Stránka 1 z 2

H0e - posouzení kolejiště

PříspěvekNapsal: sob 07 lis, 2009 7:02 pm
od 760mm
Námětem kolejiště je úzkorozchodná elektrifikovaná horská trať např. něco jako Mariazellerbah.
Obrázek[/code]

PříspěvekNapsal: ned 08 lis, 2009 11:44 am
od rawen
Čekal jsem návrh terénu nebo komentáře a nic. :)
Vypadá to ale pěkně, nepřeplácaně.

Radek

PříspěvekNapsal: ned 08 lis, 2009 12:03 pm
od Jarda H.
Těžko zatím něco komentovat ?! Taky bych čekal něco více obrázků - hlavně krajina a vedení trati v ní, kde jde trať údolím, kde po úbočí, řešení či spíše umístění potoků, mostků, ....

Na první pohled jsem se nejdřív ptal, jak se dostaneš na panelu do všech míst a pak jsem si všimnul dole těch dveří - panely vedou vlastně podle zdi kolem místnosti. Tak tenhle problém si škrtám.

PříspěvekNapsal: ned 08 lis, 2009 5:28 pm
od chameleon
Možná až moc zbytečně kopíruje kraj panelu trať. Ostré záhyby dovnitř ke trati bych hodně ubral a dodal do vzniklých prostor krajinu.

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2009 1:33 pm
od 760mm
chameleon píše:Možná až moc zbytečně kopíruje kraj panelu trať. Ostré záhyby dovnitř ke trati bych hodně ubral a dodal do vzniklých prostor krajinu.


Jo, jo něco na tom bude. I mne to napadlo. Už na tom pracuji. Musí se mi tam vlést i horská řeka, která se mi vine kolem celé trati. Vnější obvod kolejiště tvoří stěny místnosti, tak hloubka kolejiště je volena tak, abych se pohodlně dostal ke kraji i na stará kolena.

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2009 1:39 pm
od 760mm
rawen píše:Čekal jsem návrh terénu nebo komentáře a nic. :)
Vypadá to ale pěkně, nepřeplácaně.

Radek


Určitě máš pravdu, pracuje se na tom, v hlavě to je, teď to hodit na papír. Asi to vidím na vánoce. Třeba mi ještě někdo něco poradí, než se pustím podrobně do krajiny.

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2009 1:45 pm
od radekkrupka
760mm píše:
chameleon píše:Možná až moc zbytečně kopíruje kraj panelu trať. Ostré záhyby dovnitř ke trati bych hodně ubral a dodal do vzniklých prostor krajinu.

Vnější obvod kolejiště tvoří stěny místnosti, tak hloubka kolejiště je volena tak, abych se pohodlně dostal ke kraji i na stará kolena.

To je jasné, ale zkus třeba tu trať vést tak, aby nebyla rovnoběžná s okrajem - prostě si udělej okraj panelů tak, aby ses všude dostal a trať veď tak, aby nebyla rovnoběžná!

Jinak mě osobně přijde, že na tak velkou plochu je tam té železnice hodně málo - já vím, že je to opak vlakodromu, ale přece jen. Vem si, kolik času (a peněz!) vrazíš do krajiny a pak tam máš jednu staničku, jednu výhybnu a širou trať mezi nima. Nechci tě odrazit od tvého úmyslu, jenom jestli to máš rozmyšlené? Nemáš tam jedinou vlečku, nic co by ti zpestřilo provoz. Tohle by tě mohlo brzo omrzet...

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2009 2:00 pm
od maayaa
Ono se na tý dráze moc s nákladama nejezdí,ale ta trať je opravdu moc blízko k okraji,takhle se ti tam nevejde pořádně ani násep a tunely a mosty budou takhle blízko k okraji vypadat divně.

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2009 4:10 pm
od JanoH0e
Skús sa pozrieť na http://www.ho-vlaky.wbs.cz/Planky_kolej ... vejsi.html - plány kolejišť Zima 2004, je tam priamo Mariazellerbahn aj Davos. Nákladne vlaky okrem vlakov údržby a odvozu dreva by som tam neviedol, pokiaľ to bude Rakúsko. Vhodné by boli 2 identické vlakové súpravy jazdiace v protismere, jedna naložená drevom a druha prázdna. Stanicou iba prechádzajú, nemanipulujú v nej. Pokiaľ chceš použiť podvalnikové vozy, nezabudni na traťový profil pre normálno rozchodne vozy pri trakčnom vedení a tuneloch. V stanici vidím točňu. Točňa na elektrifikovaných tratiach tohto typu v nacestnej stanici nie je určená pre parné lokomotívy, ale pre snehové frézy a pluhy. To znamená že stanica je sídlom traťovky a mala by byť aj tak vybavená.

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2009 8:16 pm
od 760mm
Od osy koleje ke kraji kolejiště bude cca 10cm. A kde to pujde, tam to rozšířím. Rám kolejiště bude kopírovat trať , ale ne už tak rovnoběžně. Vyjímkou bude jen místo průchodu ode dveří v pravo , kde ale budou obě tratě v tunelech.

Trať bude stoupat od výhybny k nádraží. Nejvyšší bod trati bude ve stoupací smyčce nad skrytýma smyčkama. V nižší části by mezi tratí a krajem kolejiště by měla alespoň částečně být horská řeka. Doufám, že 15cm bude stačit.

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2009 8:31 pm
od 760mm
JanoH0e píše:. Stanicou iba prechádzajú, nemanipulujú v nej. Pokiaľ chceš použiť podvalnikové vozy, nezabudni na traťový profil pre normálno rozchodne vozy pri trakčnom vedení a tuneloch. V stanici vidím točňu. Točňa na elektrifikovaných tratiach tohto typu v nacestnej stanici nie je určená pre parné lokomotívy, ale pre snehové frézy a pluhy. To znamená že stanica je sídlom traťovky a mala by byť aj tak vybavená.

Na kolejišti plánuji i provoz parních lokomotiv Mh6 . Nejsem ještě rozhodlý, zda stanice nahoře nebude koncová, popřípadě provoz do krátké smyčky bude pozastaven. Každopádně je to stanice u nejvyššího místa trati a je třeba otáčet Mh6 (komínem do kopce).
S podvalníkovým provozem určitě nepočítám.
Kusé koleje v obou nádražích by měly být složištěm dřeva. Dokonce nevím, zda spodní výhybnu zcela nedegraduji na nákladiště dřeva. Ještě uvidím.

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2009 8:56 pm
od 760mm
GG

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2009 8:58 pm
od 760mm
chameleon píše:..možná až moc zbytečně kopíruje kraj panelu trať.
..na tak velkou plochu je tam té železnice hodně málo. Vem si, kolik času (a peněz!) vrazíš do krajiny a pak tam máš jednu staničku, jednu výhybnu a širou trať mezi nima. Nechci tě odrazit od tvého úmyslu, jenom jestli to máš rozmyšlené? Nemáš tam jedinou vlečku, ..

Určitě na Tvé připomínce něco je. Ale střídmost byla našim záměrem. Původně stanice byla plánovaná jako koncová, což by určitě zpestřilo provoz. Kolega za touto stanicí v levém rohu plánuje město a uvidíme, jak mu to výjde s fabrikou a malou vlečkou. Toto je ještě otevřené. Dále jsem uvažoval, že než ve spodní stanici křižovat vlaky, bude lepší míti tam vetší složiště dřeva. Jedná se o horskou trať a bude tam celá řada krátkých tunelů ve velkých kopcích. Kopce budou částečně skalité beze stromů. A s krajinou si budu hrát mnoho let. V podstatě mně jde především o ní. Uvidíme zda to výjde a dožiji konce budování :P .
A ježdění přenechám třeba klukům ze Zababova.

PříspěvekNapsal: pon 09 lis, 2009 9:47 pm
od Michal Šuhajda
Zmínil jsi Zababov jako první, ale podobně střídmé kolejiště se docela nabízí k modulovému zpracování. S krajinou si na modulech vyhraješ taky.

PříspěvekNapsal: úte 10 lis, 2009 7:18 pm
od 760mm
Zababov má určitě něco do sebe. A sekce H0e je tam docela silně zastoupena . Na některých modulech byla krajina velmi pěkná, určitě bych se mohl učit. Jen vidět to v tý tělocvičně, jak to jezdí, je to docela mazec.
Moduly jsou faj, ale přece jen já pujdu trochu více do kopců a mám kolejiště i širší a především doufám, že něco doženu i pozadím. A právě to se mi více u kolejišť líbí.
Kolejiště bude určitě z dílů vhodných na stěhování, ale moduly si zbytečně nebudu komplikovat stavbu. Ke všemu s tou trolejí jsem v ČR na H0e asi trochu exot.

A děkuji všem za příspěvky. Jsou k věci a pomáhají mi v plánování.