Kubulova segmentovka

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Kubulova segmentovka

Příspěvekod kubulak » sob 04 zář, 2010 10:17 am

Tak ja si teda taky zalozim tema :)

Forum poctive studuju pres dva roky, mam za sebou dokoncenou (!! :) ) 1,5 rocni stavbu panelu 2 x 1,3m ze starych plechovych piko koleji (dvojkolejny oval se skrytym nadrazim a odbocna lokalka s koncovou stanici), kde jsem si v praxi overil nevyhody tohoto kolejiva :), otestoval jsem spoustu postupu na patinu, krajinu atd. Samozrejme zdejsim mistrum porad nesaham ani po kotniky, ale proste uz jsem aspon neco dotahl do konce, coz me doufam alespon trochu odlisuje od tech, co jsou ve veku 12-15 let, a hazeji sem denne tri nove planky s rozpoctem sto tisic a dobou vystavby 5 let, a to vlakno za dva mesice umre a dotycneho uz tu nikdy neuvidime a to kolejiste taky ne :)

U prilezitosti stehovani jsem panel obrecel a prodal, kompenzaci je mi pokojik v novem byte o rozmerech 2,50 x 3,10 metru, vyhrazeny jen pro moje konicky.

Plan je obestavet ho (s vyjimkou dveri) po obvode skrinkami (ulozneho prostoru neni nikdy dost), a na horni desce skrinek pomalu budovat jakousi domaci segmentovku/modulovku (vsechny dily budou mit jednotnou sirku, rozhrani koleji bude vzdy na stejnem miste, takze bude mozno dily prehazovat dle chuti a potreby, navic v tehle rodine jeden nikdy nevi, kdy se zase bude nekam stehovat :) a ta variabilita a transportovatelnost se jednou muze hodit).

Motiv je jednokolejna trat mezi dvema koncovymi stanicemi, s nejakou zastavkou, ci malou mezilehlou stanici na trati (krizovani vlaku by se mi moc libilo, ale po prvnich nastrelech ve Wintracku se s tim zacinam loucit, protoze toho mista je na HO opravdu hodne malo a te sire volne trati by moc nezbylo - nicmene je to jeste otevrene tema).