Stránka 1 z 6

Doupovská lokálka - TT

PříspěvekNapsal: pon 23 srp, 2010 3:21 pm
od vmucha
Před asi půl rokem, jsem zde předložil návrh kolejiště (viewtopic.php?f=1&t=3234). Na základě reakcí, jsem svůj návrh přepracoval a tímto vás prosím o vaše připomínky.

Vzorem pro mé kolejiště je trať 164/5 Kadaň - Vilémov - Kaštice, Vilémov - Doupov.
Kolejové plány stanic Vilémov a Doupov jsou autentické, provozně II. epocha, před 2. sv. válkou. Regionální osobní doprava zabezpečována M120.4 a 2 páry osobních vlaků obsluhovných 310.0, které jsou určeny i pro vozbu nákladních vlaků převážně s uhlím, dřevem a cukrovou řepou.

Skrytou stanici jsem volil společnou pro obě větve.

Mezi Vilémovem a Doupovem je plánována zastávka, nicméně zajímal by mě Váš názor na to, zda tam umístit nákladiště, případně vlečku.

Návrhy jsou uloženy na rajčeti ve verzi s vyznačením výšky kolejnice a bez něj na:
http://vmucha.rajce.idnes.cz/Navrh_kolejiste_v3/#

Díky za vaše náměty.

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: pon 23 srp, 2010 3:54 pm
od JanoH0e
Môj názor je, že menej je niekedy viac. Pekný model lesnej zastávky stratenej v lesoch je určité krajší ako "nepodarok" nákladiska alebo vlečky.

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: pon 23 srp, 2010 5:35 pm
od milan ferdián
Po dlouhý době,něco rozumného... :wink:

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: úte 24 srp, 2010 5:52 pm
od Radek Strnad
Jak píše kolega nademnou,tomuto kolejišti nelze nic vytknout,na tom bych si s chutí zajezdil a myslím,že se tam dají navodit zajímavé provozní situace a bude trvat dlouho než se to okouká.Jó,mít tak tolik místa.....to bych snad to svoje zboural a začal znova.Podle mého,velmi pěkné. 8)

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: stř 25 srp, 2010 11:14 am
od Jarda H.
vmucha píše: ..... Mezi Vilémovem a Doupovem je plánována zastávka, nicméně zajímal by mě Váš názor na to, zda tam umístit nákladiště, případně vlečku. .....


Nákladiště, vlečka, zastávka, .... je to na tobě, jsi stavitel !! Dle mého bych tam viděl zašlou, neudržovanou zastávku pro motoráček, případně i nákladiště, ale maximálně na tu cukrovku - s tím by navazovala i úprava okolí (plocha pro skládku navezené řepy, stroje na manipulaci, ... je to sezonní práce, nemusel bys to provozovat jako by neustále :lol: ), ale modelovat bulvy cukrové řepy bych nechtěl !!
Vlečku bych tam vůbec nedělal - buď zastávku nebo maximálně zastávku s nákladištěm. Jinak platí STÁLE 1. věta mého příspěvku :!:

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: čtv 26 srp, 2010 3:15 pm
od vmucha
Díky za Vaše názory (pochvaly)!
Osobně se také kloním k tomu, mít tam jen "osobní" zastávku.

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: čtv 26 srp, 2010 4:23 pm
od D
vmucha
I já bych se přiklonil k prosté osobní zastávce.

Nechtěl bys v podzemí místo té spojky tratí vedoucí do smyčky zbudovat triangl? Třeba se najde nějaká předváděcí nebo hrací chvilka, kdy bude stačit nechat jednu až dvě soupravy bezobslužně projíždět Vilémovem.

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: čtv 26 srp, 2010 7:22 pm
od vmucha
Výborný tip. Dodělám triangl. Díky

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: úte 28 pro, 2010 10:00 am
od vmucha
Tak finální (doufám) verze kolejiště je připravena.
http://vmucha.rajce.idnes.cz/Kolejiste_final/
Teď jen vyklidit pokoj a začnu se stavbou rámu(ů).
I když mi hank poskytl nějaké informace, vznesu ještě dotaz tady.
Nevíte někdo jak byla osazena stanice Vilémov u Kadaně návěstidly cca v letech 1935-38?
Doupov ponechám bez návěstidel.

Díky

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: úte 28 pro, 2010 10:21 am
od Michal Dalecký
Jestli muzu rict nazor, tak mi prijde strasna skoda ze je to prave zhlavi zbytecne natazene. Prichazis tak o delsi dopravni koleje ve stanici. Dvojota spojka je v takto male stanici zbytecna. Vedlejsi trat lze take napojit uz pred stanici pomoci odbocky. Jo a pokud bude DCC provoz tak do toho trianglu se ti bude muset vejit vzdy cela souprava (od vyhybky k vyhybce).

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: úte 28 pro, 2010 10:40 am
od vmucha
Zdravím, vypuštění kolejové spojky jsem řešil při návrhu, nicméně nakonec jsem se pro ni rozhodl - odpovídá kolejovému plánu stanice Vilémov u Doupova.
Co se týče trianglu, měla by být ramena zhruba stejně dlouhá jako nejdelší dopravní kolej, ale moc děkuji za další poznatek.

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: stř 29 pro, 2010 7:19 pm
od chameleon
vmucha píše:Zdravím, vypuštění kolejové spojky jsem řešil při návrhu, nicméně nakonec jsem se pro ni rozhodl - odpovídá kolejovému plánu stanice Vilémov u Doupova.
Co se týče trianglu, měla by být ramena zhruba stejně dlouhá jako nejdelší dopravní kolej, ale moc děkuji za další poznatek.

Nevím, jak to bylo v minulosti, ale hlavní trať by měla vést nádražím v ose přímo, anebo hl. trať je SN->Vilémov->Doupov?
Jinak moc pěkné.

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: stř 29 pro, 2010 7:41 pm
od D
chameleon
> Nevím, jak to bylo v minulosti, ale hlavní trať by měla vést nádražím v ose přímo, anebo hl. trať je SN->Vilémov->Doupov?
Nejsi první, kdo se vedením kolejí ve Vilémově zabýval, hlavní trať opravdu vede (vedla) do koncové stanice Doupov. Je to podle skutečnosti.

vmucha
Ohledně kolejové spojky – co takhle první výhybku zaměnit za obloukovou? Tím by se dal Vilémov o kousek prodloužit.

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: stř 29 pro, 2010 8:08 pm
od chameleon
D píše:Nejsi první, kdo se vedením kolejí ve Vilémově

díky za vysvětlení, do staré diskuze jsem se nepodíval...pardon. Je ale škoda, že sem někdo nepřidal dobový plánek, třeba pro mě by to bylo poučné a pak hned jasné, páč jako amatér v modelařině mám jen plánky stanic 2006 :D

Re: Lokálka TT

PříspěvekNapsal: stř 29 pro, 2010 9:17 pm
od vmucha
Na stránkách doupovské dráhy (viz odkaz níže), je mapka na níž je vidět, jak trať vznikala.
Nejdřív vedla z Kaštic do Radonic, pak byla protažena do Doupova a až rok poté dostavěn úsek z Prunéřova do Vilémova. Tím vznikl triangl, jenž je na letecké mapě vidět (jen násep bez kolejí). Po jeho zrušení vlastně vlaky z Kaštic do Doupova jeli úvratí a průjezná kolej byla Kadaň - Doupov. Bohužel nemám původní kolejový plán z roku 1903, takže nevím jestli to tak bylo v okamžiku výstavby. (Kdyby se u někoho našel byl bych vděčný).
https://sites.google.com/a/doupovskadraha.cz/draha/Home/historie