Kolejiště TT L240x200

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod milan ferdián » úte 01 úno, 2011 3:48 pm

jomull píše:Díky za reakce. Se stavbou výhybek EW2 počítám (ovládání servy s přepínáním napájení). Sice jsem stavbu ještě nezkoušel, ale podklady mám nastudované a myslím, že bych zvládnul i to křížení. Nevím ale, jak to bude vypadat na modelu. V reálu se asi takové křížení na vjezdu rozevřené a ve spojení s angličany moc nepoužívá?? Prostě abych se pracně nedělal s něčím, co pak bude vypadat divně. Do náhrhu jsem to běžné křížení (DGV) zkusil, tak jak se normálně používá, ale zhlaví se strašně prodlouží, čím se zkrátily staniční koleje a také spodní traťový oblouk na vjezdu je moc ostrý. Spíš bych se tedy přiklonil k původnímu rozvržení zhlaví s jedním angličanem s tím, že z horní trati je možný vjezd pouze na jednu dopravní kolej, případně by se mohla využít i kolej přímo před st. budovou. Pokud to tedy je možné.

Prosím ještě o vaše vyjádření k původnímu Návrhu DF b2 (viz předchozí odkaz) z hlediska rozvržení i způsobu rozdělení kolejí - dopravní, manipulační...

Klidně.. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » stř 09 úno, 2011 8:00 pm

Po dalších drobných i větších úpravách s přihlédnutím k získaným radám i k vlastním "požadavkům" si dovolím opět předložit svůj návrh kolejiště. Protože se neobjevily zásadní připomínky k celkové koncepci vedení tratí a uspořádání stanic, začal jsem s virtuální tvorbou krajiny. Podotýkám, že kolejiště je uzpůsobeno umístění v podkrovní místnosti 2 x 4m, kde šikmý strop začíná ve výšce 70cm nad kratší stěnou.
Kolej, vyvedená ve spodní části ke kraji panelu má umožnit v budoucnu napojení dalšího úzkého segmentu (vznikne tak tvar "U") s vlečkovým areálem. Možná té zmiňované cementárny :mrgreen: .
Prosím tedy o Vaše posouzení, názory, připomínky a rady, zda je možné návrh takto dokončit a realizovat.
Přílohy
návrh 3D b8.jpg
návrh 3D b8.jpg (132.46 KiB) Zobrazeno 6056 krát
návrh DF b8.jpg
návrh DF b8.jpg (138.74 KiB) Zobrazeno 6056 krát
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod vmucha » stř 09 úno, 2011 8:59 pm

V pískovně bych vlečce ještě jednu kolej přidal.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod Ferda » stř 09 úno, 2011 9:49 pm

Jen několik postřehů:

1) Souhlas s vmucha.
2) Tu kolej pro připojení dalšího segmentu zkus zaústit tak aby se z ní dalo najet aspoň na 2 koleje. jinak z toho můžeš být časem nešťastný.
3) Cestu při spodním okraji bych vedl souběžně s kolejí. Takto to vypadá divně, ve skutečnosti by to vedli taky souběžně, leda, že by cesta existovala dřív než koleje. navíc takto to opticky přibližuje kolej k nádraží.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » stř 09 úno, 2011 10:28 pm

Díky za rady a náměty, zkusím je zapracovat do návrhu.
Ta silnice ještě není v konečné podobě, přijde blíž ke trati (už mě přestalo bavit to ohýbání za nadjezdem po 5ti stupních :lol: ). Krajina se zatím zvolna vyvíjí postupně od hřbitova :mrgreen: . Uvítám i nějaké nápady na krajinotvorbu, hlavně "zaplnění" prostoru mezi nádražím a silnicí...
Ohledně toho napojení koleje moc nevím... má to být vlečka do areálu na přídavném segmentu...
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod D » stř 09 úno, 2011 11:44 pm

jomull
Ještě dořeš nájezd ke skladišti. Nic proti zajíždění úvratí, ale mezi oploceným areálem pily a výhybkou je sotva místo pro samotnou lokomotivu. Vagóny tam nedostaneš.

Já bych místo těch protichůdných výhybek použil anglické křížení nebo dvě samostatné pravé výhybky a nájezd na vlečku i ke skladišti osamostatnil (pila by potom byla zhruba rovnoběžně s nádražím).

