Zdar pánové,
dovolím si ta návěstidla trochu poopravit. Pokud bude možné projíždět po všech kolejích rychlostí maximálně 40 km/h přímo i do odbočky, pak odjezdová návěstidla nepotřebují spodní žluté světlo pro dvousvětlové návěsti, jak je to na schématu nakresleno.
Pokud se ale bude rychlost "do odbočky" lišit (třeba přímo 50 a víc, do odbočky 40), bude odjezdové návěstidlo u 2. koleje návěstit:
- buď "rychlost 40 km/h, potom volno" (zelené a pod ním žluté světlo), pokud se pojede do tunelu
- nebo "Volno", když bude vjezdové návěstidlo do koncové stanice návěstit "Výstraha" (žluté světlo)
- nebo bude odjezdové v odbočné stanici ukazovat "Výstraha" (horní žluté světlo), když bude návěstit vjezdové návěstidlo koncové stanice "Stůj"
Z toho plyne, že toto návěstidlo musí mít 5 světel (shora): žlutá-zelená-červená-bílá-žlutá
Při jízdě z koncové stanice do odbočné je to ještě veselejší:
- pokud vjezdové návěstidlo odbočné stanice ukazuje "Stůj", předvěstí odjezdové návěstidlo v koncové stanici "Výstraha"
- pokud vjezdové návěstidlo ukazuje "Výstraha", předvěstí odjezdové návěstidlo koncové stanice "Volno". Odjezdové návěstidlo 2. koleje v odbočné stanici v tomtéž směru jízdy pak ukazuje "Stůj"
- pokud vjezdové návěstidlo ukazuje "Očekávejte rychlost 40 km/h" (žluté pomalu kmitavé světlo), ukazuje odjezdové v koncové stanici opět "Volno". V tom případě odjezdové návěstidlo 2. koleje návěstí "Rychlost 40 km/h, potom volno".
Vjezdové návěstidlo na lokálce do odbočné stanice bude mít namísto zeleného jen žluté světlo - je předvěstí odjezdového návěstidla na 2. koleji, ze které v tomto směru nelze odjíždět přímo.
Seřaďovací návěstidla bych vynechal, nejsou zapotřebí - osazují se jen u reléového zabezpečovacího zařízení při plném osazení stanice návěstidly.
Je jednodušší osadit pouze vjezdové (z lokálky) a všechna čtyři odjezdová návěstidla v odbočné stanici a koncovou stanici osadit jen lichoběžníkovou tabulkou (provoz podle D3). Namísto předvěsti vjezdového návěstidla odbočné stanice je pak možné osadit návěst "Tabulka s křížem".
Přes angličana je obvykle možné odjíždět v přímém směru traťovou rychlostí, pokud není vyšší než 100 km/h (jak jsem někde četl, je to max. konstrukční rychlost tohoto typu výhybky).
Kdyby něco, tak se klidně ptej. Na svém budovaném kolejišti si návěštění užiju až až.