Jak pise diego.dan, je potreba na zacatku vedet co se vlastne bude chtit vsechno vyuzit.
V TT pripada v uvahu v nasich podminkach asi jen kolejivo od Tilliga, kde se da pausalne rict, ze co vyhybka, to cca 300 Kc za vyhybku samotnou a cca 300 Kc za prestavnik. Pokud to jde, je idealni se vyhnout kusovemu kolejivu a pouzit flexi (nejlepe od jineho vyrobce nez Tillig), kde se da dostat na cenu cca 100-120 Kc za 1 metr flexi koleje. Pak staci jen poscitat pocet vyhybek v navrhu, odhadnout pocet metru koleji (nebo si to nechat spocitat treba ve WinTracku) a hruby odhad nakladu na prvni cast stavby je na svete.
Realne se pak naklady na kolejivo daji snizit vyuzitim stavebnic vyhybek, stavbou vlastnich prestavniku (pametovy drat, telefonni relatka atp.), castecne i volbou obchodu odkud se bude brat material.
Vetsi palka nez kolejivo bude material na stavbu krajiny. Tam se jde lehko dostat do radu tisicu az desetitisicu. Zalezi opet samozrejme na velikosti kolejiste, vyuziti jednodussich nebo slozitejsich foliazi, zda si stromky budete vyrabet sami nebo je budete kupovat (takovy pekny listnac muze vyjit treba i na 200-300 Kc).
Proste nejde az tak uplne jednoduse pausalne rict, kolik budou naklady. Nedavno tu nekdo prezentoval svoje male domaci kolejiste, cca 120 x 80 cm a psal naklady kolem 12 tisic. Stejne tak tu bylo prezentovano vetsi domaci kolejiste, ktere se naklady dostalo na cenu osobniho automobilu. Rozhodne se ale da pausalne rict, ze zeleznicni modelarina JE financne narocny konicek a je lepsi radsi pocitat s cenou vyssi nez nizsi...
Edit: Nez jsem dopsal tenhle elaborat, tak Milan napsal to same co ja, ale podstatne kratsi formou...
TT/D V/VI.