Stránka 1 z 4
Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
stř 30 čer, 2010 5:18 pm
od Lasoft
Mám tu lidičky dotaz. Je možné postavit skryťák ve stoupání? Plánuju postavit kolejiště v TT a skryťák mi prostě vychází jedině do stoupání

. Jaké maximální stoupání pokud je to vůbec možné byste doporučovali.
Re: Skrýťák ve stoupání

Napsal:
stř 30 čer, 2010 5:30 pm
od chameleon
ahoj, možné je všechno
SN ale bude mít svá omezení - např. vždy tam budeš muset mít jen celý vlak /vč. loko/ jinak ti budou ujíždět vagóny /ale i to se zde někdy někdo pokoušel vymyslet jak tomu zabránit../ - pokud by SN nebylo průjezdné, tak loko nepřepřáhneš na druhý konec vlaku...
Jinak u TT by myslím stoupání nemělo překračovat 35mm/1metr délky koleje (v obloucích raději méně)
čus j.
Re: Skrýťák ve stoupání

Napsal:
stř 30 čer, 2010 5:39 pm
od Lasoft
Průjezdné určitě je mám ho na dvojkolejné trati a v každém směru mám 3 koleje. To by mohlo stačit. A stoupání by mělo být asi menší. Ve Wintracu mi to ukazuje asi 1,6. Nejkratší kolej je asi 1300 mm a rozdíl mezi vyhybkami mám 230 mm. Aspoň to tak vypadá ve Wintracu.

Re: Kolejiště návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
pát 02 črc, 2010 7:51 am
od Lasoft
Tak jsem to dal dohromady a zajímalo by mě jestli je to totálně zcestný jako návrh kolejiště nebo to celkem jde (trochu víc jsem se inspiroval jedním nejmenovaným kolejištěm KŽM co se mi moc líbí

). Je to ve velikosti TT a bude to DCC. A potřeboval bych lidi poradit s umístěním semaforů. Nemám s tím absolutně zkušenosti. Nejlépe co nejjednodušší.
http://www.rajce.net/a3618573
Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
úte 13 črc, 2010 12:35 pm
od Lasoft
Tak jsem upravil trochu oblouky na hlavní trati alespoň na R300 (většinou ale i víc) víc se tam někde nevešlo.
Mám ale porsbu. Nenašel by se někdo, kdo by mě píchnul se semaforama v nádražích. To je pro mě totální španělská vesnice

.
http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#plan4.jpg
Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
úte 13 črc, 2010 12:55 pm
od depo201
No, když koukám na ty klikyháky, tak si říkám, jak jsem šťastnej u modulů a segmentů. Když oblouky R310, tak jedině do skrytých částí a to ještě v maximálně dokonalém provedení, žádné zlomy při stoupání. Skryté nádraží musí být velmi dobře přístupné rukou. Lokomotivy nejsou vždy 100%, spřáhla se rozpojují..... Plánování je krásná věc, realizace a finanční ztráty věc druhá....
Málokdo dosáhne na obojí, že kvalitně naplánuje a realizuje do úplného konce.
Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
úte 13 črc, 2010 12:56 pm
od radekkrupka
Nejsem velkým odborníkem (spíše malým) na takovýto námět, ale pověz nám něco o svém návrhu. Má se něčemu podobat? Co chceš modelovat - jaký druh provozu, epochu, ...
Máš vyřešený přístup do všech částí kolejiště? Moc prostoru pro průlezy tam nevidím.
Co mně se nezdá, nebo se chci zeptat:
- dvojkolejnou trať bych modeloval tak, aby viditelné úseky byly co možná největších poloměrů. Zlámané soupravy rychlíků vypadají na malých poloměrech ještě hůř než na jednokolejné trati. Zkrátka bych se vyhnul traování ostrý oblouk-mezipřímá-ostrý oblouk
- zdá se mi nepoměr mezi délkou a počtem staničních kolejí všech stanic. Koncová na lokálce má pomalu delší koleje než stanice na dvoukolejné. Mezilehlá je opravdu stanička
- k čemu slouží ta skupina kusých kolejí? Jsou poměrně krátké a na tu krajní přes úvrať nic nedostaneš, budeš rád když tam s lokomotivou protáhneš jeden vagon. Na celou tuto skupinu kolejí budeš ze stanice složitě posunovat - přes kolej lokálky??? Takové množství kolejí by už chtělo minimálně výtažnou kolej, aby posun neumezoval provoz.
- máš nějak rozmyšlené dispozice stanic? Myslím tím to ostatní než koleje - budovy, zařízení, provozy, sklady,....
- zastění lokálky - k dispozici je v hlavní stanici jen jedna kolej. Je to dost málo. A bude ta kolej vůbec dopravní?
Sorry za výtky, ale aby jsi někam dal návěstidla, musí mít koleje nějakou logiku.
Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
úte 13 črc, 2010 1:20 pm
od yurax
radekkrupka píše:- k čemu slouží ta skupina kusých kolejí? Jsou poměrně krátké a na tu krajní přes úvrať nic nedostaneš, budeš rád když tam s lokomotivou protáhneš jeden vagon. Na celou tuto skupinu kolejí budeš ze stanice složitě posunovat - přes kolej lokálky??? Takové množství kolejí by už chtělo minimálně výtažnou kolej, aby posun neumezoval provoz.
To neni prvni navrh tu na foru, kdy si nekdo nakreslil takove harfy koleji, kde by pak akorat obcas privezli ten jeden vagon

Ti lide snad nevi co s penezi a tak je hodlaji utracet za vyhybky

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
úte 13 črc, 2010 1:33 pm
od Lasoft
Díky za připomínky.
Na dvojkolejce jsou oblouky opravdu od 300 výš a tuším že 300 je snad někde jedinej v tunelu. Co se týče dostupnosti tak ta by měla být v pohodě. Plánuji že to bude stát v místosti která je o kus větší a tak bude i přístup ze zadu do tunelů ke skryťáku. Jediný místo co se bude dotýkat asi stěny bude ta nejkratší hrana co je 120 cm.
Období vidím na 90 léta.
No na ty kusý koleje se asi budu muset ještě kouknout. Asi je tam toho moc a zbytečně. Ta malá kolej by měla sloužit eventuálně pro odjezdy motoráku. Přiléhat by to mohlo k nádražní budově. Holt na tom rozmístění kolejí v nádraží budu muset asi ještě zamakat. Snad něco vyplodím.

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
úte 13 črc, 2010 1:49 pm
od radekkrupka
yurax píše:radekkrupka píše:- k čemu slouží ta skupina kusých kolejí? Jsou poměrně krátké a na tu krajní přes úvrať nic nedostaneš, budeš rád když tam s lokomotivou protáhneš jeden vagon. Na celou tuto skupinu kolejí budeš ze stanice složitě posunovat - přes kolej lokálky??? Takové množství kolejí by už chtělo minimálně výtažnou kolej, aby posun neumezoval provoz.
To neni prvni navrh tu na foru, kdy si nekdo nakreslil takove harfy koleji, kde by pak akorat obcas privezli ten jeden vagon

Ti lide snad nevi co s penezi a tak je hodlaji utracet za vyhybky

Každý se nějak učíme, můj první návrh vypadal možná ještě hůř...
Každopádně - oblouky větší než 300 jsou v TT spíše ty minimální. U dvoukolejky bych cítil něco jako 800 (od oka).... Zkus si doma ohnout soupravu Ypsilonek do poloměru 353 a uvidíš jak to vypadá. A pak si dej na druhou kolej druhou soupravu. Vypadá to děsivě. Proto bych tyhle zákruty schoval do tunelů a přiznal jen mírně zvlněnou trať. Trasování celé trati můžeš úplně předělat.
K přístupu - 150 cm je i pro oboustranný přístup dle mého limitní. Nejde jen o to dosáhnout, ale být schopen na takovou vzdálenost (80 cm) pracovat. A co teprve dosah z rohu?
Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
úte 13 črc, 2010 2:13 pm
od depo201
ano přesně tak, člověk se pořád učí, ale bohužel nejvíce tím, že dělá chyby. kolejivo, přestavníky, digital a už to jede z kopce.....
Radku, moje návrhy jsou stále hrozné i po několika letech

, čas jsou peníze, myslím, že v modelařině to platí dvojnásob.
Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
úte 13 črc, 2010 3:17 pm
od Radek Strnad
Tak já taky přidám něco do mlýnice názorů.Až budu někdy zase plánovat nové kolejiště(bylo by čtvrté),tak takto opravdu ne.Vím ,že chybami se člověk učí,ale v tomto oboru je to učení poměrně drahý a časově náročný špás.Jak už bylo řečeno-krátké staniční koleje.Ta mezistanice je v této podobě pro normální provoz nepoužitelná.V hlavní stanici je pro lokálku použitelná pouze jedna průjezdná kolej a to je málo.Přineslo by to velké dopravní komplikace-při posunu na této koleji by nesměl být odbaven osobní vlak na ostatních kolejích např.Takto byla napojena na hlavní trať v Čerčanech lokálka od Sázavy a chudáci výpravčí,posunovači i cestující-to býval chaos.Dále:na dvojkolejku patří dlouhé soupravy a ty se do tohoto plánu skutečně nevejdou.Ve viditelných výsecích by se ani neobjevil celý vlak a kolejiště je přece pro kochání se z jízdy vlaků a posunu.Prostě méně by zde opravdu bylo více.Chce to trochu skromnosti,tohle je moc předimenzované vůči prostorovým možnostem a tvoří to zbytečný nelogický a drahý propletenec.Něco jiného je plán a skutečností je pak často smutné zjištění,že naše plány byly moc velkolepé,ale v praxi nepoužitelné.Jinak oceňuji snahu,na plánu je vidět ,že sis dal nějakou práci,ale pokud ho realizuješ v této podobě,budeš provozem asi zklamán.Ale hlavu vzhůru,od toho jsme fórum,a vovovovotomtoje.

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
stř 14 črc, 2010 11:54 am
od chameleon
kluci mají pravdu...
Pokud dvojkolejku, bych si v tomhle případě udělal jen dvojkolejný ovál se skrytým nádražím - a z tohoto oválu by byla viditelná jen cca 3 metrová trať bez stanice (příp. jen kolejové křížení 4mi výhybkami EW3). Ve skryté části bych na tuto dvojkolejku napojil lokálku, která by se mohla více proplétat na povrchu..se 2-3 staničkami
Představa: kopcovitý terén, 3metrová hl. trať v půlce v zářezu, kterou křižuje lokálka (1x), na které je jedna výhybna, menší úvraťová stanička, malinká koncová stanička. Na lokálku napojené 2 továrničky. Celkově do 20-24výhybek. K tomu Faller Car System - staré autobusy na venkovských silničkách mezi nádražíčky.. Romantika

Kdyžtak mohu večer načrtnout, bude-li zájem

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
čtv 15 črc, 2010 11:16 am
od Lasoft
Tak jsem to zkusil znovu a tady je základ. Nemá to ještě v nádražích koncové koleje a něco tomu pořád chybí. Chtělo by to ještě jednu koncovou staničku, nějaký lom, pilu nebo něco podobnýho. Ale snad jako základ to už není tak děsivý jako to předtím.

Oblouky jsem snad rapidně zvětšil.
http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#planA1.jpghttp://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#planA2.jpghttp://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#planA3.jpg
Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Napsal:
čtv 15 črc, 2010 11:40 am
od Pája
Lepší,ale ....Něco se ti nezdá-to ta rovnoběžnost s hranami panelu,vše co je vidět se musí aspoň o 3 st. rozcházet s hranou,pak to bude jako výřez ze skutečné krajiny a né vmáčknutí čehosi na daný panel.
Dvojkolejka : kvůli velkým párám a rychlíkům NIKDE nejdi pod r400 mm a máš tam pár chyb.Nad zeleným nádražím zmírni šedivý pravý oblouk,klidně se dostaň až k tomu skryťáku a naopak můžeš přiostřit ten růžový levý v tunelu.Prodluž viditelné délky kolejí.To stejné na druhým/spodním konci zeleného nádraží,První část šedivého oblouku OK,až na ty poslední krátké oblouky (asi 83125)dal bych víc jak jednou tak větší poloměr a došel bych dvojkolejkou až k cca údaji 145 cm,tam teprve do tunelu a šup k levé straně skryťáku.Osobně bych udělal skryté nádraží se smyčkou na každé straně dvojkolejky než nekonečnej ovál.To jen tak pro začátek,ostatní ti poradí dál.Hlavně to nevzdávej,je to dlouhá překážková trať a hlavně je to o penězích,radši 2 roky plánuj,než ztratit 2 roky stavbou za několik desítek tisíc a pak to vyhodit.Hodně zdaru Pája