"Minimální" délka vlaku

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: "Minimální" délka vlaku

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 11 led, 2015 10:32 am

To asi zalezi na epose. Dneska je uz pet ypsilonu luxus, ktery si CD nemohou dovolit :lol: :mrgreen: Ja treba koukam na razeni vlaku na zelpage. Na Os chci mit 4xBymee a BDS, ne dalsim 2xBmp a BDS, na rychlik mam 4xY, na EC 6xY a na Metropol pak 10xY. :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: "Minimální" délka vlaku

Příspěvekod jirkah » ned 11 led, 2015 10:44 am

Tak to máš pravdu , ale spíš mě šlo o to obecně abych podle toho věděl jak dlouhou asi nechat smyčku v SN. Pravidlo hovoří musí být delší něž nejdelší vlak.Takže proto jsem chtěl doporučení nebo praxi kolik vozů taháte nebo budete tahat bez ohledu na epochu :-) . Jinak ty stránky řazení jsem studoval taky a je pravda ,že dnes je pro ČD každý vagon navíc luxus.
Jirka
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: "Minimální" délka vlaku

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 11 led, 2015 11:10 am

Nejdelsi byvaji zpravidla nakladni vlaky a to uz bude na Tobe a taky na tom, co utahne lokomotiva. Smycka by mela byt minimalne stejne dlouha jako nejdelsi odstavna kolej v SN a nebo v nadrazi :wink: Ale je to jenom muj nazor, urco mne nekdo opravi :twisted:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: "Minimální" délka vlaku

Příspěvekod jirkah » ned 11 led, 2015 11:33 am

No a to je právě ono , že se dělá podle staniční koleje , která má příklad 200 cm , ale pokud tak dlouhý vlak se neprovozuje (standartně ,reálně na modelovém kolejišti ) tak je právě otázkou zda je to nutné aby délka smyčky byla jako nejdelší staniční kolej.Když může být podle nejdelšího vlaku .Proto by mě zajímalo kolik vozů se tak obvykle a nejčastěji dává.
Jirka
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: "Minimální" délka vlaku

Příspěvekod mpinta » ned 11 led, 2015 1:01 pm

U staničních kolejí je délka závislá především na způsobu ovládání a dalších parametrech. I když lze říct, že s tím souvisí i délka smyčky.
U smyčky je to zcela jasně dáno pravidlem, že každý projíždějící vlak nesmí sepnout současně oba krajní předěly přechodového bloku.
U vozů s vodivými koly to tedy je délka nejdelšího projíždějícího vlaku. Prakticky lze udělat i smyčku jen na nejdelší souvislou délku vozidel s vodivými koly, v případě plastu na vagónech pak jen na délku loko. To uvádím jen pro úplnost, protože kompletní provoz s plastem považuju za téměř nepoužívaný.
Shrnutě řečeno, délka smyčky je daná pevně, kdežto délka staniční koleje je závislá na dalších parametrech a může být v mnoha případech klidně kratší.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: "Minimální" délka vlaku

Příspěvekod hank » ned 11 led, 2015 1:17 pm

Hoši, hoši, vy z toho zase děláte bramboračku... :mrgreen:

1. Určitě by neměly být nejdelší dopravní koleje stanic ve viditelné části kolejiště delší než kterákoli "dopravní" kolej (tj. kolej určená pro příjezdy a odjezdy vlaků) ve skrytém nádraží. Důvod je snad jasný. Opačně to nevadí, ale většinou to nemá smysl. (Umím si představit situace, kdy to smysl má, ale to tu teď nechci rozebírat.)
2. Řazení vlaků samozřejmě záleží na epoše a kategorii trati. Což platí zcela obecně a od toho by mělo povinně začínat jakékoli plánování jakkoli primitivního kolejiště. Takže bys nám prosím mohl prozradit svůj plán... :?:
3. Existují samozřejmě i netypické a zdánlivě nelogické situace dané historickým vývojem. Např. kategorie trati se mohla časem změnit směrem nahoru i dolů. Viz třeba nevyužitá délka stanic na moldavské dráze odůvodněná v dobách, kdy tam každých 10 minut jel uhelný vlak do Saska, nebo opačně potíže nacpat do stanic některé dlouhé vlaky řazené "na tři kotle" na ramzovské dráze koncipované v parametrech lokálky. Své o tom věděli i lidi na řepných lokálkách, které 9 měsíců v roce tiše spaly, zatímco v kampaních na nich běžně jezdily vlaky, které se nevešly na dopravní koleje... Většina železničních správ na to reagovala prodlužováním kolejí, např. na hlavní trati ferdinandky byly stanice dlouhé 600 - 800 m už za císaře pána. Někde (třeba na té ramzovské) to ale kvůli reliéfu krajiny a terénním podmínkám prostě nešlo. A běžné bylo i to, že dráha na investice prostě neměla, což pamatujeme my -sátníci z dob ČSD, které 40 let žily z podstaty založené často ještě za toho zmíněného císaře pána... :mrgreen: Takže nastávaly absurdní situace takového typu, že např. v Sedlčanech dodnes vyprávějí bohatýrskou historku, jak tam měli takový doběh zátěže, že se jim tam během jediného dne naskládalo 80 nákladních vozů... :mrgreen:

Edit: Ona je vůbec základní otázka tato: Když dopředu víš, že nebudeš mít dvoumetrové vlaky, na co potřebuješ mít stanici s dvoumetrovými kolejemi :?:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6109
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků