Domaci segmentova nudle

Na zacatek mensi zpytovani duse...
Clovek miva spoustu planu a napadu, ale realizace se bohuzel mnohdy z ruznych duvodu nepovede. Nekteri asi pamatujete na muj navrh maleho kolejiste 120x90 cm, ktery Milan Ferdian svou uzasnou kresbou povznesl z oskliveho wintrackoveho schematu na umelecke dilo. I kdyz byl zabrany prostor maly, porad byl vetsi nez bylo mozne akceptovat v nasem malem byte. Navic zena neni (zatim
) prilis naklonena myslence permanentne vystaveneho kolejiste (nebo i jen jeho casti). Proto jsem uz nejakou dobu kreslil, vymyslel a vetsinou koncil ve slepe ulicce. Od puvodniho napadu na "obycejne projizdeni" jsem se cim dal vic zacal priklanet k moznosti alespon castecne simulace GVD, byt treba i za cenu omezeneho pohybu modelu na sire trati.
Cerstvy vitr do meho premysleni prinesla az poznamka kolegy Pavla v Milanove novorocnim vlaknu, kde zminoval svoje uzke obyvakove kolejiste. Vymenil jsem si s nim par mailu, vyprosil nejake fotky a v hlave mi zacal zrat muj vlastni napad na podobnem principu (byt ne az tak jednoduchy). Uplne prvni verze mela po sestaveni rozmer 400x30 cm, coz uz na prvni pohled bylo bohuzel moc. Vzhledem k tomu, ze mi bylo jasne, ze sestavene kolejiste nikdy nebude stalou soucasti obyvaku, musel jsem redukovat jeho rozmery, abych jednotlive segmenty mohl ulozit do skrine. Vysledny rozmer pak vysel na 4 segmenty po 90x25 cm (s tim, ze v delce mozna jeste o 3-4 cm nabydou, musim jeste skrin presneji premerit).
Ted uz k predstaveni samotneho napadu. Kolejiste sestava ze 4 segmentu, z toho 3 segmenty jsou "viditelna" cast a 1 segment je "skryta" manipulacni cast pro odstavovani souprav.
Casove jsme v epose V/VI. Tematem je koncova stanice v lazenskem mestecku na jednokolejne neelektrifikovane trati, ze ktere odbockou mimo stanici odbocuje lokalka. Sam v tehle chvili vaham, jestli onu stanici neoznacit za uvratovou, byt z ni lokalka primo nevychazi. Odbocku od stanice oddeluje udolicko s protekajici rickou, nicmene vzhledem k blizkosti odbocky a stanice jsou navestidla kryjici odbocku na prijezdu i vjezdovymi navestidly stanice. Umisteni odbocky je prostorovy kompromis, sam bych radeji odbocku ze sire trate, ale co se da delat.
Nastin provozu:
Osobni vlaky na hlavni trati rada 814, pripadne 810 s pripojnym vozem. Na lokalce solo 810. Na hlavni trati ranni a vecerni rychlik v razeni 854+954 a poledni lazensky expres z Prahy s 750/754 a dvema vozy B (zbytek delsi soupravy byl odpojen ve vetsi stanici mimo kolejiste, kde taky doslo k preprahu z elektricke loko na motorovou).
Nakladni provoz v rezii CD Cargo. U jedne ze stanic lokalky mimo kolejiste se nachazi velky lom, ve kterem se tezi vapenec. Kazdy den rano do nej privazi zamracena nebo brejlovec uvrati pres nasi stanici vyrovnavku prazdnych vozu a zpet si z nej odvazi vozy plne. Vzhledem ke sklonovym pomerum na lokalce (opet mimo kolejiste
) se tak deje formou manipulacniho vlaku ve dvou davkach, ze kterych je nakonec v nasi stanici sestavena ucelena souprava Pn, ktery pote odjizdi do severnich Cech, kde se vytezeny vapenec pouziva k odsirovani v tepelne elektrarne. O mistni obsluhu se stara lokomotiva rady 742, ktera kazdy vsedni den dopoledne privazi jeden dva vozy do zdejsi pily (na nadrazi je drevo z vozu prelozeno na tahac a ten ho odveze do pily, primou vlecku nebylo drive mozne z technologickych duvodu postavit a v dneni dobe uz je to pro firmu provozujici pilu prilis velka investice). Manipulak podle potreby obslouzi i lokalku.
Navrhovany provoz je inspirovany skutecnym nakladnim provozem mezi Nucicemi a Kadani-Prunerovem (ucelene vlaky s vapencem z Nucice pres Hostivici), lazenskych rychlik zase expresy zajizdejicimi do stanice Luhacovice (byt na modelu ve znacne zkracene podobe oproti skutecnosti... ale na druhou stranu neni to tak dlouho, co do Polska pres Lichkov jezdivala souprava 750+1xB).
Vzhledem k velikosti celeho kolejiste po sestaveni vychazi stanicni koleje ve viditelne stanici na cca 2x69 a 2x43 cm u dopravnich/manipulacnich (s moznym navysenim o par cm podle vysledne delky segmentu a utreseni koncove podoby krajiny) + cca 22 cm vytazna kolej. "Skryta" cast kolejiste je ciste formou kolejoveho rozvetveni, pro lokalku dve odstavne koleje, pro hlavni trat tri az ctyri. V teto casti kolejiste neni reseno objizdeni, otaceni souprav bez ridiciho vozu by bylo provadeno rucne, prenesenim lokomotivy na spravny konec soupravy.
Kliknutim si obrazky nactete v puvodni velikosti...
Jsem samozrejme otevren vsem pripadnym komentarum a pripominkam. Podoba to jeste neni rozhodne uplne finalni a jeste jsem nezacal stavet.


Cerstvy vitr do meho premysleni prinesla az poznamka kolegy Pavla v Milanove novorocnim vlaknu, kde zminoval svoje uzke obyvakove kolejiste. Vymenil jsem si s nim par mailu, vyprosil nejake fotky a v hlave mi zacal zrat muj vlastni napad na podobnem principu (byt ne az tak jednoduchy). Uplne prvni verze mela po sestaveni rozmer 400x30 cm, coz uz na prvni pohled bylo bohuzel moc. Vzhledem k tomu, ze mi bylo jasne, ze sestavene kolejiste nikdy nebude stalou soucasti obyvaku, musel jsem redukovat jeho rozmery, abych jednotlive segmenty mohl ulozit do skrine. Vysledny rozmer pak vysel na 4 segmenty po 90x25 cm (s tim, ze v delce mozna jeste o 3-4 cm nabydou, musim jeste skrin presneji premerit).
Ted uz k predstaveni samotneho napadu. Kolejiste sestava ze 4 segmentu, z toho 3 segmenty jsou "viditelna" cast a 1 segment je "skryta" manipulacni cast pro odstavovani souprav.
Casove jsme v epose V/VI. Tematem je koncova stanice v lazenskem mestecku na jednokolejne neelektrifikovane trati, ze ktere odbockou mimo stanici odbocuje lokalka. Sam v tehle chvili vaham, jestli onu stanici neoznacit za uvratovou, byt z ni lokalka primo nevychazi. Odbocku od stanice oddeluje udolicko s protekajici rickou, nicmene vzhledem k blizkosti odbocky a stanice jsou navestidla kryjici odbocku na prijezdu i vjezdovymi navestidly stanice. Umisteni odbocky je prostorovy kompromis, sam bych radeji odbocku ze sire trate, ale co se da delat.
Nastin provozu:
Osobni vlaky na hlavni trati rada 814, pripadne 810 s pripojnym vozem. Na lokalce solo 810. Na hlavni trati ranni a vecerni rychlik v razeni 854+954 a poledni lazensky expres z Prahy s 750/754 a dvema vozy B (zbytek delsi soupravy byl odpojen ve vetsi stanici mimo kolejiste, kde taky doslo k preprahu z elektricke loko na motorovou).
Nakladni provoz v rezii CD Cargo. U jedne ze stanic lokalky mimo kolejiste se nachazi velky lom, ve kterem se tezi vapenec. Kazdy den rano do nej privazi zamracena nebo brejlovec uvrati pres nasi stanici vyrovnavku prazdnych vozu a zpet si z nej odvazi vozy plne. Vzhledem ke sklonovym pomerum na lokalce (opet mimo kolejiste

Navrhovany provoz je inspirovany skutecnym nakladnim provozem mezi Nucicemi a Kadani-Prunerovem (ucelene vlaky s vapencem z Nucice pres Hostivici), lazenskych rychlik zase expresy zajizdejicimi do stanice Luhacovice (byt na modelu ve znacne zkracene podobe oproti skutecnosti... ale na druhou stranu neni to tak dlouho, co do Polska pres Lichkov jezdivala souprava 750+1xB).
Vzhledem k velikosti celeho kolejiste po sestaveni vychazi stanicni koleje ve viditelne stanici na cca 2x69 a 2x43 cm u dopravnich/manipulacnich (s moznym navysenim o par cm podle vysledne delky segmentu a utreseni koncove podoby krajiny) + cca 22 cm vytazna kolej. "Skryta" cast kolejiste je ciste formou kolejoveho rozvetveni, pro lokalku dve odstavne koleje, pro hlavni trat tri az ctyri. V teto casti kolejiste neni reseno objizdeni, otaceni souprav bez ridiciho vozu by bylo provadeno rucne, prenesenim lokomotivy na spravny konec soupravy.
Kliknutim si obrazky nactete v puvodni velikosti...


Jsem samozrejme otevren vsem pripadnym komentarum a pripominkam. Podoba to jeste neni rozhodne uplne finalni a jeste jsem nezacal stavet.