Hoši, hoši, vy z toho zase děláte bramboračku...
1. Určitě by neměly být nejdelší dopravní koleje stanic ve viditelné části kolejiště delší než kterákoli "dopravní" kolej (tj. kolej určená pro příjezdy a odjezdy vlaků) ve skrytém nádraží. Důvod je snad jasný. Opačně to nevadí, ale většinou to nemá smysl. (Umím si představit situace, kdy to smysl má, ale to tu teď nechci rozebírat.)
2. Řazení vlaků samozřejmě záleží na epoše a kategorii trati. Což platí zcela obecně a od toho by mělo povinně začínat jakékoli plánování jakkoli primitivního kolejiště. Takže bys nám prosím mohl prozradit svůj plán...
3. Existují samozřejmě i netypické a zdánlivě nelogické situace dané historickým vývojem. Např. kategorie trati se mohla časem změnit směrem nahoru i dolů. Viz třeba nevyužitá délka stanic na moldavské dráze odůvodněná v dobách, kdy tam každých 10 minut jel uhelný vlak do Saska, nebo opačně potíže nacpat do stanic některé dlouhé vlaky řazené "na tři kotle" na ramzovské dráze koncipované v parametrech lokálky. Své o tom věděli i lidi na řepných lokálkách, které 9 měsíců v roce tiše spaly, zatímco v kampaních na nich běžně jezdily vlaky, které se nevešly na dopravní koleje... Většina železničních správ na to reagovala prodlužováním kolejí, např. na hlavní trati ferdinandky byly stanice dlouhé 600 - 800 m už za císaře pána. Někde (třeba na té ramzovské) to ale kvůli reliéfu krajiny a terénním podmínkám prostě nešlo. A běžné bylo i to, že dráha na investice prostě neměla, což pamatujeme my -sátníci z dob ČSD, které 40 let žily z podstaty založené často ještě za toho zmíněného císaře pána...
Takže nastávaly absurdní situace takového typu, že např. v Sedlčanech dodnes vyprávějí bohatýrskou historku, jak tam měli takový doběh zátěže, že se jim tam během jediného dne naskládalo 80 nákladních vozů...
Edit: Ona je vůbec základní otázka tato: Když dopředu víš, že nebudeš mít dvoumetrové vlaky, na co potřebuješ mít stanici s dvoumetrovými kolejemi
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.