kolejiště TT v začátcích

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod pavel » čtv 15 dub, 2010 6:15 pm

Michal Šuhajda píše:Čekal jsem kdo se ozve, že si takhle odporuju ve dvou tématech kousek od sebe... :)
No pokud vím, depo obvykle bývá, nebo by mělo být (podobně jako vlečky), napojeno do manipulační části kolejiště.


To víš rýpnout si musím :lol: :lol: :lol:
Taky vím že depa, vlečky a další provozy mají být správně zapojeny na manipulační kolej, ale když jsi psal že se vyskytují i také věci - napojení do dopravní koleje - tak jsem tu vyjímku použil.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod Pája » čtv 15 dub, 2010 6:26 pm

j-novis píše:Na zauhlování jsem si mysle na tento výtah: http://www.hekttor.biz/index.php?lng=CZ ... &kod=12018
ale asi bude lepší jen dopravník.


No právě,to je pro toto kolejiště asi málo vhodný zauhlovací výtah typu Teudloff,ten býval většinou na větších stanicích.Spíše se koukni po pásovým dopravníku a nebo v dřívějších dobách a na menších stanicích se hojně využívalo i nakládání ruční,to jest pomocí lopat.Vedle zauhlovací koleje byla zdí oddělená vyvýšenina,většinou o výšce lokomotivy,tam bylo uhlí v dřevěných ohradách a do uhláku se to shazovalo lopatou.Někde,nemůžu si vzpomenout kde,jsem i viděl fotku modelově ztvárněného takovéhoto zauhlování.Jo a nahoru vedla také kolej,tudy se zřejmě zaváželo nové uhlí.
Třeba ti tato informace pomůže.Hodně zdaru Pája
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Max » čtv 15 dub, 2010 7:07 pm

Pája - máš pravdu s tím zauhlováním, až na to, že tohle bývalo v hodně velkém depu, kde zbrojili tak 300-400 tun denně. Vršovice, Louny, N.Zámky.

Zde na první fotce vidíš, jak to vypadalo v maličkém, depu, správně "strojové stanici".
http://img682.imageshack.us/g/5340513.jpg/
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod Radek » čtv 15 dub, 2010 7:25 pm

Pája píše:...Někde...jsem i viděl fotku modelově ztvárněného takovéhoto zauhlování.
Třeba tady:
Obrázek
zdroj:http://www.modellbahnstudio-thueringen.de/
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod Max » čtv 15 dub, 2010 8:53 pm

Záleží na tom, kterou epochu tam chce mít. Za války se železnice dost modernizovaly, takže ty koše po roce 45 už asi ne.
A před válkou zas dva je málo, jak je na ukázce. Tam by jich mělo být víc, i ta rampa na koše bývala větší, viz pohlednice.

http://img143.imageshack.us/img143/8360/rosbach.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod Pája » čtv 15 dub, 2010 10:45 pm

Kluci,myslím,že tady ty nakládací plošiny z trámů budou tak akorát na tuto stanici,že by to byl dost atraktivní a málo viděný prvek na kolejišti.

Maxi,ano viděl jsem i ztvárnění velkého depa,kde ze zdi doplňovali asi 3 mašiny najednou.To ale pro tuto st.není ono.
Ta fotka,co jsem měl na mysli,byla taková malá stanička zaříznutá ve svahu,tak asi Alpského rázu,cca o 3 kolejích + asi dvě kusý (jednomístná remíza+rampa) a třetí,která stoupala na tu zeď,tam jeden vagón vysypal uhlí.

PS:místo košů,nepoužívali se pak ocelový putny?
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 16 dub, 2010 8:12 am

Vzhledem k epoše námětu kolejiště ta rampa už ne.
Výtah je pěkný, ale myslím, že to není Teudloff (ten byl masivnější a měl výtah na dva vozíky), ale Vošáhlo (obzvlášť pokud je to kopie výtahu z Dobříše) viz odkaz.
http://papirovemodelarstvi.cz/forum/viewtopic.php?t=5761. - cca v polovině strany.


Cituji příslušnou pasáž, výkresy (a spousta dalších informací) je k vidění na uvedeném odkazu:

"Po celou dobu 1. republiky však nebyly uspokojivě řešeny podmínky ve středně velkých výtopnách. Chyběly jednokomorové zauhlovací výtahy. Teprve koncem 30. let nabídla pražská firma Vosáhlo a spol. úpravu konstrukce systému Teudloff - jednokomorový uhelný výtah Vosáhlo, který se po válce objevil v řadě menších výtopen, často i u malých remíz s jedinou kolejí a jedním stáním. Během války a po ní se rozšířily, takže ke konci parního provozu je bylo možno vidět skoro všude - pár příkladů: Dobříš, Kutná Hora město, Zruč nad Sázavou, Kladno, Benešov, Čerčany, Protivín, Telč, Skalice nad Svitavou, Hodonín, Znojmo, Otrokovice, Nezamyslice...
Poslední Vosáhlo stál ještě v r. 2002 v Čáslavi, odkud byl po demontáži odvezen a údajně uložen v depozitáři některého ze železničních muzejí. "



Ale mě by se víc líbil ten šikmý výtah Abert - též viz odkaz
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod j-novis » sob 17 dub, 2010 9:44 am

Děkuji všem za tipy,ještě nevím,jak to budu řešit.Epochy tak nějak neřeším,prostě stavím,co se mi líbí.Parní lokomotivy které mám,jsou z třetí epochy,ale spýš epochy nebudu řešit.
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

upraveno

Příspěvekod j-novis » sob 17 dub, 2010 11:04 am

Upraveno pravé zhlaví dle poznámek Milana.Zkrácena horní stanice,vytvořena vlečka pro nakládku dřeva v lese.
http://img40.imageshack.us/i/upraven2.png/
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod milan ferdián » sob 17 dub, 2010 11:49 am

Opticky jsi získal o něco delší staniční koleje.Přeji k zdárnému konci,hodně trpělivosti a především vytrvalosti. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod j-novis » sob 17 dub, 2010 2:47 pm

milan ferdián píše:Opticky jsi získal o něco delší staniční koleje.Přeji k zdárnému konci,hodně trpělivosti a především vytrvalosti. :wink:

Milane moc děkuji za cené rady a povzbuzení do budoucna.Uřčitě zde budu postupně zveřejňovat foto,jak stavba postupuje.
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod Jarda H. » sob 17 dub, 2010 6:52 pm

Pokud budeš dělat depo / výtopnu a s ní spojené zauhlování, stejně jako Michal Š. bych se přiklonil k šikmému výtahu Albert. Zauhlovací výtah Teudloff by nebyl asi ideálním řešením s ohledem na velikost, a s tím Albertem bys měl něco, co má málokdo :lol:
Je to samozřejmě na tobě, na staviteli. Tak ať se daří ve stavbě !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod j-novis » sob 17 dub, 2010 8:34 pm

Jarda H. píše:Pokud budeš dělat depo / výtopnu a s ní spojené zauhlování, stejně jako Michal Š. bych se přiklonil k šikmému výtahu Albert. Zauhlovací výtah Teudloff by nebyl asi ideálním řešením s ohledem na velikost, a s tím Albertem bys měl něco, co má málokdo :lol:
Je to samozřejmě na tobě, na staviteli. Tak ať se daří ve stavbě !

Díky moc za povzbuzení,výtah se mi taky líbí,ale asi ho nikdo jako stavebnici nedělá,takže samovýroba a to nevím,jestli zvládnu,no uvidíme.Když ne,tak dopravní pás od Hekttora to jistí.
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod j-novis » ned 18 dub, 2010 10:11 am

Jestě jsem chtěl pánové poprosit,zda by mi někdo nepomohl osadit hlavní stanici návěstidly.Přemýšlím o návěstidlech pana Němečka,ale nevím,zda jsou pro mé kolejiště vhodné.V horní stanici nebudou žádná návěstidla viz stanice Josefův důl na: http://koleje.kx.cz/abc.htm
Předem všem děkuji za pomoc.
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod D » stř 21 dub, 2010 12:33 pm

Světelná návěstidla bych osadil třeba takto.

Předpokladem je, že kolej č. 4 (první od VB) a kolej č. 5 (pátá od VB) jsou manipulační. Na vedlejší trať však zůstává jen jediná dopravní kolej. Nouzově by šla kolej 4 (první od VB) za dopravní prohlásit a osadit stejnými návěstidly jako kolej druhá, nicméně mně na tento účel připadá dost krátká.

Depo jsem jako součást páté koleje už samostatně nezabezpečoval.

Předvěsti na hlavní trati jsou (jako) až za tunelem.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků