Stránka 1 z 5
Posouzení plánku - Ondras

Napsal:
pát 21 srp, 2009 3:02 pm
od ondras
Zdravím,tak jsem se dopracoval k návrhu mého kolejiště.Kolejiště bude v pokoji o rozměrech 350 x 400 cm,ale můžu využít prostor jen 350 x 250 cm tak jsem využil každé místo.Zvolil jsem konstrukci ve tvaru U.Epocha je mezi III. - IV.Ovládání přes DCC Roco.Kolejivo jsem zvolil PECO CODE 100.Na kolejiště jsem dal jedno hlavní nádraží s točnou a rotundou.Nahoře vpravo je zastávka v oblouku.Na spodním panelu je malé nádraží.O skrytém nádražím jsem přemýšlel,ale nevěděl jsem kam ho tam ''nacpat''.Kdyby někoho napadlo jak to vyřešit tak napiště.Na kolejišti bych chtěl dvě tratě jednu hlavní a jednu lokálkovou.Za jakékoliv připomínky,návrhy či úpravy budu vděčný.
Zde jsou obrázky z návrhu jak jsem kolejiště poskládal ve Wintracku:
Půdorys:
3D:
3D:


Napsal:
pát 21 srp, 2009 3:35 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
Mám pár připomínek, zkusil jsem i navrhnout řešení abych jen nekritizoval (jsou za odrážkami)
nicméně začnu radou kam se skrytým nádražím.
-Nejlépe někam kde k němu bez problémů dosáhneš (i zpředu). Co přidělat jedno (dvě, tři...)podzemní patro(a)?
Kolik má ulička mezi "velkým" nádražím a menším dílem? Hádám tak 25cm. Myslíš, že se tam vejdeš? Myslíš, že tam budeš moc něco dělat?
Myslíš, že při protahování se něponičíš pracně vybudovanou krajinu na obou stranách?
Jak se chceš dostávat do středu kolejiště, tedy té velké části? 135 cm nedosáhneš.
- Když nemůžeš využít celou místnost, co zkusit kolejiště podél stěn?
Návrh na mě působí jako dost podivný propletenec dvou tratí, které se kdovíproč několikrát navzájem nadjíždějí a podjíždějí. Proč?
Proč se obě trati scházejí v miniaturní staničce s naprosto nelogicky řešenými zhlavími a kolejemi pro lokomotivu a tři vozy, když je hned vedle celkem solidní stanice (včetně depa), které by to slušelo víc.
Proč lokálka neodbočuje právě ve "velké stanici?
- Snad už by bylo lepší, kdyby spojení tratí bylo skryté a pokud má "malá stanice znázorňovat lokálku, udělal bych ji jen dvou-(tří -)kolejnou staničku, ale mimo hlavní trať.
Na téma řešení výtopny či depa tu bylo napsáno mnohé, není to jen točna a remíza!
- Zkus si prostudovat fórum.
Musím končit, jdu sportovat.

Napsal:
pát 21 srp, 2009 4:30 pm
od ondras
Michal Šuhajda píše:Kolik má ulička mezi "velkým" nádražím a menším dílem? Hádám tak 25cm.
ano má 25 cm - pravda,že jsem to s tou uličkou trochu přehnal.
Michal Šuhajda píše:Jak se chceš dostávat do středu kolejiště, tedy té velké části? 135 cm nedosáhneš.
No přemýšlel jsem nad nějakými servisnímy otvory(s oddělávatelným terénem) na 1. a 2. panelu (dva zvrchu).
Michal Šuhajda píše:Když nemůžeš využít celou místnost, co zkusit kolejiště podél stěn?
Plánek pokoje:

Michal Šuhajda píše:Na téma řešení výtopny či depa tu bylo napsáno mnohé, není to jen točna a remíza!
No já tam zapomněl dopsat kde by bylo zásobování pískem,zauhlovací jeřáb,odklízecí jáma.
Ono je to těžké plánovat a stavět kolejiště v panelákovém bytě.Když bydlím u rodičů (je mi 15-náct) tak je to ještě těžší.Mám vyhrazený tento prostor tak ho chci co nejvíc využít.

Napsal:
pát 21 srp, 2009 4:48 pm
od Petr Zatrepalek
A co máš mít pod tím a nad tím kolejišěm? Druhou stranu pokoje předpokládám že máš na spací kout či skříně - nešlo by vhodnou kombinací nábytku udělat si segmentové kolejiště podél stěn (vyjde tě určitě i levnějc!) To hlavní místo využít pro velké nádraží a depo? (hloubka 90 cm, včetně případné vratné smyčky a klesání do skryťáku? Navíc pod to kolejiště můžeš umístit válendu , skříňku či něco jiného (police na další segmenty co pak můžeš vyměňovat s dalšími co budou na stěně naproti...
Věř že než "velké" plošné kolejiště co stojí spoustu prachů (hlavně krajina) je lepší menší "segmentiště/moduliště"....

Napsal:
pát 21 srp, 2009 4:56 pm
od Petr Zatrepalek
Jinak - to kolejiště plánuješ na jak dlouhu? Když mě bylo 13 dělali sme s táto na kolejišti abych ho pak v 16 zkoušel prodat a od té doby rezne na půdě u příbuzných... I na to ber zřetel - to co jsi nakreslil bude tvé rodiče stát tak 70-100000 korun a to je ta spodní hranice v případě analogu a úsporného nákupu mašin a vagonů!
Tobě je 15, za chvíli (3-4 roky) budeš pálit za ženskejma a prachy valit jinam...
Pokud teda mohu ze svých zkušeností radit (je mi 40let...), volil bych být tebou spíše něco co mohu bez problémů schovat do skříně, prodat, nebo uskladnit na "delší" časy... A v tom jsou moduly/segmenty zcela jasná volba!!!

