit budou muset asi znalejší než já