Kolejiště TT - stanice odbočná, úvraťová a koncová

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod Max » stř 22 čer, 2011 9:24 pm

A co takhle dát v úvraťové stanici místo šturců a výhybek točnu ?
Ušetřilo by to místo, mohly by se prodloužit koleje a mašina by se měla kde otočit pro další jízdu.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 23 čer, 2011 12:06 pm

No nevím, jestli to je šťastný nápad. U nás o podobném řešení nevím (tedy v reálu). Depo s točnou s bylo v Dubí, ale ne místo zhlaví.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod Max » čtv 23 čer, 2011 5:41 pm

Dnes už to tam není, ale před časem bylo,
Milan F. to má kousek za barákem, tak by mohl upřesnit do kdy tam ta točna byla.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod Antar » čtv 23 čer, 2011 6:58 pm

O točně jsem ani neuvažoval. Vzhledem k plánovanému poměrně členitému terénu by se tam ani nevešla - ani v aktuální variantě, ani v těch návrzích Michala Šuhajdy. Zabírá prostě moc místa. Další její nevýhoda je, že když ji dám do zhlaví, tak se přes ni prakticky nedá posunovat. A otáčet není co. Plánuju provoz 2 motorových lokomotiv (brejlovec, hektor) a 2 motorových vozů (810 s vlekem, příp. hydra s řídícím vozem), takže točna je zbytečným (a navíc i nákladným) luxusem. Pokud někdy budou parní mašiny, tak nejspíš krátké tendrovky, které snesou i jízdu uhlím napřed (jak se ostatně jezdilo na spoustě lokálek). Dlouhé rychlíkové páry s připojeným tendrem se na tuhle v podstatě vedlejší trať moc nehodí, navíc mám dojem, že by ani neprojely R 310.
Antar
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř 01 pro, 2010 8:28 pm

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod Michal Vaniš » čtv 23 čer, 2011 10:36 pm

Max píše:Dnes už to tam není, ale před časem bylo,
Milan F. to má kousek za barákem, tak by mohl upřesnit do kdy tam ta točna byla.

Nejde o to do kdy, ale že nebyla součástí zhlaví...
Přílohy
Kopie - dubí .jpg
Kopie - dubí .jpg (21.13 KiB) Zobrazeno 6228 krát
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod Max » sob 25 čer, 2011 6:56 pm

To Dubí je trochu moc daleko na to, abych psal, že to má Milan F. "kousek za barákem".
A někdy to vypadalo i takhle....
Přílohy
skoro-tocna_.jpg
skoro-tocna_.jpg (164.44 KiB) Zobrazeno 6160 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod Antar » sob 25 čer, 2011 9:35 pm

No jo, jenomže patrně ne na tratích ČSD. Tohle vypadá spíš na Polsko...
Antar
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř 01 pro, 2010 8:28 pm

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod Max » ned 26 čer, 2011 8:48 am

S tím PKP trefa,

tu naši na fotce nemám, ale třeba někde existuje. Tam byla klasická točna.
Tohle co zdědily PKP po DRB sloužilo jen o objetí soupravy Ale nějakých 30-40 m kolejí to ušetřilo, cestující nemuseli tak daleko šlapat pěšky. Dnes už se na lidi kašle.....
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod Antar » úte 28 čer, 2011 8:51 pm

Tak, konečně jsem to překreslil, jedná se o varianty A a C. Posuďte sami:

http://www.trolejbusyvpraze.net/sklad.htm#dalsi

Mimochodem, přišlo mi to docela vhod, protože se ukázalo, že ta mrňavá stanice vpravo by měla být poněkud výše (kvůli novému nábytku v místnosti). Krajina je tedy v obou pláncích poněkud méně propracovaná než v původním návrhu, ale to ještě příp. dodělám. Více se mi zamlouvá ta Michalova varianta C, tedy s malou mezilehlou horní stanicí (za kterou se dá ještě vytvořit kus krajiny nebo obce) a větší koncovou na tom bočním výběžku. Koncová stanice je o 15 cm výše než ta dolní úvraťová, což postačuje. A má to tu výhodu, že i zde budu moci přestavovat část výhybek táhly z okraje desky, čímž omezím nepříjemné drátování pod kolejištěm na minimum. Skryťák se v obou případech vejde (princip bude stejný - smyčka, jen otočená), takže jsem ho zatím nerozkresloval. Jen mám trochu problém s tím stísněným údolím řeky vpravo - jsou tam 3 tratě poměrně blízko sebe...

Ale ještě uvidím, méně je možná více, takže jsem ještě vytvořil "staronovou" variantu bez té lokálky, jen s úvratí a koncovou stanicí, jen rovně ukončenou.
Antar
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř 01 pro, 2010 8:28 pm

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod milan ferdián » stř 29 čer, 2011 5:37 am

No ta varianta A se mi opticky zda lepší.Tím ,že jsou stanice decentnější tak celé kolejiště vypadá přirozeněji a ty tři oblouky ,když se správně opticky vysází les,vychází celkový pohled na daný výřez ,líp.Vše je o kompromisu. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod vmucha » stř 29 čer, 2011 8:30 am

Varianta A se mi také líbí víc. Možná bych zvažoval zda má být v horní stanici remíza. Je relativně blízko odbočné...
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod radekkrupka » stř 29 čer, 2011 9:27 am

Mě se také víc líbí A, pouze bych uvažoval o drobné redukci mezilehlé stanice na lokálce a o fous bych natáhl koncovou...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod lajblt » stř 29 čer, 2011 1:10 pm

Mě se víc líbí varianta C. Možná bych jen zredukoval délku mezilehlé stanice a změnil ji na nákladiště (bez možnosti křižování/předjíždění). Na rozdíl od A umožňuje "plnohodnotný" provoz na celé délce.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 29 čer, 2011 1:30 pm

Ahoj,
K ver.C
Pokud vycházím z původního návrhu, kdy byla celá trať "za úvratí" pouze lokálkou, tak bych udělal horní průjezdnou a koncovou stanici o malinko kratší. Kratší stanice na první pohled zvýratzní rozdíl mezio hlavní tratí (úvrať. stanice) a místní odbočné trati. Té horní stanici bych přidal aspoň jednu manipul. kolej (skladiště a rampa a volná skládka), vjezdová návestidla by byly pouze lich. tabulky) a naopak koncovou bych udělal malinko střídmější (o trochu kratší a bez odjezd.návěstidel). Remíza je v koncové stanici na místě, nocují zde stroje.
Úvraťová stanice je Ok, jen by si zasloužila o malinko větší výtopnu. Myslím tím dvou-čtyřmístná remíza, popel. jáma, uhelná skládka, (resp. prohlídková jáma a tankování nafty) Přece jen končí tu vlaky z hlavní trati, vychází odtud lokálka... viz průjezdnou stanici u ver.A.
U verze A
Úvraťovou stanici bych zmenšil o jednu průjezdnou kolej (je přece v lesích) a 3 dopravní + jedna manipulační (objízdná stačí) a ty dva vozy za týden, které tu nakládají dřevem můžou stát u rampy na kusé koleji (vpravo dole). Asi bych zrušil bych remízu. Sice by tu mohla mít opodstatnění pro postrkový stroj, ale spíš kvůli zmenšení "zastavěnosti" stanice.
V horní stanici bych zvětšil depo. Byť je průjezdná, z vyýše popsaných důvodů (v předchozím příspěvku) vlastně slouží jako koncová stanice a dokonce pro dvě trati - hlavní a lokálku. Proto tu je doma motorák z lokálky a nákladní lokomotiva, která obsluhuje koncovou stanici a vozí Mn vlaky na místní trati. Kromě toho tu dozbrojují lokomotivy od vlaků z hlavní trati (2x denně Sp nebo R, Os vlaky, Pn vlaky..), které ve stanici začínají a končí. Jako inspirace by mohl být Rumburk
Při posunu plánku o "jednu kolej (tu ubranou v úvrati) na větší depo místo bude. Bude místo i na nějakou vlečku. Ať ty Pn vlaky mají co vozit. :D
Koncovou stanici bych v tomto případě nechal jak je (geopolitioké důvody viz předch. příspěvek)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT - stanice úvraťová (nebo mezilehlá) a konco

Příspěvekod Antar » stř 29 čer, 2011 6:19 pm

Tak koukám, že vede varianta A :)
I když já osobně se spíš přikláním k C. A jak správně připomněl Lajblt, ta dvoukolejná zadní stanička u var. C opravdu bude jen zastávka s nákladištěm, s jednou kolejí dopravní a jednou skládkovou. Možná tu manipulační kolej ještě o fous zkrátím. Mimochodem nemám jasno v jedné věci. Pokud taková zastávka s nákladištěm není opatřena krycími návěstidly, jakou návěstí je označena na vjezdu? Lichoběžníkovou tabulkou, nebo je bez označení? Anebo stačí před vjezdem návěst "tabule před zastávkou" a pak "konec nástupiště" jako u prosté zastávky bez rozvětvení?

A k těm návěstidlům - nějak nemám rád předpis D3, a když vidím, kam to dnes dospělo a jak dopadly některé stanice, např. Libochovice, tak z toho vidím rudě :evil: ... Proto jsem o té D3 uvažoval jen na té mrňavé stanici v předchozím návrhu, kde by to vjezdové návěstidlo bylo fakt "mimo mísu", ale obecně preferuji návěstidla, a tak to bude i v té horní stanici. Kromě toho návěstidla mám doma již z dřívějška, tak je chci využít. Používám zjednodušenou soustavu, takže v horní stanici bude vjezd žlutá-červená-bílá a odjezdy zelená-červená. Rychlost ve zhlaví omezená na 40 (rychlostníkem).

O remízách ještě popřemýšlím, možná zruším tu v dolní stanici a dám místo ní nějakou vlečku atd.
Antar
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř 01 pro, 2010 8:28 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků