Logika kruhu nemá klasické skryté nádraží, tedy odbočnou kolej z tratě, ale aspoň dvě kusé koleje vedoucí průběžně s hlavní tratí, se kterou je pojí dvě kolejové spojky. Vlak vjede řekněme zprava přes spojku do levé kusé koleje. Zezadu se na vlak připojí pomocná posunovací lokomotiva, obvykle uskladněná v rovném místě spojky. Hlavní lokomotiva se odpojí. Posunovací lokomotiva vagóny přetáhne do pravé kusé koleje. Hlavní lokomotiva povyjede doprava směrem na trať (pořád ve skrytu). Posunovací lokomotiva nacouvá se soupravou zpět na levou kusou kolej. Posunovací lokomotiva se odpojí a uklidí se do spojky. Hlavní lokomotiva najede na vagóny v levé kusé koleji, zapojí se a souprava je připravena odjet tam, odkud přijela. Opačný směr má postup zrcadlový, pro více souprav je třeba úměrně více kusých kolejí.
- Kód: Vybrat vše
[-----\-----/-----]
\ /
=====)---\-/---(=====
Je třeba mít „skryťák“ odkrytý, aby se dalo přehledně šibovat a odpojovat, kusé koleje dlouhé tak, aby se na ně vešla provozovaná souprava i s lokomotivou a místa k rozpojování a spojování raději mimo oblouk. Výhodou je modelovost provozu i v rovině a na malém prostoru. Nevýhodou dlouhý čas pobytu vlaku mimo krajinu a náročnost obsluhy. Nicméně pro děti a chvíle bezpracné obsluhy lze kolejiště provozovat i bez použití skryťáku, tedy hloupým kroužením.