Rekonstrukce TT kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod Radek Strnad » pát 18 úno, 2011 9:12 pm

Takže zakládám nové téma o rekonstrukci panelu budovaném a vylepšovaném od roku 1996,nicméně v dnešní době už morálně zastaralém.Postupně,jak budou postupovat práce,budu dodávat nové fotky na rajče.Teď se k práci několik dní nedostanu,takže kritici,máte slovo.Zatím je to pouze zafóliované,skály jen v tmavém základu,bez listnáčů a keřů.Těch skal je tam vcelku dost,ale je to skoro nutnost,protože jinak bych tu soustavu ve skryťáku neutočil,takže mi vznikají prudké svahy a tam by tráva a porost fólií trčel nepřirozeně šikmo :roll: .Znovu podotýkám,že většina fóliáží,všechno roští a keře je Polák,něco málo Model Scene.Stromy Model Scene,listnáče budou moje,ale zatím mám jen kostry.Centrální nádraží působí malým dojmem,ale je to tím,že původní rozměr byl 240x140 a tam se toho zase tak moc vymyslet nedalo.Pak jsem přidal na jedné straně 25cm,na druhé 85cm,zbylo místo na dvě vlečky,rybniční soustavu,rozšíření depa,točnu,druhé nádraží a teď třetí,úvraťová stanička a tak vzniklo tohle.Ta nová horní trať má v jedné části dost brutální sklon,ale dal jsem ho z větší části do tunelu a do zářezu před kamenným mostem,aby to nebylo tak nápadné.Jinak to nešlo,tak vysoko bych jinak nevyšplhal.Stejně tam bude jezdit sólo motor nebo krátký manipulák.K úvraťové staničce není přístup,pouze při vyjetém kolejišti(panel má kovový rám a má kolečka),takže proto jsou tam rozpojovací koleje.Je to tak proto,že vyznávám princip,že každý vlak jede odněkud někam a nechci mít dvě nádraží 30cm od sebe.Samozřejmě vidím na svém kolejišti spoustu much-některé doslova masařky.Nějak zatím nemůžu rozdýchat tu odbočku,kde se mi nevejde odvratná výhybka.Nikde jsem neobjevil zabezpečení odbočky podle D3-tam je to popsáno jako odbočka tratě podle D3 z hlavní tratě podle D2,ale 2xD3 tam není.Ve stanici je to jasné-2xlichoběžníková tabulka,ale tady nevím.Když tam dám výhybkáře,tak by měla být návěstidla,ale jsou tam mosty,takže je není kam dát.Je to epocha III.,takže mechaniky.Pak mě točí ta silnice s papírovými kostkami.A taky ta modrá voda.Takto předělávat kolejiště je neskutečná pakárna,pořád hrozí,že něco člověk utrhne,ohne,zalepí. :roll:Panel je poměrně rozsáhlý,takže všeho je potřeba hodně,nejvíc času a peněz a šikovnosti. :mrgreen: Doufám jen,že námaha bude odměněna podstatným vylepšením celkové vizáže. http://kyklop68.rajce.idnes.cz/Pk
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 19 úno, 2011 5:28 am

No kolego čeká Tě spousta práce,ale krásné nebo ne? :D Vidíš sám rozdíl v materiálech,to je prostě paráda co se dnes dá sehnat,tedy pokud je dostatek financí :lol: Dovolím si jen pár malých poznámek,já bych se zabezpečením té odpočky zase tak netrápil,protože to naše domácí modelaření je tak jako tak o kompromisech :D .Jinak nevím jak na tom byly ČSD ale u DRG byla světelná návěstidla již v epoše II.Samozřejmě netvrdím,že na nějaké zapadlé staničce. :mrgreen:,ale mám ten dojem,že právě na těchto odbočkách.V každém případě přeji hodně trpělivosti a úspěchů v další činnosti.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod Max » sob 19 úno, 2011 3:38 pm

Radek Strnad píše:Nějak zatím nemůžu rozdýchat tu odbočku,kde se mi nevejde odvratná výhybka.Nikde jsem neobjevil zabezpečení odbočky podle D3-tam je to popsáno jako odbočka tratě podle D3 z hlavní tratě podle D2,ale 2xD3 tam není.Ve stanici je to jasné-2xlichoběžníková tabulka,ale tady nevím.Když tam dám výhybkáře,tak by měla být návěstidla,ale jsou tam mosty,takže je není kam dát.Je to epocha III.,takže mechaniky.

Marně si vzpomínám, kde by byly takhle dvě lokálky D3, - kdysi to byla Lhotka u Mělníka, ale tam to odbočovalo v dopravně. Bráno selským rozumem by mělo být jedno, zda je odbočná výhybka 5, 10 , 150 nebo 550 metrů od poslední výhybky dopravny. Pořád by tam teoreticky stačila ta tabulka,je ale problém, kdo by tomu druhému vlaku zamával. Pokud tam bude bouda s výhybkářem, tak asi on. Pokud ne, tak druhý vlak by přijel k výhybce, posunovač by došel k ní, otočil ji, vlak popojel, a zas se výhybka vrátí do původní polohy. Tak nějak by to mohlo být v prováděcím nařízení. Ale je to jen úvaha.
Ten šturc na horním okraji panelu by mohl mít v tunelu výhybku, pak bys tam mohl střídat dva motory.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod Radek Strnad » sob 19 úno, 2011 4:41 pm

Materiály jsou různé a je jich mnho,to je fakt.Taky je fakt,že pracnost při pokládání fólií mě tedy zle zaskočila.Myslel jsem,že to bude pohodička,krásná,čistá práce a ono je při tom trhání neskutečně bordelu.A tím,že je to tak členité,tak se to značně ztěžuje.Tam,kde jsou stromy hustě jsem dal jen hnědý posyp.Těch fólií včetně roští a bažinky bylo potřeba 30 kusů a to ještě nemám prostor před nádražím mezi obytnými domy-zahrádky. Dneska jsem si přivezl z Drážďan silnici-kostky od Nocha a docela pěkné zdi,jedna s portálovou klenbou,jedna s pilíři,či jak to nazvat.Taky Noch.Asi vyrvu ty co mám u depa a dám tam tyto.To co tam je,je H0,pravda kvádry jsou ve skutečnosti různých rozměrů,ale je to takové ploché.K tomu zabezpečení odbočky:výhybkářský domek bude asi optimum,co lze vymyslet.Den D3 co mám je z roku 1955 a není tam takovýto případ popsán.Stanice-tam je to jasné.Dnes je tak zabezpečen např.Černý Kříž.Je to od Kájova na Volary taky úvrať.Prostě chudák výhybkář se před příjezdem vlaku zvedne,vezme terč na tyči a asi i praporek a půjde návěstit ručně.Ještě mám takovou myšlenku,že bych osadil návěstidla bez přestavníků,zneplatnil je křížem a pak by byl dočasný výhybkář obhajitelný. S myšlenkou na výhybku u šturcu jsem koketoval taky,ale on by se tam už ten druhý motorák nevešel a prodloužit to není kamJjedině posunout tunel dopředu,ale to bych se nemohl kochat jízdou vlaku.Zítra,jestli bude trochu příznivé denní světlo,dám další fotky,ale on ten foťák lže za normálního světla,neřku-li teď,když je celý den zataženo.Své dnešní zážitky z Dresden Messe dávám na jiné vlákno.Díky za názory a samozřejmě uvítám další.Teď když je to ve stavbě,tak lze ještě leccos upravit bez vážných následků.Ještě dám odkaz na staré album,kdy bylo kolejiště ještě v posypové podobě,bez úvrati atd.,aby bylo vše jasnější než udělám nové fotky http://kyklop68.rajce.idnes.cz/Zk
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod Radek Strnad » ned 20 úno, 2011 5:45 pm

Dnes jsem tvrdě pracoval na skalách.Zkoušel jsem vše možné,abych různě savé a různě strukturované materiály nějak sjednotil :shock: ,aby po konečném nabarvení působily pokud možno co nejjednotnějším dojmem.Při barvení přišla nejprve vrstva černá,pak,než to úplně zaschlo tmavě hnědá.Nechal jsem přes noc proschnout a pak světlejší hnědá,pak písková nebo okr-čím světlejší,tím sušší štětec, a po zaschnutí světle šedá,skoro už úplně suchým štětcem.V plné nahotě se teď ukázala špatně přilepená nebo přečnívající fólie na okrajích :roll: .Takže zítra to oškubu a opravím,aby to nebylo tak nápadné.Skálu v lomu jsem nechal víc šedou,jako při skutečné těžbě.Smůla je,že plastové části skal jsou spíš pískovcového typu,zatímco sádrové dodělky působí jasně žulově a březová kůra tvoří strukturu spíše zvětralé žuly.Teď už s tím těžko něco nadělám,ale snažil jsem se ty rozdíly co nejvíc potřít.K posouzení http://kyklop68.rajce.idnes.cz/Pk
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod alexander » ned 20 úno, 2011 6:44 pm

