Stránka 1 z 2

Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: pon 29 lis, 2010 1:41 pm
od kiski
Zdravím, chcel by som vedieť, či koncová stanica, ktorú tu publikujem, môže takto vyzerať. Resp. či je treba usporiadať koľaje inak, či je napojená remíza správne atď atď... Jednoducho všetky postrehy, ktoré vás napadnú. Vďaka :wink:

Obrázek

Pozn.: nie je to z mojej hlavy. Základ z brožúry A-4, pôvodná priebežná stanica upravená na koncovú. Plus pridaná 2-miestna remíza...

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: pon 29 lis, 2010 3:50 pm
od Michal Šuhajda
Ostrovní nástupiště bych asi vynechal. Jinak je to poměrně velká stanice. Chtělo by to pro takovouto stanici mít důvod. Tedy buď cíl pro větší obrat cestujících nebo větší obrat nákladních vozů. Stačí fiktivní větší město, ke kterému stanice patří. K takovému městu už patří vhodný průmysl (třeba i bez vlečky, ale využívající nakládkové prostory ve stanici), též je cílem pro spoustu cestujících. Běžné osobní vlaky mohou být prokládány spěšnými vlaky, nebo třeba i rychlíkem.
Rozhodně bych takovéto nádraží nečekal na konci lokálkové trati, kde projede jeden Mn vlak za týden a tři MOs denně.
I když vlastně proč ne, když budeš modelovat současnost :(

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: pon 29 lis, 2010 4:17 pm
od kiski
Michale, ďakujem, poradil si ako vždy...

Vyrobil som aj návrh vo Wintracku, a tam som stanici ubral jednu koľaj (lepšie povedané dve), takže ostala so štyrmi prejazdnými koľajami. Plus je tam zaústená dvojmiestna remíza.
Tu je obrázok:
Obrázek

Mohol by si mi podariť, prosím ťa, ako napojiť koľaj pre nakladaciu rampu?? Stanica bude na opačnej strane ako je remíza...

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: úte 30 lis, 2010 11:26 am
od Střelec
Už jsem to doporučoval jinde, ale zkus si najít nádraží v Bechyni (nejlíp na fotomapě), je to koncák s tak dlouhou vlečkou, že by šel považovat za úvraťový nádraží.

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: úte 30 lis, 2010 12:42 pm
od Michal Šuhajda
Očesáním stanice jsi se připravil o možnost udělat na levém zhlaví dvě krátké vlečky (typické bývali např. uhelné sklady, stavebniny, apod.). Podobně i přemístěním remízy. I když pokud upravíš (zrcadlově otočíš levé zhlaví - angličana a dvě výhybky, může tam ta vlečka být jako pokračování druhé koleje (počítáno od výpr. budovy). Ještě k remíze, kde počítáš s prostorem pro zauhlování, vodu a popel. jámu? Na té úvraťové koleji?
Předpokládal bych rampu a skladiště vedle staniční budovy. První kolej od budovy bude manipulační pro odstavování vozů, Možná by pak stálo za to obrátit i pravé zhlaví. Čtvrtá kolej (počítáno od výpr. budovy) by byla delší, což by se hodilo pro nákladní vlaky.

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: úte 30 lis, 2010 1:25 pm
od kiski
Michale, díky, viac máš v SZ... 8)

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: úte 30 lis, 2010 9:50 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj, víc pro Tebe zase na: http://suhys.rajce.idnes.cz/Navrhy_2/#KoncStan2a.jpg