Napsal:
pát 21 srp, 2009 5:05 pm
od ondras
Petr Zatrepalek píše: ... A v tom jsou moduly/segmenty zcela jasná volba!!!
Diky za radu
Ano nad tímto jsem již také premýšlel

.I toto by byla dobrá volba no asi určitě lepší.Ale kdybych se pustil do segmentů tak bych musel zvolit asi nějakou konečnou velikost a to zatím nevím.Myslím tím třeba 4x3 m a pod.

Napsal:
pát 21 srp, 2009 5:47 pm
od Petr Zatrepalek
A proč? Mysli netradičně - můžeš mít segmenty délky jak 50 cm, tak i 2 metry! Je to na tobě a taky rodičích! Kde si uděláš oblouky a protioblouky, či využiješ modulu na vratnou smyčku - to je tak na tobě... Jinak máš na "moduly" větší prostor než mám já ve svém baráku - byla by škoda to nevyužít!
A ty segmenty můžeš přece v pohodě udělat i na tom původním místě - co třeba udělat patrovou verzi? L-ko u dveří využít pro vratnou smyčku či klesání nebo stoupání spirálou do dalšího patra modulů, a vpravo podobné Lko, jen na menším prostoru??

Napsal:
pát 21 srp, 2009 5:53 pm
od ondras
Petr Zatrepalek píše:A ty segmenty můžeš přece v pohodě udělat i na tom původním místě - co třeba udělat patrovou verzi? L-ko u dveří využít pro vratnou smyčku či klesání nebo stoupání spirálou do dalšího patra modulů, a vpravo podobné Lko, jen na menším prostoru??
Zkusím něco stvořit a pak to tady hodím.

Napsal:
pát 21 srp, 2009 5:56 pm
od rawen
Mě by se tam líbily moduly - u delší stěny jeden "dvojitý" pro velké nádraží plus zatáčky/smyčky v rozích. Doplněk do oválu by mohl být skladován pod touto řadou modulů, jako druhé patro, a na velké ježdění rozložen do prostoru.
Nezabíralo by to tolik místo, v uklizeném stavu působilo esteticky a stavba by se rozpadla na menší etapy...
Radek
edit: Než se vyžvejknu, už to napíše někdo jinej...

Napsal:
pát 21 srp, 2009 6:45 pm
od Petr Zatrepalek

Napsal:
pát 21 srp, 2009 6:48 pm
od ondras
rawen píše:Mě by se tam líbily moduly - u delší stěny jeden "dvojitý" pro velké nádraží plus zatáčky/smyčky v rozích. Doplněk do oválu by mohl být skladován pod touto řadou modulů, jako druhé patro, a na velké ježdění rozložen do prostoru.

Dobrý nápad

Díky za něj.

Napsal:
pát 21 srp, 2009 7:24 pm
od ondras
No stvořil jsem hlavní nádraží :
Jen říkejte co mám změnit

Ale šetřete mě
Do nádraží by se vlezla :rotunda,točna,vodní jeřáby,odklízecí jáma a zásobování pískem,naftou.Jen bych potřeboval pomoct kam to rozestavět.Já zrovna nehápu ty nádraží ja jsem na ty předpisy (ČD D1,ČD D2,ČD D3,ČD V 15 a pod. )

Napsal:
sob 22 srp, 2009 11:30 am
od Petr Zatrepalek
No mě se nezdá to napojení depa přímo z hlavní trati! A to jak vlevo tak i vpravo přes ty obloukové výhybky. Nejsem odborník na předpisy - ale kdyby jsi tu kolej s angličanem posunul níž a nájezd do depa řešil místo přes angličana levostrannou výhybkou, a s pomocí té kusé koleje vpravo nahoře, mělo by to podle mě být ono
Nebo tu kolej co máš anglána posuň dolů, místo anglána dej už zmiňovanou levostrannou výhybku, kolej na točnu vlevo od anglána zruš a z té kusé koleje co ti vede doprava udělej s pomocí angličana nájezd na tu kolej co ti nyní vede z depa nahoře, a tuto protáhni opět vpravo - získáš toto: na původním místě kde máš kolej vlevo od anglána můžeš dát sušárnu písku, na kolej nad ní pak pískovací věž co povede přes tuto a další kolej, původně kusou kolej z depa. Pakliže tuto posledně zmíněnou kolej protáhneš vpravo až na konec panelu, můžeš na ní mít popelovovou jámu, vodního jeřáb, a celý prostor nad ní pak využít pro zauhlovací výtah a skladiště volně loženého uhlí, případně tankování nafty.
Jo ještě mi tam chybí u takto koncipovaného nádraží skladiště - postup tento - nájezd zleva na první kolej u nadraží zruš, a místo toho udělej z první koleje kolej kusou ke které dáš skladiště s rampou. Ke skladišti budeš najíždět přes výhybky vpravo od nádražní budovy - myslím že toto by mělo lépe odpovídat dražním předpisům.
Doufám že se vyjádří i povolanější pánové!

Napsal:
sob 22 srp, 2009 2:32 pm
od ondras
Petře díky za rady.
Na skladiště jsem úplně zapomněl

.Nějak jsem se probral tím co jsi napsal a upravil.
Doufám,že jsem to nějak nespletl.


Napsal:
sob 22 srp, 2009 6:17 pm
od Petr Zatrepalek
S tím skladištěm OK, ale depo takto Néé! Napiš mi na e-mail - pošlu ti to jako přílohu opravené!