Priateľu, mať tvoje ruky dám si ich pozlátiť!
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 21 úno, 2011 6:47 am

Radek Strnad píše:Dnes jsem tvrdě pracoval na skalách.Zkoušel jsem vše možné,abych různě savé a různě strukturované materiály nějak sjednotil :shock: ,aby po konečném nabarvení působily pokud možno co nejjednotnějším dojmem.Při barvení přišla nejprve vrstva černá,pak,než to úplně zaschlo tmavě hnědá.Nechal jsem přes noc proschnout a pak světlejší hnědá,pak písková nebo okr-čím světlejší,tím sušší štětec, a po zaschnutí světle šedá,skoro už úplně suchým štětcem.V plné nahotě se teď ukázala špatně přilepená nebo přečnívající fólie na okrajích :roll: .Takže zítra to oškubu a opravím,aby to nebylo tak nápadné.Skálu v lomu jsem nechal víc šedou,jako při skutečné těžbě.Smůla je,že plastové části skal jsou spíš pískovcového typu,zatímco sádrové dodělky působí jasně žulově a březová kůra tvoří strukturu spíše zvětralé žuly.Teď už s tím těžko něco nadělám,ale snažil jsem se ty rozdíly co nejvíc potřít.K posouzení http://kyklop68.rajce.idnes.cz/Pk


Koukám jako blázen,asi se budu muset zamyslet na svými skálami. :D Fakt pěkný,je vidět,že to neděláš poprvé :mrgreen: .Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod Radek Strnad » pon 21 úno, 2011 8:03 am

Chce to zkoušet.Kdybych to dělal znova,dal bych si víc záležet na skládání jednotlivých kousků kůry vedle sebe.Čím víc do sebe zapadnou tím lepší je celkový dojem.A také čím větší kusy-tím lepší.Nemusí se tolik zamazávat mezery sádrou.Oni jsou mršky kolikrát i porostlé zeleným jemným lišejníkem,takže to působí přirozeně přírodně.Chce to najít statnou,několik let odumřelou břízu a z její paty jde kůra ve velkých kusek loupat.Pak jí dát na plech do trouby cca 1hod na 200°C nebo do igelitu a vstříknout Biolit,aby se zahubily všechny mrchy.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 21 úno, 2011 8:27 am

Já myslel pouze barevnou úpravu,že bych se pouštěl do výměny sklaních bloků,které jsem pracně asi měsíc po večerech odléval :D,to by mě ani ve snu nenapadlo :mrgreen:.I když jeden nikdy neví,že :?: :lol: Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 24 úno, 2011 2:17 pm

Po několika dnech přidávám další fotky z rekonstrukce.V rámci možností a s cílem ulámat a zalepit co nejméně ,jsem poopravil na první pohled viditelné části náspů,osadil telegrafní sloupy a návěsti.S těmi náspy bych měl trochu jinou představu,ale to bych musel všechno vytrhat a začít znovu.Když jsem v roce 1996 pokládal většinu kolejí,nějaký násep jsem moc neřešil.Byl jsem vykulený už jen z toho,že mám profilové kolejivo.To co jsem dodělával krátce poté jsem v duchu prvního taky moc neřešil.Teď už je obtížné to nějak zachraňovat.Stejně je třeba přiznat,že toto kolejivo je docela držák.Po tolika letech a nikde nic neoxiduje,je to skoro jak nové.Z fotek je patrné,jak po instalaci sloupů a osazení návěstí trať změní svoji tvář.Už je to takové přirozenější.Fotky na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/Pk Abych z neustálého trhání,matlání a pokládání fóliáží nezblbnul docela,zaměřil jsem se po dva dny na práce na depu.Něco jsem přidělal,něco poopravil a už se to začíná podobat mým představám,i když místo je značně omezené.Na prvním obrázku jsem na střeše výtopny při focení zapoměl boudu(možná dočasné stanoviště dočasného výhybkáře)-sorry :mrgreen: .Jinak kritici mají možnost posouzení na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/LD
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 24 úno, 2011 2:58 pm

Pěkný,pěkný,jen ještě natáhni na ty sloupy také dráty :D Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod Radek Strnad » pát 25 úno, 2011 8:02 pm

Myslel jsem,že se strhne lavina kritiky a ono skoro nic.Takže buď je to tak dobré,že tam není žádná chyba(což si tedy skutečně nemyslím)nebo je to taková bída,že to nestojí za komentář.Dám tedy několik dotazů.Zajímalo by mě,jestli lze krýt výjezd z depa na dopravní kolej mechanickým seřaďovacím návěstidlem.Nebyla by lepší uzávěra koleje nebo jen modré véčko???V mojí literatuře jsem nikde nic na toto téma nenašel.Na výtopně chybí na obou stranách dýmníky(zatím je nemám,ale vyrobím a doplním).Uvnitř výtopny jsou na každé koleji prohlížecí jámy,které na mém modelu jsou jen naznačeny jako zakryté roštem.Mohlo to tak být???Nechtělo se mi vyřezávat v základní desce tři otvory ,které by skoro nebyly vidět.Místo pro tankování paliva pro deieselové lokomotivy-nemělo by být oddělené nějakou zídkou od kolejí s parním provozem???
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod Radek Strnad » pát 11 bře, 2011 8:58 am

Tak jsem zase trochu zapracoval na úpravách mého kolejiště.Stříkal jsem plata keřů Polák na žluto a nelíbila se mi zelenkavá barva podzimních modřínů MSC,tak jsem je době nepřítomnosti ženy lehce fouknul žlutou Gunze.V přítomnosti ženy mám přísně zakázánu jakoukoliv manipulaci s barvami Gunze a jejími ředidly.Je to puch,jak od ropuch :roll: .Trochu jsem počochnil i papírovou dlažbu silnice u nádraží,aby to tak neřvalo.S lepšícím se počasím mám času na kolejiště čím dál méně.Zabýval jsem se hlavně opravami nejviditelnějších chyb v předělech jednotlivých dílů fóliáží a dotvářením detailů.Stále nemám osazeny všechny stromy,ale už jich zbývá jen pár a pak se snad konečně budu věnovat tvorbě listnáčů.Po době provozního klidu jsem vycídil veškeré kolejivo,odstranil části lepidla a štěrku z míst,kam nepatří a zahájil jízdy.Při trakčních prověrkách jsem se zle rozčílil nad nespolehlivostí Tilligových rozpojovacích kolejí.Řekl bych,že mají krátký zdvih a pokud člověk používá vozidla různých výrobců jako já(Tillig,BTTB s šachtami Peho a Tillig),LOCO(Ztr a Vtr-to je průser,všude tam mám vlepené drátky,které zvedají spřáhlo do vodorovné polohy,neboť jinak trčí dolů),TT-Club,Lorenz,LPH,Roco,tak má docela problém se spolehlivostí rozpojení.A obzvlášť na nepřístupných místech jako mám já.Kus mosazného plechu nakonec vše zachránil :mrgreen: .Práce jdou pomalu,ale zase,kdybych měl mít vše hotové hned,co bych pak dělal?Neustálé bastlení a vylepšování mě baví nejvíc.A jak říkali naši předkové-"Všeliké to kvaltování,toliko pro hovado dobré jest . :lol: "Přihodil jsem další fotky na rajče http://kyklop68.rajce.idnes.cz/Pk
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod Radek Strnad » stř 04 kvě, 2011 10:19 am

Vlivem odporného počasí jsem se na chvíli dostal k tvorbě a jízdám na kolejišti.Je to teď spíš taková piplačka,zamaskovat nedostatky spojení fóliáží a odstranit nejrušivější detaily.Používám otrhané zbytky a okraje fólií z nichž pinzetou vyškubu jednotlivé drny a ty pak jednotlivě lepím na vytipovaná místa.Ale protože mě baví ježdění,využil jsem čas pro krátkou simulaci provozu a vložil několik fotek s popisy na rajče.Z mosazného a hliníkového vlnitého plechu jsem si vyrobil boudy pro hospodářská zviřátka.http://kyklop68.rajce.idnes.cz/Pk
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rekonstrukce TT kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » stř 04 kvě, 2011 11:02 am

Poutavé povídaní :wink: .Prosba,dost se mi špatně čte text,vložený do obrazcích.Nešlo by umístit text pod obrázek?Jenom dotaz. :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků