Stránka 1 z 30

Test kolejiště / Bezdružice

PříspěvekNapsal: čtv 11 lis, 2010 2:45 pm
od pekl024
Ahoj, dobrý den.

Pročetl jsem si celou diskuzi o návrhach ale přesto požádám o radu.

Kolejiště je určeno pro ježdění 8-letým klukem a zábavou modelování krajiny a věcí kolem pro mě.

návrh na http://pekl024.rajce.idnes.cz/modely/

Děkuji za připomínky.

Petr

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 11 lis, 2010 2:56 pm
od vojtas
Co třeba takto

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 11 lis, 2010 3:23 pm
od pekl024
Taky mi napadlo , ale panel je 160x85 a na nádraží se nevejde ani vlak o 3 vozech, proto jsem to řešil tak.

Pokojík je bohužel malý.

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 11 lis, 2010 3:55 pm
od vojtas
Měřítko?

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 11 lis, 2010 4:42 pm
od petrh
takto jakak jsou ocekavani od vas? budeme to rozsirovat? bueme tim prohanet to co mame doma, nebo se bude jezdit dle nejakych pravidel?
milan f. zre ma nekolik panelu pro toto (napr. pro JBr. http://magazin.modely.biz/image/img_red ... 1_TT_1.jpg) ale je to tt ale ma mnoho i dalsich, zde v vlaknech, modelova kolejiste, napr. pro inspiraci.dulezita jsou ocekavani, finance a taky pripadne vozovy park, pokud mate doma 2x brejlovce, tezko mu dame jako mn 2x esku, ale pokud prasatko cki rosnicku, kocoura proc uz ne:) nebo naopak para z echopych I ci lokalka II, muze mit klidne vagonek osobni a 2x zetku k tomu

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 11 lis, 2010 5:04 pm
od pekl024
Omlouvám se měřítko je TT a musím se vejít pod postel.

Jezdit budeme lokálkou a malými loko.

Velkou část jsem dostal , ale chceme jezdit hlavně malými loko ČSD a lokálkama.

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 11 lis, 2010 5:14 pm
od petrh
no nechci byt rypal, ale na lokalu dvoukolejku asi ne, jinak depo mate dost veliky, skoro byhc rekl, jak na hlavni trat...

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 11 lis, 2010 5:26 pm
od pekl024

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 11 lis, 2010 10:32 pm
od Jarda H.
Pár skoro půlnočních :lol: poznámek :

1. levé zhlaví - posunul bych první výhybku ještě do oblouku (levá výhybka - přímo se jede na druhou kolej, odbočka směřuje před staniční budovu), alespoň o něco to prodlouží délku staničních kolejí - při téhle délce panelu je dobrý každý centimetr !! Podobně by šlo upravit i druhé zhlaví.
2. s tím souvisí jinak situovaná skladištní kolej a skladiště
3. ta spodní kolej a náznak zauhlování - zde by možná byla inspirace plánkem JBr - viz jeho www stránky (respektive o tom byla zmínak výše ... http://magazin.modely.biz/image/img_red ... 1_TT_1.jpg ... místo točny a rotundy jen malá remíza), aby to mělo trochu logiky a byla možnost nějaké manipulace atd Anebo tohle neřešit (tedy zbrojení lokomotiv) a nechat koleje pro nakládku, vykládku - možná to přinese větší možnosti manipulace s vagony, ne ?
4. zastávka na druhé straně panelu jen malá bouda s polorozpadlým peronem atd., opticky oddělit lesem od zbytku panelu. Bylo by lepší, kdyby se vešla mezi kolej a hranu panelu, tedy na vnější stranu
5. stoupání na 6 cm ?! Při šířce panelu 85 cm počítám při R310 mm je délka oblouku necelý metr - pro TT je doporučeno stoupání tak max. do 3 cm / metr, abys netrápil modely apod. Silnici budeš muset zařezávat do terénu, abys podlezl pod mostkem

PS : zkus si plánek namalovat v měřítku ! Takhle je to dost zavádějící co se týká délky kolejí apod. V příloze jsou výše zmiňované změny zakresleny do plánky var. 3 z tvého odkazu :

Navrh_003_pekl024.JPG

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 11 lis, 2010 10:54 pm
od Jarda H.
DODATEK - tvůj návrh mi připomněl jeden plánek, který byl z mini-příručky, co bývala před 30-40 lety u každé prodávané krabice modelů s kolejivem, viz příloha ! Připadá mi na něm o trochu bohatší provoz díky vlečce, než má tvé kolejiště. Pokud je to kolejiště pro děti a hraní si s tvorbou krajiny, možná by nebylo špatným řešením, i když je to ten klasický německý plánek, rozměr je 145 x 80 cm :

PS : v případě zájmu mohu zaslat ve větším rozlišení :D


planek024.JPG

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 11 lis, 2010 11:29 pm
od pekl024
Děkuji moc za úpravu návrhu, je to zajímavé, tluče se tu logika kolejiště s názorem 8-letého kluka s tím kde loko vezme uhlí.

K nákresu, mám dostatek kolejí a vyhýbek tak sedím v pokoji na zemi a skládám koleje.
Vím je to složité na tak malém prostoru vymyslet něco.


Nehledě na to že jsem začal s železniční modelařinou až v poslední době , do teď jsem si hrál s modely aut. Dar mašinek velikosti TT od pána který končil ze zdravotních důvodů, s dětma jsme se tam chodili koukat, napomohlo železnici u nás.

A samozřejmě tomu postupně propadáme.

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 12 lis, 2010 7:01 am
od hank
pekl024: :) kde loko vezme uhlí... V jiném vlákně jsme tady rozebírali skutečnou lokálkovou stanici Protivec (trať Rakovník-Bečov), kde bývalo zauhlování na manipulační koleji u vodárny a žádná remíza. Jen obyčejná dřevěná lávka na ruční manipulaci s koši uhlí a skládka uhlí - vše pod širým nebem.

zdraví
hank

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 12 lis, 2010 7:06 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
Stále je tu uvažován návrh v "jedné rovině". Více pater nechceš? Při použití podzemního patra by mohlo být udělané skryté nádraží a přitom by délka viditelné širé trati mohla být stejná nebo i větší než na plánku z příručky a díky SN bys mohl střídat víc než dvě soupravy.

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 12 lis, 2010 7:19 am
od pekl024
hank: zkusím to najít , děkuji za tip

michal: zatím jsem opravdu pro jednu rovinu, předpokládám že toto kolejiště není poslední a nechci se hned pouštět do nějakých bláznivin. Malej bude mít kde jezdit a já chci hlavně odzkoušet techniky krajiny. Je to taková příprava na něco většího do budoucna.
PS: Zdravím, jsem také z plzně. Vím že to sem nepatří, ale kde nakupuješ prosím.

Re: Návrh kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 12 lis, 2010 7:24 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
nakupuju různě většinou přes net. Koukni na region Čechy / Plzeňsko a přijď do hospody. Zatím jsme dohodnutí na každé druhé pondělí v měsíci.
Víc pater není žádná bláznivina a podle mě to není o tolik složitější než stavba v rovině a přínos je velký.