radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod cernos » čtv 07 dub, 2011 9:06 am

radekkrupka píše:Ty štěrkuješ skryté nádraží??

Ano, psal jsem, že chci aby bylo zepředu vidět - jakoby pohled do tunelu. Samozřejmě to není nutnost, jen se mi ta myšlenka líbila :)
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod Myšpulín » čtv 07 dub, 2011 4:36 pm

K tomu kroucení: Mám rámy 140 x 70 cm z 18 mm smrkové překližky. Výška rámu je podle profilu terénu, min. 10 cm, max. necelých 30 cm. Uprostřed je obdobně jedno vyztužovací žebro. V rozích je to slepeno a pojištěno vždy třemi vruty (nějaké prastaré asi 5 x 65). Vrch tvoří 10 mm překližka nebo zbytky 18 mm překližky ve tvaru vršku železničního spodku u širé trati (šíře 6 cm) nebo ve tvaru pláně pod stanicí. Ta je přilepena a přišroubována pomocí odřezků té 18 mm překližky (hranolek 18 x asi 20 mm). Kroucení nepozoruji. Protože zatím nemám nohy, spojuji segmenty na podlaze. Tři spojené segmenty (210 x 140 cm) jsem potřeboval zvednout, přístupný byl pouze roh, tak jsem to za to vzal. Po zvednutí asi o 3 až 4 cm se zvedla celá 210 cm strana. Odhadovaná váha těch 3 segmentů je 40 - 50 kg. To mne přesvědčuje o dostatečné tuhosti.

Pokud již nechceš rohy rozdělávat (pokud to jde, udělal bych to), přilepil a přišrouboval bych do rohů hranolky asi tak 40 x 40 mm. Vruty min 2 ks z každé strany délky 50 mm. Lepidlo jsem používal disperzní vodě odolné (snad Disperkol D3 nebo tak nějak).
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod cernos » úte 26 dub, 2011 10:20 am

Mohl by mi někdo pomoct s umístěním návěští do kolejiště? Nejlépe přímo do plánku Milana
Jelikož nejsem železničář a ani jsem pravidla nijak nestudoval, potřeboval bych kompletní osazení minimálně tech, která tam být musí.
Díky
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod D » úte 26 dub, 2011 11:43 am

cernos:
> Jelikož nejsem železničář a ani jsem pravidla nijak nestudoval
Tak si o tom něco přečti.

> potřeboval bych kompletní osazení minimálně tech, která tam být musí.
Minimální je stanice bez návěstidel.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod vojtas » úte 26 dub, 2011 6:46 pm

Tak takhle nějak,odjezdové návěstidlo v odbočné stanici u druhé koleje předzvěstí vjezdové do koncové staničky,to znamená,že když je angličan přestaven ve směru do koncové staničky,a tam svítí na vjezdu červená, na tom odjezdu máš žlutou,když tam bude svítit žlutá,na tom odjezdu máš zelenou,snad je to pochopitelný.
Přílohy
navestidla3.JPG
navestidla3.JPG (131.7 KiB) Zobrazeno 6702 krát
Naposledy upravil vojtas dne úte 26 dub, 2011 7:10 pm, celkově upraveno 1
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod milan ferdián » úte 26 dub, 2011 6:59 pm

Vojtas,návěstidla se umísťují na pravé straně :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod vojtas » úte 26 dub, 2011 7:00 pm

Ježiš já sem vůl,pořádně sem si to po sobě neprohlíd...
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod cernos » úte 26 dub, 2011 7:24 pm

Ahoj,

díky moc za snahu a názornou ukázku. Pročetl jsem si stránky kam mě odkázal D a docela pěkně je to tam všechno popsaný.
Jen bych se Tě vojtas chtěl zeptat na pár věcí:
1. spíš jen konstatování faktu - v levém zhlaví odbočné stanice nebude žádné vjezdové, protože není dostatek místa (bylo by někde v tunelu, přesněji tedy na začátku tunelu)
2. neměl bych to odjezdové návěštidlo z koncové stanice posunout až ke krajní výhybce aby bylo "skupinové" pro celou stanici?
3. u vjezdových tu bílou chápu jako přivolávací předvěst, ale k čemu je bílá na odjezdových? neměla by tam být spíš žlutá? trochu se motám v obrázcích 1B a 2B na těchto stránkách. Jedná se mi především o značce omezení rychlosti na 40.

Tomu odjezdovýmu z prostřední koleje rozumím, bude prostě závislý na tom co je v koncový.

Díky moc za Váš čas.

EDIT: už myslím že vím :) proč je tam ta bílá, kvůli posunu?
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod vojtas » úte 26 dub, 2011 7:31 pm

Takže,pokusím se ti to vysvětlit,v koncové stanici je návěstidlo tam kde je,protože je tam jen jedna dopravní kolej,nemůže tedy být skupinové,na levém zhlaví by bylo vjezdové návěstidl v tunelu,bílé na odjezdech se používají při posunu,kdy se na vjezdech rozsvítí červená,a na odjezdech bílá,tedy návěst POSUN DOVOLEN,posunuje se tedy když na odjezdech svítí bílá,nezapomeň,že musí být sesynchronizovaná i se seřaďovacími.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod vojtas » úte 26 dub, 2011 7:35 pm

Jinak,doufám,žes pochopil,že když bude angličan postavenej na odjezd na trať do SN,že bude na odjezdu u 2hé koleje svítit buď zelená nebo červená,a na koncové stanici to bude záviset,jen když bude VC(vlaková cesta) postavena do koncové stanice.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod cernos » úte 26 dub, 2011 7:39 pm

Děkuji Ti za vysvětlení, ještě si o tom budu muset něco načíst, ale jako prvotní nástřel (nebo spíš z mého hlediska vyřešení mého problému) je to vynikající. Jj to s tím angličanem a předvěstí na odjezdu z odbočné rozumím ;) Musím se hlavně zaměřit na ten posun, ten se mi furt nějak nedaří myšlenkově zařadit do systému :D Ale Tvůj popis těch bílých na odjezdu je napsaný naprosto přesně a výstižně, takže jsem to začal (snad) chápat :)
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod JBr » úte 26 dub, 2011 8:26 pm

Vojtas: nemuzu si pomoct, ale hodne z tech navestidel mas nakreslene blbe. Seradovaci ma modrou dole a bilou nahore. Odjezdove navestidlo u koleje s anglicanem ma taky blbe poradi barev. Navic imho by tam melo byt navestidlo 5 svetelne - tak jak jsi to vymyslel, musi umet pri odjezdu na lokalku navestit minimalne vystrahu a volno (dost mozna i 40 a volno/vystraha - nejsem si tady popravde jisty tim, jestli se pres anglican muze v "primem" smeru tratovou rychlosti nebo ne). Zaroven pri odjezdu na hlavni trat musi navestit 40 a volno, protoze se na ni odjizdi vzdy odbockou. Takze potrebujes jak horni, tak dolni zlutou a poradi barev shora dolu je zluta zelena cervena bila zluta.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod lajblt » úte 26 dub, 2011 9:01 pm

Zdar pánové,

dovolím si ta návěstidla trochu poopravit. Pokud bude možné projíždět po všech kolejích rychlostí maximálně 40 km/h přímo i do odbočky, pak odjezdová návěstidla nepotřebují spodní žluté světlo pro dvousvětlové návěsti, jak je to na schématu nakresleno.

Pokud se ale bude rychlost "do odbočky" lišit (třeba přímo 50 a víc, do odbočky 40), bude odjezdové návěstidlo u 2. koleje návěstit:

- buď "rychlost 40 km/h, potom volno" (zelené a pod ním žluté světlo), pokud se pojede do tunelu
- nebo "Volno", když bude vjezdové návěstidlo do koncové stanice návěstit "Výstraha" (žluté světlo)
- nebo bude odjezdové v odbočné stanici ukazovat "Výstraha" (horní žluté světlo), když bude návěstit vjezdové návěstidlo koncové stanice "Stůj"

