Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod D » čtv 15 črc, 2010 12:04 pm

Lasoft
Doplním Páju: Zaústění vedlejší tratě do hlavní je nevhodné. Napoj ji až na některou kolej v nádraží (také přes angličana). Možná bych i zvážil napojení vedlejší tratě jen z jedné strany tratě hlavní (vedlejší trať v pravém zhlaví ještě přetáhnout do středu panelu). Stanice na vedlejší trati by měla mít jednu kolej průjezdnou bez průjezdu přes výhybku do odbočky.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod yurax » čtv 15 črc, 2010 12:19 pm

Ty "dve" lokalky jak se napojuji kazda z jine strany hlavni trate znemozni "krouzeni" vlaku po lokalce bez relativne slozite automatizace a cekani na vjezdu. Pochopitelne po realistickem zapojeni do anglicanu mimo hlavni prujezdne koleje dvoukolejky by znemoznovaly prijet vlaku z jedne lokalky a pokracovat na "druhou" (i kdyz je to defacto jeden okruh, dalo by se substituovat v prostoru hlavni stanice, ze jsou to dve trati). V realnem pripade by pak stanice mela asi trojkolejne spojky na kazdem zhlavi (to by bylo ale drahe), v tom pripade bych nechal lokalku nad tunelem prejet hlavni trat a zaustit proti zausteni te druhe. Ziskas tak moznost, kdyz budes chtit a nebudes mit naladu na provoz, jednoduse poustet vlaky po okruzich.
Nebo, pokud to neni proti predpisum, udelat u te strany od tunelu odbocku pro naklady a zaustit ji do nakladni casti hlavni stanice (cast dal od budovy), ala ceska trebova v jednokolejnem provedeni.
yurax
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte 02 úno, 2010 8:56 am

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » čtv 15 črc, 2010 12:54 pm

Dík za připomínky. Na havní trati jsou obloky minimálně R400 a tuším že i na jednokolejce je to taky tak. Prostor uprostřed jsem nevyplnil schválně. CHtěl bych tam ještě vmáčknout asi nějakou odbočku do další malé koncové staničky nebo nějakou pilu, kamenolom nebo podobně. Ale zatím mě nic nenapadá odkud to vyvést. A v hlavním nádraží chybí ještě i nějaký to malý zázemí pro lokomotivy. TO je taky vořech jak to tam dát. Provoz bude vícemeně diesel a občas nějaké ta nostalgie. Bez té by se to neobešlo. Děti chtějí hlavně tu nostalgii. :mrgreen:
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod chameleon » čtv 15 črc, 2010 5:58 pm

Ahoj, jak si sám zmínil, tak to opět není ono, a já si navíc myslím, že to nikdy nebude ono - protože větší nádraží pro dvojkolejku a lokálu na tenhle prostor prostě nenacpeš... a pak máš co dělat abys nějak ty tratě vytočil a proto oblouky máš kolem stran kolejiště...
Já si prostě myslím, že dvojkolejka by měla být samostatně jen v délce cca 3m na okrasu a bez nádraží /max. jen kolejové křížení se 4 výhybkama EW3/. Důvody:
- teď máš jen nádraží a dvojkolejka už kousek od nádraží končí v tunelu, takže si jí neužiješ, vlaky ti nebudou moct jezdit plnou rychlostí, ani průjezdem, páč ty oblouky před a za nádražím mají malé poloměry a i v reálu by tam byla snížená rychlost
+ naproti pokud bude dvojkolejka samotný rovný úsek, můžeš to tam švihat třeba s pendolinem :wink:

Řešení je hodně, jen abys věděl jak to mám na mysli, posílám rychlý náčrt.
Provoz vlaků na trati Koncové N. -> Nádraží -> 2kolejka -> Skryté N. a zpět. + ovál na 2kolejce pouze se Skrytým N.

Obrázek
PS: navíc elektrifikace tohoto 2kolejného úseku bude pohoda oproti drátování celé stanice :wink:
PS2: v koncové stanici už bude mít depo větší smysl a můžeš i použít točnu :wink:
ahoj j.
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod milan ferdián » pát 16 črc, 2010 4:44 pm

chameleon píše:Ahoj, jak si sám zmínil, tak to opět není ono, a já si navíc myslím, že to nikdy nebude ono - protože větší nádraží pro dvojkolejku a lokálu na tenhle prostor prostě nenacpeš... a pak máš co dělat abys nějak ty tratě vytočil a proto oblouky máš kolem stran kolejiště...
Já si prostě myslím, že dvojkolejka by měla být samostatně jen v délce cca 3m na okrasu a bez nádraží /max. jen kolejové křížení se 4 výhybkama EW3/. Důvody:
- teď máš jen nádraží a dvojkolejka už kousek od nádraží končí v tunelu, takže si jí neužiješ, vlaky ti nebudou moct jezdit plnou rychlostí, ani průjezdem, páč ty oblouky před a za nádražím mají malé poloměry a i v reálu by tam byla snížená rychlost
+ naproti pokud bude dvojkolejka samotný rovný úsek, můžeš to tam švihat třeba s pendolinem :wink:

Řešení je hodně, jen abys věděl jak to mám na mysli, posílám rychlý náčrt.
Provoz vlaků na trati Koncové N. -> Nádraží -> 2kolejka -> Skryté N. a zpět. + ovál na 2kolejce pouze se Skrytým N.

Obrázek
PS: navíc elektrifikace tohoto 2kolejného úseku bude pohoda oproti drátování celé stanice :wink:
PS2: v koncové stanici už bude mít depo větší smysl a můžeš i použít točnu :wink:
ahoj j.


No ,dobrý,dobrý,ty se nezdáš :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod el_salamo » pát 16 črc, 2010 4:59 pm

Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 207
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » úte 20 črc, 2010 12:41 pm

Tak jsem zkusil dát návrh Chameleona do Wintracu a vylezlo mě z toho tohle. Má to 2 vlečky jednu pilu a druhá bude asi kamenolom. Horní nádraží ještě není hotový. Zatím mě moc nenapadá jak ho elegantně udělat a využít co nejlépe prostor co tam je. :(

http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#ch1.jpg
http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#ch2.jpg
http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#ch3.jpg


Ještě bych měl dotaz. Pokud bych někdy dělal tobogán. Jaký poloměr a jaký stoupání je asi tak maximum pro jednokolejnou trať ve velikosti TT? Já jen ze zvědavosti. :lol:
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod milan ferdián » úte 20 črc, 2010 12:59 pm

Lasoft píše:Tak jsem zkusil dát návrh Chameleona do Wintracu a vylezlo mě z toho tohle. Má to 2 vlečky jednu pilu a druhá bude asi kamenolom. Horní nádraží ještě není hotový. Zatím mě moc nenapadá jak ho elegantně udělat a využít co nejlépe prostor co tam je. :(

http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#ch1.jpg
http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#ch2.jpg
http://kedarson.rajce.idnes.cz/Vlacky/#ch3.jpg


Ještě bych měl dotaz. Pokud bych někdy dělal tobogán. Jaký poloměr a jaký stoupání je asi tak maximum pro jednokolejnou trať ve velikosti TT? Já jen ze zvědavosti. :lol:


Čím větší poloměr tím líp,protože vychází lepší stoupání v tobogánu.Min R396,ale když není zbytí tak i R310,ale pečlivě propočítat světlost atd.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod radekkrupka » úte 20 črc, 2010 1:18 pm

Já bych řekl, že pokud bys skicu chameleona nepřevrátil, tak to bylo možná lepší, protože opačná strana L je širší, tudíž se ti tam lépe vejde i dvojkolejka, i jednokolejka i stanice vedle sebe a bude tam volněji....

Každopádně koncovou stanici můžeš dát víc úhlopříčně - prodloužíš délku kolejí...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » úte 20 črc, 2010 2:05 pm

ALe já jí převrátil přesně tak jak jí má chameleon. Koncová je u něho v té širší části a u mě taky. Jen mám bohužel místnost orientovanou opačně.

A k tomu toboganu mám ještě dotaz: Poloměr je mi jasný že čím větší tím lepší, ale jaká by měla být minimální světlost pro diesel trakci a páru ( maximální sklon na jednu otáčku) u TT.

Jinak poloměry na dvojkolejce jsou minimálně 410 a na jednokolejce je to horší tam mám minimálně 320.
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod radekkrupka » úte 20 črc, 2010 6:10 pm

Lasoft píše:ALe já jí převrátil přesně tak jak jí má chameleon. Koncová je u něho v té širší části a u mě taky. Jen mám bohužel místnost orientovanou opačně.

A k tomu toboganu mám ještě dotaz: Poloměr je mi jasný že čím větší tím lepší, ale jaká by měla být minimální světlost pro diesel trakci a páru ( maximální sklon na jednu otáčku) u TT.

Jinak poloměry na dvojkolejce jsou minimálně 410 a na jednokolejce je to horší tam mám minimálně 320.

Tohle řeší teoreticky normy NEM. Pro diesel trakci v TT můžeš jít až na 45 mm. POZOR je to světlá výška - od temene kolejnice po spodní líc horní konstrukce.

Těžko mluvit za chameleona, jak to myslel, je to skica. Ale pokud to přehodíš, získáš lepší využití prostoru, to je můj názor...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » úte 20 črc, 2010 7:51 pm

Asi máš pravdu. Naopak by se to vešlo. A bylo by tam dokonce víc místa. Jen mám problém. Nevím jak to ve Wintracu zracadlově otočit. Nemůžu na to nic najít. :? ASi tam nic takovýho neexistuje. A malovat to celý znova brrrrr. :(
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod chameleon » stř 21 črc, 2010 10:50 am

radekkrupka píše:Těžko mluvit za chameleona, jak to myslel, je to skica. Ale pokud to přehodíš, získáš lepší využití prostoru, to je můj názor...

jj, přesně tak, jen ilustrační náčrtek, jak jsem to myslel s tou 2kolejku extra - ta lokálková trať se dá vést jakkoliv.. Myslím si, že to teď vypadá líp, než se trápit s nádražím na dvojkolejce, co? Ještě na tom pořádně máknout, dopilovat to... :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Lasoft » stř 21 črc, 2010 12:34 pm

Jo máš pravdu vypadá to podstatně líp. uvažoval jsem i o tom že by to koncový nádraží šlo nějak propojit tunelem zase na tu dvojkolejku¨. No zatím mě nenapadlo kudy. Jsou tam dost výškový rozdíly a pokud nechci klesání jako blázen tak mě to zatím nenapadlo. :?: Jinak opravdu je to o mnoho lepší. A možná na dvojkolejce jednou bude i ta elektrifikace :mrgreen:
Jedu v TT (DCC). Vypadá to na ČSD :)
Lasoft
 
Příspěvky: 119
Registrován: pát 28 srp, 2009 12:17 pm
Bydliště: Budišov u Třebíče

Re: Kolejiště TT návrh - skryťák a další dotazy

Příspěvekod Jarda H. » stř 21 črc, 2010 5:15 pm

Lasoft píše: ............Jsou tam dost výškový rozdíly a pokud nechci klesání jako blázen tak mě to zatím nenapadlo.


A co zkusit malý tobogánek, takový mini-tobogán na překonání výšky ? Nevyjde to ?
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků