Stránka 1 z 3

Koncové nádraží + vlečkový areál + nápad

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2009 8:11 pm
od el_salamo
Ahoj páni kolegové,

díky přestěhování mám na kolejiště mnohem víc místa. Rozhodl jsem se pro poměrně zajímavé řešení, třeba bude inspirací pro další.

Popřemýšlel jsem nad kolejištěm jako nad bytovou dekorací. Rozhodl jsem se pro nastálo postavené segmentové kolejiště, podél stěn budou pouze velmi úzké, možná i skryté, tratě pro přejezd mezi viditelnými úseky. Viditelné úseky budou zakomponovány do nábytku, šířka modulů je předpokládána na 60 a 90cm, výška na 5cm elektroinstalace + cca 15cm výšky na viditelnou část.

Každý modul bude obsahovat průhledné víko, na které bude možno přiložit i neprůhledné pevnější dřevěné (a celý modul pak bude možné použít i jako odkládací plocha v případě potřeby + navíc se na něj nebude prášit :).

Nevýhodou řešení je, že není možné zbudovat horskou trať, kvůli omezení výškou.

Obsluha lokomotiv digitálem, výhybky a semafory analog. Výhybky na vlečkách EW2, na trati zkusím EW3 a když to nevyjde, tak EW2.

Mno a zrovna tu mám náčrt prvního modulu, rozměry cca 70-90*200 (210) a poprosím znalce o kousek hodnocení.

Předpokládám provoz z poloviny 90tých let s malinkým výletem do alternativy.
Osobní přepravu zajišťují především čtyřosé motorové jednotky (850, 860, 842, 854+954; ano, ten 954 jsou novější než z pol. 90 let - holt snad to není takový prohřešek), někdy se zjeví i brejlovcem nebo bardotkou tažený klasický osobák.

Nákladní přepravu obstarají především čmelák, hektor, kocour nebo pomeranč; posun na vlečce a ve stanici nejspíše postarší hektor.

http://www.doucime.com/photos/nadr.jpg

Jedná se o střední koncovou stanici s větší fabrikou. Zleva přijíždí vlak, podle určení vjíždí na koleje u staničních budov (osobní) nebo u továrny (Mn vlak). Vedle vjezdové je výtažná kolej z které se již vjíždí do areálu továrny. V něm je možné vidět skladiště, zásobníky na chemikálie a možná i část nakládací rampy. Kolej mezi výtažnou a zásobníky může být buď pro volnou skládku nebo pro přístřešek posunovacího hektora - netuším, jak je to v podobných případech obvyklé.

Typická nádražní budova a u ní typická nádražní hospůdka, se zahrádkou a pár stromy. Před nádražím kousek silnice, parkoviště, stojánka ČSAD s dosluhující kulatou nebo novější hranatou karosou, dva kruhové květináče s maceškami... prostě česká klasika :).

V oblouku u vjezdu postavené staré dřevěné skladiště, zarostlá rampa, vedle něj betonová plocha pro náklaďáky a pod koleje vedoucí prašná cesta s nějakým tím šáším, lebedou a jinou divokou zelení.

Stále přemýšlím, jak zaplnit prostor na druhém konci nádraží - přemýšlím, že by tam mohlo být buď depo, ale možná bych tam raději viděl něco typicky českého - jen přemýšlím co :). Parčík, pár laveček a pomník padlým železničářům? Samošku a masnu? Školní hřiště nebo kousek ledové plochy a-lá Nedvědice? Vážně netuším...

Koncové nádraží + vlečkový areál + nápad

PříspěvekNapsal: pon 19 říj, 2009 6:16 am
od radula63
:wink: Zdravím, moc se mi tvůj nápad zamlouvá. V jaké velikosti jedeš? TT nebo H0? Snad se nebudeš v budoucnu stěhovat, musel bys kolejište bourat a to by byla škoda. Jinak držím palce :D ať se dílo podaří.

PříspěvekNapsal: pon 19 říj, 2009 6:59 am
od el_salamo
Vidíš, to nejdůležitější jsem opět nezmínil: velikost TT.

PříspěvekNapsal: pon 19 říj, 2009 4:00 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj zajímavý nápad.
Když si nevíš rady co s volnou plochou, co prohodit restauraci a sklad?
Zahrádka může být až v oblouku, skladiště nebude tak stísněné. Nechal bych ho hned u první koleje vedle staniční budovy. Kusou kolej dej na "dolní" stranu. Bude delší (až k druhému šturcu) a vyjde Ti rovně budou se ti líp spřahovat vozy. Vedle kusé koleje bude prostor pro nakládku a vykládku přímo z/na auta. nebo třeba areál uhelných skladů, což bývá dosud k vidění a dřívě jich bývalo mnohem víc.
Kromě zaplnění prostoru Ti to zvýší nároky na přepravu, takže kromě vozů pro továrnu můžeš v manipuláku vozit u vozy přímo k vykládce ve stanici. Teď Ti ve stanici takový prostor chybí.

Výtažná kolej

PříspěvekNapsal: čtv 22 říj, 2009 11:58 am
od Petr Berka
Jaká je délka výtažné koleje? Musí se tam vejít lokomotiva + vozy které poveze do továrny! Teď mi to připadá tak na Hektora a 2-3 vozy. Jinak Michal má perfektní nápad se skladištěm na druhé straně. Taky bych to přehodil.

PS: Pomeranče v 90.letech fakt ne. Musel by být ŽSR, navíc v 90. letech už jen dosluhují...

Re: Výtažná kolej

PříspěvekNapsal: čtv 22 říj, 2009 3:07 pm
od el_salamo
Petr Berka píše:Jaká je délka výtažné koleje? Musí se tam vejít lokomotiva + vozy které poveze do továrny! Teď mi to připadá tak na Hektora a 2-3 vozy.


Výtažná je jen naznačená - na kolejišti může být prakticky libovolně dlouhá... jen jsem nechtěl nabízet zbytečně roztažený obrázek :). Trať sama bude kolem zdi, dlouhá cca 4m. Výtažnou bych nerad tahal přes metr, jen ať je tam nějaké místo pro 'volnou' trať. Ale to je až II. etapa výstavby :).

Petr Berka píše: Jinak Michal má perfektní nápad se skladištěm na druhé straně. Taky bych to přehodil.


Včera večer jsem to kreslil, v rozmístění budov jsem se inspiroval stanicí Brandýs nad Labem - tam je to velmi podobné. Je pravda, že to vychází líp a i opticky to bude povedenější. Navečer to sem hodím.


Petr Berka píše: PS: Pomeranče v 90.letech fakt ne. Musel by být ŽSR, navíc v 90. letech už jen dosluhují...


Jj, pomeranč už spíš ne... přemýšlel jsem, že by tam zajel sem tam nějaký hodně dobitý, ale ten by zase nemohl sedět barevně jak by se mi líbil... stejně, zatím mám jen Hekttora od BTTB a plnou hlavu nápadů, co si všechno postavím :)

koncové nádraží, vlečkový areál, nápad

PříspěvekNapsal: čtv 22 říj, 2009 7:04 pm
od Václav Kolář
proč jsi celé nádraží nekoncipoval do oblouku? zbylo by dost místa pro strojovou stanici a možná i další manipulační kolej.

Re: koncové nádraží, vlečkový areál, nápad

PříspěvekNapsal: pát 23 říj, 2009 12:54 pm
od el_salamo
Václav Kolář píše:proč jsi celé nádraží nekoncipoval do oblouku? zbylo by dost místa pro strojovou stanici a možná i další manipulační kolej.


Nevím, jak to přesně myslíte - ale vzhledem k dispozicím stanice do oblouku příliš zasahovat nemůže... za obloukem, kolem naznačené odjezdové koleje je jen pár cm místa a možná bude celá trať v těch místech v tunelu...

koncové nádraží, vlečkový areál, nápad

PříspěvekNapsal: pát 23 říj, 2009 6:57 pm
od Václav Kolář
Myslel jsem, že by koncová kolej( osobně si myslím, že by mohly být alespoň dvě) měla směřovat více vlevo. Podle tohoto nákresu by to mohlo vyjít, ten prostor vyznačený jako ovál pod parkem by bylo škoda nevyužít.A asi bych volil jiné místo pro připojení vlečky,myslím blíže plotu kolem vlečky.Nebo raději zaústit vlečku přímo do zhlaví a nedělat tam tak krátkou výtažnou kolej.

úpravy

PříspěvekNapsal: pon 26 říj, 2009 12:21 am
od el_salamo
Tak - pokusil jsem se zpracovat navrhovane zmeny - navrh od Michala Suhajdy byl raz dva, a je pravda, ze to celemu navrhu dost pomohlo.

Prave/dolni zhlavi bych tim padem mozna povazoval za hotove (maximalne tam pridam jeste jednu koncovou kolej, ale to uvidim asi az pri stavbe).

V soucasnosti bych prosil o radu ohledne tri moznosti leveho/horniho zhlavi:

U vsech navrhu jsem odstranil kusou ke skladisti a prodlouzil vytaznou kolej. Cislo jedna pocita s propojenim vytazne na hlavni trat - tohle reseni by mi mohlo obohatit provoz, ale nevim, jestli se to vubec smi, jak to ovlivni navestidla a vubec cely provoz.

U cisla dva jsem se pokusil zakomponovat vjezd do vleckoveho arealu do zhlavi - opet, nejsem si tim jisty, navic ani netusim, jestli se mi na kolejiste vejde vleckovy areal jak bych si predstavoval.

Treti je puvodni navrh, jen jak jsem napsal - delsi vytazna a presunute skladiste... jinak nic.

http://www.doucime.com/photos/zhlavi.jpg

Stale plati, ze vytazna muze byt jeste mnohem delsi a dalsim navrhum se nebranim.

Do oblouku bych nadrazi radeji nestavel, stejne tak v tomto nadrazi nepotrebuji strojovou stanici - vetsi depo bude k dispozici na nekterem jinem nadrazi.

PříspěvekNapsal: pon 26 říj, 2009 4:34 am
od milan ferdián
Tam ,kde jsem místo označil,vlož anglickou výhybku :wink: Zhlaví 1.

Obrázek

PříspěvekNapsal: úte 27 říj, 2009 2:21 am
od el_salamo
Ještě mě napadla tahle varianta (levá vs. pravá...)

Je to lepší/horší/nemlich to samý (rozdíl je označený červeným rámečkem)...

PříspěvekNapsal: úte 27 říj, 2009 4:58 am
od milan ferdián
el_salamo píše:Ještě mě napadla tahle varianta (levá vs. pravá...)

Je to lepší/horší/nemlich to samý (rozdíl je označený červeným rámečkem)...


Kde ??? :wink:

PříspěvekNapsal: úte 27 říj, 2009 8:22 am
od el_salamo
milan ferdián píše:
el_salamo píše:Ještě mě napadla tahle varianta (levá vs. pravá...)

Je to lepší/horší/nemlich to samý (rozdíl je označený červeným rámečkem)...


Kde ??? :wink:


:oops: :D

http://www.doucime.com/photos/zhlavi2.jpg

PříspěvekNapsal: úte 27 říj, 2009 9:48 am
od rchlumecky
el_salamo píše:
milan ferdián píše:
el_salamo píše:Ještě mě napadla tahle varianta (levá vs. pravá...)

Je to lepší/horší/nemlich to samý (rozdíl je označený červeným rámečkem)...


Kde ??? :wink:


:oops: :D

http://www.doucime.com/photos/zhlavi2.jpg


Jsem amatér v navrhování zhlaví, ale zkusil jsem malou úpravu, která se mi zdá logičtější - prohození dvou vyhýbek v rámečku ... jestli je to špatně, tak mě nekamenujte :D

http://romanch.rajce.idnes.cz/Serva-DCC ... 2-cizi.jpg