Z toho plyne, že toto návěstidlo musí mít 5 světel (shora): žlutá-zelená-červená-bílá-žlutá

Při jízdě z koncové stanice do odbočné je to ještě veselejší:

- pokud vjezdové návěstidlo odbočné stanice ukazuje "Stůj", předvěstí odjezdové návěstidlo v koncové stanici "Výstraha"
- pokud vjezdové návěstidlo ukazuje "Výstraha", předvěstí odjezdové návěstidlo koncové stanice "Volno". Odjezdové návěstidlo 2. koleje v odbočné stanici v tomtéž směru jízdy pak ukazuje "Stůj"
- pokud vjezdové návěstidlo ukazuje "Očekávejte rychlost 40 km/h" (žluté pomalu kmitavé světlo), ukazuje odjezdové v koncové stanici opět "Volno". V tom případě odjezdové návěstidlo 2. koleje návěstí "Rychlost 40 km/h, potom volno".

Vjezdové návěstidlo na lokálce do odbočné stanice bude mít namísto zeleného jen žluté světlo - je předvěstí odjezdového návěstidla na 2. koleji, ze které v tomto směru nelze odjíždět přímo.

Seřaďovací návěstidla bych vynechal, nejsou zapotřebí - osazují se jen u reléového zabezpečovacího zařízení při plném osazení stanice návěstidly.

Je jednodušší osadit pouze vjezdové (z lokálky) a všechna čtyři odjezdová návěstidla v odbočné stanici a koncovou stanici osadit jen lichoběžníkovou tabulkou (provoz podle D3). Namísto předvěsti vjezdového návěstidla odbočné stanice je pak možné osadit návěst "Tabulka s křížem".

Přes angličana je obvykle možné odjíždět v přímém směru traťovou rychlostí, pokud není vyšší než 100 km/h (jak jsem někde četl, je to max. konstrukční rychlost tohoto typu výhybky).

Kdyby něco, tak se klidně ptej. Na svém budovaném kolejišti si návěštění užiju až až. :D
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod cernos » stř 27 dub, 2011 6:35 am

Ahoj,
tak jsem si s tím trošičku pohrál a upravil i podle připomínek. Momentálně to vypadá tekhle:
Obrázek
To odjezdový v levém zhlaví odbočné stanice přijde posunout až za přejezd k výhybce jako je to v obrázku vojtase - mám teď po ruce jen malování a v něm se mi nepodařilo semafor otočit o 45 stupňů.
Ještě přemýšlím nad zrušením té kusé koleje v odbočné stanice - výhybkou si rapidně zkracuju délku první koleje. Ale zase tím přijdu o plánovanou volnou nakládku/vykládku v pravém dolním rohu kolejiště a možnost odstavení loko, která doveze náklad z koncové stanice a přepřáhne jej na jinou. Když bych tedy tuto kusou odstranil, odebral bych pak žlutou z odjezdového návěštidla u první koleje vpravo že?
Mám to takto dobře rozmístěné? Změnila by se hodně situace v případě, že bych koncovou stanici vyřešil podle rady lajblta a do koncové bych dal jen lichoběžníkovou tabulku?
Ještě dotaz k číslování kolejí - přečetl jsem si jak by se měly koleje číslovat, hlavní dopravní (u mě tedy ta co je nejblíže kraji kolejiště) bude mít číslo 1, prostřední pak 2, ta před SB 3 a kusá by měla být 1a?
A aby těch dotazů nebylo málo: přejezd nejspíš nechráněný? Ikdyž závory s blikajícím červeným a bílým světlem doprovázený zvonkohrou by byl pěkný :)
Díky Lukáš
Naposledy upravil cernos dne stř 27 dub, 2011 6:41 am, celkově upraveno 1
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod radekkrupka » stř 27 dub, 2011 6:41 am

Koleje se číslují tak, že na jednu stranu od koleje 1 jsou sudá čísla, na opačnou stranu lichá. Kde jsou která záleží na směru staničení trati. Čili v tvém případě např. 1 - 3 - 5. 1a máš dobře.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků