Stránka 1 z 2
Posouzení návrhu kolejiště TT - vmucha

Napsal:
čtv 18 bře, 2010 10:57 am
od vmucha
Ahoj všem,
bytové poměry mi dovolují trošku se roztáhnout a tak se blížím k realizaci svého klukovského snu, kolejišti, které je inspirováno tratí 164/5. Lokálka s odbočnou stanicí, jednou koncovou a jedním nákladištěm. Situovat chych jej chtěl do epochy II, před začátek II. sv. války. Nicméně trochu zde narážím se svými představami o vozovém parku - M120.4 (to by problém nebyl) a 310.0 pro nákladní vlaky (tady nevím jestli je to realizovatelné, zvláště v digitálu). Přinejhorším epocha III, hned po válce.
Krajina typově pahorkatina (doupovské hory). Mimo přepravy osob, předpokládám přepravu dřeva (koncová stanice a nákladiště), uhlí (nakládka v odbočné stanici) a cukrové řepy - mimochodem, neporadí mi někdo z čeho vytvořit bulvy cukrovky?
Přikládám plánky z WinTracku a prosím o jejich posouzení, případně o tipy na rozčlenění krajiny.
Moc děkuji.
návrhy jsou uloženy zde: a to bez popisů, tak i se zobrazenou výškou trati
http://vmucha.rajce.idnes.cz/Navrh_kole ... _v2/#album

Napsal:
čtv 18 bře, 2010 11:15 am
od pavel
Chtělo by to plánek bez čísel kolejí trochu v tom zaniká systém výhybek a doplň kótování ať je přehled jak trať stoupá a klesá

Napsal:
čtv 18 bře, 2010 11:31 am
od vmucha
Kóty tam jsou zobrazeny, ale jak odstraním čísla kolejí nevím - poradíš prosím co kde vypnout? Mám Wintrack 8, anglickou verzi.

Napsal:
čtv 18 bře, 2010 11:50 am
od vmucha
Podařilo se. Upravené obrázky jsou uloženy na Rajčeti v Albu 2 - odkaz v původním příspěvku.

Napsal:
čtv 18 bře, 2010 12:29 pm
od pavel
Nádraží jsou v pořádku co se týče zhlaví - no až na toho angličana - já osobně by jej tam nedal ale asi to jinak nevýchází.Pokud u odbočného nádraží není kolej nejblíž budově manipulační tak ok. Kóty máš ale jen velikosti kolejiště výškové tam chybí alespoň je tam nevidím. Co se týče šířky 120 cm - dosáhneš dozadu v případě nějaké kolize ? Nebo tam máš volné místo aby jsi to mohl obejít z druhé strany ?

Napsal:
čtv 18 bře, 2010 12:31 pm
od pavel
Ještě co se týče skrytého nádraží to by asi řešil jinak ale nechám na posouzení dalších kolegů na fóru.

Napsal:
čtv 18 bře, 2010 1:03 pm
od vmucha
Ten angličan mi tam taky nesedi, ale je to jak správně usuzuješ z prostorových důvodů.
Co se týče odbočné stanice (vlastně všech) jsou jejich kolejové plány dělány podle skutečných stanic. Odbočná je Vilémov u Kadaně, a je zde před staniční budovou manipulační kolej.
Na Rajčeti v albu 2 jsou 4 obrázky, 2 prázdné (jen koleje, a 2 které obsahují výškový profil).
Hloubka 120 je na hraně, ale dosáhnu tam ze schůdků


Napsal:
čtv 18 bře, 2010 2:14 pm
od pavel
Já se na ty čísla moc nedíval a myslel jsem že to jsou čísla kolejí . Pokud máš stanice dle skutečnosti tak nic nenámítám, teď nechám prostor ostatním na vyjádření

Napsal:
pát 19 bře, 2010 10:16 am
od vmucha
I tak Pavle moc díky.

Napsal:
pát 19 bře, 2010 10:25 am
od andrejH0
zdar
ja by som riesil kazdy tunel sam. mas dost miesta pod kolajiskom a kazdy vjazd by som rieisl vrantou sluckou....vlak vojde a vyjde z toho isteho tunelu do ktoreho vosiel. nebude ti behat z jedneho do druheho..takto to bude vyzerat ako skutocna prevadzka.
celkom pekny namet len tu vyhybnu by so trochu zakrivil aby to nevyzeralo tak priamo..toto je len moj nazor.

Napsal:
pát 19 bře, 2010 11:04 am
od vmucha
Moc díky za názor, co se týče těch smyček, má každý konec trati svoji. Možná tě zmátla jen spojka mezi nimi (je nakreslena růžově). Tu jsem tam dodělal dodatečně. S jejím využitím v grafikonu, ale nijak nepočítám. Je tam jen pro případný přetah nákladních vozů mezi skrytými nádražími, aby se nevracely soupravy se stejnými vozy.
K nákladišti: myslíš posunout ho víc do rohu (do leva) a dát do oblouku?

Napsal:
pát 19 bře, 2010 6:45 pm
od chameleon
hezký plánek, já bych dodal jen:
- lokálka se vine nepřirozeně dle panelu, ale to je tím návrhem ve Wintracku, že? Až se bude dělat finální verze, tak tam nejspíš použiješ ladnější křivky
- no a hlavně, přijde mi, že ta lokálka zabírá téměř veškerý prostor - nemrzí tě, že z té hlavní tratě nemáš téměř nic? Na velké možnosti těch dvou skrytých n. mi přijde té hlavní trati málo..

Každý preferujeme něco jiného, já třeba osobně bych ubral kus viditelné lokálky a dodal na uvolněné místo třeba 2 metry hl. trati..

Re: Posouzení návrhu kolejiště TT - vmucha

Napsal:
pát 19 bře, 2010 7:49 pm
od D
vmucha
Je-li trať do koncové stanice brána jako vedlejší a hlavní tratí je úsek mezi tunely A a B, potom je levé zhlaví dle mého soudu postaveno špatně. Hlavní trať by totiž měla (je-li to možné) nádražím procházet tak, aby vlaky mohly projet skrz bez odbočování na výhybce.
Takže staniční kolej zaústěná do nádraží z tunelu B (třetí od budovy) by měla být tou, po které vlaky v levém zhlaví stanici opouštějí do tunelu A. Pokud to bude možné, tak bych vedlejší trať ukončil šturcem (za angličana nebo druhou výhybku) a kryl tím nechtěný výjezd na hlavní trať. (Budeš ještě muset upravit remízu, protože už tam na ni nezbude dost místa.)
Při současném návrhu se dá provoz vysvětlit jinak: hlavní tratí je trať tunel A -- odbočná stanice -- koncová stanice, zatímco trať vedoucí do tunelu B je tou odbočkou.

Napsal:
pát 19 bře, 2010 8:47 pm
od pavel
Otázka je jak tu odbočnou stanici autor myslel. Pokud je "hlavní" trať vedena celá po viditelné části do koncové stanice a odbočující je ta která mizí v tunelu tak by to nebyl problém.Občas se vyskytlo že odbočná trať byla přivedena dál od staniční budovy. Já to alespoň takhle pochopil. Ovšem pokud je to situace na kterou upozorňuje kolega D tak s ním souhlasím. Po letmém prohlédnutí letecké mapy stanice Vilémov u Kadaně vyplývá že odbočující trať je přivedena blíže staniční budově!!! Jen na okraj - ta "hlavní"může mít koncovou stanici např. trať Opava - Hlučín kde Hlučín je koncová stanice a na této trati je ještě odbočka do Chuchelné také koncová stanice. Je však pravdou že to kdysi nekončilo v Chuchelné ale byla to průjezdná trať až do Polska.

Napsal:
pát 19 bře, 2010 9:30 pm
od vmucha
Jen krátce, koleje ve Vilémově jsou opravdu dle skutečnosti, trat z Kadaně vedlla přímo do Doupova (koncová stanice). Pokud by jste se podívali na internetu na Vilémov, viděli byste, že je dodnes zachován násep triaglu, který tam byl a byl snesen někdy po válce. Možná i proto se jeví odbočka trochu nestandartně (hlavní trat ve stanici uhýbá). Ve skutednosti to byl průsečík dvou hlavních (lokálních) tratí.
Nicméně moc děkuji za podněty doufám, že mně rodinné povinnosti dovolí zítra na chvíli zasednout k počítači a aspon některé náměty zapracovat.