návrat

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: návrat

Příspěvekod Dusan » pon 30 pro, 2013 5:57 pm

Chlape, Ty na té fotce už ale vypadáš jako po Silvestru :-)
Ať se daří v tom nadcházejícím roku.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1281
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 pro, 2013 7:07 pm

Díky za upřímnost. :D Takhle vypadám poslední dobou normálně,či spíše tohle je bomba,pecka,šlágr.Jindy po X hodinách v práci a najetých 1000km vypadám jako bych strávil 2 dny na baru. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 03 led, 2014 11:28 am

Malý posun,včera se mi povedlo konečně ozvučit BR 55 a BR 64.Dnes bych rád vnořil dekodér do čistícího vozu Dapol,který jsem získal z BR 64.Včera jsem také při hledání jednoho prvočinitele z jedné mašiny zjistil,že mám pěkně zaprasené koleje,takže se hned bude Dapol činit. :D Docela jsem se divil,že mi to ještě jezdí,protože místy nejsou skoro vidět hlavy kolejnic. :o Jestli nebudu moc lenošný,tak ještě ozvučím BR 50 a zítra hajdy do práce,veselice opět začíná. :cry: Jo a abych nezapomněl,objevil jsem v Německu,kousek od místa kam jezdím nakupovat potraviny,obchůdek s mašinkama,tak jsem si rovnou objednal novou BR 75 od Liliputa. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod vmucha » pát 03 led, 2014 12:47 pm

Kde to Míro je. Odpoledne tam pojedu pro proviant, tak bych se mohl kouknout.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 641
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 03 led, 2014 1:40 pm

Modellbahn
am Dorfplatz
Inh. Matthias Wolf

Markersbacher Str.9
01824 Rosenthal/Bielatal
http://www.modellbahn-am-dorfplatz.de/
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 17 led, 2014 5:03 pm

Tak BR 75 je doma a musím říci,že jsem velmi mile překvapen.Tedy zatím vizuálně neb ještě musím pořídit zvukáč s reproduktorem na který je v mašině určené místo.Trošku to trvalo,protože u Liliputa měli po Novém roce inventuru,ale jak se říká "kdo si počká,ten se dočká". :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 21 led, 2014 2:16 pm

Tak se válím v Kubově huti na hotelu a napadají mě pěkné kraviny.Asi zlikviduji ty almary a obeženu kolejemi ještě zbývající 2 stěny pokojíčku. :D Zbývá jen rozhodnout se pro jednu z variant.Buď to pojmu jako technický modul s výhybnou a SN nebo vytvořím další nádraží poněkud modernějšího střihu s krytým nástupištěm.V každém případě vytvořím další vratnou smyčku,abych mohl obracet soupravy i na hlavní trati.Bude to trošku ořech,protože tam musím zakomponovat pracovní stůl a vitrínu na modely.Jak se vrátím z dovolené,tak usednu ke kompu a uvidím co vymyslím. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 21 led, 2014 2:24 pm

Jóo, kdyby byl sníh,tak lyžuješ a nemyslíš na mašinky.
Jak máš vysoko koleje nad podlahou? Pokud Ti vychází výška, mohl bys zakomponovat smyčku (bez vedl. kolejí) pod desku pracovního stolu (prostor "šuplíku") Nevím jaký máš požadavek na minimální pololoměr, ale cca 400 mm bymělo klapnout. Taky jsem uvažoval podobně jenže jezdím příliš nízko.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 21 led, 2014 5:03 pm

Jak říkáš Michale :D je pravda,že o tom přemýšlím už delší dobu.Původně jsem chtěl naroubovat 2 vratky do stávajícího kolejiště,ale to uż by byl očistec.Tohle taky nebude procházka růžovou zahradou,ale snad to nějak vymyslím.Stávající skříně zruším a nechám vyrobit závěsné skříně a vitrínu.Na zem musím vymyslet nějaké skříňky a stůl,možná tam bude jen ten stůl.Tak nějak jsem počítal s tím,že koleje povedu po vrchu těch skříněk a v místě stolu to schovám do falešného šuplíku.Jde o to,aby to nevydalo blbě,takže zvažuji obě varianty.Taky mě napadla varienta,že bych to neschoval do stolu,ale pokud to budou 2 koleje,tak budou v zadní části stolu.Musím to celé poměřit a pak uvidím.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 24 led, 2014 4:47 pm

Jak se říká,všechno je jinak,takže nakonec přijde nábytek úplně pryč,maximálně budou pod kolejištěm skříňky,do kterých uschovám krabičky od modelů a další nezbytnou bižuterii. :lol: Určitě zůstane nějaká pracovní plocha,že bych se občas přestěhoval do kuchyně neprošlo. :D Prosím nechechtat se mému počinu v kreslení,nejsem žádný malíř.Jen jsem nastínil prostor,který bych mohl využít.Jde mi především o to,abych mohl otáčet soupravy na "hlavní trati",protože momentálně se dá pouze kroužit.Prosím bez komentářů :D, když jsem začal kolejiště před 5-ti lety budovat,tak jsem počítal max.se 3-mi soupravami a rozpočtem 135000,-Kč včetně kolejových vozidel. :lol: :lol: :lol:
Ale zpět k přístavku.V podstatě zvažuji 3 možnosti.
1/Skryté nádraží,kde bych mohl odstavovat další soupravy,které s velkou pravděpodobností budou přibývat. :roll:
2/volná trať s velkým mostem,ten ještě nemám :mrgreen:
3/další nádraží,nic velkého max .4 staniční koleje+2 kusé.Taková menší městská stanice s nástupišti.
V každém případě součástí bude dvojitá kolejová spojka a trať se bude chvíli tvářit jako dvoukolejka.Napojení bude jak je naznačeno zelenými čarami.Tam budu muset do kolejiště kopnout a implantovat 2 výhybky,průjezd obloukem zůstane zachován,abych se dostal do SN,které přináleží lokálce.Nově zbudovaný přístavek bude sloužit výhradně pro hlavní trať a odstavení souprav,které se nevejdou do stávajícího SN.
A teď to nejlepší nakonec,přístavbu budu muset pojmout jako plně automatizovanou,takže to bude asi trošku horor,ale věřím tomu,že mi někdo ze zdejších mágů poradí.Je mi pochopitelně jasné,že bez keců se to neobejde. :lol:
No nic,na úvod stačilo,jdu pátrat v mé paměti,jak se zachází z WinTrackem. :mrgreen:
Míra
P.S. Se zahájením výstavby počítám někdy v říjnu/listopadu 2014,takže žádný stres. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 24 led, 2014 7:05 pm

Tak zatím to nejlépe vychází na technický modul.Zeleně označená část bude viditelná,k dvojitému křížení dám nějaké hradlo a zbytek schovám.I tak to bude 10 vekslí,takže financí to polkne dostatek. :D
Naposledy upravil miroslav lengyel dne čtv 21 kvě, 2015 7:40 am, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod vmucha » pát 24 led, 2014 7:38 pm

Jak by ti Míro vyšlo, kdybys ze stávajícího SN vyjel ven k oknu po dvou kolejích, vjel do stanice, u dveří to otočil o patro níž a po přední straně prosvištěl do skryťáku, který by byl pod dvojkolejnou stanicí. Ze skryťáku by si to vlaky metelili do dnešní stanice a vjeli by do ní z pravé strany.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 641
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 25 led, 2014 7:20 am

vmucha píše:Jak by ti Míro vyšlo, kdybys ze stávajícího SN vyjel ven k oknu po dvou kolejích, vjel do stanice, u dveří to otočil o patro níž a po přední straně prosvištěl do skryťáku, který by byl pod dvojkolejnou stanicí. Ze skryťáku by si to vlaky metelili do dnešní stanice a vjeli by do ní z pravé strany.

Vlasto jak to myslíš?Ze stávajícího SN směrem k oknu po dvou kolejích nelze,protože hned za vjezdem do tunelu je odbočka do SN určeného pro lokálku.Kdybych zrušil ten triangl,tak bych musel i se soupravami,které nyní jezdí do SN a tam vyčkají na další akci jezdit až na ten přístavek a tomu se chci vyhnout.Dalším problémem je radiátor,protože je o pár cm výš než trať v tom oblouku.Takto se mu elegantně vyhnu a zamaskuji to skořepinou s krajinou. Na tom přístavku se mi to moc do patra hnát nechce a pravděpodobně to ani nebude možné,protože se mi zřejmě nepovede zbavit se toho úložného prostoru v pokoji úplně. :( Dalším ořechem je,že tam někam musím nacpat pracovní plochu,kde bych mohl provádět údržbu vozidel. :D Takové klubíčko co navrhuješ tam opravdu nenacpu,nemám mrňky,ale dospělou velikost.:DJá navíc potřebuji,abych se z toho přístavku dostal do stávajícího nádraží z obou stran,rozšiřovat kolejiště nepotřebuji.Přemýšlel jsem i o variantě nedělat tam tu dvojitou spojku,ale svést to do jedné výhybky,ale to bych vytvořil jakýsi trychtýř,který by se při provozu rychle ucpal. :lol: Takto mohu nezávisle vjet i vyjet oběma směry.No uvidím ještě co se mi povede vypotit,opravdu nejvíc by se mi asi líbila trať v krajině,ale to by mě zase čekalo umotat hafo stromků.
Naposledy upravil miroslav lengyel dne čtv 21 kvě, 2015 7:40 am, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 26 led, 2014 8:00 am

