Stránka 1 z 3

Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 4:07 pm
od ladiznet
Onbovit dnes již zanikou železniční trať z Křímova do Reitzenhainu. Jednoduchá trať s nádražím Hora sv. Šebestiána. Poválečné období, krajina Krušných hor. Nádraží je podle "minulé současnosti". Celý rám má na délku 6m a 2m max šíře. HO. Začínám stavět své první kolejiště :) Nějaké rady do začátku?

projekt - Obrázek

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 4:54 pm
od D
ladiznet
Chybí ti tam jakákoli (skrytá) odstavná kolej, která by oživila provoz na ovále. Takto budou jen dvě (tři) soupravy čekat v jediném nádraží. Jedna někam vyjede a ostatní čekají, než se vrátí z druhé strany. A potom třeba druhá souprava učiní totéž – za chvíli nuda. Vlaky by měly někam jet, mít možnost se hned nevracet. Ideální by byly vratné smyčky s odstavnými kolejemi, ale i samotné dvě skryté odstavné koleje podél tratě dokáží zpestřit provoz (vlak někam odjede, ale místo něj se vrátí jiný).

Jednotlivé tunely máš docela krátké, tak bych na současném plánku zvážil skryté nádraží na panelu B – v podzemí propojit tunely z A a C (ubere se tím ale provoz na spodní koleji panelu B).

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 4:57 pm
od mlha
z tunelu na díle A do tunelu na díle C by vyšel parádní skryťák

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 5:09 pm
od ladiznet
Děkuji za kritiku. Beru na vědomí a pokusím se naprojektovat skryté nádraží + propojení dílů A a C

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 5:44 pm
od mlha
To není kritika,pouze doporučení

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 6:15 pm
od Jarda H.
Vzhledem k rozměrům (délka 6 metrů !) mim to přijde jako plýtvání :wink: místem ! Chtělo by to přehodnotit a zvažovat, zvolit si ideu, koncepci, ...

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 6:18 pm
od ladiznet
myslím věcnou kritiku ;) ... Nemyslím, že to je plýtvání místem, chci velkou krajinu, velký les, trať posazenou do terénu.

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 6:22 pm
od vojtas
Přesně tak správné kolejiště má víc krajiny než kolejí!!!

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 7:11 pm
od zugi
a co jen v zadní části dílu B vybudovat SN
v tunelech za portály vyhýbka a rovné SN přes celý díl B

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 7:45 pm
od ladiznet
update č. 2 - co takhle? Skryté nádraží

Obrázek

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 8:31 pm
od Michal Vaniš
Nazdar.
Vycházíš z konkrétního plánku dle skutečnosti nebo je to jen námět?Ve stanici mi totiž nesedí trasování kolejí ve vztahu sestavení levého a pravého zhlaví.Nevím která kolej je dopravní č.1 .Nejsem schopen z obrázku určit zda na pravém zhlaví máš obloukové vyhýbky.(malé rozlišení?- nešel by obrázek zvětšit?)Při obloukových vyhýbkách je vážně problém udržet trasování dopr.koleje bez odskoku osy trať- stanice- trať.(I když vyjímky jsou...)
SN dle upraveného návrhu se mi zdá krátký(ještě se dá upravit,že).Budiž, máš víc souprav, ale stále tomu chybí ten vizuální dojem odjezdu a příjezdu ze stejného směru.Možná by se vešly i skryté smyčky na obrat vlaků, ale ..
1/jak moc chceš zachovat současné umístění mostního křižování,(musí tam vůbec být,...může se s ním hýbat po kolejištii?)
2/jak budeš ovládat-analog/DCC?(složitý skryťák v analogu-složité ovládání),
3/budeš mít vůbec přístup do SN?
4/V jaké geometrii kolejí to maluješ?Tilllig, Roco,Piko...(nejde mi rozeznat číslování kolejí)
5/můžeš hýbnout se šířkou dílu A a B (cca +10cm)?

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 14 říj, 2010 8:49 pm
od ladiznet
Michal Vaniš :

je to trať, která už je zrušená. Snažím se přiblížit skutečnosti. Zkusil jsem upravit to trasování (pokud jsem správně pochopil).

ad1) mostní křižování bych chtěl ponechat. Kdo zná tuhle trať a její historii, tak ví, že velký most byl dominantou této trati, stejně jako krásná okolní příroda. Proto chci kolejiště zasadit do hustých lesů a celou plochu nepřeplácávat kolejemi.

ad2) analog, s tim mi pomůže kámoš

ad3) zespodu bude prostor se k němu dostat

ad4) Piko

ad5) Se šířkou už moc hýbat nemůžu, ale o deset cenťáků by to snad ještě šlo.

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 12:22 am
od Michal Vaniš
Ladiznet:
Sice se mi podařilo prostorově vyřešit 2 vratné smyčky pro SN, ale stále mi tam hapruje logika průjezdu pod mostem, protože vytvořením SN mezi tunelovými portáli částí A-C se tato trať stala de-fakto jeho součástí.
Takže
verze 1 -vyjezd ze stanice vpravo,most, průjezd pod mostem, návrat(nebo zastavení na určitou dobu ve vratné smyčce) oranžovou vratnou smyčkou ,most,do stanice do stejného zhlaví.
verze 2-vyjezd ze stanice, most, zastavení na určitou dobu v SN,otočka v oranžové vratné smyčce, most,do stanice do stejného zhlaví.
verze 3a-vyjezd zlevé strany stanice, tunel, zastavení na určitou dobu v SN,otočka v zelené vratné smyčce, do stanice do stejného levého zhlaví.
verze 3b-vyjezd zlevé strany stanice, tunel, průjezd pod mostem,otočka v zelené vratné smyčce, do stanice do stejného levého zhlaví.
verze 4-vyjezd ze stanice,most,tunel, průjezd pod mostem,tunel,vjezd zlevé strany stanice
verze 5- opačný směr verze4
...No už jsem se do toho zamotal... :o , těch možností provozu přes SN je samozřejme víc, to záleží na tvém grafikonu :P
Koncepce kolejiště a vratných smyček je buď dvoupatrová nebo třípatrová.Třípatrová vychází lépe pro krajinu(vzájemná výška pro křížení je 100mm a stoupání 40.(4cm/1m)Případně můžu zaslat witrack soubory)

pozn.Obrázky (třípatrová koncepce) a neřeš kolejový plán-pouze odhad vedení trati pro mou představu (dělám TT ).Jo aneřeš to fialové křížení- s tolika vlaky najednou stejně nepojedeš abys to neuhlídal....
Ladiz2W1.JPG
Ladiz2W1.JPG (126.55 KiB) Zobrazeno 6480 krát
Ladiz2W2.JPG
Ladiz2W2.JPG (62.77 KiB) Zobrazeno 6480 krát

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 2:13 am
od D
Michal Vaniš
Nezlob se na mě, ale tohle zapojovat a ovládat v analogu je skoro za trest. Vlaky průjezdem takto dlouhých smyček stráví hodně času. Bude-li kolejiště ovládáno jediným regulátorem, budou vlaky déle pod zemí než na ní. Navíc, aby měla krajina logiku, musí se údolí tratě pod mostem svažovat směrem k přední hraně panelu. Pod tuto úroveň však nedokáží klesnout skryté koleje smyček, takže se vytvoří jakýsi kráter, což je pro českou krajinu protnutou železnicí krajně nevhodné.

ladiznet
Hlavně si přepracuj zhlaví v nádraží, aby byla jedna kolej průjezdná bez nutnosti projíždět výhybku do odbočky (jak to Michal Vaniš v posledním plánku naznačil). Nádražní budova bude uvnitř nebo vně oválu? Máš už namyšlenu silnici k ní vedoucí? Nějaká zástavba? Budou panely rozebíratelné? Chceš tam mít (nějaké) vratné smyčky?

Re: Hora sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pát 15 říj, 2010 6:55 am
od Michal Šuhajda
Vratné smyčky budou pro kolejiště přínosem, proto bych je nazavrhoval. stejně tak SN, které by ovšem kvůli přístupu bylo vhodné umístit spíš k přední a lépa dostupné části kolejiště.
Trať pod mostem je fakt nesmyslná, Vím, že most je dominantou, ale ve skutečosti pod ním taky "jen" teče Chomutovka a vede úzká silnička, žádná trať tam není. Všeobecně pod většinou železniočních mostů trať nevede, je to jen zažité u některých železničních modelářů, že když je na kolejišti most, tak přes trať. Proč ne, když je púro stavbu mostu důvod, ale pokud jsme v Čechách, tak by trať neměla nadjíždět sama sebe.
Ten viadukt (pokud ho chceš zpracovat opravdu precizně by mohl být ještě blíž u přední hrany kolejiště, tím nejen vynikne, ale může pod ním být nejnižší místo kolejiště s tím, že vratné smyčky odsuneš dozadu.
Pokud máš k dispozici takový prostor, a nechceš modelovat nic víc než je na plánku, je škoda dělat tunelové portály pod stanici apod. To už raději stanici ntáhnout méně šikmo a trať vést za ní.
Jinak mi to osobně taky přijde jako plýtvání místem, protože dobře udělaná kulisa zajistí dojem prostoru, lépe než dva metry lesa.
Myslím, že se tam mohl vejít i Křimov nebo Reitzenheim. Provoz mezi dvěma stanicemi by mohl být zajímavější, ale to autor nechce a je to jeho věc.