Koncová stanice Epocha I

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Nikki1970 » pát 24 pro, 2010 7:54 pm

a co něco takového? Není to sice epocha I ale vypadá to dobre
http://http://nikkiho.napady.net//
Naposledy upravil Nikki1970 dne čtv 06 led, 2011 3:30 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Nikki1970
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte 22 čer, 2010 9:15 pm
Bydliště: Břeclav

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod JanoH0e » sob 25 pro, 2010 11:45 am

JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Rtep » pon 27 pro, 2010 9:20 am

Všem pěkný den :D . Námět Ostravských nádraží, jako je Svinov pak třeba Klimkovice a už hlavně ostravské městské nádraží a všechna další je velmi zajímavý koncept a nemyslím si, že by to nebyla Epo 1 :shock: . Toto období se dá pojmout klidně až do období úplného přeznačení všech vozidel na ČSD a to snad bylo až někdy kolem roku 1928 problému znalí mne určitě opraví :o . Je to něco jako moje Czernowitz.Možnost kombinace tramvajového provozu s vlakovou dopravou a vlečkovým provozem. Je však otázka velikosti modelu a poměru nákladů na jeho vybudování. Moje Czernowitz bude muset být přepracováno neboť není prostor s kterým se plánovalo a bohužel náklady na tento prostor by byly závratné. A k ostravskému provozu těchto tratí je velmi dobrá kniha, která :) vyšla nedávno. před Pár lety jsem stavěl diorámu stanice Polná pro jednoho zájemce a sice podkladů není mnoho, ale tato stanice je velmi pěkná a ne moc velká. A jestli na ní jsou třeba vozidla KPEV nebo kkStB či ČSD tak mně osobně by to ani nevadilo nejsem purista a počítač nýtů.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Ferda » pon 27 pro, 2010 10:16 am

Rtep píše:Všem pěkný den :D . Námět Ostravských nádraží, jako je Svinov pak třeba Klimkovice a už hlavně ostravské městské nádraží a všechna další je velmi zajímavý koncept a nemyslím si, že by to nebyla Epo 1 :shock: . Toto období se dá pojmout klidně až do období úplného přeznačení všech vozidel na ČSD a to snad bylo až někdy kolem roku 1928 problému znalí mne určitě opraví :o . Je to něco jako moje Czernowitz.Možnost kombinace tramvajového provozu s vlakovou dopravou a vlečkovým provozem. Je však otázka velikosti modelu a poměru nákladů na jeho vybudování. Moje Czernowitz bude muset být přepracováno neboť není prostor s kterým se plánovalo a bohužel náklady na tento prostor by byly závratné. A k ostravskému provozu těchto tratí je velmi dobrá kniha, která :) vyšla nedávno. před Pár lety jsem stavěl diorámu stanice Polná pro jednoho zájemce a sice podkladů není mnoho, ale tato stanice je velmi pěkná a ne moc velká. A jestli na ní jsou třeba vozidla KPEV nebo kkStB či ČSD tak mně osobně by to ani nevadilo nejsem purista a počítač nýtů.

Zdravím,
O jaké knize je v příspěvku řeč?
O Ostravských dráhách jsem toho opravdu moc nenašel. Nicméně pracujeme na přípravě projektu Nádraží Ostrava-Střed (dříve Frýdlantské) a přilehlého areálu bývalé Karolíny. Proto by mne zajímala kniha o které píšeš.
Jinak s velikostí modelu máš naprostou pravdu. Máme rozkreslen hrubý nástin a vychází nám rozměr cca 7 x 8 m. Vzhledem k rozměrům jsme celek rozdělili na několik částí a rozkreslili na cca 60 segmentů. V první fázi je připraven materiál na 8 segmentů pro nádraží Ostrava-Střed, které budou tvořit samostatný modul s normovanými čely na obou koncích a výjezdy na Karolínu a Ferdinandku směrem na Zárubek.
S tramvajemi se zatím moc nepočítá, i když už i toto téma padlo a třeba tramvajové vlečky na Porážkové ulici v Ostravě (dnes známá oblast kolem Stodolní) na rozchodu 1000 mm nebyly zatím zamítnuty. Taky Strassmannův pivovar byl obsluhován na tomto rozchodu.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Rtep » pon 27 pro, 2010 10:46 am

Myslel jsem následující knihy v každé je něco a to historie úzkorozchodných drah na Ostravsku je v nabídce Pragomodelu, potom knihy o historii tramvají v Ostravě tu jsem ale nikde už nenašel.Zde jsou některá nádraží klasického rozchodu, ale pouze místních drah a je to stejné jako odkaz na Svět železnice. Ohledně ostatních ostravských nádraží, ale asi nic pořádného není. Potom byla ještě kniha od pana Garby o úzkých a tam snad bylo taky něco, ale tu nemám k dispozici.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod milan ferdián » pon 27 pro, 2010 10:55 am

Ferdo,je mi líto,ale musím tě poopravit :lol: :lol: :lol: V ostravsko-karvinském kraji byly použity jen dva rozchody normální 1435 mm a úzkorozchodný 760mm.Český Těšín (Teschen/Cieszyn) byla výjimka a zde byl použit rozchod 1000mm.Takže na ulici Porážková a k pivovaru Strassman jen o rozchodu 1435mm. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod milan ferdián » pon 27 pro, 2010 11:10 am

Rtep píše:Myslel jsem následující knihy v každé je něco a to historie úzkorozchodných drah na Ostravsku je v nabídce Pragomodelu, potom knihy o historii tramvají v Ostravě tu jsem ale nikde už nenašel.Zde jsou některá nádraží klasického rozchodu, ale pouze místních drah a je to stejné jako odkaz na Svět železnice. Ohledně ostatních ostravských nádraží, ale asi nic pořádného není. Potom byla ještě kniha od pana Garby o úzkých a tam snad bylo taky něco, ale tu nemám k dispozici.


Jenom doplním "Tramvaje v České republice a Slovenské republice"/Gerhard Bauer_Pavel Fojtík_Ludvík Losos_Ivo Mahel/Verlag fur Verkehrsliteratur/1998/čeština.Novější "Tramvají po Těšíně"/Mgr.Marian Dembiniok_Mgr.Irena Cichá_Mgr.Mariusz Makowski_Petr Grendziok/
REGIO+Muzeum Slezska těšínského/2008 a legendární publikace "Atlas tramvají"/Ludvík Loso a kolektiv/NADAS/1981.Pan Garba a jeho dva díly o úzkorozchodných tramvají v té době 1974,již samo o sobě byly velkým průlomem do historie tramvajové dopravy v našem kraji.Musím připomenout o muzeu o tramvajové dopravě ,které se nachází v Petřvaldu u Orlové.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod JanoH0e » pon 27 pro, 2010 5:31 pm

Asi najpodarenejšia je kniha DPO Ostrava : Od koňky k Sedanu - Historia úzkorozchodných drah na Ostravsku a Karvinsku -kol. autorov. Sú tam aj spomenuté ostatné dráhy v oblasti a mapy.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Rtep » úte 25 led, 2011 12:14 pm

TO: Milan Ferdián
Dobrý den pane Milane. Pokud by Vám to čas dovolil nakreslete prosím nějaký námět pro epochu 1.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod milan ferdián » úte 25 led, 2011 2:29 pm

Rtep píše:TO: Milan Ferdián
Dobrý den pane Milane. Pokud by Vám to čas dovolil nakreslete prosím nějaký námět pro epochu 1.


Rád bych.Ale v jaké modelové velikosti :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Rudolf » úte 25 led, 2011 3:59 pm

Taky by asi chtělo upřesnit období - I.epocha je dlouhá cca 80 let ...
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 920
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Rtep » úte 25 led, 2011 5:01 pm

Milí přátelé omlouvám se, ale v mém věku už to může být ten německý soused co mi všechno schovává. Takže navrhuji HO, zde je největší výběr modelů, do roku 1925 dá se říci období místních drah a jejich napojování na tratě hlavní, určitě nějaký cukrovar nebo pivovar případně strojírna. Typ návrhu segment nebo kompakt nechám volně k diskuzi. Jako inspirace opravdu nevím možností je mnoho. Jedno pěkné kolejiště je pod linkem http://www.paintiax.erazor-zone.de/mode ... /index.php a to bavorský námět. Vzhledem k možnosti nepřeberné řady bavorských modelů a nyní už i rakouských tak možná pohraniční stanice mezi těmito státy s místní dráhou kamsi. Už jsem to tu psal námět Loučná aspoň doufám byl zajímavý jenom tam mně osobně chybí malé vlastní oddělené kolejiště místní dráhy. Jinak super nápad.
Naposledy upravil Rtep dne stř 26 led, 2011 10:33 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod vojtas » úte 25 led, 2011 5:16 pm

Plánek v epoše I-II(nechtělo se mi to kreslit rukou tak sem to dal do Wintracku).
Přílohy
kol 1 ep..JPG
kol 1 ep..JPG (44.15 KiB) Zobrazeno 5926 krát
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod milan ferdián » úte 25 led, 2011 5:51 pm

vojtas píše:Plánek v epoše I-II(nechtělo se mi to kreslit rukou tak sem to dal do Wintracku).


Ale takové podobné kolejiště tu je v H0/1500*1200.Ve stanici stojí nákladní vlak včele 313.4 .Ze stanice odjíždí věžák M 120.4.Na druhé straně kolejiště na zastávce zastavil parní vůz M124.001.Stanice má dvě staniční koleje,jednu kusou kolej ke skladišti s volnou skládkou a druhá kusá kolej končí v malé kapesní remíze.Zrovna chlapi skládají z nákladní vozu uhlí do ohrady. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » úte 25 led, 2011 8:29 pm

Rtep píše:Jedno pěkné kolejiště je pod linkem http://www.paintiax.erazor-zone.de/mode ... /index.php a to bavorský námět.


Ano, toto je velice pěkné a inspirativní kolejiště. Jsou tam i lokomotivy a vozy K.P.E.V.. Ty polní houfnice vypadají jako model od Revell v měřítku 1:72.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků