KOLAJISKO TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod josooo » úte 15 bře, 2011 8:34 pm

Díky všetkým za komentáre a vylepšenia. Kolajisko bude stavané zatial bez panelu s koncovým nádražím. Ten pribudne ak bude v budúcnosti miesto. Panel bude pri stavbe prístupní zo všetkých stran, a aj pri prevádzke. Takže na vlečku sa v poho dostanem, ale stou vyhybkou aby mašinka obišla vozne to neni zlý nápad. Na tomto skrytom nádraží sa mi najviac páči, že sa možem s neho dostať na ktorékolvek zhlavie a zase naopak. Otazka. Čo je to úvrať? Viete, niesom žiadny železničiar, a nemám šajnu očom sa tu hovorí. Kolajisko chcem hlavne koli modelárčeniu a veci stým súvisiace a tento planik mi robí asi najvetší problém. Staničné kolaje mi stačia v pohode tak 60cm čo som asi aj dodržal, neplánujem dlhé súpravy lebo na takomto malom kolajisku to neni ani moc modelové. Neovplývam velkou zbierkou vozňou ani mašiniek tak preto asi všetko tak krátke.

Som človek čo modeluje podla návodou, takže dajte mi návod a staviam kolajisko.
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod Pája » úte 15 bře, 2011 9:02 pm

Stačí trochu hledat,je to tam popsané celkem pěkně : http://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Avra% ... doprava%29
A v modelu např. zde : http://vytopna.hekttor.biz/view.php?naz ... 2009010002
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod Ferda » úte 15 bře, 2011 9:47 pm

Max píše:... ta bezpečnost není tak moc důležitá......

To si japonci o jádru mysleli taky.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod Max » úte 15 bře, 2011 10:39 pm

Ferda píše:
Max píše:... ta bezpečnost není tak moc důležitá......

To si japonci o jádru mysleli taky.

...ta bezpečnost není tak moc důležitá......-- hlavně že se ušetří-- tak v tomto státě rozhodují chytří a mocní...
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod fruafru » stř 16 bře, 2011 8:00 am

diego.dan píše:2.na vlečku budeš muset vagóny sunout.Doporučil bych na vlečku přidat vyhybky na objezd lokomotivy.Nepředpokládám,že by vlečka byla obsluhována z koncové stanice.

Proč ne? V síti čsd bylo několik vleček na které se vozy sunuly, případně se vozy sunuly z vlečky do stanice. Co bude pro provoz zajímavější vlečka s patnácti centimetrovými kolejemi, nebo obsluha vlečky z koncové stanice? Manipulák dojede nejprve do koncové stanice, provede manipulaci a na zpáteční cestě obslouží vlečku, nepřipadá mi že by tu byl nějaký problám, nelogičnost.
diego.dan píše:Podle mě chybí i odvrat.pokud by to šlo,tak tratě přehodit tj.přepracovat skryťák a příjezd k němu

Tak to přepracuj jestli ti to výjde. Bez nesmyslné poznámky o prostoru, jo kde nic není ani smrtka nebere :lol: A navíc záchytná kolej je ve stanici ta co končí před pilířem mostu.
josooo píše: Čo je to úvrať?

Úvrať znamená že vlak přijede do stanice a pro pokračování v jízdě musí změnit směr jízdy.
Takže ve tvém plánku pojede vlak úvratí. Přijede do odbočné stanice z levé strany. Přepřáhne lokomotivu na opačný konec soupravy a odjede stejným směrem ze kterého přijel ale nebude se vracet do SN ale pojede do konečné stanice.
A ještě malá připomínka k plánku. Pro lepší uskladnění kolejiště, by koncová stanice měla mít stejný rozměr jako kolejiště, buď 85 nebo 165 cm. Pokud ty krabice s díly budou stejné usnadni to manipulaci i skladování.
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod josooo » čtv 17 bře, 2011 4:51 pm

Skúsil som prerobiť lavé zhlavie stanice a aj pravé som posunul. Malo by to vypadať ako odbočná stanica. Len nie som si istý :shock:

http://josooo.rajce.idnes.cz/Navrh_kola ... tanica.jpg

Prosím znalejších o posúdenie :)
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod vojtas » čtv 17 bře, 2011 4:54 pm

Tu 3 kolej prodluž,takhle to vypadá blbě.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod josooo » čtv 17 bře, 2011 6:04 pm

vojtas píše:Tu 3 kolej prodluž,takhle to vypadá blbě.


ako ju mám predlžiť?
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod vojtas » čtv 17 bře, 2011 6:54 pm

Takto,omyl myslel jsem pátou(dle značení ČD)
Přílohy
odbocnastanica.jpg
odbocnastanica.jpg (59.92 KiB) Zobrazeno 5360 krát
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod josooo » čtv 17 bře, 2011 7:00 pm

vojtas píše:Takto,omyl myslel jsem pátou(dle značení ČD)


To asi nepojde. Kukni na predošlé fotky kadial mi vedie kolaj do skrýťáku. Ale možno o 83mm kolaj by to šlo predĺžiť.
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 17 bře, 2011 7:25 pm

Chlapci,k těm sunutím.Sunutý vlak nebo posunující díl byla a je na ČSD/ČD normální věc.Některé vlečky jinak ani obsloužit nelze.Jako mlaďas pamatuju naprosto běžné sunutí cisteren z Kolína hl.n.do Lučebních závodů po nesprávné koleji a je to několik kilometrů.A ještě před několika lety bývalo sunuto ze žst.Starkoč do žst.Václavice meziměstské křídlo ranního rychlíku Praha-Wroclaw.Přijelo se do Starkoče(Barča+1xD+1xAB+3xB),průvodčí si vlezl s vysílačkou do posledních dveří a plazilo se.Z Václavic se pak pokračovalo mašinou vpředu normálně do Meziměstí.Tuším,že to bylo ještě v roce 2005.Sunuty jsou i osobáky do Zruče n.S. v žst.Kutná Hora hl.n.,kde je pro tuto trať obrácená úvrať-vlak vjede na opačný konec stanice než je stan.budova a sunutím se vplazí zpět k perónu.Prostě das ist ČSD/ČD. :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod vojtas » čtv 17 bře, 2011 7:44 pm

Tak bych možná zkusil posunout SN.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod josooo » čtv 17 bře, 2011 7:58 pm

vojtas píše:Tak bych možná zkusil posunout SN.


No už neni posúvať kam :(
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod radekkrupka » pát 18 bře, 2011 6:11 am

Tak pokud byla ta pátá kolej myšlená jako manipulační, v zásadě bych řekl proč ne. Jenom pak nebude možné provádět vykládku na této koleji a zároveň posunovat na navazující kusou kolej. Zkrátka obojí už se na pátou kolej nevejde...

Nevím jaký plánuješ provoz, ale mě se spíš nelíbí, že nejdelší staniční kolej je ta nejnižší, která náleží pouze lokálce a vlastně je delší než koleje v koncové stanici - tudíž ač je nejdelší, vlastně ji nevyužiješ? Já bych zkusil přehodit výhybky na pravém zhlaví?

Na které straně stanice bude staniční budova? Bude uvnitř kolejiště, nebo jakoby mimo něj? Z tohoto uspořádání by byla logičtější poloha vně - tzn. u kolejí pro lokálku. Pak by ale bylo lepší mít na této straně i Mn kolej. Ale není to nutné.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: KOLAJISKO TT

Příspěvekod fruafru » pát 18 bře, 2011 8:41 am

:D Podle mého byla nejlepší první varianta s koncovým nádražím co si josooo navrhnul. Všechny pozdější vylepšení se velice silně míjí účinkem a celkový dojem kolejiště spíš zhoršují.
Je spousta odboček ze širé tratě. navíc všechny staniční koleje lze použít pro všechny směry. Pro domácí kolejiště užitečnější.
To kolejiště je malé. Nemá cenu prodlužovat stanici, nic se tím nezíská. Víc než pár cm kolejí zaujme na kolejišti zajímavý námět a zpracování. 8) Je to malé kolejiště, malá stanice, krátké soupravy. Přijde mi to jako vyvážené pojetí daných možností.
Poslední varianta stanice, je tuctová nezajímavá. A navíc délka kolejí... :wink: A ke všemu vychází trať do koncové stanice po hraně kolejiště :? Takže se bude muset stanice zkrátit neé prodloužít. Nebo čekat kdy se v tom místě něco vykolejí a odporoučí se to do věčných lovišť.
Naposledy upravil fruafru dne pát 18 bře, 2011 1:40 pm, celkově upraveno 1
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků