Stránka 1 z 12

Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 11:00 pm
od VladikC
Zdravím,

po dlouhém přemýšlení a přesvědčování se, si Vám dovoluji představit ideu mého modelového kolejiště. Mělo by se jednat o koncovou stanici lokální dráhy s jednoduchým provozem smíšeného osobního-nákladního vlaku, s vozy 2.,3. a 4. třídy, a nákladního vlaku se dřevem, tažených malými tendrovkami. Vzorem mi byl nákres skutečné stanice otištěný v časopise MIBA, předpokládám tedy, že provoz na takové stanici je alespoň trochu reálný, i v modelové podobě, i když asi ne moc záživný. Nevím však zda jsem jej správně rozměrově převedl, ale vyšlo mi toto http://vladikc.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... iste_2.jpg . Rozměr panelu 210 x 90 cm. Kresleno ve Wintrack, kolejivo Tillig bez podloží. Budovy zde použité neodpovídají mému záměru, chtěl bych si je "vysochat" sám. Typické hrázděné stavby kombinované s neomitnutým cihlovým zdivem. Chybí také váha a obrysnice, jakožto všechny obslužné komunikace, občanské stavby apod. Zatím to moc neumím nakreslit. Na "dlouhé" nákladové rampě by měl být jeřáb na nakládání kmenů stromů na nákladní vozy a "nástupní můstek" pro dobytek. Kopec nad stanicí, ukrývající skryté koleje by měl být poněkud strmější, sem tam s obnaženou skálou, za zadu přístupný. A ještě jedna velmi důležitá skutečnost - ročním obdobím bude zlatavý podzim. :D Jsem v tomto oboru naprostý laik a snílek, tak to prosím berte se rezervou. Děkuji.

Další dva obrázky:
http://vladikc.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... 2_3D_2.jpg
http://vladikc.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... e_2_3D.jpg

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 7:44 am
od Rtep
Zdravím tě , také se zaobírám první epochou a tvůj návrh stanice není špatný. Měl bych jenom připomínku, více méně to připomíná německou koncepci nádraží. Zkus například stanici Polná, ta je pro první epochu jak dělaná, nebo jiné koncové nádraží a to jich je opravdu dostatek, včetně i napojených vleček.

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 7:51 am
od pavel
Epocha I to bude velmi pěkné vzhledem k tomu že to modeluje málo kdo a jsou tam krásné krátké lokomotivy i vagóny. Zlatavý podzim - viděl jsem to jednou na fotce, pravda bylo to profi provedení, ale vypadalo to mooooc úžasně. Kde se hrabou zimní kolejiště. Takže u toho podzimu si musíš s přírodou pěkně vyhrát. Tak a co se týče plánku. Typické německé rozložení kolejí v nádraží. To není výtka. Pokud ti to nevadí klidně to nechej, jen by ostatní věci okolo, budovy, zařízení atd. mohly být také v německém stylu. Pokud chceš český typ nádraží, tak na tomdle odkazu si můžeš vybrat - i průjezdné můžeš udělat jako koncové.http://koleje.kx.cz/abc.htm Píšeš že provoz v stanici by asi nebyl moc záživný. Já si myslím opak. Už to že musíš lokomotivy odpojit, objet soupravu a opět zapojit se soupravou osobních vozů začíná mít tu "záživnost" . A pak tu máme nákladní vlaky - než rozposunuješ vozy tam kde mají a sestavíš si novou soupravu, kterou máš odvést, tak uplyne také nějaká ta doba. Koncové nádraží by osadil do nějakého městečka ať máš co vozit co se týče nákladu. Pravda že v tédle epoše tři Mn denně jistě asi nejezdily ( jestli někdo ví jak to tehdy bylo ať to napíše ) ale na kolejišti si todle, pokud chceš bohatší provoz, prostě zavedeš. Stačí ti dvě lokomotivy, lokálka stejně víc nevlastnila kolikrát jen jednu. Jo a jezdily v té době také smíšené vlaky, tedy nákladní plus nějaký ten osobní vagón. Já by to nádraží otočil - dal jej na kopec pak by se jelo dolů, měl by jsi více trati viditelné a ukončil by to SN, ne jak to máš nakresleno ty - snad to mělo jen naznačit SN. Jakým způsobam by jsi otáčel v SN lokomotivy nechám na tobě.Šířku máš 90 cm takže na nádraží -horní - by jsi dosáhl a to SN - nevím jaký máš kde přístup, ale dalo by se obtočit až dopředu. Uf... snad vše :P

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 7:54 am
od pavel
Dívám se že než jsem ten román :lol: napsal tak už někdo reagoval a já se pak opakuji s koncepcí nádraží :roll:

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 7:55 am
od VladikC
Děkuji za poznámku. Teď koukám, že jsem to neuvedl, ale ono to má být německé nádraží. :D Já jsem si ve vší své neznalosti a neskromnosti vybral K.P.E.V. Důvody proč a nač, jsem řešil na fóru viewtopic.php?f=16&t=3206 .

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 7:57 am
od VladikC
Kolejiště by mělo být v prostoru, takže přístupně minimálně ze třech stran.

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 8:00 am
od pavel
Vím že tam máš vlákno ale člověk nikdy neví jestli si to ten dotyčný nakonec nerozmyslí ještě jeden odkaz na německá nádraží http://www.lokalbahn-reminiszenzen.de/seitenindex.htm a je to Modellbahngleispläne

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 8:07 am
od VladikC
Ten podzim jsem právě také viděl v MIBA. Není to tak fádní jako celozelené plochy a navíc jsem nedávno někde zahlédl, že existuje foliáž přímo podzim.

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 8:22 am
od pavel
V časopisu MIBA bylo i ukázáno jak se ze zelených stromů dělají podzimní. Pak to hrálo všemi barvami :D

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 8:39 am
od VladikC
Ještě jsem přemýšlel o tom, že by tam mohla být malá lidskou silou poháněná točna. Na mnoha německých nádražích se podle plánku takto vyskytovala. Dokonce jsem viděl i model točny poháněnou parním strojem, tedy jenom pouze model.

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 8:45 am
od Rtep
Společnost KPEV je krásná, je k mání slušný sortiment vozů, nádherná je i barevnost vozového parku zelené lokomotivy, hnědé vozy nebo dvoubarevné vozy kdy barva rozlišuje třídu opravdu paráda.Přiznám se, že porost mám také laděný do podzimu s jeho rozličnými barvami. :D

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 9:26 am
od VladikC
Rtep píše:Společnost KPEV je krásná, je k mání slušný sortiment vozů, nádherná je i barevnost vozového parku zelené lokomotivy, hnědé vozy nebo dvoubarevné vozy kdy barva rozlišuje třídu opravdu paráda.Přiznám se, že porost mám také laděný do podzimu s jeho rozličnými barvami. :D


Ano te je veliká pravda. Do roku 1914, alespoň podle mých podkladů, byly vozy barevné podle tříd. I. a II. zelená, s tím, že I. třída byla žlutě orámovaná, III. hnědá a IV. třída světle šedivá. Mám plánek tří osého oddílového vozu kde jsou všechny třídy! Po roce 1914 byly všechny vozy zelené. Také černo-zelené lokomotivy dostali po roce 1914 jednotný černý kabát. Slušný sortiment je v H0 a N. V TT je to dost bída. Hlavně musím dát za pravdu kolegům zde z fóra, že můj oblíbený tří osý oddílový vůz od BTTB a Tillig je ve skutečnosti nejvíce podobný pouze vozům třetí třídy. Prodávají nebo prodávaly se ve všech barvených mutacích, což je bohužel nesmysl. Ostatní mají zcela jiné bočnice, tedy počet oken a dvěří. Ale o tom jinde. :D

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: sob 16 říj, 2010 11:32 am
od Jarda H.
VladikC píše: ....., ale vyšlo mi toto http://vladikc.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... iste_2.jpg . .....


Četl jsem, že nemáš zakresleno vše, ale když jsi poctivě nakreslil vodní jeřáb před remízou, ještě malá poznámka - parní lokomotivy spotřebovaly dost velké množství vody. V koncové stanici ale ne všechny lokomotivy musely zajet na kompletní zbrojení před remízu (uhlí, voda, popel) a do remízy (písek, oleje a vazelína), mohlo stačit jen doplnění vody - proto bych doplnil vodní jeřáby ke staničním kolejím.

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: sob 16 říj, 2010 2:40 pm
od VladikC
Jarda H. píše:- proto bych doplnil vodní jeřáby ke staničním kolejím.


Děkuji za podnět. Prohlédl jsem několik schémat malých, především koncových, německých železničních stanic, asi kolem deseti, ale ani na jednom se takto umístěný vodní jeřáb nevyskytoval. Tím samozřejmě nechci tvrdit, že tomu tak nemohlo být, svoji logiku to určitě má. :)

Re: Koncová stanice Epocha I

PříspěvekNapsal: sob 16 říj, 2010 4:13 pm
od VladikC
Na základě mé včerejší návštěvy u Jirky Sládka v Chocni jsem se pokusil provést menší změnu, kdy jsem do skrytého nakreslil vratnou smyčku a upravil poněkud koleje ve stanici. Pokud jsem ho alespoň trochu správně pochopil, mělo by to vypadat asi takto. Ostatní obr. http://vladikc.rajce.idnes.cz/Bahnhof_6/