cernos:
I v té poslední verzi máš několik chyb:
1) Má-li návěstidlo u třetí koleje odbočné stanice na pravém zhlaví předvěstit vjezdovému návěstidlu koncové stanice, potom musí i odjezdové (případně jiné další) návěstidlo koncové stanice předvěstit vjezdovému návěstidlu stanice odbočné.
2) Vjezdové návěstidlo na hlavní trati u tunelu nemá dostatečné rozhledové podmínky a bude tedy umístěno (jako) před tunelem. (A musí mít horní žlutou, která předvěstí zastavení ve stanici nebo průjezd odbočkou.)
3) Vjezdové návěstidlo do koncové stanice by ve většině případů bylo umístěno před přejezdem, aby ho vyčkávající vlak neblokoval.
4) Vjezdové návěstidlo (z koncové) do odbočné stanice je špatně. Buď musí být na koleji snížená rychlost nebo by místo barvy zelené (stanicí nelze projet nesníženou rychlostí) mělo horní žlutou (návěstí zastavení ve stanici nebo předvěstí 40 km/h při povoleném odjezdu ze stanice).
6) Seřaďovací návěstidla v takto velké stanici nemají opodstatnění. Manipulační koleje bude krýt jen výkolejka.
7) Délku koleje č. 1 prodloužíš tak, že výhybku na kolej 1a vyměníš za pravou a dorazíš ji na vjezdovou obloukovou.
Rozhodně bych se v počtu návěstidel mírnil a použil jen lichoběžníkové tabulky. Pokud ale chceš co nejvíce ještě zdůvodnitelných návěstidel (hodně světýlek), tak bych si to dovolil navrhnout jinak. Vzdálenost mezi stanicemi mi připadá dostatečně dlouhá na běžné návěštění pomocí předvěstí, takže bych se závislostí na další stanici vzdal.
Přikládám dvě podobné verze. První je pro případ, že hlavní trať je významná a umožňuje třeba rychlíkům projet stanicí nesníženou rychlostí. Druhá varianta zjednodušuje návěstidla omezením traťové rychlosti (hlavní trať je také nějaká lokálka).
Návěštění - pořadí návěstidel (první plánek)Koncová stanice - vjezd:
(Pořadí: předvěst | vjezdové | odjezdové)
zastavení: žlutá | červená | červená
vjezd: zelená | žlutá | červená
Odbočná stanice - vjezd z koncové:
(Pořadí: předvěst | vjezdové | odjezdové)
zastavení: žlutá | červená | (červená)
vjezd: zelená | horní žlutá | červená
vjezd (pomalý): žlutá bliká | horní žlutá + spodní žlutá | červená
průjezd: zelená | horní žlutá bliká | zelená + spodní žlutá
průjezd (pomalý): žlutá bliká | horní žlutá bliká + spodní žlutá | zelená + spodní žlutá
(Spodní žlutá by šla na vjezdovém návěstidle vypustit a vždy projíždět kolem vjezdového návěstidla nesníženou rychlostí na signál výstraha nebo očekávejte 40 km/h).Odbočná stanice - odjezd:
- z koleje č. 1 vždy na zelenou,
- z koleje č. 3 do koncové stanice na zelenou,
- z koleje č. 3 na hlavní trať na zelenou + spodní žlutou.
EDIT 2019: Opraveny nefunkční obrázky.