Doladění návrhu

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Doladění návrhu

Příspěvekod Myšpulín » pon 07 úno, 2011 4:55 pm

fofros píše:... na kterém si zkouším plácat a hňácat a matlat apod.

No myslím, že plácáš, hňácáš a matláš velmi dobře.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Doladění návrhu

Příspěvekod fruafru » ned 06 bře, 2011 10:50 am

Vrátím se k původnímu plánku, připadá mi mnohem zajímavější a navíc tu skutečnou trať neznám. Jako základ úprav jsem použil úplně první variantu. Moje návrhy na změnu. Začnu úplně z gruntu. Ve stanici se potkávají tři tratě, což znamená tři os vlaky současně, to vychází k dispozici má stanice čtyři dopravní koleje, nepočítáme krajní, před budovou je manipulační a ta druhá je na správkové vozy, případně jako výtažná z vozovky.
1/ vzájemně prohodit depo s vlečkou. Na vlečce se manipuluje s vozy, rozvěšují se a svěšují, občas tomu člověk musí pomoct, je výhodnější to mít po ruce. V depu žádná taková manipulace není. Nanejvýš dojde k vykolejení.
2/ kolejová spojka před hajcem je například v Suchdole nad Odrou, takže jí tam nech a ikdyby nebyla umožní odstavit o jeden stroj víc.
3/ přesunout skladiště od staniční budovy v pravo naznačil sem polohu vyhybky. Po koleji před budovou se bude jezdit do depa, tak pro to.
4/kolej vedoucí souběžně s traťovými kolejemi v levo oddálit. Skvělé místo pro vozovku.Vozmistři pořád něco lepí, slabé zdrže, poškozená skříň při vykládce, vadný stopex, atd..
5/Zrušit škrknutou spojku, podle mého tam být nemusí, ve stanici budeš mít více práce s posunem. Navíc získáš delší trať. Za vyhybkama bych nechal odbočku stoupat a hlavní trať klesat. Odbočku pěkně na opěrné zdi.
K té zmíněné šířce 80cm je opravdu max. musel bys mít ruce dlouhé aspoň metr a půl abys tam dosáhl, nebo fištróna a udělet v kolejišti servisní otvory, musíš vést koleje tak abys vytvořil místo alespoň 50 x 50 cm, výhodnější by bylo místo trvale otevřené. Jako "nehoda šup pod kolejiště dírou nahoru nasadit vozy a šup zase k pultu" bez demontáže terénu. Nebo varianta brod.... kolejiště na vnějším rozměru o 50 cm zmenšit a ten prostor kolem stěny nechat volně průchozí. Po odsouhlasení se budu věnovat dalšímu.
Přílohy
kolejiste-pripojna_st.JPG
kolejiste-pripojna_st.JPG (138.22 KiB) Zobrazeno 2928 krát
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Doladění návrhu

Příspěvekod fofros » ned 06 bře, 2011 11:28 am

Já ti ještě trošku zamotám hlavu :mrgreen:

Já se toho pořád nehodlal vzdát a tak jsem samozřejmě pokračoval na vývoji této prvotní myšlenky. Ono provozně je tohle kolejiště mnohem zábavnější, než kolejiště s pracovním názvem Malá Morávka.
Tady si můžeš prohlédnout, kam až to došlo :lol: http://fofros.rajce.idnes.cz/WinTrack/#planek1.jpg a samozřejmě dále až k finálnímu projektu.

Některé jsou opravdu hodně rozložité a asi by bylo těžké dosáhnout na vykolejený vlak někde v rohu, ale u toho finálního návrhu si všimni, že koleje nejsou nikde dál od kraje, než oněch zmiňovaných 80cm.

A jinak ty tvé úpravy jsou jen k lepšímu. Samotného mě už něco z toho napadlo, takže pokud máš chuť, tak jen pokračuj, bude zajímavé sledovat, co z toho vznikne. :wink:
Nejsem modelář, jsem jen mašinkář, snažící se znázornit železniční provoz ve velikosti H0.
fofros
 
Příspěvky: 172
Registrován: stř 17 lis, 2010 5:29 pm
Bydliště: Kopřivnice

Re: Doladění návrhu

Příspěvekod fruafru » ned 06 bře, 2011 12:24 pm

Koukám, pán je poloviční kouzelník :shock: Ten poslední je dost dobrý :D .Nemám žádnou zkušenost s těmi lichoběžníkovými rámy, nemám nejmenší tušení jak se budou chovat? A nejde jen o koleje i terén musíš nějak udělat i v místech kam nedosáhneš.
fofros píše:Já ti ještě trošku zamotám hlavu

Zkus to :lol:. Já už to mám skoro celé vymyšlené, já sem ale zůstal u toho prvního návrhu, má do sebe něco co mi nedá pokoj. Jinak překreslovat to budeš ty v geometrii H0 se neorientuju. Považuju svoje návrhy jako akceptovatelné. Tak dál:
Hlavní trať odklonit od lokálky a strčít do tunelu asi tam kde to máš vymyšlené + - a už se nikde neukáže, ztrácí to logiku, ta dráha vede prostě někam jinam. Lokálku bych nedával do tunelu, ať je celá vidět, oblouk v levo v pravo, ať pěkně kličkuje mezi skálama. Někde bych tam napasoval malý most přes údoli. V levém dolním rohu zastávka s nakladištěm. Jo vím co sem psal, takže už roky se nepoužívá, vyhybka zapájená koleje zarostené. No a koncová stanice bude v místě kde byla vidět hlavní trať, pěkně na kraji panelu, snadno dosažitelná. Schéma bych převzal z finálního plánku. Takže oproti tvému plánku bude lokálka kratší. Taky proto že je hlavní trať schovaná musí ji ta lokálka nahradit, proto ji nech aby byla celá vidět.
Přílohy
kolejiste-zbytek.JPG
kolejiste-zbytek.JPG (135.33 KiB) Zobrazeno 2896 krát
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků