návrat

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 27 led, 2014 6:37 am

Ahoj Michale,
velmi mě těší Tvůj zájem o řešení mého problému i když jsem lehce nervózní z Tvé poznámky o fotkách a krajině mého kolejiště. :D Tvé návrhy jsou excelentní,ovšem zřejmě jsi v zápalu boje přehlédl jednu dost důležitou informaci.
Kousek za plánovaným napojením visí na zdi radiátor,jehož horní hrana je ve výšce 70 cm,kdežto koleje na stávajícím panelu jsou v místě napojení 65 cm. :?
rozšíření kolejiště 2 a.JPG

Řešení jsou tři.
1/radiátor uříznout,koneckonců v něm téměř netopím,aby se nevířil prach
2/zvednout původní kolejiště o cca 5 cm,dalo by se provést neb nohy jsou šroubovací
3/vyhnout se inkriminovanému místu a radiátor zamaskovat skořepinou s krajinou jak to mám v úmyslu.
Původně jsem to nechtěl až takhle rozšiřovat,měl jsem v úmyslu prodloužit to jen do rohu,ale tam jsem se prostě neotočil s kolejemi.Respektive otočil,ale pak bych se nedostal k oknu.To je v také důvod,proč se nemohu s kolejemi cpát v místě napojení někam nahoru,na fotce to je dost dobře vidět. http://lengy.rajce.idnes.cz/zeleznice/#DSC_0714.jpg
S pracovní plochou to je podobné,šrotovalo mi v hlavě celý víkend,paní držkovala,že pořád sedím u PC a nakonec jsem po zralé úvaze usoudil,že to nemá cenu za každou cenu hrotit,ale bez jakési pracovní plochy se neobejdu.Moje představa,že bych "modelařil" v kuchyni na stole z masivní borovice nevím proč neprošla :D a ta část úplně vpravo jak navrhuješ je rovnou za dveřmi.
Další věcí,kterou jsem musel vzít v úvahu je ovládání té přístavby.Protože stávající kolejiště je ovládáno na ruku,musím přístavbu řešit plně automatickou,protože sám bych to už neukočíroval nebo bych se uprostřed točil na židli jak na obrtlíku. :D
Má představa je taková,že vjezd i odjezd do SN budou řídit 4 návěstidla,která budou svázána se dvěma výhybkami v tom oblouku staré části.Zároveň bych rád,aby se ve SN řadily vlaky samostatně na volnou kolej a postupně ve SN řadily zase na odjez,takže i s toho důvodu jsem volil řekněme jednoduché řešení.Viditelná část bude až ke zdi,za ní bude pracovní plocha a za ní řekněme odkládací plocha,které není nikdy dost.Krajinu ve viditelné části mám v úmyslu pojmout tak,že v místě napojení bude pokračoval travní a lesní porost,dále bude následovat říčka přes kterou povedou 2 mosty do tunelu a nad tím se směrem do rohu bude zvedat skalní masiv.Více je snad patrné z přiloženého obrázku.Ještě jednou díky,Míra
Přílohy
rozšíření kolejiště 3 a.JPG
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 27 led, 2014 7:34 am

Ahoj radiátor jsem v zápalu boje opomenul, promiň. Asi není problém odsunout koleje mimo radiátor. Můžu to zkusit nakreslit.
Chápu Tvé řešení, ale přijde mi škoda nevyužít volný prostor v rohu (i když jsi ho minimalizoval). Pořád si myslím, že tomu stolu/ponku by to tam slušelo. Předpokládám, že si "pracovní stůl" budeš dělat sám (nebo ho bude zadávat truhláři) na Míru, proto bych se zamyslel nad úpravou viz obrázek. Přibude ti místo pro kolejiště a práce.
Poznámku o krajině jsem myslel vážně, je vidět, že si rád hraješ s detaily a na takovém zhlaví by jich bylo požehnaně.
To, že to bude na 1. pohled vypadat jako nádraží nebrání automatizaci, naopak.
Přílohy
ROZEN.jpg
ROZEN.jpg (87.15 KiB) Zobrazeno 7859 krát
Navrat.jpg
Navrat.jpg (65.74 KiB) Zobrazeno 7861 krát
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 27 led, 2014 11:16 am

Michale,Ty mě prostě chceš mermomocí nasměrovat do větších výdajů než já zamýšlím. :lol: To víš,že jsem o tom nádraží přemýšlel taky,dokonce jsem měl už nakreslené i depo s točnou,protože mě už několik kolegů upozornilo,že bez točny jako bych nebyl. :lol: Jenže,pak jsem začal počítat a protože se znám a vím,že bych to zase hnal do vysokých otáček,tak jsem radši zvolil poněkud ekonomičtější variantu.Jak se pustím do nádraží,tak tam bude staniční budova,krytá nástupiště,hromada osvětlení,návěstidla,spousta trolejí a to nemluvím o tom,že začnu špekulovat o nějakém dalším patře apod. :? Já vím,že stavba je běh na dlouhou trať,ale jak píšeš o těch detailech,ještě nemám vyřešeno vše dle svých představ na stávajícím kolejišti,takže se mi moc nechce začínat něco velkého.Proto jsem si vymyslel tento motiv,kde si vystačím se čtyřmi návěstidly,hradlem a dvěma mosty.Mimochodem přechod most - tunel jsem vždycky chtěl. :D No když tam zhotovím lanovku,jak mě napadlo,tak to bude taky řacha. :roll: S těmi kolejemi to bude ořech,ono když je posuneš směrem do místnosti,tak se pak nevytočíš v tom rohu,respektive to vychází bídně na poloměr 360 mm.Jestli bych Tě mohl o něco poprosit,tak kdybys mi mohl překreslit ten můj návrh do 3D.Já jsem si narychlo stáhl WTR 8 a protože jsem v tom nějakou dobu nedělal,tak jsem se vtom poněkud ztrácel. :cry:
Ale nevzdávej to,vzhledem k tomu,že zahájení výstavby plánuji cca za 9 měsíců,tak se Ti mě třeba povede třeba zlomit. :mrgreen:
Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod pekl024 » pon 27 led, 2014 11:19 am

miroslav lengyel píše: povede třeba zlomit. :mrgreen:
Míra


Míro, ty už zlomenej si , jenom se vymlouváš :lol:
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: návrat

Příspěvekod vmucha » pon 27 led, 2014 11:55 am

Vem to Míro ke mě, překreslíme to spolu.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 27 led, 2014 1:34 pm

pekl024 píše:
miroslav lengyel píše: povede třeba zlomit. :mrgreen:
Míra


Míro, ty už zlomenej si , jenom se vymlouváš :lol:

Houby zlomenej,vůbec se mi do toho nechce.Zrovna jsem si uvědomil,že to bude ještě mazec to vymyslet technicky.Jde o to,že pokud dojde k nehodě ve SN,tak dnes prostě vytáhnu celý panel do prostoru,podlezu a jsem na druhé straně.Pokud udělám přístavek,tak budu muset ten díl pod oknem udělat snadno odnímatelný,abych mohl panel opět vysunout.Nehledě na to,když přijdou při odečtech za teplo odečíst hodnoty na radiátoru,tak aby se nemuseli plazit s čelovkou pod kolejištěm. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 27 led, 2014 1:35 pm

vmucha píše:Vem to Míro ke mě, překreslíme to spolu.

Jak k Tobě a kdy?Ty jsi buď v práci nebo máš nějaký mejdan. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod Barbucha » pon 27 led, 2014 3:41 pm

Jak to tak sleduju, tak ti nezůstane ani jedno volný výměnový návěstidlo a ještě jich budeš "pár"potřebovat :-D.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: návrat

Příspěvekod Barbucha » pon 27 led, 2014 3:43 pm

miroslav lengyel píše:
pekl024 píše:
miroslav lengyel píše: povede třeba zlomit. :mrgreen:
Míra


Míro, ty už zlomenej si , jenom se vymlouváš :lol:

Houby zlomenej,vůbec se mi do toho nechce.Zrovna jsem si uvědomil,že to bude ještě mazec to vymyslet technicky.Jde o to,že pokud dojde k nehodě ve SN,tak dnes prostě vytáhnu celý panel do prostoru,podlezu a jsem na druhé straně.Pokud udělám přístavek,tak budu muset ten díl pod oknem udělat snadno odnímatelný,abych mohl panel opět vysunout.Nehledě na to,když přijdou při odečtech za teplo odečíst hodnoty na radiátoru,tak aby se nemuseli plazit s čelovkou pod kolejištěm. :mrgreen:


Na kolejivu Fleischmann nemůže dojít k nehodě. A radiátor vypni, budou ti topit trafa.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 27 led, 2014 4:17 pm

Barbucha píše:Na kolejivu Fleischmann nemůže dojít k nehodě. A radiátor vypni, budou ti topit trafa.

Nehody nemají nic společného s kolejivem,ale s obsluhou. :D Protože jezdím na ruku,tak se mi při předváděčce stává,že se zakecám a nehoda je na světě. :o Že by mi trafa vytopily místnost obavy nemám.Celé kolejiště napájím trafem od Roca,na příslušenství mám trafíčko o velikosti 8x5 cm a osvětleni budov napájí trafo na podhledy.Na přístavek pořídím další 2,takže žádnou paniku. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 27 led, 2014 4:18 pm

Barbucha píše:Jak to tak sleduju, tak ti nezůstane ani jedno volný výměnový návěstidlo a ještě jich budeš "pár"potřebovat :-D.

No to je právě důvod,proč se bráním seč můžu. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 27 led, 2014 8:52 pm

Tak tady je to překreslené. levé zhlaví zůstalo víceméně na místě úspory bylo dosaženo přeložením kol. spojky před oblouk. Pokud by se ti to zdálo moc rozsáhlé, můžeš vypustit zadní kolej. I když by to byla škoda, odstavné koleje se vždy hodí. 2 kolej od kraje může primárně sloužit k výjezdu na pravou trať, můžeš tedy provádět současný odjezd na obě trati (pokud to uřídíš, já mám většinou se dvěma mašinama už dost starostí, abych je uhlídal.
Snažil jsem se i o náznak krajiny abys to měl v 3D komplet a snažil jsem se aspoň orientačně držet Tvého plánku, vím řeka ja na druhé straně topení, ale přišla mi jako přirozebý předěl mezi starým a novým dílem. Nejsou umístěny všechny stavby (stavědla atd.) Místo lanovky jsou sloupy VN. Hnědá plocha vpravo je stůl
Užitné délky kolejí v SN vycházejí 160 - 175 cm. Když mi napíšeš na mail, pošlu Ti to ve WT přes fmail na foru nejdou posílat přílohy.
Přílohy
Navrat 3a.JPG
Navrat3.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: návrat

Příspěvekod Barbucha » pon 27 led, 2014 9:59 pm

Míro, to je tak hezký, že tě to určitě zlomilo.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 28 led, 2014 12:35 pm

Michale,Ty si nedáš pokoj,viď. :D Tak tedy dobře,jak chceš,ale měl bych pár připomínek .
1/S tou vodou je to výborný nápad,využiji to k tomu,abych tento kousek snáze vyjmul,když budu potřebovat vytáhnout kolejiště od zdi.Tedy snáze,vzhledem k tomu,že hlavní trať je pod dráty,tak to žádná švanda nebude.
2/více se mi líbí ta první varianta zhlaví,ale dovolil bych si pár úprav jak je naznačeno na obrázku.Že budou koleje o 20 cm kratší mi nevadí.
Celé nádraží posunout cca 15 cm směrem do středu místnost a prohodit nástupiště,že bude ta trať zase o 20 cm,také nevadí.
3/jsem zvědav,kdo mi navrhne projekt na elktroinstalaci.Už vidím úplně plasticky,jak bude pracovnímu stolu vévoddit 16" monitor s nabušeným programem.
4/jdu se svalit do peří neboť jsem poněkud mrtvolný :D
Přílohy
Navrat2a.jpg
Navrat2a.jpg (29.87 KiB) Zobrazeno 7433 krát
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod chameleon » úte 28 led, 2014 4:57 pm

miroslav lengyel píše:...Ještě mě napadla taková šílenost,že by možná nebylo špatné udělat vitrínu naležato,prostě udělat pracovní plochu částečně ze skla a osvětlit.Modely pověšené na zdi má kde kdo,ale dívat se shora je zase o něčem jiném. :D

To mohu doporučit, sám to tak mám :)
Po delší době mohu připsat další zkušenosti:
výhoda - supr prachu-odolnost, přístupnust
nevýhoda - pro výhodnou přístupnost nutno udržovat plochu uklizenou
:wink:

Jinak samozřejmě se přikláním k druhé variantě s nádražím navržené od Michala Š. - jednak proto že Milanovo Vinohrady jsou moje srdcovka a pak asi je to i pro vnoučata atraktivnější varianta, no a finančně se to přece nějak zvládne - je to jak s těma mašinama :wink: :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

cron