Ty vlečky ber jen jako návrh pro verzi bohaté nákladní dopravy.
Typické složení přijíždějícího Mn vlaku: T435.0 (423.0)+služ.vůz, 2xVtr (uhlí pro US), R - nafta pro depo/nebo Vtr - uhlí pro depo, 2xZtr (k silu), Ztr palety s cementem , Nsk - kameninové trouby (obojí Rampa - pro stavebniny), Ztr - balíky/palety s nitěmi (pro místní tkalcovny skladiště), R-cisterna na mléko , 2x Vtr prázdný - nakládka dřeva u volné skládky, Nsk - řezivo (volná skládka a rovnou do auta než to někdo ukradne) no a jsme na 12 vozech ...
Zjistíš, že se ti Mn vlak nevejde do stanice, tak tam budou muset jezdit dva nebo tři denně.
Dál zjistíš, že rozposunování vozů trvá dlouho, nezvládá to ani denní manipulák (obsluha), který má dlouhou pauzu, tak si do stanice nadiriguješ zálohu abys mohl posunovat i když tu zrivna nestojí Mn vlak, nakonec místo v remíze má, tak proč ne..
Zapomněli jsme totiž na to, že ve městě je ještě elektrotechnický závod, kde navíjejí trafa. Tam vozy se chodí špulkami drátů a kabelů. Sklady Jednoty si nechávají zavážet limonády a minerálky v lahvích, ovoce, zeleninu, trvanlivé potraviny, prací prášky, mýdla a další drogistické zboží....
Odjíždějící Mn taky nepojede s prázdnou T435.0+ sl. vůz, 4x Vtr se dřevem (volná skládka), 1x Ztr palety s metrovými látkami, 2x Nsk - paletované cihly z nedaleké cihelny, 2xZtr s bramborami (ne ten po cementu), Ztr s trafy...
V sezoně se nakládají jablka, zrní, řepa, brambory...

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: stř 01 pro, 2010 9:38 am
od kiski
Michale, a nebude vadiť, keď tá prvá koľaj (počítané od stanice) bude trochu krátka?? Pretože ak pridám výhybky na vlečky na obidve strany, tak mi ostane zhruba 45cm užitočnej dĺžky prvej koľaje... :?

Inak stanicu som pretvoril podľa tvojich rád. Obe zhlavia otočené, pridaná vlečka a voľná skládka. Trošku som to ale pomenil, pretože toľko miesta v ľavej časti stanice nie je. Môže to byť aj takto??
Obrázek

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: stř 01 pro, 2010 12:22 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj tu élu resp. krátkost jsem si neuvědomil.
Rampa se skladištěm může mít délku tak na tři 2os. vozy. Pokud se nevejde vedle budovy, tak bych ho raději posunul ke kusé koleji vpravo (prostor volné skládky). Většinou sloužilo i jako kryté překladiště z vozů do aut. Když budeš mít koleje z obou stran není to nejšikovnější.

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: stř 01 pro, 2010 12:44 pm
od kiski
Ok, urobím to tak, že tú ľavú vlečku vychádzajúcu z prvej koľaje zruším, nechám len voľnú skládku vpravo...

A rampu nechám tam kde je. Keď som meral dĺžku od angličana, vychádza to skoro na 40cm, a to na 3 2-osé vozy stačí... :wink:

Aj tak dík... :D

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2011 2:36 pm
od kiski
Tu je zopár vizualizácií od kolegu "fruafru", ktorému týmto ešte raz ďakujem... :wink:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

:mrgreen:

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2011 5:43 pm
od radula63
Tak pánové, dohle se vám fakt povedlo! Kolejiště jako živé :P . Posílám palec nahoru...

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2011 6:49 pm
od cipisekmp
Zdar, musim praci s obrazky pochvalit. Myslim ze lepsi predstava pro kolejiste snad nemuze ani lepsi byt. Klobouk dolu ahoj Cipisekmp.

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: stř 20 dub, 2011 12:59 pm
od milan ferdián
I já se přidávám s poklonou.Tyto vizualizace chybí a člověk má daleko větší představu,jak bude jeho budoucí kolejiště vypadat.

Re: Koncová stanica - návrh

PříspěvekNapsal: stř 20 dub, 2011 1:20 pm
od miroslav lengyel
No a teď už to jen postavit :D Míra