Stránka 23 z 31

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: ned 16 čer, 2019 3:37 pm
od radula63
Dnešní práce od časného rána.
Většina podzemí pod proudem. Do kompletního sjízdného podzemí chybí instalovat 4 optická čidla a 2 relátka co budou přepínat polaritu v přechodových úsecích smyček.
WP_20190616_17_15_07_Pro – kopie.jpg

p.s. Budu si muset koupit foťák. Starý odešel do věčných lovišť a mobilem (ačkoli venku fotí skvěle) v interieru to není ono.

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: stř 27 lis, 2019 2:20 pm
od radula63
Delší dobu jsem zde nepsal, věnoval se spíše stavbě a úpravě vozidel. Např. motor řady 850 dostal digitálně ovládaná spřáhla SDmodel.
Jelikož nyní marodím, tak jsem se zas začal věnovat kolejišti. Teprve dnes je komplet sjízdný podzemí a odbočná stanice. Pár momentek z dnešního ježdění.
WP_20191127_13_10_14_Pro.jpg

WP_20191127_13_50_01_Pro.jpg

WP_20191127_13_06_26_Pro.jpg

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: stř 27 lis, 2019 4:16 pm
od peter_vy
radula63 píše:...Např. motor řady 850 dostal digitálně ovládaná spřáhla SDmodel...

Ako sa to tam vojde? Už s novým Tilligovým spriahlom je problém!

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: stř 27 lis, 2019 10:26 pm
od radula63
peter_vy píše:
radula63 píše:...Např. motor řady 850 dostal digitálně ovládaná spřáhla SDmodel...

Ako sa to tam vojde? Už s novým Tilligovým spriahlom je problém!

Jednoduše - je nutno zvětšit výřez v karoserii, asi o necelý milimetr směrem vzhůru po celé šířce výřezu. Skalpelem nebo jehlovým pilníkem. Kupodivu to skoro není poznat. Pokud o tom nevíš, nevšimneš si. I spřáhlo Tillig nebo Kuehn lze dát, taktéž se zvětšením výřezu na čele vozu.
EDIT:
popis CV pro úpravu a zapojení DCC spřáhel SD-model do motorového vozu 850 je zde: viewtopic.php?f=16&t=10961&start=75#p267698

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 8:59 am
od radula63
Přeji hezké nedělní dopoledne.
Ano, dlouho jsem tu nepsal. Což však neznamená, že se na kolejišti nic neděje.
Tak trošku fotoseriálu:
komu se nelení, tomu se napění :lol:
02.jpg

natvarovat
03.jpg

přelepit ubrousky, nabarvit
04.jpg

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 9:09 am
od radula63
06.jpg

Výtopna Rokytnice v Orlických horách, stavebnice KB-model. Na zakázku vypálená v zrcadlovém provedení (vodárna vlevo).
08.jpg

Celkový pohled - dnes v 1 hodinu v noci.
09.jpg

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 9:28 am
od radula63
10.jpg

11.jpg

12.jpg

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 10:43 am
od cipisekmp
Ahoj. Hezke male kolejistatko nijak nepreplacane. Pekna krajina nikde me nic nebije do oci. Cipisekmp.

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 10:55 am
od jirmicz
Ahoj, jak píše kolega přede mnou. Krásné nepřeplácané kolejiště. Jenom teda škoda, že ta zadní staniční budova není moc přes ten les vidět.

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 11:15 am
od radula63
jirmicz píše:Ahoj, jak píše kolega přede mnou. Krásné nepřeplácané kolejiště. Jenom teda škoda, že ta zadní staniční budova není moc přes ten les vidět.

Ano, ta zadní budova není moc vidět, ale je to i záměr. Stejný záměr (skoro není vidět při čelním pohledu) je v plánu Milana Ferdiána. Ačkoli kolejiště je oproti plánku od Milana drobně pozměněno, i díky většímu rozměru, koncepce zůstala zachována. Les nad portály nejen předěluje krajinu a opticky oddaluje stanici, zároveň však svými vysokými stromy maskuje příliš nízké nadloží tunelu.

Děkuji za chválu, potěší. Ačkoli nejsem moc krajinářsky stavebně nadaný (znám lepší krajinářské stavitele), tak se snažím nepřeplácat a jít cestou jednoduchosti.
Trávu předchozí majitel (černoš) dělal flokováním přes jednotlivé drny, různě dlouhou statikou. Ačkoli jsem zkoušel se tuhle techniku naučit, tak mi nejde uspokojivě. Proto jsem přešel na svoji osvědčenou taktiku foliáže a statikou upravovat přechody. Je to sice dražší než flokování po drnech, ale to mi alespoň jde.

Lámal jsem si hlavu nad názvy stanic. Jsou smyšlené, tak nedávat skutečné názvy. Názvy Lhota, Lhotka apod. jsou moc běžné.
Opět zasáhla jednoduchost. ODBOČNÁ a KONEČNÁ :lol: Cedule jsou bílé s černým písmem, to aby šlo kolejiště provozovat na ČSD i ČD. Zajímám se o ČD, ale i o přechod ČSD / ČD.

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 11:55 am
od radula63
Mám dotaz.
Koketuji s myšlenkou v odbočné stanici namísto parkoviště mezi st.budovou a skladištěm udělat zahrádku - strom, studna s pumpou, záhonky, malý sušák na prádlo...
( foto výše download/file.php?id=35387&mode=view ) Pak by auta parkovaly na volném place na otáčení. A nebo mám tuhle myšlenku opustit a nechat stávající parkoviště?

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 4:46 pm
od chameleon
Nádherné kolejiště!
Já jsem pro, ten plac na otáčení je podle mě dost velký i na parkování. :wink:

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 7:40 pm
od Radek Strnad
Mně se to také líbí. To zákoutí se studnou za mně určitě ano! Takové místo bývalo typickým pro venkovská nádraží. Proč dávat gumokolům zbytečně moc prostoru. Na tom levém zhlaví máš ta návěstidla schválně před přejezdem? Ubírá ti to část dopravních kolejí. Ve skutečném provozu by to vypadalo nejspíš tak, že by to byly cestovky a odjezdová by byla před výhybkou za přejezdem, byť by ta vzdálenost mezi nimi byla krátká. Něco jako Bransouze na Jihlavském zhlaví. Co posunout přejezd až těsně ke krajní výhybce????

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 8:24 pm
od lajblt
Musím říct, že krajina je parádní a jsem moc rád, že i když kolejiště změnilo majitele, práce tak hezky pokračuje.
Co se týká přejezdu, v dnešní době je dost míst (namátkou třeba Chrudim), kdy návěstidla stojí stejně jako tady a za přejezdem je ještě dost dlouhý úsek bez dalších návěstidel, jen s námezníkem. Holt doba dlouhých nákladních vlaků od námezníku k námezníku je už dávno ta tam a osobce to takhle stačí...

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2020 2:30 pm
od radula63
Radek Strnad píše:Mně se to také líbí. To zákoutí se studnou za mně určitě ano! Takové místo bývalo typickým pro venkovská nádraží. Proč dávat gumokolům zbytečně moc prostoru. Na tom levém zhlaví máš ta návěstidla schválně před přejezdem? Ubírá ti to část dopravních kolejí. Ve skutečném provozu by to vypadalo nejspíš tak, že by to byly cestovky a odjezdová by byla před výhybkou za přejezdem, byť by ta vzdálenost mezi nimi byla krátká. Něco jako Bransouze na Jihlavském zhlaví. Co posunout přejezd až těsně ke krajní výhybce????

Ahoj Radku.
Děkuji za názor k zahrádce.
Návěstidla už takto byly osazeny původním majitelem a přijde mi to i logické. Vlastně kryjí přejezd. A nechal jsem je tak.

Otázka další.
Zahrádku na místě zahrádka 1 a nebo zahrádka 2 ?
Další drobné úpravy jsou zakresleny v horním pohledu na kolejiště. Staniční budovu v koncové stanici jsem malinko posunul vlevo (co umožnila kulisa, asi 8cm), pak je budova trošku více vidět. Domek za staniční budovou v odbočné stanici má vedle sebe malou zahrádku, za ním je dvorek s drůbeží a pak ve svahu ohrada s ovcema. Za lesíkem malinké tábořiště, jeden stan a malý ohníček.
faf2d97c-15d2-4e4d-8985-7e6031e6cdee.jpg