Obrázek



Nouzově by to vyřešilo přesunutí těch dvou výhybek více ke skladišti, čímž se zkrátí délka u vykládky/skladiště, ale na dva krátké vozy by to snad mohlo vyjít (byť po jednom posunované). Nebo pro česká nádraží netypické využití dvou výhybek otočených k sobě s křížením (taková simulace polovičního anglického kříže).
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod vladino » stř 09 úno, 2011 11:58 pm

Ten most pre auta rovno pred tunelom pre zeleznicu nedava zmysel :) Tu cestu ved nad tunelom a zrus ten most.. dostanes ovela zaujimavejsiu scenu v tom mieste
N scale, CSD, IV epocha, code 55 (PECO)
vladino
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 24 lis, 2010 4:39 am
Bydliště: London, UK

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod michal.kubista » čtv 10 úno, 2011 8:57 pm

Mě ta dolní cesta zujala tím, že vede kolem dvou stanic (kolem dvou vesnic, měst), ale ani k jednomu místu nevede odbočka. Vím, že nemodeluješ silnice, ale já podobných cest moc neznám. Lidi se snaží propojovat cesty a města navzájem nejkratším možným způsobem.
Jinak zajímavé a pěkné řešení kolejiště.
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » čtv 10 úno, 2011 9:48 pm

michal.kubista píše:Mě ta dolní cesta zujala tím, že vede kolem dvou stanic (kolem dvou vesnic, měst), ale ani k jednomu místu nevede odbočka. Vím, že nemodeluješ silnice, ale já podobných cest moc neznám. Lidi se snaží propojovat cesty a města navzájem nejkratším možným způsobem.
Jinak zajímavé a pěkné řešení kolejiště.


Díky za pozitivní hodnocení.

Krajina se zatím vytváří, jak jsem se zmínil od hřbitova :lol: . Takže spodní silnice je zatím v prvním "nástřelu" a samozřejmě z ní bude přístup k remíze, pískovně i ke druhé stanici... Tohle ještě zdaleka není finální stav. Musím zapracovat připomínky a návrhy výše a postupně dotvářet krajinu. Chybí toho víc, není zatím ani řešen odvod vody atd atd. Ale vzhledem k tomu, že je to můj zcela první návrh kompletního kolejiště, tak to nejde tak rychle, ale jsem docela spokojen :D .
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » pon 21 úno, 2011 4:12 pm

Předkládám vám k posouzení zapracované připomínky a návrhy vedení kolejí ohledně napojení skladiště a úpravy vlečky v pískovně. Také jsem upravil vedení silnice blíže ke koleji v popředí, nyní ve švestkové aleji :lol: . Mezi touto silnicí a odbočnou stanicí by mělo být pole. Postupně přibývá i krajina směrem k spodnímu menšímu panelu, kde ještě vymýšlím a domýšlím...

Opět velice uvítám vaše připomínky a náměty.
Přílohy
finál 1 3D.jpg
finál 1 3D.jpg (202.87 KiB) Zobrazeno 5843 krát
finál 1.jpg
finál 1.jpg (137.32 KiB) Zobrazeno 5843 krát
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod chameleon » úte 22 úno, 2011 6:50 pm

Ahoj, jak píšeš, jako tvůj první návrh dobrý!
Dle mého to ale hodně sklouzává k vlakodromu, ale jen kvůli tomu, že je návrh v ploše! Trať se klikatí po rovině kolem sebe, tratě zaústěné do hlavního nádraží jsou pod velkým úhlem (mrkni třeba na úhel tratí na nádr. Žleby zde na fóru)
Podle mě dělat kolejiště v rovině v domácích podmínách je možné pouze v modulech...
Řešení podle mě:
nebát se tunelů, spirály a jít do více pater, do skalnatější krajiny, abys tratě od sebe logicky oddělil a výsledek vypadal přirozenějc.. Trošku jsem předělal i tu stanici s vlečkou vlevo dole. No, je to jen můj názor jak bych to pozměnil já:
Přílohy
jomulll.jpg
jomulll.jpg (151.46 KiB) Zobrazeno 5753 krát
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » stř 23 úno, 2011 3:55 pm

Díky za hodnocení, nestranný cizí pohled a také námět!
K tomuto návrhu jsem se dostal od opravdu nesmyslných počátečních vlakodromů poté, co jsem začal sledovat toto fórum. Vychází z požadavku mít alespoň dvě stanice, z toho jednu s odbočující lokálkou a obě průjezdné, tedy bez koncové stanice, kde bude možné v co největší míře sledovat vlak při jízdě po trati i s možností odpočinkového ježdění „do kola“, které umožňuje skrytá propojka hlavní trati. Z toho důvodu není kolejiště koncipováno do horského terénu s množstvím tunelů, z kterých vlak vjede do stanice a za stanicí v něm ihned mizí a kde trať je omezena pouze na údolní úsek mezi skalami, v kterých vlak pouze „vykoukne“. Asi je to ovlivněno polabskou nížinou, kde žiju :lol: . A taky jsem omezen umístěním kolejiště do podkrovní místnosti s nízkým šikmým stropem, kde není možné příliš stoupat do výšky ani klesat do spodních pater z důvodu alespoň trochu pohodlného přístupu pod kolejiště. Pokud v zadní části musí být kolej v nižší rovině, nelze zvyšovat terén skálou v přední části, za kterou pak vlastně není vidět. A také si u prvního kolejiště nechci dělat příliš složitostí v podobě mnoha pater, množství rozsáhlých SN a spirál ;-).
Každé kolejiště musí být kompromisem, zejména vzhledem k omezeným rozměrům, proto i velké úhly odbočení a malé poloměry oblouků (pokud tedy není k dispozici tělocvična :wink: ), ale obdobný tvar stanic se dá najít i ve skutečnosti, i s odbočující lokálkou, která obkrouží město a pak mizí v dáli…
V provozu bych chtěl mít vagóny, které se mi líbí a které už převážně mám (hlavně Raj,a Facs), proto je v návrhu i pískovna (jako v mém okolí bydliště) a také uvažovaný přípojný segment s cementárnou.
Snad ti nebude vadit, když se z uvedených důvodů nepřikloním k tvému námětu horské krajiny. Určitě ale zkusím nějak zmírnit alespoň opticky tvé připomínky i zvětšit členitost terénu.
Uvedenou úpravu menší stanice jsem už takto zkoušel, ale nevejde se to, vychází krátká výtažná kolej vlečky pískovny, pouze na lokomotivu.
Každopádně díky za názor.
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod chameleon » stř 23 úno, 2011 4:35 pm

jomull píše:..ale obdobný tvar stanic se dá najít i ve skutečnosti, i s odbočující lokálkou, která obkrouží město a pak mizí v dáli…
v nížinách neznám takový příklad, což ale neznamená, že neexistuje :wink: Určitě ale vlak nevyjede jedním směrem, aby za chvilinku projížděl 20m od opačného zhlaví stanice.. Ale kolejiště je o kompromisech, a hlavně, aby vyhovovalo tobě a tys byl spokojený :wink: Jen bych dodal, že jsem tě nechtěl strašit několika-patrovýma spirálama - ale příklad: vezmi si trať vycházející z pravé strany nádraží, která se obrací a vrací se před nádražím do tunelu. Bude projíždět v nivelitě max cca -5cm. Pokud bys udělal jednu otočku v tunelu na spirále 310, tak se dostaneš na cca -11cm, a to už bude trať pěkně odsunuta od nádraží. Navíc vlak pojede delší dobu mezi stanicema:-) A kopce tě krásně navedou jak s vodou, komunikacema apod.. Nechceš se po tom Labi přesun dál po proudu k Děčínu? :D Ono když to tak vezmeš, tak zas tolik viditelné tratě jsem ti neschoval, a to osobně bych nejradši schoval celou tu nejvzdálenější trať která vede za nádražím.. ALe je to jen můj názor, už mlčím a nechávám to na tobě :) Držím palce, je to pěkný projekt :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » stř 23 úno, 2011 7:24 pm

Rozhodně tě nechci umlčovat, pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám. Naopak jsem rád za jiný názor, protože člověk časem získá jistý "zaujatý"náhled na svůj návrh. Ale někdo má rád vdolky, jiný holky, někdo horskou krajinu, někdo roviny... :lol: . Vždycky je to ale o kompromisu, protože ani jedno v reálu není... ani tratě tak blízko u sebe, ani takové množství a blízkost tunelů.
Ta navrhovaná spirála by znamenala posunutí skrytého nádraží, které je nyní pod silnicí v popředí o patro níž a s tím i komplikované další sjezdy, také po spirálách...
Pokud neznáš lokálku v nížině, která obkrouží město, tak na mapě mrkni na Roudnici nad Labem :lol: . První zastávka Bezděkov je dokonce ještě téměř ve zhlaví nádraží, pak následuje ono obkroužení a dostane se skutečně jen "pár" metrů od druhého zhlaví :wink: . A tvar vzájemného ostrého rozdělení tratí do Y je tak trochu obdobou stanice Bor u Tachova, jak už jsem se zmiňoval. No a kolejový plán mé stanice se zase podobá (se zavřenýma očima) skutečné stanici Poběžovice. Takže i ve skutečnosti obdoby jsou,i v rovinatém kraji, já je mám trochu poskládané do sebe :mrgreen: .
Takže jak píšeš, je to o tom, co se komu víc líbí a já radši holky s dlouhýma nohama... vlastně roviny s dlouhýma tratěma :D
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod chameleon » čtv 24 úno, 2011 11:18 am

jomull píše:Rozhodně tě nechci umlčovat, pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám :D
Vůbec ne, to jsem si dělal srandu, že si dokola melou svou, jak by to bylo podle mě lepší :D Nechám se překvapit - doufám že časem sem dáš pár fotek ze stavby :wink: Držím palce!
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků