Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » čtv 22 črc, 2010 6:00 am

No zrcadlově to otáčet nebudu a tak jsem na jedné traně trochu ubral a na druhé přidal :mrgreen: a teď možná to klesání eventuálně i pidi tobogánek někam nasoukám. Uvidíme jak to bude vypadat když se to taam vrazí. Jestli nebudou moc velkýmuldy v krajině :D . I tak tam asi bude nejprudší klesání na trati a překonám 2 cm na metr :o .
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod milan ferdián » čtv 22 črc, 2010 7:15 pm

Lasoft píše:Asi máš pravdu. Naopak by se to vešlo. A bylo by tam dokonce víc místa. Jen mám problém. Nevím jak to ve Wintracu zracadlově otočit. Nemůžu na to nic najít. :? ASi tam nic takovýho neexistuje. A malovat to celý znova brrrrr. :(


Snaž se ..Zde jde jen o návrh kolejiště ve wintracku.Víš kolik zmasakruju papíru kreslením ,než se mi vyloupne projekt kolejiště, s kterým jsem už trochu spokojený :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » pát 23 črc, 2010 9:41 am

Tak jsem to místo zrcadlového otočení na jedné straně o 10 čísel rozšířil a na druhé to ubral. A přidal navíc propojení druhé strany nádraží do skryťáku. Sice se ob připojení dostávají na jedno zhlaví ve skryťáku, ale snad to nebude tak obrovský problém pro provoz. Ještě pořád chybí domyslet jedno nádraží, ale polovina panelu se mi už rýsuje. Aspoň doufám. :mrgreen:

Na hlavní trati jsou i ve skryté části všude minimální oblouky R410 někdy i víc. Na jednokolejce R310 ale většinou o fous víc. Snad to bude stačit :( . Většína stoupání je menší než 2 cm na metr. Jen ta žlutá spojka je skoro ke 2,5 cm na metr. Holt 15cm klesání na asi 6m trati no. Snad to ale bude i tak jezdit. A půjde to v DCC udělat. Zatím netuším kde budu muset vložit vůbec moduly pro smyčky :o

Podklad po d trať budu asi dělat z kartonu jako již několik lidí tady a rám bude rozebíratelný na 3 části, aby to eventuálně šlo i přemístit kdyby náhodou. :D Já doufám že to nikdy potřeba nebude. :D

http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#cha10.jpg
http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#cha11.jpg
http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#cha12.jpg
http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#cha13.jpg
http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#cha14.jpg
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » pát 30 črc, 2010 8:23 am

Tak jsem dodělal trochu i druhý nádraží a tady je konečná verze. Prosím o konstruktivní kritiku. :)

Potřeboval bych píchnout prosím od někoho s návěstidly. Je to pro mě španělská vesnice. A ještě s tím, kde v rámci DCC udělat úseky smyček. Nějak jsem se do toho krapet zamotal :o .

http://www.rajce.net/a3737743
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 30 črc, 2010 12:42 pm

Podivný jsou ty dva mosty přes trať hned u stanice. Nebylo by lepší vést trať po obvodu aby se kolejemi nekřížila? Pokud toužíš po nadjíždění trati tratí, co udělat most přes dvoukolejku na "žlutém" úseku trati, kde se to dá předpokládat.
Remízu v mezilehlé stanici (menší) bych zrušil. Nemá opodstatnění navíc kousek od ní je celkem rozlehlé depo (skoro větší než stanice) v té větší stanici.
Možná bych do přidal nějakou vlečku, nebo nákladový obvod přímo k jedné ze stanic, kvůli navýšení oběhu nákladních vozů
Neuvažoval jsi o úvraťové stanici v místě té větší? Třeba takovou, kde se mění řád trati. Do stanice hlavní trať - stanice je větší (třeba u okresního městečka) a dál pokračuje lokálka.
Jsou ty viditelné kolejové spojky na dvoukolejce nutné? Budeš je smysluplně využívat?
Zástavbu bych přesunul z pravého rohu k větší stanici (směrem "dolů")

SN by si zasloužilo víc kolejí pokud je pro 4 trati.
Zaústění smyčky i trati vpravo nahoře Ti narušuje jízdu po dvoukolejce
Tam co máš spojku mezi dvoukolejkou, smyčkou a oranžovou tratí bych dodělad propojení opačným směrem. Při jízdě z oranžové trati může vlak pokračovat po zelené smyčce do SN při odjezdu vyrazí po dvoukolejce a spojkou se dostane na oranžovou trať.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod chameleon » pát 30 črc, 2010 1:03 pm

čus,

ohledně návěstidel je potřeba alespoň upřesnit charakter lokálkové trati - jestli se jedná o důležitou trať, tj. osazení všech kolejí odjezdovými světelnými návěstidly, nebo u starších epoch mechanickými n., příp. jestli v nádražích stačí skupinové odjezdové návěstidlo.. A co mezi stanicemi - jak to tam plánuješ? Ev. jaký bude jezdit nejdelší vlaky? - asi bohužel bych to viděl jen na hodně zjednodušenou variantu mezi stanicemi - 3 cca dvoumetrové úseky a to: záhlaví -> širá trať -> záhlaví tzn. na mezistaničním úseku jen předvěst + vjezdové návěstidlo...

trochu jsem upravil příspěvěk, nevšiml jsem si dalších obrázků :wink: Nechávám jen stať s návěstidly a k plánku bych doplnil že to depo tam vůbec nemá smysl ne? Přidal bych se k Michalovi s úpravou stanice na úvrať či koncovou jak jsem dříve navrhoval
Naposledy upravil chameleon dne pát 30 črc, 2010 3:31 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod milan ferdián » pát 30 črc, 2010 2:57 pm

Objevuje se tu hodně slovo ZÁHLAVÍ Aby bylo všem jasné co je to za úsek.Napišu to po lopatě ,jak to přesně navazuje.
širá trať
vjezdové návěstidlo
označník nebo seřaďovací návěstidlo (trpasličí světelné) :!:
záhlaví-je úsek tratě mezi vjezdovým návěstidlem a první výhybkou ve stanici :!:
zhlaví
staniční koleje-dopravní,manipulační,záchytná,odvratná,kolejová spojka
zhlaví
záhlaví
označník nebo seřaďovací návěstidlo (trpasličí světelné)
vjezdové návěstidlo
širá trať

Dle schváleného rozhodnutí generálního ředitele ČD dne 15.dubna 1997,č.j.55216/97-O11
Účinnost od 28.12.1997

zdroj:Železniční návěsti 2 / Návěstní předpisy / Učebnice předpisu ČD D1 /JERID/ 1998/
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » pon 02 srp, 2010 11:59 am

Měl bych dotaz: Pokud z toho udělám úvraťovku a napojím to z jedné strany, jak v takové stanici provádíte přepřahání lokomotiv. Pokud možno ne stylem šroubovák. Chtěl bych ten provoz v budoucnu trochu automatizovat pomocí PC a tak by mělo jít rozpojit loko od vozů trochu líp. Zatím většina mých vozů a lokomotiv má spřáhla TT (NDR), ty co se používaly před těmi co jsou dnes :( .

Co se týká semaforů tak moje představa je, že bych chtěl určítě světelný a pokud to jde na každou kolej. Ale samozřejmě i tak co nejjednodušší způsob :lol: .

Jo a zvětšit SN to asi moc už nepůjde. Jsem omezen cca prostorem co je v návrhu. A tam moc možností není pokud tam chci narvat i smyčky s možností otočit soupravu v obou směrech. Jediný co se mi asi povede je zrušit určitě jeden ze dvou mostů. POkud půjdu do úvraťovky tamk možná oba dva.
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » čtv 02 pro, 2010 1:46 pm

Tak jsem zkusil trochu porušit mosty a trochu jsem natočil nádražíčka a protáhl vyditelné části. Možná se někomu tento návrh bude zdát jako vlakodrom, ale mě se to celkem zamlouvá. Úvraťovku jsem zavrhl. Má to být stavěno taky dost pro děti a tak jsem zvolil tu možnost , aby vlaky mohli kroužit. Počítám s tím že to bude v budoucnu řízeno pomocí PC. Potřeboval bych, ale pomoct s návěstní soustavou. Tam jsem totálně mimo. Období by mělo byýt tak 80-90. léta 20. století. Mohl by mi prosím někdo s tím píchnout? :?

http://www.rajce.net/a4244428
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 03 pro, 2010 8:31 am

No nevím, mě tam celkem vadí jak jde ta jednokolejka dvakrát do stejného tunelu. Jako úplné minimum bych viděl oddělení portálů, lepší by bylo vzdát se kusu viditelné oranžové trati.
Druhá připomínka je k zaůstění žluté trati do SN. Odbočná výhybka bude dělat zle. Zbytečně se omezuje provoz po dvoukolejné trati. Chtělo by to buď zaústit žlutou trať přes další angličan, nebo se vrátit k viditelné odbočce z dvoukolejky na širé trati (vzor např. Odb. Sedlec na trati K. Vary - Cheb)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » stř 08 pro, 2010 2:26 pm

Tak jsem do toho trochu sáhl posunul ten tunel a napojil jednokolejku jako odbočku do dvojkolejky. Snad to tak vypadá už líp. TeĎ bych ale potřeboval kdyby se tu našla dobrá duše a pomohla mi umístit ty návěstidla na trať a do nádraží. Je tu lidi někdo takovej? :roll:

http://kedarson.rajce.idnes.cz/vlacky3/#bbc1.jpg
http://kedarson.rajce.idnes.cz/vlacky3/#bbc2.jpg
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Ferda » stř 08 pro, 2010 4:22 pm

S návěstidly ti nepomohu, neb v tom sám plavu, ale ta odbočka z hlavní trati by asi měla být krytá odvratem. Samotného by mě zajímalo, zda někde v reálu existuje odbočka z dvoukolejky bez odvratu. Pokud ano, pak to může být v pořádku.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » stř 08 pro, 2010 4:28 pm

To znamená ještě jednu slepou kolej z té vedlejší trati jestli se nemýlím.
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Ferda » stř 08 pro, 2010 4:43 pm

Lasoft píše:To znamená ještě jednu slepou kolej z té vedlejší trati jestli se nemýlím.

Přesně tak.
Becva.gif
Becva.gif (4.6 KiB) Zobrazeno 4707 krát
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod mnitka » stř 08 pro, 2010 5:25 pm

Jednoznačně..., trať zaúsťující do dvojkolejky by měla mít odvrat, zvlášť pokud přichází ze spádu.
Dalším problémem je křižovatková výhybka, ta by v hlavních kolejích měla být je ve vyjímečných případech. Její přítomnost totiž omezuje traťovou rychlost na 80km/h.
Osazení návěstidly závisí na mnoha faktorech (zab. zař ve stanicích a na trati, doba do které kolejiště situuješ...)
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků