Stránka 1 z 1

Posouzení návrhu TT

PříspěvekNapsal: pon 28 zář, 2009 8:51 am
od pepa_TT
Už delší dobu pouze pasivně sleduji toto téma, ale snažím se vypracovat plán, který by mě uspokojil. Prostor na kolejiště mám 300 x 330 cm. Kvůli umístění do "L" a až ke stěnám si nedovolím širší než 100 cm.
Epocha III až IV ČSD, rozchod TT. Protože se chci kochat ježděním delších souprav na dvoukolejce, jedna část trati bude falešná dvoukolejka s autoblokem a se dvěma SN, kde se navíc budou automaticky střídat soupravy (pan Zajíc). Teoretický bezobslužný provoz až 9 souprav v analogu.
Abych se nenudil, a proto že mě uchvátil digitál (Houmr), chci na druhé horní trati (lokálka v digitálu) provozovat tuzemské stroje a trochu si zaposunovat. Obě trati se nikde nesetkají.

K tomuto schematu jsem došel až na asi 120tý pokus a myslím, že už ho nejsem schopen vylepšit. Proto Vás žádám o kritiku a náměty, než se do toho pustím v reálu.
Obrázky jsou zde:

http://pepans.rajce.idnes.cz/Raice/#album

Diky.

PříspěvekNapsal: pon 28 zář, 2009 9:29 am
od radekkrupka
Poměrně zajímavý návrh, na podobném prostoru jako já jsi zvolil dost odlišné řešení...umožňuje opravdu bohatý provoz a přitom není dle mého názoru vysloveně přeplácané, i když koleje jsou nahusto :)

Co mě napadlo hned?

1) Jeden systém analog, druhý digitál... trošku krkolomné řešení - to budeš mít takto rozdělený i vozový park? Trochu škoda ne? Tím se ti pestrost provozu trošku omezí, pokud tedy nedisponuješ garáží se skladem lokomotiv... Vzhledem k náročnosti zapojení digitálu na "lokálce", nestálo by za to digitalizovat vše?

2) Prostor kolem rybníku/jezera - je to kotlina bez úniku. Chápu, že vzhledem k vedení tratí pod povrchem to jinak nejde, ale v reálu to nedává smysl, pokud se nejedná o starý lom nebo povrchový důl... tohle by se asi zalilo vodou... Ta říčka co z vodní plochy vytéká - vyjde ti výškově se skryťákem? A kam teče? Co takhle udělat trať na okraji panelu jako dvoupatrový most?

3) Spodní stanice lokálky - není to špatně, ale já bych zrušil tu kusou kolej mezi tratí ze stanice (k tunelu) a výše položenou tratí, která v esíčku stoupá z druhého konce stanice. Vytváří ti tam nehezký skok v terénu a prakticky pro ni nevidím opodstatnění. K čemu slouží?

Tak tolik k prvnímu dojmu :)

PříspěvekNapsal: pon 28 zář, 2009 10:05 am
od pepa_TT
Děkuji Radku za nejrychlejší poznámky.

Ad1) Hrozně rád bych měl digi všude, ale nedokázal jsem jednoduše vyřešit autoblok v digitálu (hlavně modelové zastavování před návěstidlem). Toto řeší v analogu pan Zajíc svými moduly. Nechci používat PC.
Ad2) Jezírko je opravdu jenom načrtnuté. Vodu bych rád, takže jsem ji tam jenom zakomponoval a musím ji doladit. Nápad s mostem bych zřejmě přijal. Jak prosím konkrétně?
Ad3) Kolej k tunelu klidně oželím. Snažil jsem se napodobit některé jiné modeláře. Obecně to měla být odstavná kolej.

Děkuji

PříspěvekNapsal: pon 28 zář, 2009 11:56 am
od Jarda H.
Plánek dobrý, dává dost možností provozu. trochu mi nesedí ty samostatné části analog / digitál, ale prosím. Připomínky měl už Radek K., připojím se např. s tou vodou ?! Jak na to napoprvé koukám, vodní plocha je ze všech stran obkroužena minimálně dvěma tratěmi, nevidím, kudy to vést ?! Ale co tak zkusit malý (!) opuštěný lom, zčásti zatopený, bez odtoku a přítoku ?! Ale ani tohle neřeší krajinu jako takovou, aby ti (jako) velký déšť nezatopil celou kotlinu.
U lokálkové stanice - i když existují stanice, kde kolej č.1 není přímá, tady bych to asi předělal. Tím pádem asi zmizí i ta kusá kolej vpravo ?! Případně jich nech, ale o něco kratší (bude-li na koleji ke skladišti na druhé straně). Popřemýšlej nad tou úpravou.
Nakonec - doufám, že sis nevzal velké sousto, je to hromada práce (a financí), běh na dosti dlouhou trať !

PříspěvekNapsal: pon 28 zář, 2009 3:36 pm
od pepa_TT
Díky za připomínky. Voda byla myšlena že vytéká z kopce v pravém horním rohu, proteče do jezírka a odtéká pod hlavní tratí někam do propustku. Není to ideální, ale víc s tím asi neudělám.
Uvidíme, jaké sousto to bude. Nakupuji materiál průběžně už celý rok a stavba by měla začít za měsíc. Pak už je času dost :D .

PříspěvekNapsal: pon 28 zář, 2009 4:04 pm
od alexander
Modelové zastavovanie pred návestidlom je predsa v DCC veľmi jednoduché!
Popis napríklad tu:
http://www.modelyh0.com/index.htm
Kliknúť na "Téma", potom "DCC".

Veď by to bol skoro hriech nepoužiť DCC na takom parádnom koľajisku!

PříspěvekNapsal: pon 28 zář, 2009 7:06 pm
od pepa_TT
O navrhovaných způsobech zastavování vím. Uvedené stránky jsem našel, ale systém ABC mi nevyhovuje. protože mám už více než 10 loko s dekodery bez ABC, a kupovat brzdový generátor se zesilovačem mi připadá zatím náročné. Samozřejmě ale doufám, že to tak jednou dopadne. Zatím je ale jednodušší varianta loko bez dekoderů.
Děkuji za informace.

PříspěvekNapsal: sob 10 říj, 2009 1:14 pm
od pepa_TT
Mohl by mi ještě před započetím stavby někdo zkušenější (MF, PZ a jiní) poradit s větším nádražím, depem a nebo celou koncepcí? Děkuji za postřehy a nápady.

PříspěvekNapsal: sob 10 říj, 2009 2:15 pm
od milan ferdián
pepa_TT píše:Mohl by mi ještě před započetím stavby někdo zkušenější (MF, PZ a jiní) poradit s větším nádražím, depem a nebo celou koncepcí? Děkuji za postřehy a nápady.


Drobné úpravy :wink:

Obrázek

PříspěvekNapsal: sob 10 říj, 2009 3:33 pm
od pepa_TT
Díky, to je logické a budu moci výtažnou využít i pro vlečku, což je zřejmě správnější.