TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 27 črc, 2015 7:43 pm

No právě... Když už jsme tedy u toho - jakým způsobem by se dal tento pohon ovládat? Jde mi o to, aby to moc nestálo a bylo to jednoduché a nahraditelné v případě poruchy. Tlačítka? Dekodér? Neumím si to představit, nemám se čeho chytit. Na odkazy se podívám nejdřív zítra. Jestli tam jsou takové informace, omlouvám se za zbytečný dotaz.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod fulda » pon 27 črc, 2015 8:35 pm

Já na všechno používám dekodéry
Tady je nějaké moje staré video: https://www.youtube.com/watch?v=_aPHsdv9yZc
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4878
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod mlha » úte 28 črc, 2015 9:39 am

dekodér asi nejlepší cesta...
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 29 črc, 2015 9:40 pm

Já se teď na chvíli zase odmlčím. Ta přesuvna zůstane asi v ručním ovládání. Nějak jsem nevybádal ty možnosti pohonu. Po mechanické stránce mám pár nápadů. Jinak pracuji na založení internetových stránek, kde budu prezentovat stavbu. Myslím, že kolejiště mám navrženo. Teď budu pracovat na vytvoření prostor pro něj.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 26 říj, 2015 2:29 pm

Abychom neplevelili jiná vlákna, přidám prozatímní finální návrh sem. Je zde možnost diskuze na danné téma. Plánek se nezměnil, pouze jsem doplnil v malování náznak krajiny. Jedná se stále o stanici Sedlčany. Pravděpodobně bude na kolejišti znázorněno pouze kolejiště stanice, část za stanicí bude na kulise (haldy uhlí či co to tam mají) a budovy (skladiště a výpravní budova) budou znázorněny pouze z části. V budovách bych potom znázornil jejich skutečný interiér - např. pan výpravčí v dopravní kanceláři, jeho žena nahoře v pokoji s myslivcem v posteli :lol: . Budova mlýnu by měla být znázorněna také jen částečně, případně poloplastickou kulisou. Budova sila (či co to na konci stanice je) a výtopny by měly být celé. Všechny stavby, respektive většinu prvků na kolejišti, si chci postavit vlastními prostředky.
Z této viditelné stanice vede trať podél stěny, stočí se ke stolu a u něj se velkým obloukem vrátí ke zdi, kde bude kusé SN. Před zaústěním do SN možná v oblouku vznikne zastávka. Na trati nebude tunel, stejně jako ve skutečnosti. Zaústění do SN bude provedeno pod silničním nadjezdem, který rozdělí viditelnou a skrytou část kolejiště. Trať ze Sedlčan bude do SN klesat, tudíž nebude potřeba použít vysoké kulisy, resp. místo kulisy vystoupá do určité výše krajina. SN uvažuji jako zakryté průhledným materiálem, který se bude dát odklopit kvůli manipulaci v SN rukou. Když bude kolejiště mimo provoz, bude se dát použít SN jako místo pro uskladnění souprav bez jejich manipulace z kolejiště, což silně urychlí jak zprovoznění, tak úklid celého layoutu. Krytí průhledným materiálem zabrání vniknutí aspoň většímu množství prachu. Ovládání mám v plánu stále ruční, systém "tahání" přepínačů pod výhybkama ještě nemám ujasněný. Celek je vzhledem k protorovým možnostem celkem nenáročný, jediná "zavazející" část bude výstupek s vratným obloukem do SN. Tato část bude MOŽNÁ demontovatelná, aby celé kolejiště nepřesáhlo oněch 30 cm (+/- 10cm) do prostoru. Vzhledem k šířce místnosti 160 cm se toto projeví jako možná nutnost. Nicméně na pořadu dne (spíš let :lol: ) jsou zatím jiné priority, tudíž nečekejte v krátké době jakýkoliv postup stavby.
Přílohy
Kolejiště.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 27 říj, 2015 11:09 am

Teď jsem si tak zkoušel virtuálně rozšibovat manipulák v Sedlčanech. Jednoduchá situace. V každém provozu stojí jeden vůz, tj. jeden u sila, jeden u mlýna, jeden v kovošrotu (asi, ta vlečka nejdál směrem do tratě) a dva na koleji u budovy (sklad, dřevo). Mn si přiveze stejné vozy a služební k tomu. Wapky k vykládce jedou ve zvláštní ucelené soupravě. Ty nepočítám, ale dejme tomu, že Pn zde již stojí přistavený, blokuje kolej. Je potřeba přijet na dopravní kolej. Následně přestavit na manipulační. Ještě si je potřeba ujasnit číslování kolejí. Od budovy jsou to 4. a 2. manipulační, potom 1. dopravní a následně 3. manipulační. Takže přijede Mn. Je potřeba soupravu někam uklidit, 2. kolej se pro to přímo nabízí. Poté je potřeba poskládat soupravu novou a "rozházet" vozy z příjezdové. Přehodit služební vůz, zavěsit lokomotivu do čela vlaku, přestavit novou soupravu opět na 1. kolej a můžeme odjet. Samozřejmě až po souhlasu dirigujícího dispečera. Vlastně veškerý pohyb ve stanic musí být dispečerem schválen. Do toho může přijet osobní, motor s vozem a bude potřebovat objet soupravu nebo nedejbože odstavit vůz. No, prostě bude ve stanici hodně veselo a kdyby to byla stanice modulová, asi bych se při provozu na setkání hodně zapotil. A tak si říkám - nebylo by přece jen lepší udělat stanici v modulech? Takový provoz se jen tak někde nenajde. :lol: Nebo si zachovat svých 30 cm šířky a navázat na soumodulí jedním přechodovým modulem o šířce 40 cm? Ještě bude hodně nad čím bádat. :)
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 27 říj, 2015 6:04 pm

Tak jsem se zapřel a zkusil ještě jednou umístit Sedlčany na moduly. Dost pravděpodobně mi momentálně nesedí délky kolejí dle reálu, ale mému oku to takto lahodí. Jen nevím co s tím rohovým modulem. Mohla by to být třeba skříňka? Modulovka končí před hustým lesem vpravo nahoře, kde se skrývá R310. Moduly jsou samozřejmě o 10 cm širší než předchozí pevný plán. Celek s SN je na druhou stranu o 10 cm užší - jsou ubrány dvě koleje, přesuvna. Kusé koleje slouží pro odstavení vozidel. Jinak jsem se snažil zachovat koncepci "pevných" Sedlčan, tedy předchozího návrhu. Levý díl se sýpkou by mohl být demontovatelný, jak již bylo řešeno, aby bylo možné udělat stanici průjezdnou. Platí samozřejmě vše ostatní již dříve popsané. V podstatě se změnilo jen to, že by bylo možné tahat s sebou takovéto Sedlčany po republice.

Sedlčany nové.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 09 led, 2016 1:30 pm

Jelikož stále není prostor ani čas na stavbu, pohrával jsem si s myšlenkou, že bych se přece jen uskromnil a zkusil něco menšího. Ten z návrhů, který mi přijde nejzajímavější, vám sem pro zajímavost hodím. Jedná se o malou úvraťovou staničku na lokálce. Vše je zcela smyšlené. Koleje jsou do délky 90 cm, výhybky ve viditelné části EW3, nejmenší viditelný poloměr R353. Malá výtopna, sklad, dvě nakládací plochy. Nic složitého.

Nejdříve v profesionálním programu malování upravený plánek:

úvrať malovaná.jpg


3D pohled od tunelu:

od tunelu.jpg


A 3D pohled od konce stanice:

od konce.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod milan ferdián » sob 09 led, 2016 1:58 pm

Hezky,jen tu remízu bych klidně přehodil ke krajní staniční koleji. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod hopeter » sob 09 led, 2016 2:56 pm

Mě se nelíbí zaústění tratí. Pro odjezd a příjezd úvraťových souprav je použitelná jen jedna kolej... Remíza by opravdu byla vhodnější dolů a ne s každým zbrojením courat před výpravní budovou.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Rocky_MK » sob 09 led, 2016 3:13 pm

Trochu bych srazil poloměr tratě a vecpal bych tam odbočku. Jezdit do remízy v podstatě přes 2 úvratě taky není nic moc.
jena sova.png
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 09 led, 2016 4:42 pm

Menší poloměr určitě ne! Už teď je tam R353. Sem tam bych se tam rád podíval cvičně se spěšňákem o dvou, třech vozech. Tak aby tam nejel skládací metr. :lol: Spíš naopak, poloměr zvětším na R400. Vše, co je v plánku okolo, je volné místo. Až na stůl vpravo dole. Takže na R400 místo je (jen by byl problém s dosahem dozadu při složeném kolejišti). A pokud "nacpu" ve staničce výhybku na spodní kolej jak kreslil Rocky_MK, zkrátím si délku koleje o třetinu. Zase nepřijatelné. To spíš ji umístím doleva, místo oblouku R984. Nad tím zaústěním tratí ještě popřemýšlím. Tady je to myšleno tak, že by po "horní" lokálce jezdily jen solo 810, maximálně s vozem. Ale je pravda, že s klasickou úvratí, např. přes odbočku na trati, může být více zábavy. Třeba když bude potřeba rozházet manipulák, poslat ho dál a do toho křižovat osobní vlaky z obou směrů. Už to vidím a slintám. :P
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod hopeter » sob 09 led, 2016 4:51 pm

Já to myslel tu stanici takhle nějak... Jedna spojka na vjezd do remízy by se mohla i vynechat ale takle je možno použít kolej remízy pro objetí...
Návrh.jpg
Návrh.jpg (11.15 KiB) Zobrazeno 5624 krát

Je to jen schématicky , délky kolejí a šturců neřeším...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Pavel-HP » sob 09 led, 2016 6:25 pm

milan ferdián píše:Hezky,jen tu remízu bych klidně přehodil ke krajní staniční koleji. :wink:


To tu taky máme.
Přílohy
Dírov081.jpg
Dírov079 - kopie.jpg
Dirov_legenda.jpg
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 12 led, 2016 11:19 am

Tak ještě jinak. Maximální šířka je 35 cm. Jednotlivé segmenty mohou být na nosnících navrtaných ve zdi a pod nimi třeba skříňky. Je zde potok a potůček. Odbočka je kryta vjezdovými návěstidly úvraťové stanice. Do koncové se jezdí dle D3. Jen nevím, zda umístit do úvraťové stanice skupinové odjezdové návěstidlo nebo může zůstat bez návěstidel.

received_10205829565801063.jpeg


received_10205829565721061.jpeg
received_10205829565721061.jpeg (26.78 KiB) Zobrazeno 5375 krát
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků