Stránka 1 z 4

Panel 200x80 TT - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: pon 16 srp, 2010 3:21 pm
od el_salamo
Ahoj všichni,

tak jsem se do toho pustil.

Nejdříve technická data:

Rozměr TT, modelový rok 1970, správa ČSD.

Kolejiště bude kolem místnosti cca 4x5 metru, segmentové složené z docela velkých segmentů. Idea je, že každý segment může sloužit na hraní i samostatně - výstavba tak půjde líp, když to mám rozdělené na menší celky :). Ideou je modelovat hlavní jednokolejnou trať s 1-2 napojenými lokálkami, kolem roku 1970. Provoz hlavně diesly, kousky dosluhující páry. Osobní doprava hlavně motorovými vozy, nejspíše i vč. rychlíků.

A teď už k prvnímu segmentu:

200x80x16cm, v jedné rovině skryté nádraží, v druhé rovině střední nádraží - 6 kolejí, vlečkový areál větší továrny (z části na samostatném segmentu), dvě/čtyři stání v remíze, pouze pro dieslové stroje (bez točny). Bez vzájemného propojení, to se zrealizuje v další fázi, buď dvojicí tobogánů nebo ve vedlejším segmentu. Skryté nádraží bude vyjímatelné kvůli jak údržbě kolejí SN, tak údržbě elektroniky hlavního hlavního nádraží. Přístup pro operativní řešení problémů v SN je přístup bokem přes otvory 40x10cm a 35x10cm.

Rám (fotky dodám večer, stejně jako plánek skryťáku) je z překližky 8mm, lepeno patexem, navíc sešroubováno. Rovina skryťáku nebude lepená, ale přišroubovaná.

Tak, držte mi palce, ať se dílo podaří :).

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: pon 16 srp, 2010 4:56 pm
od Danny
Máš nějaký náčrt,plánek?

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: pon 16 srp, 2010 6:13 pm
od el_salamo
Danny píše:Máš nějaký náčrt,plánek?


Návrhy/plány: http://salamek4.rajce.idnes.cz/navrhy/

Vrchní patro se tu už dříve objevilo. Komentáře uvítám :)

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: pon 16 srp, 2010 6:58 pm
od el_salamo
A fotky ze stavby rámu:

http://salamek4.rajce.idnes.cz/ram/

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: pon 16 srp, 2010 7:16 pm
od depo201
ahoj, veksle na přechodech segmentů nee a už vůbec ne v místě přestavníků ! takže zmenšit, nebo umístit tak, aby se daly říznout. ale narovinu, já bych si na to netroufl ji dělit....

hodně štěstí se stavbou.

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: pon 16 srp, 2010 8:36 pm
od el_salamo
depo201 píše:ahoj, veksle na přechodech segmentů nee a už vůbec ne v místě přestavníků ! takže zmenšit, nebo umístit tak, aby se daly říznout. ale narovinu, já bych si na to netroufl ji dělit....

hodně štěstí se stavbou.


Rám je nakonec 200x80, na plánku je 180 - takže se mi to tam perfektně vejde. Výhybky dělit rozhodně nebudu, na to mám příliš mnoho levých ruk :)

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: úte 17 srp, 2010 7:35 am
od Danny
Ta spodní by ani nevadila tam je to někde u srdcovky, ale ty dvě nahoře :) A na tom druhém náčrtu máš ty koleje dosti u sebe to by mohlo dělat neplechu.

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: úte 17 srp, 2010 11:43 am
od chameleon
pořádný projekt! :wink:
mám jen drobný dotaz - jak budeš v tom skrytém nádraží odpojovat v TTčku ty páry?
Každopádně držím palce!

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: úte 17 srp, 2010 12:46 pm
od petrh
ahoj muzu jen z cire zvedavosti jaky je rozpocet?

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: úte 17 srp, 2010 12:49 pm
od el_salamo
chameleon píše:pořádný projekt! :wink:
mám jen drobný dotaz - jak budeš v tom skrytém nádraží odpojovat v TTčku ty páry?
Každopádně držím palce!


No... plán je, že bude mezi kolejema kousek plastu, který v požadovaném místě nadzdvihne rozpojovací trn, mašinka se odpojí a kousek poodjede - odpojovat se bude v každém případě, tak není potřeba řešit to nějak složitě. Jestli to tak v praxi půjde uvidíme :), nemám zkušenosti s novým spřáhlem tillig. Staré se rozpojovaly snadno a často i bez vyzvání :)

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: úte 17 srp, 2010 1:46 pm
od chameleon
el_salamo píše:
chameleon píše:pořádný projekt! :wink:
mám jen drobný dotaz - jak budeš v tom skrytém nádraží odpojovat v TTčku ty páry?
Každopádně držím palce!


No... plán je, že bude mezi kolejema kousek plastu, který v požadovaném místě nadzdvihne rozpojovací trn, mašinka se odpojí a kousek poodjede - odpojovat se bude v každém případě, tak není potřeba řešit to nějak složitě. Jestli to tak v praxi půjde uvidíme :), nemám zkušenosti s novým spřáhlem tillig. Staré se rozpojovaly snadno a často i bez vyzvání :)

no já právě tohodle bych se osobně bál...každá mašina je jinak dlouhá a naprogramovat mašiny aby stavěly přesně nad trnem.. :wink:
Hmm.. co třeba využít podobného systému jako v FCS? tj. do spodku mašiny zabudovat třeba jazýčkový kontakt a k rozpojovači magnet, anebo optickou cestou...?? no, jdu prolízt fórum, určitě přemýšlím nad něčím vymyšleným :)

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: úte 17 srp, 2010 4:46 pm
od milan222
v mele zeleznici c 6 je rozpiojovani pomoci opticke zavory. je tam zarovka a fotorezistor. no a udelat neakej kontrolni panel treba v kolejisti a kdyz by masina prerusila zavoru, tak by se led rozsvitila, a az by se objevilo sprahlo (mezera mezi loko a vagonem) tak by si masinu zastavil a ospojil. da se taky usetrit pomoci laseru a tohoto zarizeni. umistis vsechny rozpojovace na primku ktera protina kolmo vsechny koleje. pojedes s vlakem, jedna na jake koleji odpojis a funguje jedna ledka na vsech tech tvejch deset koleji. jenze kdyz vagony ujedou do paprsku tak nic neodpojis. ale to ti muzou ujet priposunu kdyz nejsou pripojeny. dalsi zpusob by mohl byt pouzit na konce souprav ty magneticke sprahla co ma houmr a do koleji umistit magnety. pak ojedes, samo se to odpoji, prejedes na druhou staranu a muzes vyrazit. ty sprahla staci dat na konce ucelenych soupravv a tim usetris... jenze to asi bude vypadat divne...

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: úte 17 srp, 2010 5:03 pm
od JBr
Hm, pokud by se melo rozpojovat pokazde, nestacilo by pouzit stareho klasickeho reseni? Na kolej v miste rozpojeni nalepit napruzeny prouzek plastu, ktery pod loko/vozem povoli dolu, ale sprahlo nadzvedne, tudiz se rozpoji?

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: úte 17 srp, 2010 5:17 pm
od milan222
JBr píše:Hm, pokud by se melo rozpojovat pokazde, nestacilo by pouzit stareho klasickeho reseni? Na kolej v miste rozpojeni nalepit napruzeny prouzek plastu, ktery pod loko/vozem povoli dolu, ale sprahlo nadzvedne, tudiz se rozpoji?

jo to je taky moznost, ale u parnich lokomotiv se nadzvedava predni naprava... jakmile je neaka nerovnost, predni dve dvojkoli co sou na tom lehouckem podvozku vypadnou.

Re: První panel - poznatky ze stavby

PříspěvekNapsal: úte 17 srp, 2010 7:14 pm
od el_salamo