Stránka 1 z 5

žst. Podlesník

PříspěvekNapsal: sob 17 dub, 2010 7:52 am
od kiski
Dobrý deň všetkým,

chcel by som poprosiť všetkých, ktorí sa tomu rozumejú viac ako ja, o pomoc. Potreboval by som nejako rozšíriť stanicu, ktorá je na obrázku. V tomto štádiu sa jedná o klasickú stereotypnú medziľahlú 3-koľajnú staničku niekde na lazoch. Chcel by som ju nejak oživiť, t.j. pridať nejaké vlečky, odstavné koľaje apod., poprípade aj nejaké menšie depo alebo remízu, ak by sa to tam dalo logicky zakomponovať (...predstavujem si ho niekde v pravom dolnom rohu, tam je na to miesto...)...

Takže ak máte nejaké návrhy, sem s nimi...:)

Obrázek

Jedná sa o to, že by som si ju rozšíril aj sám, ale neviem, ako sa správne napájajú odstavné koľaje, vlečky, depá apod. do stávajúcej stanice...

Nemusí to byť nejaké enormné rozšírenie o ďalších 10 koľají, to nie, skôr mi ide o zatraktívnenie klasického stereotypu. Asi tak.

Ešte informácia - stanica bude umiestnená zhora ku stanici (pri pohľade na obrázok).

PříspěvekNapsal: sob 17 dub, 2010 4:47 pm
od j-novis
Nevím,jestli ti mohu dostatečně dobře poradit,ale už jsem tady na foru hodně pochytil.
Takže,v levém zhlaví otoč pořadí vyhybek,objízdná kolej je většinou delší,než kolej u stanice.Můžeš přidat ještě jednu manipulační kolej a na ni připojit cokoliv.Výřez tvého plánu je malý,takže není vidět,kolik je okolo místa.Promiň,maloval jsem na rychlo a je to jen nápad,takže to ber jako doporučení.
[url]http://img504.imageshack.us/i/stanicar.jpg/Obrázek[/url]

PříspěvekNapsal: sob 17 dub, 2010 4:58 pm
od kiski
Díky za nápad, ale práve výhybky sa mi páčia tak ako sú. Tiež som videl, že objazdová koľaj býva najdlhšia, ale nechal by som to tak. Ale potešili ma tie tvoje vlečky, tie sú celkom fasa... Tie ma dosť inšpirujú... Vďaka :)

Výmenou výhybiek by sa mi skrátila koľaj najbližšie k stanici, a to práve nechcem...:)

Ešte má niekto nejaký iný nápad?? Nejaký návrh na depo v pravom dolnom rohu + zaústenie do stanice??

PříspěvekNapsal: sob 17 dub, 2010 5:12 pm
od j-novis
Právě ale kolej u stanice je vždy nejkradší,vlaky jedoucí po hlavní trati na tuto kolej vůbec nezajíždí,staví pouze na hlavní koleji,v tvém případě druhá od stanice a na koleji objízdné,třetí od stanice.Na manipulační kolej můžeš napojit i depo,pokud před oblouk vložíš vyhybku a uděláš kolej rovně do rohu,bude tam místo na nějaké malé depo.

PříspěvekNapsal: sob 17 dub, 2010 6:29 pm
od kiski
Tu je prvý variant depa. Vôbec netuším, či som ho zaústil správne, ani či do správnej koľaje, takže ma nekameňujte...:)

Obrázek

Vítam akékoľvek poznámky...

PříspěvekNapsal: sob 17 dub, 2010 6:46 pm
od radekkrupka
No možná by nebylo od věci, aby nám kiski odhalil celé kolejiště, nějakou představu o terénu, měřítku, epoše, ... ?

PříspěvekNapsal: sob 17 dub, 2010 6:48 pm
od Jarda H.
néééé, :cry: .... do této tvojí stanice žádné depo ! ! !

Doporučuji ti něco o depech nejdříve nastudovat ! ! ! Zepttám se tě - proč právě tady depo, jaký má účel a vazbu na provoz na tvém kolejišti ?! Víš tedy, co by mělo depo technologicky obsáhnout ?
Jinak si myslím, že tahle stanička má docela krátké staniční koleje. Na jednom místě píšeš, že nemůžeš přehodit výhybku, protože ti zkrátí trať do další stanice ?! A najednou se ve stanici na pidiprostoru objeví depo ?! Není tu vidět celkový plán, smysl a účel dopravy, taky co se ve stanici bude dít ? Nechtěj naplácat na pár centimetrech něco, co se tam ani nehodí ! Zkus v tomhle prostoru např. nechat jenom výhybnu, třeba s krátkou kusou kolejí a malou zděnou rampou - 3 výhybky, dvě průjezdné koleje.
Zkrátka nepřeháněj to se zastavením prostoru, moc ho tam stejně není. Dle mého pohledu - přehodnoť své plány :!:

PříspěvekNapsal: sob 17 dub, 2010 9:39 pm
od kiski
Máš pravdu, o depách toho viem veľmi málo. A to je dôvod, prečo som sem v prvom príspevku hodil nákres celej stanice. Aby mi kompetentnejší poradili čo a ako...

Ja neviem, ktorá epocha to bude, pretože ani rozdelenie epoch mi nie je celkom jasné, a úplne presná hranica medzi nimi ani podľa mňa nie je, dosť sa prelínajú.
Chcel by som prevádzkovať ČSD, r. 1980-1990, teda to, čo som sám zažil ako chlapec. Okuliarniky, Zamračené v krásnych višňových náteroch, sem tam ešte aj poschodová súprava... Jednoducho to, čo som videl na vlastné oči... Možno sem tam nejaký Sergej, na posun Hektor... Asi tak.

Stanica je medziľahlá. Pre úplnosť - výhybku som nechcel prehodiť kvôli skráteniu prvej koľaje, a nie kvôli skráteniu trate do ďalšej stanice... Dĺžka trate by sa totiž ani prehodením výhybiek nezmenila...:)
Koľajové schéma - jedná sa o klasický zdeformovaný ovál, jedna skrytá 2-koľajová stanica a jedna viditeľná 3-koľajová stanica. Nič viac, nič menej.
Čo sa týka depa - ako som uviedol v prvom príspevku, nemusí to byť hneď depo, ani točňa. Nejaká jednokoľajová remíza úplne postačí, napr. pre prenocovanie vozidiel, doplnenie nafty, piesku apod. O toto mi stále ide, ten prvý variant som tu uviedol len preto, lebo ma nič iné nenapadlo.
Ako hovorím, malú remízu by som tam prijal, ale neviem ako nato. A ak sa sem nehodí, chcem vedieť, prečo nie. Inak tomu nikdy neporozumiem.

Mierka TT, koľajivo TILLIG. Tu je celý plán:
Obrázek

PříspěvekNapsal: ned 18 dub, 2010 7:14 am
od radekkrupka
Otázka mimo stanici - vychází ti sklony tratí vycházejících ze skrytého nádraží? Pokud máš skryťák v rovině, obávám se, že vykřížení tratí u mostu bude dost obtížné? Stejně jako pochybuju, že ti vyjde křížení v dalších 2 místech. Prostě mi přijde, že výškové vedení kolejí, tak jak ho chápu já, nemůže vyjít aby ti všude vyšel průjezdný profil?

PříspěvekNapsal: ned 18 dub, 2010 7:34 am
od Jarda H.
To kiski :
a) omluva - nepochopil jsem správně větu o nemožnosti posunout / přehodit výhybky :oops:
b) celkový pohled na plánek mnohé osvětlí - tohle řešení nepovažuji za šťastné
c) proti jednomístné remíze se základním vybavením (např. pro dočerpání nafty - bez nádrže, jen třeba sudy s ručním čerpadlem v olocené ohradě), ... s tím se dá souhlasit
d) doporučuji ti projít plánky skutečných stanic a nějaký si vhodně upravit (na netu se dají najít)
e) pokud zůstaneš u stávajícího rozložení : levé zhlaví můžeš posunout dál - prodloužíš délku staničních kolejí

PříspěvekNapsal: ned 18 dub, 2010 7:37 am
od milan ferdián
radekkrupka píše:Otázka mimo stanici - vychází ti sklony tratí vycházejících ze skrytého nádraží? Pokud máš skryťák v rovině, obávám se, že vykřížení tratí u mostu bude dost obtížné? Stejně jako pochybuju, že ti vyjde křížení v dalších 2 místech. Prostě mi přijde, že výškové vedení kolejí, tak jak ho chápu já, nemůže vyjít aby ti všude vyšel průjezdný profil?


Problém je ,že stanice není v rovině ,ale klesá zleva doprava.U krajní výhybky je kóta +100 a na konci celého stanice je +50 .U křížení mostu s tratí jsou kóty +20 a most +120 (kóty jsou pro H0).Všechny tři koleje jsou dopravní :!: Rozměry pro H0 jsou 2000*1400 a pro TT 1500*1000.

PříspěvekNapsal: ned 18 dub, 2010 8:11 am
od kiski
Pre ešte lepšiu predstavu tu sú dva plány, výškový a 3D pohľad:

Obrázek

Obrázek

Výškové kóty som si trochu poupravil pre TT, je možné, že niekde vychádza stúpanie/klesanie väčšie, ako by malo byť... Stanica sa môže aj rozšíriť o nejakú koľaj (manipulačnú) a zakomponovať jednokoľajná remíza s dotankovavaním nafty apod... A keďže to neviem dobre sám, prosím o nejaké možné náčrtky staníc...:) :) :) To prázdne miesto vpravo dole ma dosť máta v snoch...:)

PříspěvekNapsal: ned 18 dub, 2010 8:18 am
od milan ferdián
No jo ,ale stále ti stanice klesá.Jak chceš zajistit případný posun nebo odstavení vozů :?:

PříspěvekNapsal: ned 18 dub, 2010 8:22 am
od radekkrupka
Já mám právě tak nějak zafixováno v hlavě, že stanice by měla být vodorovná. Právě kvůli ujetí vozů. Takže skryťák se někdy dělá ve spádu?

PříspěvekNapsal: ned 18 dub, 2010 9:00 am
od Petr Zatrepalek
Hele, možná blbý nápad, ale co třeba místo skryťáku udělat spirálu, přidat jedno patro dolů a tam udělat velký vodorovný skryták? Vlak vyjede ze stanice v nivelitě nula napravo, podjede v mírném klesání pod mostem horní trat, na prudším spádu vjede do tunelu a tam po jedné (vnitřní) spirále sklesá do skrytáku. Pak po výjezdu ze skrytáku zas po druhé, vnější, spirále nastoupá do nivelity té horní tratě, která ve spádu sklesává do stanice... Získal bys větší prostor pro skryták a vyřešil i problém se sklonem kolejí v nádraží... Spirály si dyžtak můžeš udělat z polystyrenu (viz jeden z odkazů zde na foru) případně vhodně upravit spirály od Nocha...