kolejiště TT v začátcích

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 21 dub, 2010 12:56 pm

Asi bych zvolil jednodušší způsob.
Tedy vjezdová návěstidla a odjezdová sdružená bez závislosti na výhybkách, tedy u zhlaví rychlostníky se 40 a stačí třísvětelná Z,Č,B
Ranžírky bych vynechal úplně.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod j-novis » stř 21 dub, 2010 2:45 pm

D píše:Světelná návěstidla bych osadil třeba takto.

Díky,tohle řešení se mi moc líbí,ranžirky bych mohl použít trpasličí i ve stanici,aby to nebylo moc přeplácané stožáry.To velké pětisvětelné návěstidlo na lokálce je určitě vjezdové a na hlavní trati nejsou,protože by na ně nebylo vidět z tunelu a pak již není místo na bezpečné zastavení!Jestli se pletu,tak mě opravte.

Michal Šuhajda píše:Asi bych zvolil jednodušší způsob.
Tedy vjezdová návěstidla a odjezdová sdružená bez závislosti na výhybkách, tedy u zhlaví rychlostníky se 40 a stačí třísvětelná Z,Č,B
Ranžírky bych vynechal úplně.


Rychlostníky chápu,semafory si nedokážu představit,asi myslíš,že by byl u hlavní koleje jen jeden,který by řídil všechny koleje?Ranžírky bych nevynechával,ty se mi moc líbí a s plánovaným posunem by asi měli být.
Asi bych je chtěl i závislé na vyhybkách,bylo by škoda to nevyužít,když to DCC umí.
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod D » stř 21 dub, 2010 5:47 pm

j-novis
> To velké pětisvětelné návěstidlo na lokálce je určitě vjezdové
Ano.

> na hlavní trati nejsou,protože by na ně nebylo vidět z tunelu
Ano.

> že by byl u hlavní koleje jen jeden,který by řídil všechny koleje?
Tak nějak. Sdružené (ne) Skupinové návěstidlo obvykle bývá u hlavní koleje nebo těsně za poslední výhybkou (tedy na místě, kde už je kolej jen jedna). Ve tvém případě by tam mohla být skupinová návěstidla tři: dvě na hlavní trať a jedno na vedlejší. Do takto osazeného nádraží bych už seřaďovací návěstidla také nedával (jen konec manipulační délky koleje za stanicí [před tunely] by byl označen bílým sloupkem s modrým vrcholem).

> Ranžírky bych nevynechával,ty se mi moc líbí
Jestli je tam chceš, tak bych byl pro plné osazení (podle mého plánku).
Naposledy upravil D dne čtv 16 zář, 2010 6:49 am, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod j-novis » stř 21 dub, 2010 7:25 pm

Díky moc za vysvětlení,já jsem si to mnohokrát pročítal,ale pořád v tom nějak tápu.Tvoje plné osazení se mi moc líbí,takže to udělám tak,ještě zvolit správný tip.Jdu ještě návěstidla,abych byl chytřejší a pořád se neptal.
Ještě jednou mnohokrát děkuji
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

nápad

Příspěvekod j-novis » pát 23 dub, 2010 9:57 am

Trochu jsem ještě přemýšlel nad svým plánem a napadlo mě,že by se dal areál depa přesunout do středu panelu za staniční budovu.Nevím,zda je to napojené správně a jestli je to vůbec dobrý nápad.Stanice se trochu zmenšila o jednu manipulační kolej,tím se ale přiblížila koncové.I když si myslím,že na pořádný les,který stanice oddělí je místa dost.Vlečku jsem zapojil přímo do pravého zhlaví,takže to snad nebude tolik vadit.Protože se jedná o odbočnou stanici,je depo blíže lokálce asi lepší.Zase mi ale přijde,že se trať lokálky hodně depu přibližuje a zbyde míň místa na krajinu.
http://img194.imageshack.us/i/pokusk.png/
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Re: nápad

Příspěvekod Jarda H. » pát 23 dub, 2010 3:39 pm

j-novis píše: ..... že by se dal areál depa přesunout do středu panelu za staniční budovu. .....


Pozor, aby sis nezadělal na problémy s krajinou, už teď je třeba myslet v kontextu s budoucí krajinou - konkrétně jde o komunikaci ke staniční budově ! Logicky by měla vést doprava, nikoliv směrem ke koncové stanici - a tady se ti silnice má přehoupnout přes dvoukolejku, kde vnitřní kolej (do koncové stanice) už stoupá, naopak vnější oblouk trati (do SN) klesá nebo je v rovině, aby to vůbec vyšlo rozumně.
Napadá mne zkrátit tu kusou (vnější) kolej na pravém zhlaví a přejezd vést blíže ke zhlaví, na jeho začátek, kde je vlastně ještě rovina.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: nápad

Příspěvekod j-novis » pát 23 dub, 2010 4:10 pm

Jarda H. píše:Napadá mne zkrátit tu kusou (vnější) kolej na pravém zhlaví a přejezd vést blíže ke zhlaví, na jeho začátek, kde je vlastně ještě rovina.

Tomě to také napadlo,ale první záměr byl vést silnici dokopce za depo,lokálku přejed přejezdem a hlavní trať která klesá do SN po mostě.To ale asi výškově nevyjde,takže buď se přikloním k řešení u pravého zhlaví,jak jsi psal,nebo silnici vyvedu někam do kopců,kde by křižovala jenom lokálku a z modelu pryč.
O krajině mám tak nějak jasno,budou to převážně lesy,nad pravým tunelem zalesněný kopec,kterým je vedená lokálka,zástavba minimální.Obce,ke kterým stanice patří,budou již mimo model.
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod kecu.p » čtv 29 dub, 2010 3:16 pm

D píše:j-novis
> To velké pětisvětelné návěstidlo na lokálce je určitě vjezdové
Ano.

> na hlavní trati nejsou,protože by na ně nebylo vidět z tunelu
Ano.

> že by byl u hlavní koleje jen jeden,který by řídil všechny koleje?
Tak nějak. Sdružené návěstidlo obvykle bývá u hlavní koleje nebo těsně za poslední výhybkou (tedy na místě, kde už je kolej jen jedna). Ve tvém případě by tam mohla být sdružená návěstidla tři: dvě na hlavní trať a jedno na vedlejší. Do takto osazeného nádraží bych už seřaďovací návěstidla také nedával (jen konec manipulační délky koleje za stanicí [před tunely] by byl označen bílým sloupkem s modrým vrcholem).

> Ranžírky bych nevynechával,ty se mi moc líbí
Jestli je tam chceš, tak bych byl pro plné osazení (podle mého plánku).


Nesouhlasím ani s jedním řešením. 1) nemáme sdružené návěstidla, ale skupinové. Na takto malou stanici bych dal jen dvojsvětelná odjezdová skupinová návěstidla u každé traťové koleje. Vjezdová návěstidla bych dal jen 3světelná (minimálně) + rychlostník na 40 km/h. Vůbec žádné ranžírky, není je kam dát. Pokud chcete se zeptat na návěstidla, zeptejte se toho, kdo je v oboru. Tady na diskuzním foru vím minimálně o 3 lidech, kteří o tomto tématu ví docela dost ...
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Tak začala pomalu stavba

Příspěvekod j-novis » úte 25 kvě, 2010 6:04 pm

Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Re: kolejiště TT v začátcích

Příspěvekod j-novis » ned 15 pro, 2013 4:51 pm

Tak jsem konečně dotvořil plán kolejiště ke své spokojenosti.
Obrázek
Digitál , 1:120
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Re: kolejiště TT v začátcích

Příspěvekod czhunter » ned 15 pro, 2013 9:39 pm

Je to fajn návrh.

Já osobně bych tam točnu nedával, na tak malém kolejišti obvykle nevypadá dobře (prostě je někde tak "nahňahňaná", že se sotva vejde, a je to vidět).

V horní stanici bych vyměnil angličana za dvě klasické výhybky.
A možná zkusil variantu, kde by obě trati vpravo vyšly zvlášť už z nádraží - ale to není důležité.

Edit: Ještě popřemýšlet o skladišti v koncové stanici. Logické by bylo "nahoře", ale tam se nevejde (jako kulisa?), mohlo by být i "dole", ale tam máš dost blízko tunelové portály.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: kolejiště TT v začátcích

Příspěvekod vmucha » ned 15 pro, 2013 10:00 pm

Souhlas s názorem, ze točna i depo takového rozsahu je v teto stanici zbytečné. Remíza o dvou stáních by mela pro lokálku stačit.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: kolejiště TT v začátcích

Příspěvekod j-novis » pon 16 pro, 2013 8:24 am

Původně točna být neměla,ale když jí loni dostal jako dárek,tak jsem jí zapracoval podle návrhu Milana F. , za což mu děkuji. O koncové stanici ještě popřemýšlím, úpravám se nebráním. Co se týče pravého zhlaví,tak se bohužel výjezd z obou kolejí nevejde tak,aby se dalo vjet na všechny koleje. Kolejiště bude nakonec složeno ze tří segmentů,aby se dalo po přestěhování rozšířit,takže to pak nebude tak blízko a nahňácené, úpravy se po rozšíření dočká i pravé zhlaví.
Digitál , 1:120
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Re: kolejiště TT v začátcích

Příspěvekod czhunter » pon 16 pro, 2013 11:31 am

j-novis píše:Co se týče pravého zhlaví,tak se bohužel výjezd z obou kolejí nevejde tak,aby se dalo vjet na všechny koleje.

To ovšem není potřeba. Vjezd na dvě koleje z lokálky by měl bohatě stačit.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: kolejiště TT v začátcích

Příspěvekod j-novis » pon 16 pro, 2013 7:07 pm

czhunter píše:To ovšem není potřeba. Vjezd na dvě koleje z lokálky by měl bohatě stačit.

Já chtěl, aby manipulák mohl vjet na všechny koleje. Pokud ale bude moci jen na dvě koleje, bude více posunu. Pak stačí jednoduše za angličanem odstranit šturc a napojit kolej lokálky.
Digitál , 1:120
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jipol57, lukynoo92, nexus a 29 návštevníků