Stránka 1 z 3

Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 6:40 pm
od fofros
Dobrý den,

je to už hodně dlouho, co tady špicluju a sbírám rozumy. Nacházím se v rané fázi plánování kolejiště (místnost ještě není upravená a je v ní hromadu harampádí), ale jelikož už chci začít s pozvolným nákupem kolejiva, tak sem plácnu svůj návrh a poprosím o konzultaci a doladění "jemných detailů". Už tři dny v kuse to plácám ve Wintracku, notebook už se mi pomalu zadřel, neboť v demoverzi se nedá ukládat, tudíž jede nonstop :) Nějak jsem dal do kupy kolejový plán, ale nápady už mě docela opustily a tak poprosím zdejší fundované odborníky o doladění celého projektu.

Kolejiště (HO) je situované do rozmezí III a IV éry a mělo by zobrazovat provoz na vedlejší trati s odbočující lokálkou v jejíž koncové stanici jsou 2 vlečky (nemám ještě jasnou představu o nákladu, který se zde bude nakládat, ale s největší pravděpodobností půjde o dřevo a textilní průmysl). V přípojné stanici je také jedna vlečka u které opět ještě není jasno, co se bude nakládat. Předpokládám, že lokálka bude obsluhovaná z malinkého depa umístěného v přípojné stanici. V provozu by zde měl být jeden motorový vůz M240, který bude jezdit převážně sólo, jen ve špičku potáhne jeden přívěsný vůz (v případě, že bych na vedlejší trati umístil do tunelu skrytou výhybnu, mohli by zde být i dva). Dále by lokálku i všechny vlečky obsluhovala jedna tendrová parní lokomotiva. Tolik asi k lokálce.
Trať procházející přípojnou stanicí předpokládám, jako vedlejší trať většího významu, končící někde mimo panel v koncové stanici s velkým kamenolomem a cementárnou. Tomu by také měl odpovídat provoz na této trati, kdy nákladní vlaky (asi 2x-3x denně) budou taženy T478.1 a vozy budou převážně Falls, Rai, popř. Wap a osobní dopravu by zde obstarávaly soupravy s M262.0, M262.1 a přípojných vozů Bix. Jednou denně by tudy projel Sp tažený T478.2 se 4mi vozy. Popravdě, ale ani v tomhle ještě nemám zcela úplně jasno, nicméně má představa je asi takováhle.
Přípojná stanice bude zabezpečena návěstidly typu SSSR a lokálka bude používat zjednodušený návěstní předpis s lichoběžníkovou tabulkou.
Rád bych, aby jste skoukli můj návrh a poradili, co je dobře, co by chtělo předělat, ale hlavně, zdali mám ještě do kolejiště přípojné stanice vkomponovat vozové depo a hlavně kam (můj předpoklad je, že přípojné vozy bych odstavoval na odstavnou kolej ve vnitřním oblouku trati za pravým zhlavím přípojné stanice). Rád bych se vyvaroval nějakých nesmyslů a s vaší pomocí věřím, že se mi to podaří :wink:

Jinak kolejivo bude Tillig Elite, všechny vyhýbky 12st. , pouze v depu jsem nucen kvůli prostoru použít 15st., angličany budou od PECO. Skryté nádraží budou tvořit dvě samostatné 5ti kolejné vratné smyčky.


http://fofros.rajce.idnes.cz/WinTrack/#kolejiste.JPG

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 7:06 pm
od milan ferdián
Kolejiště ve tvaru "U" se málokdy vidí.Mě se to velmi zamlouvá,akorát nemůžu rozlišit rozplet kolejí.Nešl by plánek trochu zvětšit ?Kolegové určitě budou mít drobné připomínky... :wink:

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 7:36 pm
od fofros
Já vím, je to hrozně nepřehledné, samotného mě to překvapilo, jaká z toho vznikla mazanice, ale prozatím pro představu by to mohlo stačit, ne? :D Pokud tedy vydržíte, už to maluji ručně v měřítku 1:10, pak to naskenuju a hodím to tu, řádně upravené ve Photoshopu a hlavně čitelné i s popiskama poloměrů a výškových bodů. :wink:

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 7:46 pm
od fofros
Tak jsem to zkusil zvětšit a uložit na 2 půlky. Ono to malování bude asi chvilku trvat :)

Tady jsou:

http://fofros.rajce.idnes.cz/WinTrack/# ... jna_st.JPG

http://fofros.rajce.idnes.cz/WinTrack/# ... zbytek.JPG

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 8:49 pm
od JanoH0e
Skôr ako sa začne "pitvať" odbočná stanica, máš tam vedenie lokálky po "oblúkovom" moste. V reále aj v modeli dosť náročná stavba, nejde ten most riešiť ináč? Aby si nedopadol ako odborníci od Tilligu :lol: . Stanica lokálky je podľa mňa v poriadku, dá sa aj tak.

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 9:04 pm
od Vladimír_B
Ahoj, vybral jsis zajímavý (a realizovatelný) námět. Z depa bych vypustil tu kolejovou spojku těsně před hajcem (je zbytečná) a levé zhlaví odbočné stanice je takové, no, méně standardní. Koleje se ti v podstatě rozvětvují jen na jednu stranu od koleje hlavní. Jiným uspořádáním bys docílil několika dlouhých kolejí ve stanici. Nwm jak dlouhé ti vycházejí staniční koleje a místo dvou spojek bych raději použil dvojitou kolejovou spojku - zabere méně místa a v místě, kde máš druhou spojku se ti už může větvit stanice. Např. tahle stanice na tůté hrozné fotce je na 4m délky http://zelezniceamhd.ic.cz/fotky/kzm/ve.JPG má jedno zhlaví v oblouku a na druhé straně dks. Jen tak na rychlo http://vladimirb.rajce.idnes.cz/Babiny/ ... _st_1_.jpg minimálně by sis prodloužil staniční koleje. Příp. bys mohl posunout pravé zhlaví do oblouku pokud bys chtěl ještě delší staniční koleje.
A krátkou koncovou stanici takhle z(a)lomenou jsem ještě neviděl. Ale proč ne že jo :D Skryté patro máš nějak promyšlené?
JanoH0e: třeba kamený most může být v oblouku - viz. "Novina". Nebo ho udělat ze dvou přímých kovoých mostů...

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 9:04 pm
od fofros
Tohle jsem asi měl napsat hned na úvod. Takže, drážní stavby a asi i většina drážních budov, budou mé vlastní výroby podle skutečných předloh, takže tento most vedený v oblouku si taky vyrobím sám. Nicméně když teď tak nad tím uvažuji, tak ohýbat mosazné profily bude asi docela oříšek, takže ještě jedna upřesňující informace, celá trať bude vedena v co největší míře z flexi kolejí, takže výsledná podoba vedení tratě se může lehce lišit a tady u toho mostu se to budu snažit dokopat tak, aby vyšel na rovinu :) Ale díky za upozornění, tohle jsou detaily, se kterými se musí počítat a někdy je člověk, unavený koukáním do tak dlouhého projektu, jakým bezpochyby plánování a stavba kolejiště je, nevidí.

Vladimíre, díky. Ta tvá úprava toho zhlaví vypadá skvěle a jen mě napadá, že dvojitá kolejová spojka by tam ani nemusela být, že by stačila jen spojka z hlavní trati na vedlejší...... aaaaaa, už to vidím :D já blb prohodil na levém zhlaví hlavní trať s vedlejší, mondyé, v tunelu se ty tratě měly překřížit, takže ta levá kolej je lokálka a ta pravá je hlavní trať. No a k té koncové stanici asi tolik: chtěl jsem vydyndat co nejvíc místa na dopravní koleje a tím zalomením se docela prodlouží ,ale je tu i jiná možnost a to zalomit stanici ve zhlaví a hlavně tu první výhybku posunout ještě víc doleva k oblouku. No uvidím co s tím ještě udělám.

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 9:16 pm
od JanoH0e
[quote="fofros"]....... drážní stavby a asi i většina drážních budov, budou mé vlastní výroby podle skutečných předloh, takže tento most vedený v oblouku si taky vyrobím sám. Nicméně když teď tak nad tím uvažuji, tak ohýbat mosazné profily bude asi docela oříšek, takže ještě jedna upřesňující informace, .........../quote]
No, práve na to som narážal, konštrukcia nie je do oblúka, poučenie nájdeš napr. viewtopic.php?f=5&t=3631&start=45 . Takže tam to bude treba dobre naplánovať. Skús pred stavbou osloviť odborníkov.

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 9:26 pm
od fofros
Jo jo Jano máš pravdu, on by se ten most převrátil na vnější stranu oblouku..... hmmm detail a jak podstatný :wink:

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 10:18 pm
od Ferda
fofros píše:Jo jo Jendo máš pravdu, on by se ten most převrátil na vnější stranu oblouku..... hmmm detail a jak podstatný :wink:

Těch "detailů" bude víc. Letmý pohled na lokálkovou. Klidně udělej stanici v oblouku, ale jestli chceš objíždět, pak musíš rozpojovat. To je v oblouku dost problém. Takže se to řeší: Zhlaví - rovinka - oblouk - rovinka - zhlaví.
Jinak jako výchozí návrh docela dobrý.

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: čtv 18 lis, 2010 4:30 pm
od fofros

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: čtv 18 lis, 2010 4:49 pm
od Radek
Šíka panelu 1,3m? Jestli bude u zdi, tak dozadu moc nedosáhneš... :cry:

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: čtv 18 lis, 2010 5:14 pm
od fofros
Musím tě zklamat, ale při mé výšce necelé 2m, tam dosáhnu úplně v pohodě :wink: Pokud ovšem nebudu mít v popředí nějaké lampy, či návěstidla nebo stožáry vysokého napětí, ty by asi vzaly za své :D ale já jsem tady nechtěl polemizovat o tom, jestli někam dosáhnu, či nikoliv, já chtěl jen doladit kolejový plán. Ta šířka bohužel musí být těch 1.3m, protože nechci mít nikde oblouky menšího poloměru než 500mm.

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: čtv 18 lis, 2010 6:53 pm
od boy.rough
Radek píše:Šíka panelu 1,3m? Jestli bude u zdi, tak dozadu moc nedosáhneš... :cry:


Beru na vědomí, že chceš doladit kolejový plán, ale Radkova poznámka má něco do sebe a možná by chtělo trochu popřemýšlet. Nehody se totiž vyskytují i na modelové železnici.
Olda.

Re: Doladění návrhu

PříspěvekNapsal: čtv 18 lis, 2010 9:29 pm
od radekkrupka
fofros píše:Musím tě zklamat, ale při mé výšce necelé 2m, tam dosáhnu úplně v pohodě :wink: Pokud ovšem nebudu mít v popředí nějaké lampy, či návěstidla nebo stožáry vysokého napětí, ty by asi vzaly za své :D ale já jsem tady nechtěl polemizovat o tom, jestli někam dosáhnu, či nikoliv, já chtěl jen doladit kolejový plán. Ta šířka bohužel musí být těch 1.3m, protože nechci mít nikde oblouky menšího poloměru než 500mm.

No upřímně řečeno, udává se, že normální člověk dosáhne cca 80 cm. Nejde o to tam "dosáhnout" ale taky na takovou vzdálenost něco udělat. A to může trvat docela dlouho. Pokud teda normální člověk dosáhne 80 cm, tak i dvoumetrový těžko dosáhne o půl metru dál. Je to míra vyzkoušená, ale samozřejmě to si musíš rozhodnout sám :)