Po dvoudenním kreslení jsem přišel na to,že v jednoduchosti je krása. :D Zkrátka nemá cenu za každou cenu něco vymýšlet,bez pracovní plochy se neobejdu a koneckonců od začátku to bylo myšleno jako servisní modul,byť poněkud větší. :D Ono by se dalo vymyslet jakési výsuvné zařízení,které by sloužilo jako pracovní plocha,ale bohužel v místě pokračování je výška 65 cm,takže bych musel s tratí nahoru,což se mi vůbec nechce.Takže krajina bude pouze na té užší delší části,která navazuje na stávající kolejiště.Nic složitého,k dvojitému křížení přijde hradlo,4 návěstidla a směrem do levého rohu se bude zvedat skalní masiv.Jestli mu pořídím také lanovku od Brawy ještě uvidím.Zbytek bude pracovní plocha,která bude tím pádem ve správné výšce.Dokonce mohu ještě zredukovat plánovanou plochu,což určitě není na škodu.Ještě mě napadla taková šílenost,že by možná nebylo špatné udělat vitrínu naležato,prostě udělat pracovní plochu částečně ze skla a osvětlit.Modely pověšené na zdi má kde kdo,ale dívat se shora je zase o něčem jiném. :D
Dobrá zpráva je,že jsem se dozvěděl,že by to s tou automatizací nemělo být tak tragické,takže pokud se nic nesepsuje,tak na podzim se do toho pustím.Teď zpátky k pájce a instalaci dekodérů,včera jsem úspěšně implantoval funkční dekodér do Karwendelu,takže dnes montáž zvukového dekodéru do BR 50.
Naposledy upravil miroslav lengyel dne čtv 21 kvě, 2015 7:40 am, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod Michal Šuhajda » ned 26 led, 2014 11:00 pm

Ahoj Míro,
ten Tvůj plán mi leží v hlavě. Myslím, že by byla škoda pojmout to celé jen jako technický modul. Zvlášť, když jsem viděl fotky s krajinou z Tvého kolejiště.
Přikládám návrh. Tu širokou část vpravo beru jako pracovní plochu a proto je pod ní trať komplet v tunelu. Zbytek by měl znázorňovat širou trať na dvoukolejce (s pravostranným provozem). I proto jsem se snažil křížení nacpat pod terém co nejblíž k rozpletu. Protože mi tam nějak nevcházela klasická dvojitá kol. spojka, udělal jsem to trochu jinak.
Pak mi to nedal ten volný prostor a tak jsem tam ještě vlepil vlečku.
Jenže jak to tak bývá během kreslení mě napadl ještě druhá verze. Díky tomu jsem zůstal o hodinu délůe vzhůru a nnakreslil ji též. Levá levá část SN je odkrytá (má to výhodu i kvůli údržbě) i když ve změti lamp návěstidel a uzávěr kolejí pod trolejí pak bude stejně peklo něco dělat :mrgreen: :mrgreen: a pravá část by mizela buď pod podjezdem silnice, nebo v obloucích velké nádražní haly. Inspirací mi byly starší návrhy od Milana F. (např "Vinohrady")
Zde se nejedná o dvoukolejku, ale o dvě samostatné tratě.
Prostor u levého zhlaví je možné využít např. pro odstavné koleje či vlečku a nebo ho nechat pro volnou krajinu
Přikládám oba návrhy, třeba tě zaujmou...
PS: napojení na stávající panel jsem se snažil trefit, ale čísla kolejiva nebyla čitelná.

PS: pokud budeš chtít pošlu Ti druhý návrh ve WT, ael ten první jsem bohužel vlastní hloupostí přepsal. To je tak, když si práci neuložíš hned na začátku od jiné jméno...
Přílohy
Navrat.jpg
Navrat2.jpg
Navrat2a.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků