Malé segmentové kolejiště do L

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Raaba » pát 03 pro, 2010 10:39 pm

Před nedávnem jsem zde prezentoval koncové nádraží pro epochu III-IV v tt : viewtopic.php?f=1&t=3797. Mezi připomínkami byl i návrh na úpravu na úvraťovou stanici + koncové nádraží. Pokusil jsem se toto téma zpracovat ve stejných omezujících podmínkách, které tu zopakuji:
1) skladovatelnost v prostoru 130x85x35cm (segmenty skladované nad sebou)
2) vyhnout se skryťáku pod povrchem (nejsem si jistý schopností udržovat a opravovat SN a jelikož jsem začátečník, chyb se nevyvaruji)
3) Lokálka přelom epoch III a IV (motorová trakce)
4) možnost modelovat skutečný provoz
5) vyhnout se stanici v oblouku kvůli možnosti spojování a rozvěšováni souprav
6) délka souprav, stanovení délky stanice a provoz viz. téma: viewtopic.php?f=1&t=3795
7) zatím analog, pak se uvidí...
Dokonce jsem v návrhu zúžil moduly na 30cm a kolejiště je nyní do L: http://img23.imageshack.us/f/elko.png/
Z hlavní trati se vjíždí tunelem na posuvnu, která je na zvláštním panelu (nezakresleno). Hlavní trať s úvraťové stanice klesá a vedlejší trať stoupá. V místě křížení je převýšení 6cm. Stoupání se drží pod 3cm/m. Na vedlejší trati je tunel pro prodloužení jízdní doby (mezi krajními výhybkami obou stanic je jen cca 1,5m)
V úvraťová stanici jsou dvě dopravní koleje o délkách 84 a 68cm při maximální délce vlaku 53cm (manipulák malý Hektor + Ds + 4 dvounápravové vozy). Do koncové staničky o jedné dopravní koleji (délka 55cm) by zajížděl zkrácený manipulák Hektor + Ds + 2dvounápravové vozy (37cm).
Dále Mos M131 nebo M152 s jedním vozem cca 24cm délky.
Tak jak to vidíte, pánové? Je to zoufalý nebo životaschopný projekt? Mě to přijde schůdné. jediné, čím si nejsem jistý je vydálenost mezi stanicemi. Ale třeba se někdy najde prostor na další segment :wink:
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Jarda H. » sob 04 pro, 2010 9:16 am

Mně osobně se to líbí - jako řešení to nevidím špatné, tu vzdálenost mezi stanicemi máš oddělenou tunelem (třeba kopec, mírně zalesněný ?!), a když si tuhle část trati elektricky oddělíš, můžeš tam nechat stát vlak a posunovat ve stanicích - vlak je mezi tím "JAKO" na cestě ! Kousek koleje ti poslouží jako SN. Opticky i provozně fiktivní vzdálenost mezi stanicemi tak můžeš "natáhnout". A hlavní trať klesající tunelem do (neviditelné) přesuvny obohatí provozní možnosti dopravy na celé trati.
Ještě malá poznámka - zvaž, že se ti může časem objevit i lokomotiva o pár milimetrů / centimetrů (?!) delší než hektor a proto se mi zdá kusá kolej krátká na objíždění souprav.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod petrh » sob 04 pro, 2010 11:58 am

hele kdyby kazdy delal prvni navrhy jako ty., to by byl balada, podle meho dost kvalitni zpracovani. planujes treba i moznost prodlouzeni o svatky treba tim, ze z kazde strany bys mezi segmenty vlozil metrovou flexu na prkenku, nic svetoborneho, ale dokaze to prodlouzit:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod kiski » sob 04 pro, 2010 11:59 am

Nápad to nie je zlý, len si trošku predĺž tunel. V tom pláne, pri tej dĺžke, akú má ten tunel teraz, by sa ti ľahko mohlo stať, že súprava ti na jednom konci bude vychádzať z tunela, a na druhom ešte bude kus z nej trčať von. Minimálne jedna staničná koľaj v hlavnej stanici má užitočnú dĺžku väčšiu ako je tunel... A niektoré sú na doraz...

Jedine že budeš prevádzkovať len krátke súpravy...
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Raaba » sob 04 pro, 2010 1:11 pm

Jarda H. píše:Mně osobně se to líbí - jako řešení to nevidím špatné, tu vzdálenost mezi stanicemi máš oddělenou tunelem (třeba kopec, mírně zalesněný ?!), a když si tuhle část trati elektricky oddělíš, můžeš tam nechat stát vlak a posunovat ve stanicích - vlak je mezi tím "JAKO" na cestě ! Kousek koleje ti poslouží jako SN. Opticky i provozně fiktivní vzdálenost mezi stanicemi tak můžeš "natáhnout". A hlavní trať klesající tunelem do (neviditelné) přesuvny obohatí provozní možnosti dopravy na celé trati.
Ještě malá poznámka - zvaž, že se ti může časem objevit i lokomotiva o pár milimetrů / centimetrů (?!) delší než hektor a proto se mi zdá kusá kolej krátká na objíždění souprav.


Kusá kolej má 17.5cm, takže se tam vejde i delší lokomotiva než Hektor...
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Raaba » sob 04 pro, 2010 1:14 pm

kiski píše:Nápad to nie je zlý, len si trošku predĺž tunel. V tom pláne, pri tej dĺžke, akú má ten tunel teraz, by sa ti ľahko mohlo stať, že súprava ti na jednom konci bude vychádzať z tunela, a na druhom ešte bude kus z nej trčať von. Minimálne jedna staničná koľaj v hlavnej stanici má užitočnú dĺžku väčšiu ako je tunel... A niektoré sú na doraz...

Jedine že budeš prevádzkovať len krátke súpravy...


Délka tunelu zhruba odpovídá délce dopravní koleje v koncové stanici, tedy cca 55cm. Počítám tam se soupravou kratší, jak je psáno víše. Ale možná tunel o nějaký ten centimetr ještě natáhnu a asi bych také upravil jeho pozici. Kopec by měl nějak korespondovat s tunelem na spodní trati.
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Jarda H. » sob 04 pro, 2010 1:45 pm

Raaba píše:
kiski píše: ... Ale možná tunel o nějaký ten centimetr ještě natáhnu a asi bych také upravil jeho pozici. Kopec by měl nějak korespondovat s tunelem na spodní trati.


Asi nebude problém "polohovat" kopec, viděl bych to tak, že hlavní trať (do přesuvny) bude v terénním zářezu kopce ! Terén bude stoupat od vnitřního rohu v "účku" nahoru k vedlejší trati (vedoucí do koncové stanice), která je v tunelu.
Zkusil jsem to načrtnout na obrázku v příloze ...
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod mlha » sob 04 pro, 2010 2:07 pm

Možná by stálo zato přehodit vyhýbky na vjezdovém zhlaví tak,aby se dalo z hlavní trati zajet na všechny staniční koleje
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod kiski » sob 04 pro, 2010 2:26 pm

mlha píše:Možná by stálo zato přehodit vyhýbky na vjezdovém zhlaví tak,aby se dalo z hlavní trati zajet na všechny staniční koleje


Veď to tak je. Kolega Raaba totiž považuje za hlavnú trať tú, ktorá klesá do presuvne. Tá druhá, pokračujúca do koncovej stanice, je vedľajšia... Takže to má podľa jeho zámyslu správne.
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Raaba » sob 04 pro, 2010 3:56 pm

Zkusil jsem to načrtnout na obrázku v příloze ...[/quote]

Jardo, diky za náčrtek. Ten nejvyšší bod kopce v rohu bude na pohled nejlepší. Zrovna tak opěrná zeď u hlavní trati bude vypadat dobře. Jen je tunelový portál dost blízko stanice. Do tunelu se asi posunovat nesmí, co?
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Michal Vaniš » sob 04 pro, 2010 5:38 pm

kiski píše:
mlha píše:Možná by stálo zato přehodit vyhýbky na vjezdovém zhlaví tak,aby se dalo z hlavní trati zajet na všechny staniční koleje


Veď to tak je. Kolega Raaba totiž považuje za hlavnú trať tú, ktorá klesá do presuvne. Tá druhá, pokračujúca do koncovej stanice, je vedľajšia... Takže to má podľa jeho zámyslu správne.


Zde bych nesouhlasil z provozního hlediska.Odjezd a příjezd do/z koncové stanice je možný pouze po jedné dopravní koleji! To je dost málo na tak "velkou" stanici.Co kdyby se zde měl křižovat osobní a Mn vlak?
Dovolil jsem si nový návrh stanice resp. vjezdového zhlaví. V tu chvíli se zlepší variabilita ze/do směru koncové stanice na možnost nájezdu do dvou dopravních kolejí
Uvratné.JPG
Uvratné.JPG (47.85 KiB) Zobrazeno 6972 krát
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Jarda H. » sob 04 pro, 2010 6:02 pm

Raaba píše: ..... Jen je tunelový portál dost blízko stanice. Do tunelu se asi posunovat nesmí, co?


Posun do tunelu se asi běžně neprovádí, ale existovat musí - určitě je to nějak ošetřeno v reálné železnici !! Napadá mne třeba jižní zhlaví "hlaváku" v Praze a Vinohradský tunel (-y), takže třeba to doplní kluci přímo z branže, jak to vlastně je :?:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Michal Vaniš » sob 04 pro, 2010 6:15 pm

Dodatek úvraťovka: zhlaví se dá provést i dalšími variantami.U té první si však nejsem jist zda je někde ve skutečnosti použita.Nicméně u ní jsem měl inspiraci dle Diegova kolejiště :D
Ty další dvě jsou klasika dle skutečnosti (c.k., ČSD atd).
Přílohy
Uvraťovky - možná řešení.jpg
Uvraťovky - možná řešení.jpg (195.62 KiB) Zobrazeno 6957 krát
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Raaba » sob 04 pro, 2010 7:45 pm

Michal Vaniš píše:Dodatek úvraťovka: zhlaví se dá provést i dalšími variantami.U té první si však nejsem jist zda je někde ve skutečnosti použita.Nicméně u ní jsem měl inspiraci dle Diegova kolejiště :D
Ty další dvě jsou klasika dle skutečnosti (c.k., ČSD atd).


Já jsem se inspiroval stanicí Zásmuky viewtopic.php?f=1&t=3460&start=30. Vlastně jsem ji sprostě obšlehl, chybí jen remíza :wink:
Není možno křižovat s manipulákem, který jede "zezhora" od koncové stanice. Opačně to lze. Muselo by se to ošetřit v grafikonu. Není holt možné všechno...
Ideálem je asi dvojitá kolejová spojka, ale to je poměrně složité na lokálkovou stanici, alespoň myslím.
Nicméně díky za připomínku, určitě jí zvážím.
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Michal Vaniš » ned 05 pro, 2010 12:56 am

[quote="Raaba]Já jsem se inspiroval stanicí Zásmuky ...[/quote]

Ach,táák...tož to je jiná :D
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků