Lokomotivní depo v mezilehlé stanici

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod milan ferdián » pon 17 kvě, 2010 6:21 pm

Náměty....POLIČKA,VYŠŠÍ BROD KLÁŠTER,JILEMNICE,kapku větší HROB...stačí 8)
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Max » pon 17 kvě, 2010 6:39 pm

Milane naprostý souhlas - vždyť jsem to povídal že někdo doplní další stanice.
Takže se dá říci, že téměř do každé stanice by se dala ta topírna nějak zakomponovat, aby tam nějak pasovala. Věřím že jako zkušený konstruktér plánků to těm hlavně začátečníkům usnadníš, aby se jim tam vešlo pokud možno to, co by tam chtěli mít. Jistě budou spokojeni. Díky .
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod Max » pon 17 kvě, 2010 6:41 pm

Ten Hrob znám jenom z pohlednice, ale právě taková topírna by se mi velice líbila. Zkus ji časem do nějakého plánku umístit.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Jarda H. » pon 17 kvě, 2010 8:59 pm

milan ferdián píše:Kolo,kolo mlýnský za čtyři rýnský…Kdo by jsi nepamatoval tuto říkanku z mládí.Ale co s kolem neboli kruhem na panelu se železniční tématikou.
Někdy zatracovaný,někdy blahořečený,prostě když není místo,nic jiného nám nezbude.Jak připravit kruh ,aby vůbec měl smysl pro železniční provoz a je jen k dispozici maličký prostor.
Zkusil jsem to. ...... .


Stará láska nerezaví - Milanovi se stýská :lol: ! Důležité je, že má stále chuť, čas i náladu tvořit a malovat. Osobně se těším na další způsoby zpracování motivů především do těch menších rozměrů :!: Tak Ti Milane držím palce !!

PS : škoda, že tohle vlákno se zaplnilo trochu něčím jiným :wink:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod milan ferdián » sob 29 kvě, 2010 8:59 am

Při hledání dalších témat ,jsem narazil v brožuře "100 let Mělník -Mšeno" /1996/ na mezilehlou stanici s L.D. MŠENO s dvoumístnou remízou.Později o této trati i stanici se dovíte více v časopisu SVĚT ŽELEZNICE 31/2009.
Je tam velmi zajímavý i náčrt stanice KANINA,kdy na levém zhlaví je použitá oblouková výhybka a její hlavní větev výhybky pokračuje na manipulační kolej a vedlejší větev ,jako hlavní/dopravní.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Max » pon 31 kvě, 2010 8:26 pm

Ještě upřesnění a doplnění k Sadové a její topírně :
"1940 Žádost, průvodní korespondence, prodej vozové točny ze stanice Sadová"

S největší pravděpodobností se jedná o bývalou lokomotivní točnu, v roce 1940 už ji používali jen pro vozy.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Točna a bývalá výtopna v Blatně u Jesenice

Příspěvekod Petr Berka » úte 01 čer, 2010 7:57 am

V Blatně u Jesenice je vlastně točna také v mezilehlé stanici - křížení tratí Plzeň - Žatec a Rakovník - Bečov. V sobotu jsem se tam byl podívat a udělal pár nových fotek. Původní remíza je postavena při stavbě místní dráhy Rakovník - Bečov (nejdelší lokálky v Čechách). Tato dráha jako původní příděl měla 5 lokomotiv řady 59 (324.2) a jen 2 lokomotivy ř. 97 (310.0). Zřemě proto je v Blatně také točna, na které se daly lokomotivy ř. 59 otáčet. Točna má průměr 11m (měřeno). Fotky jsou k dispozici na http://petrberka.rajce.net/Blatno_u_Jesnice_-_tocna_a_remiza.
Nepředpokládám, že výtopnu někdy používaly lokomotivy z trati Plzeň - Žatec. Kdy se v Blatně ve výtopně usídlila traťovka také nevím, to by byl dotaz asi na SŽDC Plzeň...
http://www.petr.berka.biz
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Příspěvekod Max » úte 01 čer, 2010 11:28 am

Kdysi se musely i tendrovky na lokálkách otáčet, i loko byly dle toho konstruovány. Dozadu otevřená budka, topení či brzda jen dozadu.
Lokálkový zákon osvobození od točen nevyhlásil, protože třeba Smržovka-Josefodol jsou točny, ale Mělník-Mšeno-Untrcetno už ne. Tedy někdy v tomto období osvobodil zákon lokálky od výstavby točen. Má někdo přesnější info ?
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 03 čer, 2010 3:28 am

Prostřední Suchá,točna se šestimístnou rotundou (okres Karviná) na trati Osrava-Kunčice---Havířov---Český Těšín (původní trasa)
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Rizoto » čtv 03 čer, 2010 4:47 am

Aj taký Tvrdošín mal výhrevňu ale bez točne. Dnes sú v nej tratovaci. Asi preto ze sa tam od zaciatku planovala odbocka do Namestova. Ktora sa nikdy nepostavila.
Uživatelský avatar
Rizoto
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned 29 lis, 2009 10:18 am
Bydliště: Orava, Slovensko

Re: Lokomotivní depo v mezilehlé stanici

Příspěvekod kecu.p » pát 18 čer, 2010 6:20 am

Dnešní dopravna D3 Merklín na trati (K.Vary) - Dalovice - Merklín měla remízu o jednom stání, dále v Nové Roly remíza s vodárnou o jednom stání, ve stanici Nejdek (staré nádraží) malá výtopna snad i s točnou. Je pravda že i tyto malé remízky by zasloužili o modelové ztvárnění. Ale pořád 1000krát lépe menší remízu než cpát obrovskou výtopnu na desku 2x3m.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Lokomotivní depo v mezilehlé stanici

Příspěvekod Max » pát 05 lis, 2010 1:30 pm

Zde jsou na ukázku dva obrázky skutečných topíren. V té jedné mají čerpací stanici hned vedle popelového kanálu - co tomu říkají odborníci ?
A na druhém obrázku vede "hlavní" kolej na točnu, zatímco do stanice se vjíždí odbočkou.
Takže opět dle příruček chybné provedení - ale ve skutečnosti to tak nikomu nevadilo. Jezdilo se tam dlouhá léta.
Z toho vyplývá jedna věc - že jakákoliv "divočina" je ve skutečnosti možná, i když na modelu ji mnozí pak budou kritizovat.
http://img816.imageshack.us/g/tocnarovne.jpg/
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Lokomotivní depo v mezilehlé stanici

Příspěvekod radekkrupka » pát 05 lis, 2010 3:31 pm

Jako mezilehlá stanička s výtopnou (dokonce dvojmístnou) se dá jmenovat i Loket u Karlových Varů. Je to způsobeno zřejmě tím, že část trati do Lokte byla postavena o několik let dřív, než pokračování do Horního Slavkova a Krásného Jezu...

Dnes je, žel bohu, Loket už opět stanicí koncovou, a to je ještě otázkou, jak dlouho bude v provozu...

http://mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=129259504@y=136394352@z=17
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Lokomotivní depo v mezilehlé stanici

Příspěvekod Max » pát 05 lis, 2010 5:51 pm

radekkrupka píše:... část trati do Lokte byla postavena o několik let dřív, než pokračování do Horního Slavkova a Krásného Jezu...

tak tak, o nějakých 24 let dřív....to už ta topírna měla skoro odslouženo.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Lokomotivní depo v mezilehlé stanici

Příspěvekod radekkrupka » pát 05 lis, 2010 9:14 pm

Max píše:
radekkrupka píše:... část trati do Lokte byla postavena o několik let dřív, než pokračování do Horního Slavkova a Krásného Jezu...

tak tak, o nějakých 24 let dřív....to už ta topírna měla skoro odslouženo.

Je tam ale dodnes :) O více než 100 let později, co "odsloužila" :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků