Stránka 1 z 1

Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: pát 28 led, 2011 4:44 pm
od kuTTajz
Chci pozdravit všechny nadšence tohoto řemesla a zdovolením bych se vetřel mezi vás :) Dostal jsem doma informaci, že teda můžu a proto se v mojí ruce okamžitě objevil metr a tužka.Po 14dnech kreslení nakonec vzniklo něco co bych s váma zkušenějšíma rád dotáhnul do konce. Jedná se mi tedy o připomínky ohledně nádraží,zhlaví a oblouků.Se stoupáním by podle mého neměl být nikde problém.Nebude to moje první kolejiště, ale na předchozím je tolik vad co brání lepšímu provozu, že mě to ani nebaví ho zapínat a provozovat :D Na druhej pokus nehodlám na ničem šetřit a jako asi všichni z nás bych chtěl dokonalé kolejiště na daném prostoru.Bude to hlavně o lokálce,posunu a osobáku v čele s brejlovcem a dvěma vagóny za ním. Předem děkuju za rady a návrhy.

Re: Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: pát 28 led, 2011 5:43 pm
od radekkrupka
Možná nám trošku osvětli logiku jednotlivých stanic. Z plánků není poznat, kde bude staniční budova, případné skladiště, vlečky atd... Už teď se tak nějak nezdá systém tunelů zcela vpravo... Tak nějak si nedovedu představit jak tam bude vypadat reliéf terénu...

Re: Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: pát 28 led, 2011 5:57 pm
od Ferda
Začnu od spodu. Zbytečně si komplikuješ život ve SN. Zprava po kraji panelu a SN zrdcadlově obrátit. Vlevo zadní oblouk naváže dále od zadní hrany.
Doplnit smyčky a možná podumat nad přidáním nějaké koleje do SN. Ježdění dokola tě dlouho bavit nebude. Časem možná přibudou soupravy. Pak ti bude SN malé a bude se velmi špatně rozšiřovat.
Hlavní stanici malinko načit . Vlevo dál od přední hrany a zrušit ten protioblouk na levém výjezdu. Oblouk o co největším poloměru můžeš klidně poslat přes vnitřní roh kolejiště. Pokud tam není třeba sloup.
Celou hlavní stanici zvednout na +4 až +5, do SN zvolna klesat.
Nevím jaké máš představy o krajině, ale ty krátké tunely hned za zhlavím vypadají divně. Jejich zrušením získáš kus volné trati, jako výtažnou můžeš použít lokálku a levá (předpokládám výtažná) může posloužit jako vlečka, nebo vykládka. Tunelový portál na pravém výjezdu můžeš posunout víc doprava.
V koncové stanici otočit tu divnou (vykládkovou?) kolej a doplnit kolejovou spojku na koncovém zhlaví. Jezdit tam takhle úvratí, by ve skutečnosti muselo mít jó dobrý důvod.

Re: Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: pát 28 led, 2011 6:42 pm
od kuTTajz
Díky za reakce, krajinu a tunely teď vůbec neřeším a jistě to takhle nezůstane. Jde mi teď hlavně o logiku provozu. Obrázky jsem teda trochu popsal,tak je snad všechno jasnější. Nápadu od Ferdy jsem skoro porozuměl až na ty smyčky.Budu si to muset ještě párkrát přečíst a přitom koukat do plánku :) Je jasné, že každé kolejiště časem omrzí,ale rád bych to oddálil jeho kvalitou a logikou než moc kolejema a složitostí.

Re: Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: pát 28 led, 2011 6:44 pm
od vojtas
Ad:to mě jenom napadlo(plánek1) :!: Dobrý nápad :!:

Re: Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: pát 28 led, 2011 9:18 pm
od Ferda
Smyčky.jpg
Smyčky.jpg (62.33 KiB) Zobrazeno 6905 krát

Re: Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: stř 02 úno, 2011 8:30 pm
od kuTTajz
Po pár dnech týrání mozkovny chci zveřejnit nejaktuálnější věc..Je mi záhadou,že se to všechno takhle pěkně vlezlo na tak úzkej prostor a ještě zbude na krajinu,ale budeme tomu věřit :D .Tak se vás chci znovu zeptat jestli je v mém návrhu nějakej zásadní problém nebo je to "zralý":) Princip trati je snad od pohledu jasný,kdyžtak doplním.Díky

Re: Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: stř 02 úno, 2011 9:31 pm
od Ferda
V tom prudkém oblouku v koncové nerozpojíš, nespojíš.
Místa je tam dost. Tak to zkus za zhlavím kus rovně, pak oblouk a před dalším zhlavím zas kus rovně.
A ty 3 fousy na konci vypadají divně. Nestačily by dva?
To SN by stále sneslo nějakou kolej navíc, když je na ni místo, ale není to nutné.

Ps: :!: Bývá zvykem nechat původní výkresy beze změn a dát nové upravené. Pokud to bude někdo číst až příští týden, tak nebude vědět o čem se psalo a proč, když nevidí původní návrh.

Re: Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: čtv 03 úno, 2011 7:19 am
od Martin HO
Z levé smyčky by asi bylo možné vyvinout výhybku slepé koleje vložením pravé výhybky hned za její výhybkou, kolej vést paralelně se smyčkou až do stejného konce, délka koleje v přímé by byla dostatečná pro odpojování a připojování vozů.

Re: Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: čtv 03 úno, 2011 9:06 pm
od kuTTajz
To koncové nádraží děsí i mne,takže bylo jasné, že mu brzo něco "provedu" :) Byl to boj,ale přece jen přikládám obrázek mé fantazie.Jináč nádraží(koncové) nemůže jít úplně do leva - do kraje panelu,protože zde vedou stupačky od topení.Vlečka je v této verzi o 1cm pod úrovní koncového nádraží - z toho důvodu úvrať.Menší inspirace v českém brodě a je to taková moje podmínka - mít vlečku pod úrovní kolejí okolo.Hezký večer.

Re: Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: čtv 03 úno, 2011 9:14 pm
od kuTTajz
A ještě mám na vás jednu důležitou věc.V jednom místě kde podjíždí jedna trať druhou vzniká průjezd 48mm na výšku a něco mi říká, že to se asi nepodjede.Tak se ptám je to o sběrače?:)

Re: Úzké kolejiště TT

PříspěvekNapsal: čtv 03 úno, 2011 9:18 pm
od radekkrupka
O sběrače je to každopádně, tohle je limitní i pro diesely a páry. A propos - je to čistý výškový rozdíl mezi výškou obou kolejí? Protože pak od toho musíš ještě odečíst tloušťku kolejnice, pražce a nosnou podloužku!

Překreslený průjezdný profil dle normy NEM např zde.