Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod vojtas » úte 07 pro, 2010 3:38 pm

Příští týden se už lepí koleje k desce :mrgreen: .
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod kecu.p » pát 17 pro, 2010 5:07 am

Pro takovou malou koncovou staničku bych viděl pouze lichoběžnikovou tabulku. Kolik to má dopravních kolejí?? Jednu?? Jaké modelové období?? Druh staničního zabezpečovacího zařízení?? Námezník "konec vlakové cesty" vznikl až po roce 1997. Do té doby nic takového nebylo. Maximálně červený terč či nepřenosné návěstidlo, který by určil konec vlakové cesty.

Ad stanice, co třeba stanice Ústí nad Labem - Jih, Pňovany, Plzeň hl.n. To že třeba u vás nejsou cestová návěstidla z obouch stran neznamená že to neexistuje.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod Morris Zapp » pát 17 pro, 2010 8:10 am

Ano, pravděpodobně by tam byla jenom LT, nic jiného. Ale jak známo, na dráze je možný všechno :D , takže i plně onávěstidlovaná koncová stanička se může vyskytnout - akorát to chce vymyslet nějakou legendu, proč to tam tak je (nějaká stavba socialismu s vykládkou stavebních hmot, nebo velmi silná víkendová rekreační doprava apod.). Plně onávěstidlované byly např. Milovice - tam byly dokonce i předtápěcí stojany.

Cestová návěstidla: kecu.p má samozřejmě pravdu - existence cestových návěstidel se nespojuje s nějakou nedostatečnou ZZ. Cestové návěstidlo je každé hlavní návěstidlo ve stanici, které není vjezdové, nebo odjezdové.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod vojtas » pát 17 pro, 2010 2:19 pm

SZZ,asi ektromechanika,protože ji mám vymodelovanou v budově.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod Jarda H. » sob 18 pro, 2010 8:56 am

Morris Zapp píše: ....... akorát to chce vymyslet nějakou legendu, proč to tam tak je ..... Plně onávěstidlované byly např. Milovice - tam byly dokonce i předtápěcí stojany. .....


Aby ne, vždyť Milovice byly na důležité trati, viz rychlík Moskva-Milovice :roll: Starší budou vědět proč, mladší se musí podívat do historie.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod vojtas » ned 19 pro, 2010 4:07 pm

Já se jenom zeptám,jestli tam musí být odjezdové návěstidlo?
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod JBr » ned 19 pro, 2010 5:59 pm

Odjezdove navestidlo byt nemusi. Musi byt jen vjezdove.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod vojtas » ned 19 pro, 2010 6:13 pm

To je super,protože nějak to sesynchronizovat bylo i za pomoci 5ti relé obtížné.Vím,že nemusí být v nácestné stanici,ale jak je to v koncové to jsem nevěděl,díky JBr! :lol:
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod Morris Zapp » ned 19 pro, 2010 6:55 pm

Odjezdové návěstidlo nemusí být nikde: odjezd vlaku vždycky povoluje/nařizuje výpravčí a postavení odjezdového návěstidla na volnoznak je jenom jeden ze způsobů, jak to udělat (a to dokonce jenom v mladších epochách). Ve starších epochách odjezdové návěstidlo v podstatě jenom potvrzovalo, že je skutečně postaveno a výpravčí se nemýlí.

Vjezdové návěstidlo je povinné pro všechny stanice, řízené výpravčím - ovšem opět se potvrzuje, že z každého pravidla musí být výjimka a že na dráze je možné všechno: objevil jsem stanici (a vypadá to, že nebyla jediná), která byla v epoše III obsazena výpravčím a přesto neměla vjezdová návěstidla, místo nich byly LT a křižující vlaky druhé měly v SJŘ značku LT, tzn. povinnost u ní zastavit a vyčkat pokyn k vjezdu.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod vojtas » ned 19 pro, 2010 6:58 pm

citace z D1"Návěst odjezd je možno dát A).....e)Návěstidlem při výjimkách uvedených v DP"
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod Morris Zapp » ned 19 pro, 2010 8:22 pm

No jistě - a není-li návěstidlo, použije se výpravka. Vůbec výprava návěstidlem je záležitost moderních epoch. Zajímavým reliktem je vyznačování "místních opatření" ve sl. 2 SJŘ: nic se nevyznačuje, tedy základní stav, je ve stanicích bez odjezdových návěstidel, nebo s nezávislými (tzn. nepředvěstěnými!) návěstidly. Závislá návěstidla (tzn. návěst Stůj odjezdového návěstidla je předvěstěna vjezdovým), nebo dokonce rychlostní návěstní soustava jsou extrabuřty, značené značkami ve sl. 2.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod vojtas » ned 19 pro, 2010 8:47 pm

To to mám citovat celé? a)výpravkou
b)písemným rozkazem
c)ústním rozkazem "odjezd" daným osobně
d)ústním rozkazem "odjezd" daným staničním rozhlasem
e)návěstidlem při výjimce povolené DP a dodatkem
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod vojtas » ned 19 pro, 2010 8:48 pm

Jinak,myslel jsem tím to,že návěstidlem se vypravuje jenom s výjimkou.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod Morris Zapp » pon 20 pro, 2010 5:57 am

V platné D2 už ten text o výjimce není - výprava návěstidlem se stala standardem. Pěkně to ilustruje to, co píšu: čím starší epocha, tím nižší význam a potřebnost odj. náv.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Rozmístění návěstidel v koncové stanici

Příspěvekod vojtas » pon 20 pro, 2010 2:18 pm

Já mám D1 z roku ´87 ale mám změnu z roku ´92, ´97 a 2008,jestli mi někdo sežene ty ostatní změny,budu vděčen. :wink:
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků